Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In België gaat de Insignia alvast geen potten breken, typische leasewagen en met die hoge CO2 waarden gaan de meeste leaserijders toch iets anders kiezen.
Raar dat Opel met vorige Insignia en 1.6 CDTI 136PK de 99gr kon bereiken, en nu met dezelfde motor en 130kg minder gewicht komen ze op 114gr? We weten allemaal dat de lage CO2 uitstoot in de prakrijk toch niet haalbaar is, maar voor de fleetmarkt wel enorm belangrijk. Niet goed bezig Opel.
Hoge CO2 idd zeker bij de automaat. Diesel automaat heeft vaak hoge co2, snap niet waarom.
Ook mazda 6 heeft hier last van.
VW Passat 1.4 benzine automaat komt op 115gr, dat is een pak lager.
Blijkaar past Opel het adblue trucje niet toe waardoor de co2 sowieso hoger wordt. Bovendien is het een automaat van het conventionele type. Dus niet met dubbele koppeling zoals bij vw bv. Men is daarenboven banger om cijfers nog te verbloemen denk ik.
Tijdens de IAA van Frankfurt schuift Opel de nieuwe Insignia Country Tourer naar voren. De avontuurlijke versie van de Sports Tourer is vandaag zowel als Opel als als Vauxhall, Buick en Holden online verschenen.
De nieuwe Insignia Country Tourer volgt het bekende recept van zijn voorganger. Dat betekent dat ook deze nieuwe variant van de Insignia een opgehoogde en avontuurlijker ingestelde variant van de Insignia Sports Tourer is, compleet met kunststof aankleding rond de bumpers en wielkastranden.
Als Country Tourer staat de Insignia 2 centimeter hoger op zijn poten dan als Sports Tourer. Vierwielaandrijving is aanwezig. Uiteraard profiteert de nieuweling verder van alle noviteiten, denk aan FlexRide, die zijn geïntroduceerd op de tweede generatie Insignia. De bagageruimte meet opnieuw maximaal 1.665 liter als de achterbank plat is gegooid. De dakrails zijn uiteraard niet alleen voor de show. Ze kunnen maximaal 100 kilo aan gewicht dragen.
Gisteren plaatsten we spyhots van de Insignia Sports Tourer als Buick Regal. Het zou voor het eerst zijn dat de Regal, de Insignia zoals hij onder andere in de Verenigde Staten wordt geleverd, als stationwagen op de markt komt. Vandaag zijn zowel de Buick Regal Sportback (Grand Sport) als TourX (Country Tourer) naar voren geschoven. Ook Holden heeft zijn versie van de Insignia, de Commodore, als Country Tourer gepresenteerd. Aldaar heet de avonturier simpelweg Tourer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Blijkaar past Opel het adblue trucje niet toe waardoor de co2 sowieso hoger wordt. Bovendien is het een automaat van het conventionele type. Dus niet met dubbele koppeling zoals bij vw bv. Men is daarenboven banger om cijfers nog te verbloemen denk ik.
denk vooral je laatste zin...is adblue geen nox reduceerder ipv co²
Een beetje zoals het vroeger was. Iedereen die mijmerend deze wens uitsprak, zo rond de verkiezingen, kan zijn lol op met de nieuwe Opel Insignia. Groot, massief en klaar voor de massa.
Opel had er zin in, toen in 2008 de eerste generatie Insignia werd gelanceerd. De auto volgde niet alleen de Vectra op, maar ook de Signum. Hij had zo veel gadgets en moderniteiten aan boord, dat Opel met de Insignia ";de eerste premium-Opel" in huis had. Die woorden heeft Opel de jaren erna moeten inslikken, want premium was de auto totaal niet. Het onderstel was oké en de besturing was ook wel goed. Maar de auto was veel te zwaar, de motoren presteerden onder de maat en de afwerking van het interieur was minder goed voor elkaar dan bij directe concurrenten, laat staan premiummerken.
