Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vw Phaeton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
    Ik denk dat velen de Phaeton goedkoper inschatten dan de S-klasse, vooral door de naam. Weinigen zullen de Phaeton meten, dus niet veel mensen weten dat de Phaeton langer is dan de vorige S.
    dis·creet (bn.)1 goedkoop

In mijn ogen is een S-klasse wel discreter, want discreet wil zover ik weet "onopvallend" zeggen. En ik denk dat er minder mensen zullen omkijken als ze de zoveelste S-klasse zien passeren, dan als opeens een zeldzame 5 meter lange limo met een VW-teken de straat in komt rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
      Bedankt!!! Weer iets bijgeleerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver
        dis·creet (bn.)1 goedkoop

In mijn ogen is een S-klasse wel discreter, want discreet wil zover ik weet "onopvallend" zeggen. En ik denk dat er minder mensen zullen omkijken als ze de zoveelste S-klasse zien passeren, dan als opeens een zeldzame 5 meter lange limo met een VW-teken de straat in komt rijden.

Ieder zijn mening dan maar. Nochtans zijn er bedrijven die hun directeurs liever niet met een Duits premiummerk zien rondrijden omdat die meer opvallen.
        Anyway, no hard feelings.

Edit:
        Uiteraard hebben we het in deze klasse nooit over een discrete klasse, maar je kan wel zeggen dat de ene discreter overkomt dan de andere. Ik dacht dat dat duidelijk was.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
          de Piëch-arrogantie druipt eraf
          Geen enkel slecht woord over Piëch! Het is een persoon waarvan iedereen stil wordt wanneer die begint te spreken door de wijsheid, ervaring en gezag die deze man uitstraald. Werkelijk bangelijk... Hij staat aan het begin van wat wij als "VW" vandaag kennen en dat beseffen de Wolfsburgers maar al te goed (cfr: stemming ivm Porsch een maand geleden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
            Geen enkel slecht woord over Piëch! Het is een persoon waarvan iedereen stil wordt wanneer die begint te spreken door de wijsheid, ervaring en gezag die deze man uitstraald. Werkelijk bangelijk... Hij staat aan het begin van wat wij als "VW" kennen vandaag en dat beseffen de Wolfsburgers maar al te goed (cfr: stemming ivm Porsch een maand geleden)
            ja, de opvolgers gingen liever in brazilie naar de hoeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              ja, de opvolgers gingen liever in brazilie naar de hoeren
              Tja, iedereen kent wel interne problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                Zalige maffia bak!
                In het zwart, met beige lederen zetels en donkere vensters.

LOL de maffia in ne Volkswagen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue propeller
                  Tja, iedereen kent wel interne problemen.
                  das waar, ik zwijg

Comment

Het is én blijft een grote passat he.

Groot, oerdegelijk, knap en way too expensive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                      Het is én blijft een grote passat he.

Groot, oerdegelijk, knap en way too expensive
                      Die is toch niet duurder dan zijn concurrenten?

Comment

Tja de Phaeton is een wagen die eigenlijk nog controversiëler was dan de BMW 7 bij zijn launch.

Best wel grappig eigenlijk.

Ik apprecieer deze wagen enorm hard, hij verdient dan ook toch wel het nodige respect in het verkeer vind ik.

Voor een prijs van om en bij de €58.000 heb je een zeer degelijke, toch opvallende en vrij exclusieve wagen. Ok de badge die erop hangt is "maar" Volkswagen en toch heeft de wagen iets extra dan zijn doorwinterde concurrenten in dit segment.

Het is een model dat zeker een kans verdient (tevens ook een opvolger vind ik) en dat te vaak als een Niet-Volkswagen wordt beschouwd vanwege zijn prijs (maar wie trekt de grens wat wel kan en niet, zo vindt iedereen hier een Touareg dan weer wel aanvaardbaar voor Volkswagen , ietwat vreemde conclusie dan)

Comment

Dus uit de handel in de US... en dan te denken dat ie zo populair was in den beginne. Of heb ik het toendertijd mislezen? Soit, 't is een imposante evolutie van de Passat (), maar misschien té imposant. Alleen de achterlichten al, zo'n joekels. Subtiliteit kennen ze ook niet bij VW.

