Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vw Phaeton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Er komt wel een nieuwe, er komt geen nieuwe, of toch wel, naah weer niet.......Brengt VW nu een nieuwe tank op de markt of gaan ze het hier ook bij het eerste en enige model houden?

Greetz

Comment

De brief aan de US-dealers.

Maar ik hoop van harte dat hij bij ons blijft en een opvolger krijgt.

bron : www.hostdub.com

Comment

Ik vind het stom dat ze een slechtverkopend model terugtrekken uit het gebied waar het meeste auto's worden verkocht.
        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Er komt wel een nieuwe, er komt geen nieuwe, of toch wel, naah weer niet.......Brengt VW nu een nieuwe tank op de markt of gaan ze het hier ook bij het eerste en enige model houden?

Greetz
          Er komt een "berline" eind 2007- begin 2008 die hoger gepositioneerd zal zijn dan de Passat en dat het nieuwe vlaggenschip van Volkswagen zal moeten worden. Ik GOK dat deze Phaeton zal noemen (Godfather Piëch is watching). De ontwikkeling van het nieuwe platvorm is al begonnen en zou achterwielaandrijving hebben (+ 4Motion natuurlijk) met een o.a. een motor op alternatieve brandstof. Ohja de W12 verdwijnt in 2008 normalieter dus er komt zeker nog wat lekkers uit Vw's stal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
            De brief aan de US-dealers.

Maar ik hoop van harte dat hij bij ons blijft en een opvolger krijgt.

bron : www.hostdub.com

Zoek de fout in het artikel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Even gekleurd als die 'objectieve' mensen in jouw omgeving. Ik heb meer dan voldoende kilometers gereden in de A8, de '7, de S (weliswaar de W220), de XJ en de Phaeton om te kunnen vergelijken. De Phaeton reed ik, samen met de nieuwe XJ, 't minst, maar toch nog voldoende om er een 'objectief' idee over te kunnen vormen.

In zekere zin objectiever dan jouw mening, immers ik heb geen verplichtingen jegens VW, noch wordt mijn mening gekleurd door wat er (niet) in m'n hart leeft voor die auto.

Wat jij vertelde over de Phaeton die je reed op de AB? bevestigde ik ook al : op de autostrade is 'ie door z'n gewicht en z'n (uiteraard) er goede concept een droom van een wagen. Hij rijdt onverstoorbaar zoals een locomotief, zelfs aan 250 (ook zelf gedaan, dus ik kan er ook over meespreken). Maar ... van zodra het bochtiger begint te worden (b.v. die soms krappe bochten op de Autobahn waar je aan 200 serieus centripetale krachten ondervindt, de bochten waar de snelle maar voorzichtige chauffeurs vertragen naar 150 ofzo), dan voel je dat de Phaeton helemaal niet zo communicatief, direct, snedig en precies is als een Audi A8 of een W220. De auto wil daar qua gevoel rechtdoor, terwijl (vooral) de Audi A8 precies vraagt om nóg snediger bochten.

Als je eenmaal de AB verlaten hebt, wordt die indruk nog versterkt. De Phaeton is een auto die gemaakt is voor een rijder die de automatic met maximaal halfgas zacht aanspreekt, en bochtensnelheden aanhoudt die niet hoger liggen dan 't gemiddelde.
              Wil je een Phaeton aan het typische "testrittentempo" door provincie- en regionale wegen loodsen (lees : er wordt hard gereden), dan valt de Phaeton misschien niet door de mand, want 'ie doet het ook ... maar je voelt dat 'ie 't niet graag doet, en je hebt als bestuurder duidelijk minder controle over de wagen aan dergelijke tempi, je voelt je niet zo veilig (en gaat dus ook minder hard ermee) omdat de auto bijna niet doorgeeft wat 'ie aan 't doen is (i.t.t. de A8 of b.v. ook de '7 met alle ophangingsopties en 20", die een enorm communicatieve stuurinrichting hebben).

