Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een ruime week geleden was het de Opel Insignia Grand Sport die de eer kreeg het GSi-label nieuw leven in te blazen. Ook diens ruimere broer, de Sports Tourer, krijgt de GSi-behandeling.

Dat blijkt uit foto's die onze spionagefotograaf bij onze zuiderburen wist te schieten. Het uiterlijk van de Insignia Sports Tourer GSi laat weinig ruimte meer over voor fantaseren: de complete auto laat zich al zien, enkel de GSi-badges ontbreken nog.

De al bekende Grand Sport GSi gaat in feite fungeren als de subtopper van het Insignia-gamma. De vierwielaangedreven Insignia heeft de reeds bekende 260 pk en 400 Nm grote 2,0-liter viercilinder turbomotor als krachtcentrale die al op de bestellijsten van Opel, al is aan de rest van de auto behoorlijk gesleuteld.

Zo spreekt Opel over de aanwezigheid van een sportonderstel met kortere veren. Het zorgt er tevens voor dat de Insignia GSi een centimeter dichter bij het asfalt ligt dan de reguliere versies. De remmerij is afkomstig van Brembo. Het FlexRide-onderstel is standaard aanwezig. Speciaal voor de GSi is de Competition-modus bedacht. Hiermee is de tractiecontrole uit te schakelen en moet er zelfs gedrift kunnen worden, zo claimt Opel. Op de Nürburgring moet de GSi sneller zijn dan de vorige generatie Insignia OPC, een auto die dik 300 pk uit een atmosferische V6 perste, maar door zijn hogere gewicht de GSi dus voor zich moet dulden.

De Buick Regal, de Amerikaanse variant van de Insignia, is als GS al te krijgen met een 3,6-liter grote V6 die 313 pk en 370 Nm opwekt. Het is nog niet met zekerheid te zeggen of deze krachtbron in een Insignia OPC wordt gehangen. Passen doet het in ieder geval dus wel. We houden onze vingers gekruist.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Testje:

OPEL INSIGNIA GRANDSPORT 1.5 TURBO BUSINESS EXECUTIVE

GROTER DAN OOIT

Opel heeft de Insignia in zijn geheel naar een beduidend hoger plan getild. De auto is gegroeid, zowel qua formaat als qua karakter.

De nieuwe Insignia is een stuk forser dan zijn voorganger. Toen in 2008 de eerste Insignia uitkwam, verving die niet alleen de Vectra, maar ook de grotere Signum. Daarmee hielden de echt grote Opels op te bestaan.

Deze tweede generatie Insignia is nu 4,90 meter lang, met een wielbasis die er 92 mm op is vooruitgegaan. Een lel van een auto dus, die Opel zelfs het 'beste alternatief' voor premium noemt. Om met de motor te beginnen: de 1.5 is een forse stap vooruit ten opzichte van de 1.4 die hij opvolgt. Die motor was lui en had een irritant korte powerband. De nieuwe motor doet het op die aspecten veel beter. Hij heeft bovenin een fijne reserve en levert al vroeg genoeg zijn koppel om soepel met het verkeer te kunnen meekomen.

De cockpit is netjes, waarbij Opel heeft geprobeerd de knoppenzee van zijn voorganger wat terug te dringen. Het multimediasysteem zit prettig onder handbereik en werkt uitstekend, al zou het soms een tikje sneller mogen reageren. De anatomisch gevormde stoelen zijn een extra en zitten erg aangenaam, hoewel een lang redactielid met de stoelverlenger in de knel kwam. Goed uitproberen bij de dealer, dus! De beenruimte op de achterbank is dankzij de gegroeide wielbasis meer dan uitstekend.

De huidige auto is tot 170 kilo lichter dan de vorige, en dat verschil is te merken! Het onderstel is verder verbeterd en de Opel is een zeer fijne rijdersauto geworden. De dynamiek betekent zeker niet dat de Insignia een harde auto is geworden. Zou je echter ook veel comfort wensen, neem dan de dynamische dempers (onze testauto had ze niet); die voegen meer toe op comfortgebied dan op dynamisch vlak.