Eigenlijk had VW dit niet nodig, zo'n model, denk ik. Ok, 't is een voorbeeld van wat ze kunnen zonder bij andere huismerken te moeten aankloppen, maar zoals eerder aangehaald: Audi kan zoiets beter aanpakken.

De core is belangrijk. Zie je BMW al verschillende Mini's maken om uiteindelijk bij een model te komen dat kan concurreren met de 3-Reeks of hoger? (= bij wijze van spreken )

Comment

Ik heb vandaag vernomen dat VW de phaeton volledig stopt met de produktie ! Eerlijk gezegd vind ik de VW-PHAETON een prachtige wagen, MOOIER dan AUDI A8 en veeeeeeeeeeel goedkoper dan de MB S-klasse.

Je kunt de Phaeton kopen in de showroom aan 2.400.000 Bef incl.BTW full-option ... een MB-S-klasse standaard (zonder opties zoals lak, enz.) 3.400.000 Bef incl.BTW.

Das effe goed nadenken wanneer je zo'n klasse-wagen wenst aan te kopen maar ... helaas voor de meeste ijdeltuiten van ons ... er staat een VW-logo op.
                            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

"de Phaeton" ... en "full option" ... voor € 60.000 ... ... da's weer een 'full option' zoals er wel honderden of duizenden in de tweedehandsrubrieken staan. Lees : "leerne zetels, lichtmetalieke janten, poepverwarming, navigasie en een skuifdak".

Nu, door die monsterkortingen is 'ie inderdaad ene stuk goedkoper dan de concurrentie, maar dan blijf je met "maar" een Phaeton rijden. Een auto die nog altijd minder uitstraling heeft dan z'n concurrenten (noem iedereen die daar in meerdere of mindere mate rekening mee houdt maar ijdeltuiten, bij het cliëntele van zo'n auto's is dat quasi iedereen dan), en langs geen kanten sportief rijdt (persoonlijke ervaring en die van élke testrijder die ik al hoorde/las). Het is een zwaar aanvoelende, luxueuze berline die weinig cross-over troeven heeft (nauwelijks tot geen sportiviteit, geen jong design, geen "kunst" wat looks betreft, ...) en inderdaad jammer genoeg de naam "Volkswagen" draagt.

Aan de top is er weinig plaats. Het steeds moeilijker rendabel te houden topsegment zit nu al overvol, en ik vrees dat 't voor een nieuwkomer quasi onmogelijk is om zonder pedigree meteen z'n plaats te veroveren.
                              Ik zie het een beetje als volgt : vroeger was het puur op basis van je vaardigheden, mogelijk om zonder diploma de chef-plakzwaaier van 'k weet niet welk bedrijf te worden (er zijn genoeg voorbeelden van 40-jarige topkaderleden die enkel een diploma middelbaar onderwijs hebben), nu lukt dat tenzij in dat éne uitzonderlijke geval niet meer. Hetzelfde met die auto's : ofwel heb je je visitekaartje mee (pedigree, imago, een amalgaam troeven waar je van kijkt) en maak je het (zoals ik verwacht dat de nieuwe 'kleine' Bentley limo gaat doen), ofwel kom je met énkel maar de troeven die nu al als een conditio sine qua non worden gezien in die klasse (comfort, groot, ... euhm ... statig ?) en zonder extra aantrekkelijk stuff, en ga je zwaar af.

't Is jammer, zowiezo. Maar eigenlijk niet verwonderlijk.

Comment

=gTa Het is een zwaar aanvoelende, luxueuze berline die weinig cross-over troeven heeft (nauwelijks tot geen sportiviteit, geen jong design, geen "kunst" wat looks betreft, ...) en inderdaad jammer genoeg de naam "Volkswagen" draagt.
                                Is een kwestie van goesting, ik vind hem jonger dan AUDI A8. Wat dat "geen jong design" betreft ... het is een keuze van VW die lang niet slecht is ...men mag toch wat klanten van Jaguar afpakken niet waar... . Sportiviteit kan men natuurlijk moeilijk verwachten van zo'n type van wagen. k'Heb ervaring met een S320 (benzine) ... die rijdt formidabel maar t'is niet voor sportief publiek (of ge moet er ne 5000cc in plaatsen natuurlijk).