En tot slot nog de ophanging van de Phaeton, die duidelijk op zachtere rijstijl (genre Rolls & Bentley) is afgestemd dan op een sportieve rijstijl zoals de A8 die graag heeft. De achteras van de Phaeton (zeker bij de FWD-modellen, daar viel het héél erg hard op, 't was in zekere zin bijna scary) is gedurende de eerste 90% té volgzaam en niet levendig genoeg (hij "trekt" aan de vooras, waardoor die ook minder snedig wordt), en gedurende de laatste 10% wordt 'ie plots té levendig dat 'ie de auto nog moeilijker in te schatten en controleerbaar maakt.

Zowiezo, om het onderscheid met z'n concurrenten duidelijk te maken, moet ik het hard genoeg verwoorden, anders is 't van "dus, ze zijn hetzelfde". En de Phaeton rijdt erg goed, het tegendeel zal je me nooit horen zeggen.

Maar ... m'n ervaring, en ook de meningen van zij die toen mee waren op de testritten, of de verslagen van veel journalisten bekijkend, leert me dat de Phaeton terecht als een "klassieke luxeberline" mag worden bestempeld, 'ie spreekt doorgaans de sportievere chauffeur niet aan door z'n voelbaar 'burgerlijker' afstelling. Dat bedoelde ik met "weinig cross-over troeven" : de klant die een klassieke luxeberline zoekt om ermee te doen wat die auto's vroeger enkel maar deden (de achterpassagiers zo comfortabel mogelijk vervoeren aan legale tempi), die zal zéér zeker interesse hebben in de Phaeton want die auto doet dat minstens even goed als z'n concurrenten. Vandaag echter zoekt een groot deel van de klanten van dergelijke auto's méér dan dat. Zo'n auto wordt moét in staat zijn om quasi alle andere auto's af te schudden op bijna elke weg, en dat in stijl én ook nog 'es comfortabel. En daar laat de Phaeton een steekje vallen. De V8 die ik toch 'n mooi aantal kilometers reed, die was snel bij 't accelereren, maar als je de auto niet over je eigen gerustheidsgrenzen heen en richting z'n eigen grenzen rijdt, dan ben je niet sneller dan de doorsnee. De auto houdt je in (wat ook een erg goede eigenschap is, maar da's een andere discussie). Met de A8, in iets mindere mate met de W220 en de XJ, en ook met de '7 als 'ie niet op z'n standaardophanging en 17" of 18" staat, rijd je op comfortabeler, veiliger aanvoelende en geruststellender manier snéller dan met die Phaeton.

En je mag mijn mening gekleurd noemen, gelijk heb je. Maar aangezien 'k toch goed kan vergelijken, en aangezien ik niét voor VW werk en er dus geen verplichtingen jegens heb (elkeen wordt verwacht de kleuren van z'n vlag te verdedigen, dus ik neem jou dat zeker niet kwalijk), is jouw mening minstens even gekleurd. En tot slot zie ik je mijn mening niet ontkrachten, je herhaalt enkel dat waarvan ik ook zei dat de Phaeton goed kon (comfort + op brede/rechtere autostrades onverstoorbaar kilometers vreten), maar verder dan dat ga je niet, enkel m'n mening als "zeeeeer gekleurd" afwimpelen, alsof ik geen gelijk zou hebben.
              [/quote]

Ik kan er groten deels inkomen met wat jij nu vertelt maar wat mij het meest nog stoord is dat iedereen deze wagen relativeerd en laat dat aub eens achterwege want deze wagen is een klasse apart (door zowel pos/neg elementen). Trouwens welke wagen verkies jij voor in stevige winters in bvb Duitsland,Oostenrijk,Zwitserland,... De Bmw 7 of Vw Phaeton?
              Nu ik laat het hierbij voor enkele dagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                Er komt een "berline" eind 2007- begin 2008 met een o.a. een motor op alternatieve brandstof.
                Hopeloos te laat, tegen dan heeft Lexus in al z'n modellen hybride-technologie zitten. VW had een wagen met zulke motor NU moeten kunnen introduceren zodat potentiële klanten ook bij hen terecht konden.

Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, hebben de Europeanen veel te lang gewacht met de ontwikkeling van hun eigen technologie hieromtrent. Zij moeten er aan beginnen terwijl de jappen hem gebruiksklaar hebben liggen.

Grtz

Comment

Zoek de fout in het artikel
                  Een 2-wielaangedreven Phaeton

Comment

Hopeloos te laat, tegen dan heeft Lexus in al z'n modellen hybride-technologie zitten. VW had een wagen met zulke motor NU moeten kunnen introduceren zodat potentiële klanten ook bij hen terecht konden.

Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, hebben de Europeanen veel te lang gewacht met de ontwikkeling van hun eigen technologie hieromtrent. Zij moeten er aan beginnen terwijl de jappen hem gebruiksklaar hebben liggen.

Grtz
                    We zullen zien of het te laat is. Soms moet je ook wachten tot de markt er klaar voor is.
                    De Prius is inderdaad een schot in de roos, en dan vooral in de VS. Maar voor de rest zie ik nog geen 'boom' in de verkopen van hybridewagens of Lexus.
                    Dus "hopeloos te laat" durf ik niet in de mond te nemen. Toch niet op economisch vlak. Op ecologisch vlak zijn ze er al 15 jaar te laat me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver
                      We zullen zien of het te laat is. Soms moet je ook wachten tot de markt er klaar voor is.
                      De Prius is inderdaad een schot in de roos, en dan vooral in de VS. Maar voor de rest zie ik nog geen 'boom' in de verkopen van hybridewagens of Lexus.
                      Dus "hopeloos te laat" durf ik niet in de mond te nemen. Toch niet op economisch vlak. Op ecologisch vlak zijn ze er al 15 jaar te laat me.
                      Ik zeg ook nergens dat het te laat is voor de hybride-motor op zich. Ze zijn enkel te laat gestart met het onderzoek en de introductie ervan. Daar waar een Japanner morgen al z'n modellen kan laten voorzien van hybride zal het bij hen nog een tijdje duren. Zo'n motor maak je niet van vandaag op morgen uiteraard. Een boom zien in de verkoop is trouwens moeilijk daar er heden ten dage maar een 5-tal hybride-modellen ter beschikking zijn op de hele automarkt!

Stel je eens voor dat de VW-group niet zo conservatief was geweest, en vandaag een Passat, Touareg of Phaeton kon aanbieden met hybridetechnologie. Zuinig rijden, weinig taks betalen én nog is een premie krijgen, is voor hen een serieus gemiste kans!

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Propellor
                        Ik kan er groten deels inkomen met wat jij nu vertelt maar wat mij het meest nog stoord is dat iedereen deze wagen relativeerd en laat dat aub eens achterwege want deze wagen is een klasse apart (door zowel pos/neg elementen). Trouwens welke wagen verkies jij voor in stevige winters in bvb Duitsland,Oostenrijk,Zwitserland,... De Bmw 7 of Vw Phaeton?
                        Nu ik laat het hierbij voor enkele dagen.
                        Huh, nou is de Phaeton meteen een klasse apart ? Neen joh, die zit rotsvast in de luxeklasse, samen met de '7 en de XJ en de S en de A8. En nergens anders. Over 'n subjectieve mening gesproken...

En zelfs in België prefereer ik een Audi A8 boven een BMW '7, hoor, niet enkel gedurende de stevige winters in de Alpen. Maar een Phaeton ? Neen, toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Huh, nou is de Phaeton meteen een klasse apart ? Neen joh, die zit rotsvast in de luxeklasse, samen met de '7 en de XJ en de S en de A8. En nergens anders. Over 'n subjectieve mening gesproken...

