Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
    En wat versta je onder die transformatie ?

    Bodykit OK, maar zaken zoals remmen en dergelijke ? En zeker qua afstellingen van ophanging en versnellingsbak...

    Volgens mij is het echt beperkt tot de "looks"
    Grosso modo wel, ja.

    AMG sportzetels staan voor de meeste klasses gewoon op de Performance Studio optielijst (die te downloaden valt van de AMG-website, trouwens, maar niet voor alle modellen jammer genoeg).
    Zaken zoals het bredere koetswerk, de andere vooras, de compleet andere aandrijflijn, e.d. dat is een ander paar mouwen. Lijkt me compleet zinloos om dat te gaan doen.

    Dan is 't m.i. nog veel goedkoper om een C 63 AMG te kopen en er een 320 CDI blok in te laten leggen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Nee hoor, zo'n auto halen ze niet van de productielijn af, da's ondoenbaar trouwens.

      Als bepaalde uitrustingen middels onderdeelcode kunnen geprogrammeerd worden, doen ze 't zo. Elk onderdeel van 'n auto heeft een code, en uiteindelijk is het "maar" het de input in de productielijn.

      Andere zaken die niet op de productielijn te doen zijn, doen ze achteraf in Affalterbach. De auto komt toe, klaar, afleverbaar, en wordt dan waar nodig uiteen gehaald.


      En trouwens: designo is niét wat je denkt. Via designo kan je niet zonder limieten je eigen interieur vastleggen, designo is meer een "extra" kleuren- en binnenbekledingkleurenpallet tegen een (serieuze) extra prijs. Je hangt quasi vast aan de zaken die in het designo gamma zit. Wil je méér dan dat, dus écht individualisering, dan moet je designo laten voor wat 't is en bij de AMG Performance Studio (vroeger AMG Manufaktur) gaan aankloppen.
      Mercedes is niet de enige die zo inspeelt op de wens van de kapitaalkrachtige mens om zich wat te onderscheiden: het BMW Individual standaardgamma is ook zoiets (wil je meer, dan doet Individual 't ook, maar tegen een forse meerprijs). Ook bij Audi, deels bij Porsche, enzovoort.

      Er is dus een verschil tussen "wat exclusievere interieurs" die je uiteindelijk nog altijd uit een presentermap of catalogus moet kiezen ... en échte individualisering.
      Helemaal akkoord. Maar zoals je zegt, dan gaan ze opnieuw je wagen demonteren en weer wijzigingen aanbrengen met originele onderdelen... Dus volledig achteraf.

      En met designo kan je denk ik toch al redelijk ver geraken qua exclusief interieur. Kennissen van mij rijden met een designo S-Klasse (exterieur en interieur) waar echt elk onderdeel binnenin gespecifieerd is geweest... Sierelementen zetel, kleur deurpanelen, bekleding motortunnel en dergelijke...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        In Affalterbach doen ze zo goed als alles. En als 't bij AMG niet kan/mag, dan verwijzen ze je door naar Hans-Werner, die een beetje verder z'n fabriekje heeft staan, en voor jou de meest waanzinnige zaken realiseert. A-klasse met bi-motor, remember?

        Zo'n dingen.

        Al lijkt 't me zéér onwaarschijnlijk dat iémand 't ooit in z'n kop haalt om een C 320 CDI helemaal naar een C 63 AMG om te bouwen, op de aandrijflijn na. Mijns inziens gaat die mod evenveel of zelfs méér kosten dan het prijsverschil tussen die twee auto's, dus dan kan je maar beter meteen the real thing halen, vind ik.
        Koop er 2 en stel je eigen KitCar samen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
          Ik heb ooit een M5 gezien met de motor en alle technische aspecten, maar zonder de looks. Maar zal dan wel een soortgelijke procedure zijn als bij AMG zeker ?
          That's a first! Ik volg(de) BMW, en zeker alles wat uit de M-divisie kwam (incl. Individual, ik heb de ateliers nog bezocht), op de voet, maar dát heb ik nog nooit gehoord. In ieder geval is het het omgekeerde van wat jij oorspronkelijk zei : bij BMW kan dat niet gewoon op een lijstje aangevinkt worden, terwijl dat bij AMG wél zo was (ik dacht dat op een bepaalde moment voor de W220 S 55 AMG de AMG-bumpers zelfs niet standaard waren, maar gewoon een gratis optie, dus dat stond zwart op wit zelfs op de standaard optielijst).