Die claim wordt daarom bij de nieuwe Insignia niet herhaald. Opel wil de auto nu neerzetten als ";het beste alternatief voor premium". Dat klinkt een stuk realistischer. Omdat de auto wel het vlaggenschip van het merk moet worden, is er flink naar uitstraling gekeken. Toen we in de herfst van 2016 al reden met een goed gecamoufleerde versie, was nog niet helemaal duidelijk hoe het model uiteindelijk zou worden. Nu we de auto in volle glorie kunnen bekijken, staat er wel iets imposants. De Insignia is 55 mm gegroeid, de wielbasis nog meer. Hij werd bovendien ruim 30 mm lager, wat in combinatie met een kortere overhang de auto een goed aanzien geeft. Passagiers op de achterbank profiteren het meest van de extra ruimte, als volwassene houd je het hier prima vol tot Zuid-Frankrijk. De kofferbak groeide eveneens, de vijfdeurs Grand Sport die wij reden, kan nu 530 liter bergen. Klap je de banken om, dan ga je naar 1.450 liter. Een sedanversie is niet meer leverbaar, een Sports Tourer gelukkig nog wel.
GROTER FORMAAT
Met zijn enorme formaat hoopt Opel ook berijders van E-segmentauto's te verleiden voor de Insignia te kiezen. Voor de prijs van een kale AudiA6 heb je immers een afgeladen Insignia, met een regiment aan technische innovaties. Net zoals Ford heeft Opel altijd aantrekkelijke pakketten in de aanbieding, zodat je voor relatief weinig geld bent voorzien van zaken als stoelkoeling, stuurverwarming, rijstrookassistentie en de geweldige musthave matrix-ledverlichting, die zijn grootlicht om andere weggebruikers heen schijnt. De cockpit is een fijne werkplek, met knoppen op plekken waar je ze wilt hebben. Het multimediasysteem is zo goed als gelijk aan dat in de Astra. Het scoort een ruimte voldoende als we kijken naar de aanwezige opties, en nog hoger als het gaat om gebruiksgemak en snelheid (hallo Ford en Renault!). De stoelen zijn als vanouds erg goed, de zitpositie is bovendien wat lager dan voorheen. De gebruikte materialen zijn af en toe wel wat simpel, met grote knoppen met harde randen en grote naden. Lekker Amerikaans, zeg maar. Neem bijvoorbeeld de bedieningsorganen op het stuur, die qua grofheid ook in een A-segmenter hadden kunnen zitten. De klokken zijn een combinatie tussen digitaal en analoog. Het oogt niet superluxueus, maar alles is wel goed afleesbaar.
Al rijdend merken we bovendien dat de auto een stuk fijner stuurt dan directe concurrenten als de Talisman en de Mondeo. Oer-concurrent VolkswagenPassat is minstens zo verfijnd, maar minder rijdersauto, net als de comfortabele Skoda Suberb. In de Opel is het echt fijn sturen. De Insignia kreeg een dieet en is daardoor tot 170 kg lichter dan zijn voorganger, en dat merk je in iedere bocht. De besturing is licht en direct en zolang je overdreven grote wielen achterwege laat, is de auto ook comfortabel. Flexride is een aanrader als je jezelf wat meer comfort wilt gunnen met 19 of 20 inch. Het doet (logischerwijs) qua rijden allemaal erg denken aan de Astra, waar we ook bijzonder enthousiast over zijn, maar dan een formaatje groter.
VOOR NEDERLAND
De nieuwe 1,5-liter turbomotor met voorwielaandrijving zal voor Nederland belangrijker zijn dan de dikke 2,0-liter versies met AWD, torque vectoring en flexride. De nieuwe 1.5 volgt de 1.4 Turbo op en is ondanks de grotere afmetingen 16 kilo lichter, dankzij het gebruik van aluminium. We reden de versie met 165 pk en die is afdoende, al is het blok geen match voor de 1.6 TCe van Renault of de 1.4 TSI met 150 pk van VW, die beide wat feller zijn. Gezien de grootte van de auto zouden we de 140 pkversie laten voor wat hij is. Maar grotere motoren maken ook de neus zwaarder, zonder dat je dat extra vermogen in Nederland nodig hebt.
OORDEEL
+Erg ruim
+Goed onderstel
-Niet zo goedkoop als gehoopt
-Afwerking interieur niet heel hoogwaardig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment