Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Mss was't een 63 met E320CDI logo op?

maar dat zou je wel snel zien....
    Ik kon hem volgen, wat normaal totaal niet het geval zou zijn anders.

En hij had de gewone remschijven...

I looked at details

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Die uitlaten kun je toch "Ab Werk" weglaten als ik me niet vergis he?

Zou me ten zeerste verwonderen. AMG-elementen kunnen niet apart besteld worden bij het samenstellen van een wagen. Dan zal je ze ook niet kunnen weglaten denk ik.

Bij de M van BMW kan dit wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten
        Zou me ten zeerste verwonderen. AMG-elementen kunnen niet apart besteld worden bij het samenstellen van een wagen. Dan zal je ze ook niet kunnen weglaten denk ik.

Ik ben er toch vrij zeker van, bij de E55 ging dit toch alleszins.

Comment

• Generatie W210 ?

Comment

• Alles zal wel kunnen, zolang je ervoor betaald.

Maar ik denk dat het idd geen optie is 'op de lijst'.
            nls2000

Comment

• Als je een AMG koopt, zal je er ook wel niet van wakker liggen om een bumper achteraf te laten vervangen als wisselstuk en de originele uitlaat eronder te leggen...

Juist kwestie van de juiste wisselstukken te bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                Alles zal wel kunnen, zolang je ervoor betaald.

Maar ik denk dat het idd geen optie is 'op de lijst'.

Carlito zij me dat ooit geloof ik, in ieder geval was het een erg dure optie.

Comment

• Dan zal het wellicht inderdaad wel zijn door de stukken volledig achteraf te laten vervangen..

Comment

Carlito zij me dat ooit geloof ik, in ieder geval was het een erg dure optie.
                    Ik heb ook al wel eens horen vertellen dat het mogelijk is om een AMG te kopen, volledig met de look van een 'basis'-versie. Ik denk wel dat dat ging over AMG's van één of twee generaties terug.

Anderen heb ik het dan weer horen tegenspreken. Ik weet niet meer wat ik moet geloven
                    nls2000

Comment

• Straks post matteo of carlo hier wel iets, dan weten we het ineens

Comment

• De E55 vorige generatie (W210) had buitenaf weinig zichtbare verschillen. De bodykits waren minder uitgebreid... Misschien daarmee te maken ?

Comment

Straks post matteo of carlo hier wel iets, dan weten we het ineens

ik weet daar niks van.

Comment

Ik heb ook al wel eens horen vertellen dat het mogelijk is om een AMG te kopen, volledig met de look van een 'basis'-versie. Ik denk wel dat dat ging over AMG's van één of twee generaties terug.

Anderen heb ik het dan weer horen tegenspreken. Ik weet niet meer wat ik moet geloven
                            Of dit bij de W211 mogelijk was, weet ik niet, maar bij de W210 zeker wel. Ook de W220 AMG-modellen kon je zonder uiterlijke AMG-kenmerken bestellen (althans toch zeker de prefacelift S 55 AMG).

Oorspronkelijk geplaatst door MB World Bekijk Berichten

Hoe bedoel je? Mijns inziens kan je dit bij AMG net wel, evenwel via AMG Performance Studio (voorheen AMG Manufaktur), bij BMW net niét. Of doel je op iets anders?

Comment

Dat kan allemaal

Je kan een 320CDI bestellen met de volledige looks van een 63 AMG, en ook omgekeerd.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Of dit bij de W211 mogelijk was, weet ik niet, maar bij de W210 zeker wel. Ook de W220 AMG-modellen kon je zonder uiterlijke AMG-kenmerken bestellen (althans toch zeker de prefacelift S 55 AMG).

Hoe bedoel je? Mijns inziens kan je dit bij AMG net wel, evenwel via AMG Performance Studio (voorheen AMG Manufaktur), bij BMW net niét. Of doel je op iets anders?
                              Dat ging inderdaad ook voor de W211.
                              de W221 gaat dit nog steeds.

