Zoef de haas deze morgen
:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vw Phaeton
Collapse
X
-
Ik vrees dat je een beetje oude informatie hebt.Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerEr komt een "berline" eind 2007- begin 2008 die hoger gepositioneerd zal zijn dan de Passat en dat het nieuwe vlaggenschip van Volkswagen zal moeten worden. Ik GOK dat deze Phaeton zal noemen (Godfather Piëch is watching). De ontwikkeling van het nieuwe platvorm is al begonnen en zou achterwielaandrijving hebben (+ 4Motion natuurlijk) met een o.a. een motor op alternatieve brandstof. Ohja de W12 verdwijnt in 2008 normalieter dus er komt zeker nog wat lekkers uit Vw's stal...
Er komt inderdaad een model tussen Passat en Phaeton, maar dat zal de Passat Coupé zijn die in 2008 op de markt komt en die zich richt op de Mercedes CLS. Dit tussenmodel staat op het onderstel van de Passat (met veel fine-tuning natuurlijk). Jij verwijst naar de plannen om het onderstel van Maserati te gebruiken voor die auto, maar omdat dit platform totaal niet compatibel is met de andere VW componenten, o.a. 4-motion, is dit plan definitief van de baan.
Los van dit tussenmodel komt een opvolger van de Phaeton in 2009, dat is beslist. Volgens de laatste berichten zou die iets lager gepositioneerd worden zodat je al een Phaeton hebt vanaf 50.000 €. Dat houdt steek: de Passat is ook even groot als een E-Klasse, maar kost 10.000€ minder...
De huidige Phaeton is een super auto, maar is té goed om een VW te zijn. Ze hadden er VW-Bentley moeten opzetten...
Comment
-
Bron?Oorspronkelijk geplaatst door TompieIk vrees dat je een beetje oude informatie hebt.
Er komt inderdaad een model tussen Passat en Phaeton, maar dat zal de Passat Coupé zijn die in 2008 op de markt komt en die zich richt op de Mercedes CLS. Dit tussenmodel staat op het onderstel van de Passat (met veel fine-tuning natuurlijk). Jij verwijst naar de plannen om het onderstel van Maserati te gebruiken voor die auto, maar omdat dit platform totaal niet compatibel is met de andere VW componenten, o.a. 4-motion, is dit plan definitief van de baan.
Los van dit tussenmodel komt een opvolger van de Phaeton in 2009, dat is beslist. Volgens de laatste berichten zou die iets lager gepositioneerd worden zodat je al een Phaeton hebt vanaf 50.000 €. Dat houdt steek: de Passat is ook even groot als een E-Klasse, maar kost 10.000€ minder...
De huidige Phaeton is een super auto, maar is té goed om een VW te zijn. Ze hadden er VW-Bentley moeten opzetten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaRij jij in een camionette ?
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Je hebt gelijk ... Bovendien moet je al 'n serieuze voorruit hebben om zo'n foto te trekken zonder last te hebben van A-stijlen.Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk bedoel : de hoek waaruit die foto genomen is, laat toch vermoeden dat de fotograaf duidelijk hoger zit dan in een gewone personenauto. Toch ? De Pheaton is al een kolos, en toch zie je 'm van "bovenaan" een beetje.
Comment
-
Een model dat tussen de Passat en de Phaeton staat gebasseerd op het onderstel van Passat? En was dit op zijn beurt niet gebasseerd op het onderstel van de Golf?Oorspronkelijk geplaatst door TompieIk vrees dat je een beetje oude informatie hebt.
Er komt inderdaad een model tussen Passat en Phaeton, maar dat zal de Passat Coupé zijn die in 2008 op de markt komt en die zich richt op de Mercedes CLS. Dit tussenmodel staat op het onderstel van de Passat (met veel fine-tuning natuurlijk). Jij verwijst naar de plannen om het onderstel van Maserati te gebruiken voor die auto, maar omdat dit platform totaal niet compatibel is met de andere VW componenten, o.a. 4-motion, is dit plan definitief van de baan.
Los van dit tussenmodel komt een opvolger van de Phaeton in 2009, dat is beslist. Volgens de laatste berichten zou die iets lager gepositioneerd worden zodat je al een Phaeton hebt vanaf 50.000 €. Dat houdt steek: de Passat is ook even groot als een E-Klasse, maar kost 10.000€ minder...
De huidige Phaeton is een super auto, maar is té goed om een VW te zijn. Ze hadden er VW-Bentley moeten opzetten...
Van een model dat zich boven de Passat positioneert verwacht je toch topmodellen die de 3.2FSI en de 3.0TDI huisvesten. Steek zo'n motor maar eens in een FWD (enige uitbreiding is weer die Haldexkoppeling), zo kan je de concurrentie echt niet de baas. Ok, de Peugeot 407 Coupé moet het ook met zijn voorwielen doen maar toch. Dit vergt volgens mij net iets teveel van het Golfonderstel.
Comment
-
Comment
-
idd, rijden en foto gaan niet echt voor mij.Oorspronkelijk geplaatst door jancleynenDe foto is gewoon getrokkken door de copiloot, die even door het schuifdak kroop voor een unieke Phaeton-shot... Maar daarmee zijn de reflecties nog niet verklaard... Ach, vuile lens
ps: ik ben mijn leven niet beu om een pic te maken van een Phaeton
, zo erg is het nu ook weer niet
Comment
-
Euh,ik geloof toch dat eer een Phaeton komt. Die Passat cls-achtig ding voor 2007 is zuiver op het platform van de Passat en dient met zijn basisprijs van +/-€33000 . Maserati heeft hier niets mee te maken. Het enigste waarmee ik de link tss Maserati en Vw kon leggen was de V10 TDI ooit maar ik dacht dat dat ook een gerucht was. Trouwens deze motor zal vanaf dec. niet meer bestaan... Info van AMS wss?Oorspronkelijk geplaatst door TompieIk vrees dat je een beetje oude informatie hebt.
Er komt inderdaad een model tussen Passat en Phaeton, maar dat zal de Passat Coupé zijn die in 2008 op de markt komt en die zich richt op de Mercedes CLS. Dit tussenmodel staat op het onderstel van de Passat (met veel fine-tuning natuurlijk). Jij verwijst naar de plannen om het onderstel van Maserati te gebruiken voor die auto, maar omdat dit platform totaal niet compatibel is met de andere VW componenten, o.a. 4-motion, is dit plan definitief van de baan.
Los van dit tussenmodel komt een opvolger van de Phaeton in 2009, dat is beslist. Volgens de laatste berichten zou die iets lager gepositioneerd worden zodat je al een Phaeton hebt vanaf 50.000 €. Dat houdt steek: de Passat is ook even groot als een E-Klasse, maar kost 10.000€ minder...
De huidige Phaeton is een super auto, maar is té goed om een VW te zijn. Ze hadden er VW-Bentley moeten opzetten...
Comment
-
Het Golf-onderstel is maar een basis. Ook voor de Passat werd het aangepast (versterkt) en is er meer aluminium gebruikt om het niet afgeveerde gewicht kleiner te maken.Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijnEen model dat tussen de Passat en de Phaeton staat gebasseerd op het onderstel van Passat? En was dit op zijn beurt niet gebasseerd op het onderstel van de Golf?
Van een model dat zich boven de Passat positioneert verwacht je toch topmodellen die de 3.2FSI en de 3.0TDI huisvesten. Steek zo'n motor maar eens in een FWD (enige uitbreiding is weer die Haldexkoppeling), zo kan je de concurrentie echt niet de baas. Ok, de Peugeot 407 Coupé moet het ook met zijn voorwielen doen maar toch. Dit vergt volgens mij net iets teveel van het Golfonderstel.
Er zal een 3.6 FSI van minstens 280 pk beschikbaar zijn, net als een 3.2 TDI van 250 pk (de VR6 in dieselversie).
Met het 4-Motion systeem is niets mis. Ik denk dat de Golf R32 dat toch wel bewijst...
Trouwens: ook de Volvo XC90 heeft een Haldex-koppeling, net als de Bugatti Veyron. Die laatste heeft 1001 pk... Dus als dat geen referentie is, weet ik het niet.
Mijn bronnen voor alle weetjes zijn verschillende Duitse tijdschriften + Duitse forums.
Comment

Comment