Aan de top is er weinig plaats. Het steeds moeilijker rendabel te houden topsegment zit nu al overvol, en ik vrees dat 't voor een nieuwkomer quasi onmogelijk is om zonder pedigree meteen z'n plaats te veroveren.
                                Ik zie het een beetje als volgt : vroeger was het puur op basis van je vaardigheden, mogelijk om zonder diploma de chef-plakzwaaier van 'k weet niet welk bedrijf te worden (er zijn genoeg voorbeelden van 40-jarige topkaderleden die enkel een diploma middelbaar onderwijs hebben), nu lukt dat tenzij in dat éne uitzonderlijke geval niet meer. Hetzelfde met die auto's : ofwel heb je je visitekaartje mee (pedigree, imago, een amalgaam troeven waar je van kijkt) en maak je het (zoals ik verwacht dat de nieuwe 'kleine' Bentley limo gaat doen), ofwel kom je met énkel maar de troeven die nu al als een conditio sine qua non worden gezien in die klasse (comfort, groot, ... euhm ... statig ?) en zonder extra aantrekkelijk stuff, en ga je zwaar af.
                                Inderdaad, de koning van de dure-klasse-berlines zal nog lang de MB S-klasse zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                                  Is een kwestie van goesting, ik vind hem jonger dan AUDI A8. Wat dat "geen jong design" betreft ... het is een keuze van VW die lang niet slecht is ...men mag toch wat klanten van Jaguar afpakken niet waar... . Sportiviteit kan men natuurlijk moeilijk verwachten van zo'n type van wagen. k'Heb ervaring met een S320 (benzine) ... die rijdt formidabel maar t'is niet voor sportief publiek (of ge moet er ne 5000cc in plaatsen natuurlijk).
                                  Dat is het nou net wat ik zo frustrerend vind : het is niet de motor die een auto sportief doet rijden, maar de auto zélf ! Als je zegt dat een S320 niet sportief rijdt maar een S500 wel, dan heb je 't niet begrepen.

Een Audi A8 rijdt érg sportief : licht, snedig, communicatief, erg goed te plaatsen en je hebt als bestuurder altijd 't gevoel de auto onder controle te hebben. Of 't nu een 3.0 TDI is of een 6.0 (beide gereden).

Een VW Phaeton is net het tegenovergestelde. Snel rijden is z'n ding niet, tenzij het compléét rechtdoor is op een autostrade. Daarnaast gaat 'ie bij een licht verhoogd tempo al sterk over z'n neus schuiven, de auto voelt erg zwaar aan (hoewel 'ie niet zwaarder is dan pakweg een nieuwe S-klasse), is niet nauwkeurig te sturen en plaatsen, je hebt bij 'n snellere rijstijl veel minder controle over waar de auto jou heen brengt. Dat is wat 'm niet sportief maakt, of 'ie nu een 3.2'tje of een W12 is.

En ja, de VW Phaeton mag dan wel wat Jaguar-klanten proberen af te snoepen ... de XJ blijft ook een erg sportieve luxeberline (groot en statig, maar licht en jong dynamisch rijgedrag) met een pedigree om u tegen te zeggen. Idem met de S-klasse (dé referentie in deze klasse), die misschien wel iets minder dynamisch is, maar dat goedmaakt door z'n granieten imago en z'n bijna überpower motoren waardoor 'ie een moeilijk te doorbreken air van sportiviteit aangemeten wordt. En tot slot de '7, die de sportiviteit als het ware heeft binnengebracht in die klasse, en ook op een mooie pedigree mag rekenen (al is het niet zoals bij Merc en Jag). De Audi A8 heeft het geluk gehad de derde Duitse speler in die klasse te worden op een moment dat Audi gigantische sprongen voorwaarts maakte op 't vlak van kwaliteit én een érg gesmaakt techno/BCBG/discrete/jonge styling bracht, waardoor het merk Audi érg snel steeg in de gewildheidsranglijst van érg veel mensen. Ervoor had Audi de V8, en die verging het net zoals de Phaeton : kwam niet van de grond, omdat 'ie geen extra troeven bood.

En dat is het probleem van de Phaeton. Hij is wel statig en groot en luxueus en comfortabel... maar daarmee is ook alles gezegd. Qua styling is 'ie héél erg klassiek en "oud" (dat was ook de bedoeling van VW, wat ik niet zo goed snap ... de Audi A8 zou wel nog een tweede sportieve luxelimo naast zich hebben verdragen), 'ie is zwaar en zelfs een beetje lomp (niet alleen qua rijgedrag maar ook zelfs qua styling), er zit niks vernieuwends in die auto (op de tochtvrije airco en de zelfoplichtende nummerplaat [die flopte] na misschien, maar da's een magere troost), en 'ie heeft géén cross-over troeven (geen extra zetelrij of halve SUV-looks of verdoken sportwagentalenten of superveel plaats of sofa-zetels of 'n coupé-lijn als de CLS of ... of ... of ...).

En dat is wat 'm uiteindelijk de nek zal kosten, vrees ik. Niet inventief genoeg, te weinig troeven meegekregen van thuis uit om het waar te maken in die topklasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    de zelfoplichtende nummerplaat [die flopte]
                                    wawasda ?

Comment

= gta Een VW Phaeton is net het tegenovergestelde. Snel rijden is z'n ding niet, tenzij het compléét rechtdoor is op een autostrade. Daarnaast gaat 'ie bij een licht verhoogd tempo al sterk over z'n neus schuiven, de auto voelt erg zwaar aan (hoewel 'ie niet zwaarder is dan pakweg een nieuwe S-klasse), is niet nauwkeurig te sturen en plaatsen, je hebt bij 'n snellere rijstijl veel minder controle over waar de auto jou heen brengt. Dat is wat 'm niet sportief maakt, of 'ie nu een 3.2'tje of een W12 is.
                                      K'heb het vermoeden dat je er veel meer van af kent dan ikke . k'Wist niet dat zo'n klasse-bak (Phaeton) toch nog zo negatief kon uitvallen tov MB S-klasse.

Comment

[quote=gTa]Dat is het nou net wat ik zo frustrerend vind : het is niet de motor die een auto sportief doet rijden, maar de auto zélf ! Als je zegt dat een S320 niet sportief rijdt maar een S500 wel, dan heb je 't niet begrepen.

Een Audi A8 rijdt érg sportief : licht, snedig, communicatief, erg goed te plaatsen en je hebt als bestuurder altijd 't gevoel de auto onder controle te hebben. Of 't nu een 3.0 TDI is of een 6.0 (beide gereden).

Een VW Phaeton is net het tegenovergestelde. Snel rijden is z'n ding niet, tenzij het compléét rechtdoor is op een autostrade. Daarnaast gaat 'ie bij een licht verhoogd tempo al sterk over z'n neus schuiven, de auto voelt erg zwaar aan (hoewel 'ie niet zwaarder is dan pakweg een nieuwe S-klasse), is niet nauwkeurig te sturen en plaatsen, je hebt bij 'n snellere rijstijl veel minder controle over waar de auto jou heen brengt. Dat is wat 'm niet sportief maakt, of 'ie nu een 3.2'tje of een W12 is.
                                        Oké, die laatste alinea is volgens mij wel een zeeeer kleurde mening. Ik heb ondertussen de V6TDI en V10TDI mogen rijden op de Autobahn en in de "stad" Wolfsburg en ik heb echt nooit het gevoel gehad dat beide geen snellere rijstijl verdroegen, in tegendeel ik heb nog nooit zulke stabiele wagens op hoge snelheid gereden en de V10 vroeg zelfs om meer. Dat jij hem voelt schuiven is onmogelijk, deze reactie is er maar wordt door de elektronica zo geregeld dat jij deze onmogelijk kan voelen (vering/krachtverdeling/remmen) vandaar dat ik jou mening gekleurd noem. Ze rijden beiden ook snedig maar niet zoals een Bmw 7 en dat komt door zijn hoog en verkeerd georienteerd gewicht ... dat dan weer op zijn beurt DEELS opgevangen wordt doordat het de meeste stijve productiewagen van het moment is (een jaar geleden toch). Nu ik heb nog nooit met een XJ gereden maar het schijnt zicht te situeren tussen Audi en Bmw volgens "objectieve" mensen in mijn omgeving.