Enige waarbij dat niet ging was (dacht ik) de G55K

Comment

• Ja, maar ten koste van welke prijs ?

Dan ga je specifiek een wagen volledig op maat laten maken. Wellicht gaat hij dan gedeeltelijk over de productielijn, dan deels de "specifieke" aanpassingen om dan terug verder afgewerkt te worden...

Zoals je je designo ook compleet zelf kan samenstellen à rato van enkele weken extra wachten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ik heb ooit een M5 gezien met de motor en alle technische aspecten, maar zonder de looks. Maar zal dan wel een soortgelijke procedure zijn als bij AMG zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Dat kan allemaal

Je kan een 320CDI bestellen met de volledige looks van een 63 AMG, en ook omgekeerd.
                                    Dat verbaast me zeer sterk.

Dus volgens u kun je naar een dealer gaan en vragen om je 320cdi te transformeren tot een 63-cloon?

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar wie weet... Van waar weet je dat mss?
                                    nls2000

Comment

Ja, maar ten koste van welke prijs ?

Dan ga je specifiek een wagen volledig op maat laten maken. Wellicht gaat hij dan gedeeltelijk over de productielijn, dan deels de "specifieke" aanpassingen om dan terug verder afgewerkt te worden...

Zoals je je designo ook compleet zelf kan samenstellen à rato van enkele weken extra wachten....
                                      Nee hoor, zo'n auto halen ze niet van de productielijn af, da's ondoenbaar trouwens.

Als bepaalde uitrustingen middels onderdeelcode kunnen geprogrammeerd worden, doen ze 't zo. Elk onderdeel van 'n auto heeft een code, en uiteindelijk is het "maar" het de input in de productielijn.

Andere zaken die niet op de productielijn te doen zijn, doen ze achteraf in Affalterbach. De auto komt toe, klaar, afleverbaar, en wordt dan waar nodig uiteen gehaald.

En trouwens: designo is niét wat je denkt. Via designo kan je niet zonder limieten je eigen interieur vastleggen, designo is meer een "extra" kleuren- en binnenbekledingkleurenpallet tegen een (serieuze) extra prijs. Je hangt quasi vast aan de zaken die in het designo gamma zit. Wil je méér dan dat, dus écht individualisering, dan moet je designo laten voor wat 't is en bij de AMG Performance Studio (vroeger AMG Manufaktur) gaan aankloppen.
                                      Mercedes is niet de enige die zo inspeelt op de wens van de kapitaalkrachtige mens om zich wat te onderscheiden: het BMW Individual standaardgamma is ook zoiets (wil je meer, dan doet Individual 't ook, maar tegen een forse meerprijs). Ook bij Audi, deels bij Porsche, enzovoort.

Er is dus een verschil tussen "wat exclusievere interieurs" die je uiteindelijk nog altijd uit een presentermap of catalogus moet kiezen ... en échte individualisering.

Comment

• En wat versta je onder die transformatie ?

Bodykit OK, maar zaken zoals remmen en dergelijke ? En zeker qua afstellingen van ophanging en versnellingsbak...

Volgens mij is het echt beperkt tot de "looks"

Comment

Dat verbaast me zeer sterk.

Dus volgens u kun je naar een dealer gaan en vragen om je 320cdi te transformeren tot een 63-cloon?

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar wie weet... Van waar weet je dat mss?
                                          In Affalterbach doen ze zo goed als alles. En als 't bij AMG niet kan/mag, dan verwijzen ze je door naar Hans-Werner, die een beetje verder z'n fabriekje heeft staan, en voor jou de meest waanzinnige zaken realiseert. A-klasse met bi-motor, remember?

Zo'n dingen.

Al lijkt 't me zéér onwaarschijnlijk dat iémand 't ooit in z'n kop haalt om een C 320 CDI helemaal naar een C 63 AMG om te bouwen, op de aandrijflijn na. Mijns inziens gaat die mod evenveel of zelfs méér kosten dan het prijsverschil tussen die twee auto's, dus dan kan je maar beter meteen the real thing halen, vind ik.

Comment

Working...
                                          X