Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er komt wel een nieuwe, er komt geen nieuwe, of toch wel, naah weer niet.......Brengt VW nu een nieuwe tank op de markt of gaan ze het hier ook bij het eerste en enige model houden?
Er komt wel een nieuwe, er komt geen nieuwe, of toch wel, naah weer niet.......Brengt VW nu een nieuwe tank op de markt of gaan ze het hier ook bij het eerste en enige model houden?
Greetz
Er komt een "berline" eind 2007- begin 2008 die hoger gepositioneerd zal zijn dan de Passat en dat het nieuwe vlaggenschip van Volkswagen zal moeten worden. Ik GOK dat deze Phaeton zal noemen (Godfather Piëch is watching). De ontwikkeling van het nieuwe platvorm is al begonnen en zou achterwielaandrijving hebben (+ 4Motion natuurlijk) met een o.a. een motor op alternatieve brandstof. Ohja de W12 verdwijnt in 2008 normalieter dus er komt zeker nog wat lekkers uit Vw's stal...
Even gekleurd als die 'objectieve' mensen in jouw omgeving. Ik heb meer dan voldoende kilometers gereden in de A8, de '7, de S (weliswaar de W220), de XJ en de Phaeton om te kunnen vergelijken. De Phaeton reed ik, samen met de nieuwe XJ, 't minst, maar toch nog voldoende om er een 'objectief' idee over te kunnen vormen.
In zekere zin objectiever dan jouw mening, immers ik heb geen verplichtingen jegens VW, noch wordt mijn mening gekleurd door wat er (niet) in m'n hart leeft voor die auto.
Wat jij vertelde over de Phaeton die je reed op de AB? bevestigde ik ook al : op de autostrade is 'ie door z'n gewicht en z'n (uiteraard) er goede concept een droom van een wagen. Hij rijdt onverstoorbaar zoals een locomotief, zelfs aan 250 (ook zelf gedaan, dus ik kan er ook over meespreken). Maar ... van zodra het bochtiger begint te worden (b.v. die soms krappe bochten op de Autobahn waar je aan 200 serieus centripetale krachten ondervindt, de bochten waar de snelle maar voorzichtige chauffeurs vertragen naar 150 ofzo), dan voel je dat de Phaeton helemaal niet zo communicatief, direct, snedig en precies is als een Audi A8 of een W220. De auto wil daar qua gevoel rechtdoor, terwijl (vooral) de Audi A8 precies vraagt om nóg snediger bochten.
Als je eenmaal de AB verlaten hebt, wordt die indruk nog versterkt. De Phaeton is een auto die gemaakt is voor een rijder die de automatic met maximaal halfgas zacht aanspreekt, en bochtensnelheden aanhoudt die niet hoger liggen dan 't gemiddelde.
Wil je een Phaeton aan het typische "testrittentempo" door provincie- en regionale wegen loodsen (lees : er wordt hard gereden), dan valt de Phaeton misschien niet door de mand, want 'ie doet het ook ... maar je voelt dat 'ie 't niet graag doet, en je hebt als bestuurder duidelijk minder controle over de wagen aan dergelijke tempi, je voelt je niet zo veilig (en gaat dus ook minder hard ermee) omdat de auto bijna niet doorgeeft wat 'ie aan 't doen is (i.t.t. de A8 of b.v. ook de '7 met alle ophangingsopties en 20", die een enorm communicatieve stuurinrichting hebben).
Zowiezo, om het onderscheid met z'n concurrenten duidelijk te maken, moet ik het hard genoeg verwoorden, anders is 't van "dus, ze zijn hetzelfde". En de Phaeton rijdt erg goed, het tegendeel zal je me nooit horen zeggen.
Ik kan er groten deels inkomen met wat jij nu vertelt maar wat mij het meest nog stoord is dat iedereen deze wagen relativeerd en laat dat aub eens achterwege want deze wagen is een klasse apart (door zowel pos/neg elementen). Trouwens welke wagen verkies jij voor in stevige winters in bvb Duitsland,Oostenrijk,Zwitserland,... De Bmw 7 of Vw Phaeton?
Nu ik laat het hierbij voor enkele dagen.
Er komt een "berline" eind 2007- begin 2008 met een o.a. een motor op alternatieve brandstof.
Hopeloos te laat, tegen dan heeft Lexus in al z'n modellen hybride-technologie zitten. VW had een wagen met zulke motor NU moeten kunnen introduceren zodat potentiële klanten ook bij hen terecht konden.
Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, hebben de Europeanen veel te lang gewacht met de ontwikkeling van hun eigen technologie hieromtrent. Zij moeten er aan beginnen terwijl de jappen hem gebruiksklaar hebben liggen.
Hopeloos te laat, tegen dan heeft Lexus in al z'n modellen hybride-technologie zitten. VW had een wagen met zulke motor NU moeten kunnen introduceren zodat potentiële klanten ook bij hen terecht konden.
Zoals ik al meerdere malen gezegd heb, hebben de Europeanen veel te lang gewacht met de ontwikkeling van hun eigen technologie hieromtrent. Zij moeten er aan beginnen terwijl de jappen hem gebruiksklaar hebben liggen.
Grtz
We zullen zien of het te laat is. Soms moet je ook wachten tot de markt er klaar voor is.
De Prius is inderdaad een schot in de roos, en dan vooral in de VS. Maar voor de rest zie ik nog geen 'boom' in de verkopen van hybridewagens of Lexus.
Dus "hopeloos te laat" durf ik niet in de mond te nemen. Toch niet op economisch vlak. Op ecologisch vlak zijn ze er al 15 jaar te laat me.
We zullen zien of het te laat is. Soms moet je ook wachten tot de markt er klaar voor is.
De Prius is inderdaad een schot in de roos, en dan vooral in de VS. Maar voor de rest zie ik nog geen 'boom' in de verkopen van hybridewagens of Lexus.
Dus "hopeloos te laat" durf ik niet in de mond te nemen. Toch niet op economisch vlak. Op ecologisch vlak zijn ze er al 15 jaar te laat me.
Ik zeg ook nergens dat het te laat is voor de hybride-motor op zich. Ze zijn enkel te laat gestart met het onderzoek en de introductie ervan. Daar waar een Japanner morgen al z'n modellen kan laten voorzien van hybride zal het bij hen nog een tijdje duren. Zo'n motor maak je niet van vandaag op morgen uiteraard. Een boom zien in de verkoop is trouwens moeilijk daar er heden ten dage maar een 5-tal hybride-modellen ter beschikking zijn op de hele automarkt!
Ik kan er groten deels inkomen met wat jij nu vertelt maar wat mij het meest nog stoord is dat iedereen deze wagen relativeerd en laat dat aub eens achterwege want deze wagen is een klasse apart (door zowel pos/neg elementen). Trouwens welke wagen verkies jij voor in stevige winters in bvb Duitsland,Oostenrijk,Zwitserland,... De Bmw 7 of Vw Phaeton?
Nu ik laat het hierbij voor enkele dagen.
Huh, nou is de Phaeton meteen een klasse apart ? Neen joh, die zit rotsvast in de luxeklasse, samen met de '7 en de XJ en de S en de A8. En nergens anders. Over 'n subjectieve mening gesproken...
En zelfs in België prefereer ik een Audi A8 boven een BMW '7, hoor, niet enkel gedurende de stevige winters in de Alpen. Maar een Phaeton ? Neen, toch niet.
Huh, nou is de Phaeton meteen een klasse apart ? Neen joh, die zit rotsvast in de luxeklasse, samen met de '7 en de XJ en de S en de A8. En nergens anders. Over 'n subjectieve mening gesproken...
En zelfs in België prefereer ik een Audi A8 boven een BMW '7, hoor, niet enkel gedurende de stevige winters in de Alpen. Maar een Phaeton ? Neen, toch niet.
Pfff, subjectieve mening, nog nooit van gehoord
Dju, ik had nog speciaal gevraagd ofdat ze je in Vorst niet konden hersenspoelen. Den David heeft dat weer verknoeid .
Ik zal eens moeten kijken voor een plan B ...
Zonde van je toetsaanslagen, hadden wel al lang door
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
Dju, ik had nog speciaal gevraagd ofdat ze je in Vorst niet konden hersenspoelen. Den David heeft dat weer verknoeid .
Plan N van Neutraal leren denken zou je al heel wat vooruit helpen. Effe oogkleppen af en es kijken buiten Wolfsburg gaat je al heel wat energie sparen!
Zonde van je toetsaanslagen, hadden wel al lang door
Plan N van Neutraal leren denken zou je al heel wat vooruit helpen. Effe oogkleppen af en es kijken buiten Wolfsburg gaat je al heel wat energie sparen!
Greetz
Oh my god, is er een wereld buiten WOB ? I'm shocked
Pfff, subjectieve mening, nog nooit van gehoord
Comment