          Was 't een E39, of een E60?

          Mijns inziens heb je een '5 gezien waarvan iemand een M5 heeft gemaakt. Trouwens, "alle technische aspecten", hoe weet jij b.v. dat de M-spec EDC-ophanging eronder zat? Of het sperdifferentieel? En was ook de reservewielbak achteraan voor de helft verkleind, b.v.?

          Anderzijds : op een M5 kan je zeer simpel normale bumpers steken. De E39 M5 en ook op de E34 M5 waren de zaken die de M5 van de gewone modellen onderscheidden, eigenlijk quasi identiek met de addenda die je kreeg als je 't M Pack bestelde.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
            Dat verbaast me zeer sterk.

            Dus volgens u kun je naar een dealer gaan en vragen om je 320cdi te transformeren tot een 63-cloon?

            Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar wie weet... Van waar weet je dat mss?
            AMG Manufaktur prijslijsten en dergelijke.

            En Volker Mornhinweg die verklaart dat alles mogelijk is, tegen een bepaalde prijs.

            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

            En was ook de reservewielbak achteraan voor de helft verkleind, b.v.?

            .
            Freak

            Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
            En wat versta je onder die transformatie ?

            Bodykit OK, maar zaken zoals remmen en dergelijke ? En zeker qua afstellingen van ophanging en versnellingsbak...

            Volgens mij is het echt beperkt tot de "looks"
            Nope, je kan ook de volledige AMG ophanging laten plaatsen.
            Lichtjes aangepast uiteraard omdat het gewicht van de 63 AMG anders is.
            Remmen en ander diff enzo is ook mogelijk.
            Als je maar betaald...

            En het verschil met een ombouw nadien is dat het officieel op de aankoopfactuur zal staan

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Freak
              't Is nodig. Ik heb al zéér veel horen beweren, hoor. "Mijne 520i is helehans helijk nen M5, zelfs nen BMW-verkoper ziet het verschil ni!!" En ik bekijk die kar en haal er binnen een minuut al een 20-tal fouten uit. Of die kerel die kwam beweren hier (allez, toen nog op 't VTM-forum) dat z'n maat met een OEM E39 540d reed, 't stond zelfs op het inschrijvingsbewijs en al. Yeah right...

              Allez, 'k bedoel maar : veel zaken lijken wel echt, maar zijn het uiteindelijk toch niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                't Is nodig. Ik heb al zéér veel horen beweren, hoor. "Mijne 520i is helehans helijk nen M5, zelfs nen BMW-verkoper ziet het verschil ni!!" En ik bekijk die kar en haal er binnen een minuut al een 20-tal fouten uit. Of die kerel die kwam beweren hier (allez, toen nog op 't VTM-forum) dat z'n maat met een OEM E39 540d reed, 't stond zelfs op het inschrijvingsbewijs en al. Yeah right...

                Allez, 'k bedoel maar : veel zaken lijken wel echt, maar zijn het uiteindelijk toch niet.
                Dat een verkoper het verschil niet ziet kan ik geloven, zo slim zijn die meestal niet

                Comment


                • *lol* Soms is dat wel zo, yep.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    That's a first! Ik volg(de) BMW, en zeker alles wat uit de M-divisie kwam (incl. Individual, ik heb de ateliers nog bezocht), op de voet, maar dát heb ik nog nooit gehoord. In ieder geval is het het omgekeerde van wat jij oorspronkelijk zei : bij BMW kan dat niet gewoon op een lijstje aangevinkt worden, terwijl dat bij AMG wél zo was (ik dacht dat op een bepaalde moment voor de W220 S 55 AMG de AMG-bumpers zelfs niet standaard waren, maar gewoon een gratis optie, dus dat stond zwart op wit zelfs op de standaard optielijst).

                    Was 't een E39, of een E60?

                    Mijns inziens heb je een '5 gezien waarvan iemand een M5 heeft gemaakt. Trouwens, "alle technische aspecten", hoe weet jij b.v. dat de M-spec EDC-ophanging eronder zat? Of het sperdifferentieel? En was ook de reservewielbak achteraan voor de helft verkleind, b.v.?

                    Anderzijds : op een M5 kan je zeer simpel normale bumpers steken. De E39 M5 en ook op de E34 M5 waren de zaken die de M5 van de gewone modellen onderscheidden, eigenlijk quasi identiek met de addenda die je kreeg als je 't M Pack bestelde.
                    You got me Ik geef toe, zo'n BMW-specialist ben ik absoluut niet. Maar motor wel. 5 reeks van 2001 als ik me niet vergis. Ook hier weer : een M5 als basis en dan opnieuw andere bumpers : dus kosten van vervangen originele onderdelen + nieuwe...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      ik weet daar niks van.
                      Verbaast mij erg hard.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        *lol* Soms is dat wel zo, yep.
                        Welke verkoper kent tegenwoordig nog perfect zijn gamma ? technisch, telematica,... 't is niet meer zo simpel hé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
                          Welke verkoper kent tegenwoordig nog perfect zijn gamma ? technisch, telematica,... 't is niet meer zo simpel hé
                          Eentje die gepassioneerd is door zijn job

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Eentje die gepassioneerd is door zijn job
                            Zoals jij dus...

                            Spijtig genoeg heb ik al gemerkt dat bij sommige luxemerken de verkopers eerder gedreven worden door hun commissie...

                            Type houding : maar een A-Klasse.... zo weinig opties ?.... een basisuitvoering....

                            Zonde, want de verkoper kan je eerste 'gevoel' over een wagen zodanig hard bepalen en veranderen, dat dit een essentieel onderdeel is om al dan niet te kopen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Verbaast mij erg hard.

                              why?

                              ik heb geen reden (laat staan interesse ) om de prijs- en optielijsten van moderne benzen te zitten uitpluizen en onderhoren.

                              Comment


                              • Ik ben spijtig genoeg geen verkoper.

                                En die commissiepolitiek klopt niet altijd.
                                Mijn oom ging kijken voor een 645, en die verkoper probeerde met alle machten mijn oom in de richting van een 630 te duwen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  why?

                                  ik heb geen reden (laat staan interesse ) om de prijs- en optielijsten van moderne benzen te zitten uitpluizen en onderhoren.

                                  oudere Benzen dan ???

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    why?

                                    ik heb geen reden (laat staan interesse ) om de prijs- en optielijsten van moderne benzen te zitten uitpluizen en onderhoren.
                                    Komop Matteo.... Je kent zowat alles van Benz, dus ik ging daar van uit. Maar ik zal het volgende keer niet meer doen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
                                      oudere Benzen dan ???

                                      als het echt moet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Ik ben spijtig genoeg geen verkoper.

                                        En die commissiepolitiek klopt niet altijd.
                                        Mijn oom ging kijken voor een 645, en die verkoper probeerde met alle machten mijn oom in de richting van een 630 te duwen

                                        Een voorbeeld van een verkoper die nog niet kon tellen dan Tenzij ze meer kunnen pakken op een 630, alhoewel me dat vrij ONlogisch lijkt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Komop Matteo.... Je kent zowat alles van Benz, dus ik ging daar van uit. Maar ik zal het volgende keer niet meer doen.

                                          wtf?!



                                          Ik ken bijlang niet alles van benz, integendeel zelfs. En al helemaal niet als het gaat over nieuwe benzen.

                                          En daar schaam ik me niet over. Die karren interesseren me nu eenmaal minder...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X