En zelfs in België prefereer ik een Audi A8 boven een BMW '7, hoor, niet enkel gedurende de stevige winters in de Alpen. Maar een Phaeton ? Neen, toch niet.
                          Pfff, subjectieve mening, nog nooit van gehoord
                          Dju, ik had nog speciaal gevraagd ofdat ze je in Vorst niet konden hersenspoelen. Den David heeft dat weer verknoeid .
                          Ik zal eens moeten kijken voor een plan B ...
                          Last edited by ; 22/11/2005, 00:44.

Comment

Zonde van je toetsaanslagen, hadden wel al lang door
                            Dju, ik had nog speciaal gevraagd ofdat ze je in Vorst niet konden hersenspoelen. Den David heeft dat weer verknoeid .
                            Plan N van Neutraal leren denken zou je al heel wat vooruit helpen. Effe oogkleppen af en es kijken buiten Wolfsburg gaat je al heel wat energie sparen!

Greetz

Comment

Effe oogkleppen af en es kijken buiten Wolfsburg gaat je al heel wat energie sparen!
                              En geld.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Zonde van je toetsaanslagen, hadden wel al lang door

Plan N van Neutraal leren denken zou je al heel wat vooruit helpen. Effe oogkleppen af en es kijken buiten Wolfsburg gaat je al heel wat energie sparen!

Greetz
                                Oh my god, is er een wereld buiten WOB ? I'm shocked

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                  En geld.

Comment

Oh my god, is er een wereld buiten WOB ? I'm shocked
                                    Spreekt al gelijk 'den duits' zou mijn grootvader gezegd hebben

Comment

Hey, VW heeft een plaats in m'n hart, hoor !

Ik ben altijd (nu nóg altijd) superzot geweest van de Golf IV 2.8 V6 4-Motion. Zo'n understated klassebak, rijdt lekker, en met 'n Remusje erop (die standaard-looks heeft) maakt 'ie een érg lekkere sound. Beige lederen interieurtje op Recaro's, houtfineer, navigatiesysteempje, blauwe tellerverlichting, ... supergrave auto.

Om maar iets te zeggen, ik kan VW érg goed hebben. Zo ook de Phaeton.

Maar ... 't is niet omdat ik 't heb voor iets dat je niet realistisch kan zijn erover. Ik ben b.v. ook BMW-liefhebber, maar ik vind de basis '5 (E60) zonder Active Steering en (minstens) sportophanging en 18" eigenlijk maar suf rijden. Net zoals ik Alfa Romeo lover ben (in hart [ALfa Romeo = cuore sportivo] en nieren [BMW]), maar b.v. de Brera een pokkelelijk ding vind (da's eerder een klomp, lijkt op een klodder metaal en plastic dan op een rank en sportief gelijnde coupé).

Om maar iets te zeggen.

Comment

foutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Hey, VW heeft een plaats in m'n hart, hoor !

Ik ben altijd (nu nóg altijd) superzot geweest van de Golf IV 2.8 V6 4-Motion. Zo'n understated klassebak, rijdt lekker, en met 'n Remusje erop (die standaard-looks heeft) maakt 'ie een érg lekkere sound. Beige lederen interieurtje op Recaro's, houtfineer, navigatiesysteempje, blauwe tellerverlichting, ... supergrave auto.

Om maar iets te zeggen, ik kan VW érg goed hebben. Zo ook de Phaeton.

Maar ... 't is niet omdat ik 't heb voor iets dat je niet realistisch kan zijn erover. Ik ben b.v. ook BMW-liefhebber, maar ik vind de basis '5 (E60) zonder Active Steering en (minstens) sportophanging en 18" eigenlijk maar suf rijden. Net zoals ik Alfa Romeo lover ben (in hart [ALfa Romeo = cuore sportivo] en nieren [BMW]), maar b.v. de Brera een pokkelelijk ding vind (da's eerder een klomp, lijkt op een klodder metaal en plastic dan op een rank en sportief gelijnde coupé).

Om maar iets te zeggen.
                                          R.E.S.P.E.C.T.

Comment

Working...
                                          X