En ja, de VW Phaeton mag dan wel wat Jaguar-klanten proberen af te snoepen ... de XJ blijft ook een erg sportieve luxeberline (groot en statig, maar licht en jong dynamisch rijgedrag) met een pedigree om u tegen te zeggen. Idem met de S-klasse (dé referentie in deze klasse), die misschien wel iets minder dynamisch is, maar dat goedmaakt door z'n granieten imago en z'n bijna überpower motoren waardoor 'ie een moeilijk te doorbreken air van sportiviteit aangemeten wordt. En tot slot de '7, die de sportiviteit als het ware heeft binnengebracht in die klasse, en ook op een mooie pedigree mag rekenen (al is het niet zoals bij Merc en Jag). De Audi A8 heeft het geluk gehad de derde Duitse speler in die klasse te worden op een moment dat Audi gigantische sprongen voorwaarts maakte op 't vlak van kwaliteit én een érg gesmaakt techno/BCBG/discrete/jonge styling bracht, waardoor het merk Audi érg snel steeg in de gewildheidsranglijst van érg veel mensen. Ervoor had Audi de V8, en die verging het net zoals de Phaeton : kwam niet van de grond, omdat 'ie geen extra troeven bood.

En dat is het probleem van de Phaeton. Hij is wel statig en groot en luxueus en comfortabel... maar daarmee is ook alles gezegd. Qua styling is 'ie héél erg klassiek en "oud" (dat was ook de bedoeling van VW, wat ik niet zo goed snap ... de Audi A8 zou wel nog een tweede sportieve luxelimo naast zich hebben verdragen), 'ie is zwaar en zelfs een beetje lomp (niet alleen qua rijgedrag maar ook zelfs qua styling), er zit niks vernieuwends in die auto (op de tochtvrije airco en de zelfoplichtende nummerplaat [die flopte] na misschien, maar da's een magere troost), en 'ie heeft géén cross-over troeven (geen extra zetelrij of halve SUV-looks of verdoken sportwagentalenten of superveel plaats of sofa-zetels of 'n coupé-lijn als de CLS of ... of ... of ...).

En dat is wat 'm uiteindelijk de nek zal kosten, vrees ik. Niet inventief genoeg, te weinig troeven meegekregen van thuis uit om het waar te maken in die topklasse.
                                        Ik vind die wel ok , die beschrijving van de Phaeton. Voeg daar nog discretie,respect (van uw werknemers o.a.), service (individualiteit) en de belangrijkste: controverse.
                                        Het probleem eigenlijk is dat al zijn troeven onderhuids zitten en dat niemand wil die zien en dat niemand deze wil promoten (zie ik elke week waardoor ik elke week meer gedreven wordt). Dat de styling klassiek is vind kun je ook zeggen van Audi en de Jag, dit vind ik dan ook allerminst jammer want als je een kopie-draak ziet zoals de nieuwe S-klasse ziet vraag ik mij soms toch af hoe het innermens van die "S-chauffeur" is. "Het leven zoals het is, de Mercedes S koper", ik denk dat het erger is dan OCMW.
                                        Volkswagen geen Pedigree? Is toevallig de bekenste van heel de wereld? Zeg het je nog niets. Ahja juist, het was voor het volk, niet voor de chiquere mens dus het telt niet mee...maarja het juist die die we niet moeten hebben in die klasse.

Ohja, ik heb misschien een gekleurde menig (wie heeft er eigenlijk geen onder ons) die naar de richting van Volkswagen leunt omwille van diverse reden. En ja ik ben ook al enkele malen gebrainwashed geweest door mensen van Vw maar toch geloof dat deze wagen Niet minder is op de eindbalans dan een S-klasse of Jag. Hij heeft enkel tijd nodig en nog paar "kleine wijzigingen"
                                        Last edited by ; 15/11/2005, 23:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                                          K'heb het vermoeden dat je er veel meer van af kent dan ikke . k'Wist niet dat zo'n klasse-bak (Phaeton) toch nog zo negatief kon uitvallen tov MB S-klasse.
                                          Tja gTa is wat speciaal, ik denk/weet de man inzake BMW en techniek (prachtige uitleg, 10X beter als ik), ik heb er echt bewondering voor ... maar toevallig is de Phaeton een Vw en dan kom je in iets waarvan ik toch wel een bescheiden mening en kennis heb.
                                          Last edited by ; 16/11/2005, 00:12.

Comment

Working...
                                          X