SPECIFICATIES

Brandstof Benzine
        Aantal cilinders 4 in lijn
        Cilinderinhoud 1.490 cc
        Maximaal vermogen 104 kW / 140 pk bij 5.600 tpm
        Maximaal koppel 250 Nm bij 2.000 tpm
        Lengte / breedte / hoogte 4.897 mm / 1.863 mm / 1.455 mm
        Wielbasis 2.829 mm
        Massa leeg 1.341 kg
        Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.405 kg / 700 kg
        Banden 225/55R17
        Topsnelheid 210 km/u
        Acceleratie 0-100 km/u gemeten 9,5s (9,9s)
        Acceleratie 50-80 km/u in 3 / 4 4s / 5,3s
        Acceleratie 80-120 km/u in 4 / 5 7,6s / 9,7s
        Brandstofverbruik gemeten 7,7 l/100km
        (fabrieksopgave: 5,9 l/100km)
        CO2-uitstoot 133 g/km

EINDOORDEEL

4/5

Het is moeilijk om voor de Opel Insignia een duidelijk zwak punt aan te wijzen. Zijn prijs is momenteel niet zo voordelig, zoals bij Opel in het verleden wel eens het geval was. Het testmodel is nogal aan de prijs, maar het is ook de meest complete uitvoering.

Comment

Comment

Mijne is besteld

Comment

Zoals de witte, maar dan in Dark Moon blue, 15t met automaat, opc-line pakket binnen en buiten, open dak,brownstone lederen zetels en ook dezelfde velgen 18 duims
              Levering eind september

Comment

Congratz, mooie keuze! Levertijd valt nog mee.

Comment

Is wel besteld 14 juni

Comment

Mijne besteld eind mei. Levering was verwacht midden september. Staat nu al weekje in mijn garage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk Berichten
                      Mijne besteld eind mei. Levering was verwacht midden september. Staat nu al weekje in mijn garage.
                      Ook congratz! Geef eens wat details over de auto

Comment

Insignia grand sport dynamic 2.0 diesel met 8traps automaat.
                        170pk 400nm
                        Dark moon blue
                        Navi 800 intellilink
                        Leder bekleding

Heb foto in avatar gewijzig. Hier wil hij niet opladen :-(
                        Last edited by ; 18/08/2017, 15:10.

Comment

170pk 400nm
                          Dark moon blue
                          Navi 800 intellilink
                          Leder bekleding

Comment

Mijn wagen is ook toegekomen, , helaas gaat verkoper 2 weken met vakantie, daarna ga ik 2 weken met vakantie, hebben afgeproken afhaling wagen 29 september

Comment

170pk 400nm
                              Dark moon blue
                              Navi 800 intellilink
                              Leder bekleding

Very nice! Ik heb de foto wat proberen te vergroten maar de kwaliteit van zo'n avatar is belabberd, beeld vervormd.

Comment

NIEUWE TOPDIESEL VOOR OPEL INSIGNIA

210 PK UIT DUBBEL GEBLAZEN DIESELMOTOR

Bovenaan de diesellijst plaatst Opel een nieuwe krachtbron voor de Insignia. Het betreft een 2,0 liter grote viercilinder met niet één, maar twee turbo's.

De krachtigste diesel die momenteel in de Insignia te krijgen is, is de 170 pk sterke 2.0 CDTI. Dat blok moet nu zijn meerdere erkennen in deze 210 pk en 480 Nm sterke BiTurbo. Het maximumkoppel komt vrij bij 1.500 tpm.

Wie zijn rechtervoet in bedwang weet te houden, moet een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km kunnen halen volgens de NEDC-cyclus. Wie dat niet doet, moet in 7,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 233 km/h. Volgens de nieuwe WLTP-cyclus, die een realistischer beeld van het vebruik moet geven, slurpt de Insignia 2.0 BiTurbo gemiddeld 7,5-8,0 l/100 km. Bovenstaande waarden gelden voor de Insignia Grand Sport. De nieuwe krachtbron is alleen te krijgen in combinatie met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving.

Het is overigens niet voor het eerst dat Opel een dieselmotor met twee turbo's in een van zijn modellen hangt. Van de vorige generatie Insignia had het merk een 195 pk en 400 Nm sterke 2.0 Biturbo op de prijslijst staan. Het blok werd vervolgens ook in de Astra, Cascada en Zafira Tourer gehangen. Ook de Vivaro en de Movano zijn met dubbel geblazen diesels te krijgen. Het betreft in het geval van de Vivaro een 125 pk en 320 Nm 1.6 CDTI en een 145 pk en 340 Nm sterke 1.6 CDTI BiTurbo en in het geval van de Movano een 145 pk en 360 Nm of 170 pk en 380 Nm sterke 2.0 CDTI.

Comment

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER GSI GEPRESENTEERD

PAKEZEL MET SPIEREN

De Insignia Grand Sport kennen we al als GSi, maar nu is ook de Sports Tourer voorzien van het sportlabel.

Begin dit jaar trok Opel het GSi-label uit de mottenballen. De Insignia Grand Sport kreeg het label als eersteen nu is ook diens ruimere stationbroer aan de beurt.

Uiteraard krijgt ook deze Sports Tourer GSi de 260 pk en 400 Nm sterke 2,0-liter viercilinder turbomotor mee als kloppend hart. Het vermogen wordt naar alle vier de wielen gestuurd. De enorme station is ermee in staat in 7,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 245 km/h en wie zich kan beheersen, moet een gemiddeld verbruik van 8,7 l/100 km kunnen halen.

Opvallend is een nieuwe dieseloptie. Opel schaart de gisteren omschreven nieuwe 210 pk en 480 Nm sterke 2.0 biturbo ook onder het GSi-label. De Sports Tourer sprint er in 7,9 tellen mee naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 231 km/h. Het gemiddeld verbruik moet op 7,3 l/100 km liggen. Schakelen gaat door middel van een achttrapsautomaat. Ook de Grand Sport GSi zal met deze nieuwe zelfontbrander verschijnen.

Op uiterlijk gebied is ook deze tot 1.665 liter opslokkende pakezel voorzien van de bodykit die op de Inisgnia Grand Sport GSi zijn debuut beleefde. 20-inchwielen waar Brembo-remmerij achter is geplaatst, zijn tevens van de partij. Nederlandse informatie volgt in een later stadium.

Opel plakte het GSi-label in het verleden onder andere op de Manta, de Kadett en de Astra. Ook diverse generaties Corsa kregen het label opgeplakt. De laatste Corsa die werd getrakteerd op een GSi-uitvoering, was de Corsa D. Deze werd tussen 2008 en 2010 nog als 150 pk sterke 1.6 Turbo GSi-geleverd. Ook dat model stond een stapje lager op de krachtladder dan de gelijktijdig te koop zijnde 192 pk sterke OPC. GSi staat overigens voor Grand Sport injection.

Comment

Heb hem nu al paar keer in't echt gezien. Compleet over gedesignde auto als je het mij vraagt. Overhangen veel te groot, en heeft echt wel mega wielen nodig om er nog maar een beetje deftig uit te zien. Dit in combinatie met de waardeloze CO2 cijfers in verhouding met de prestaties, gaan er geen verkooptopper van maken, vrees ik.

Comment

Onlangs eentje in het echt gezien. Mooie wagen, was wel voorzien van een correcte (lees: grote) velg.

Zou er geen label ophangen, ik zou niet aan Opel denken.
                                      Front doet me denken aan een mix van Mazda en Volvo.

Comment

Comment

• Comment

Working...
                                          X