Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts






  • Comment






    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment






        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • GEREDEN: OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER

            HET ALTERNATIEF VOOR DE SUV?

            Een grote SUV hebben ze bij Opel niet in het gamma, wel een opgehoogde versie van de Insignia: de Country Tourer. Is dit de oplossing voor hen die wel eens offroad willen zonder dat een hoge instap noodzakelijk is?

            Met de Mokka X, Crossland X en de Grandland X biedt Opel mini-SUV's en een midi-SUV. Voor wie groter wil, heeft Opel op basis van Insignia de Country Tourer. Dat was zo bij de vorige generatie en dat is bij de nieuwe editie ook weer zo. Het is wederom een stationwagon met een verhoogd onderstel en stoere exterieuraccenten. En niet onbelangrijk: in tegenstelling tot de Grandland X is de Insignia Country Tourer er desgewenst wél met vierwielaandrijving.

            De Insignia Country Tourer is 25 millimeter hoger dan de Sports Tourer. Dit betekent amper een hogere instap of beter zicht op de weg, de argumenten die we vaak horen als voordeel van een SUV. Hier lijkt de auto ook helemaal niet voor bedacht. Al na de eerste kilometers die we met de auto maken, toont hij zich veel meer een grote familie-auto van het comfortabele soort. Ondanks het iets hogere zwaartepunt van de auto helt het koetswerk in bochten nauwelijks meer over dan we ons van de reguliere Insignia stationwagon kunnen herinneren. Dit is mede te danken aan het actieve onderstel met zijn adaptieve dempers . Niet dat het er in de sportstand extra dynamisch aan toe gaat, want ook dan blijft comfort de overhand houden. Een schande? Zeer zeker niet, want de auto ligt nog altijd strakker op de weg dan menig echte SUV.

            In basis is de auto een voorwielaandrijver, waarbij de achterwielen met een koppeling automatisch kunnen worden bijgeschakeld. Op de achteras geen traditioneel differentieel, maar een torque vectoring-systeem met twee elektronisch gestuurde lamellenkoppelingen waarmee de krachten tussen links en rechts kunnen worden verdeeld. Handig in het terrein, minstens zo leuk op asfalt: normaal gesproken is de auto bij het snel induiken van een bocht onderstuurd. Dankzij het vliegensvlug reagerende achterdifferentieel wordt er nu iets meer kracht naar het buitenste wiel gestuurd en de onderstuurneiging direct de kop ingedrukt, waardoor de auto keurig neutraal de hoek om gaat.

            Natuurlijk, een echte SUV komt in het terrein verder, maar dankzij zijn extra bodemvrijheid en vierwielaandrijving kan de Insignia Country Tourer offroad nog altijd meer dan wat 99 procent van de Audi Q5- of Skoda Kodiaq-rijders ooit met hun auto buiten de gebaande paden zullen doen.











            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER VOOR DUITSE TAXIMARKT

              De Opel Insignia Sports Tourer is in Duitsland nu ook als kant-en-klare taxi te bestellen. Met zijn typische lakkleur is de ruime station in ieder geval direct herkenbaar als taxi.

              Taxibedrijven die 1.790 euro inleggen bovenop de basisprijs van een Insignia Sports Tourer, krijgen van de Duitse Opel-tak een auto afgeleverd die klaar is voor duizenden kilometers taxiwerk.

              De Insignia Sports Tourer krijgt voor dat bedrag onder andere een taxi-alarmsysteem, aansluitmogelijkheden voor een taximeter en een verlicht bord op het dak, beschermfolie op de dorpels en de achterbumper en wordt in de kenmerkende taxikleur gespoten. Stoel- en vloerverwarming is overigens standaard aanwezig, hetzelfde geldt voor een infotainmentsysteem dat Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt. Optioneel levert Opel een taximeter die in de binnenspiegel is geïntegreerd.





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • Mag ik dit vet vinden?

                Comment


                • Rij-impressie: OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER


                  DE ALTERNATIEVE SUV

                  Een grote SUV hebben ze bij Opel niet in het gamma, wel een opgehoogde versie van de Insignia: de Country Tourer. Is dit de oplossing voor mensen die wel eens off-road willen zonder bijbehorende hoge instap?

                  Met de Mokka X, Crossland X en de Grandland X heeft Opel een keur aan mini-SUV's en een midi-SUV in het aanbod. Voor wie groter wil, heeft Opel op basis van de Insignia wederom de Country Tourer. Dat was zo bij de vorige generatie en bij de nieuwe editie is dat niet anders. Het is wederom een stationcar met een verhoogd onderstel en stoere exterieuraccenten. En niet onbelangrijk: in tegenstelling tot de Grandland X is de Insignia Country Tourer er desgewenst wél met vierwielaandrijving.

                  De Insignia Country Tourer is 25 millimeter hoger dan de Sports Tourer. Dit betekent een amper hogere instap of beter zicht op de weg, de argumenten die we vaak horen als voordelen van een SUV. Hier lijkt de auto ook helemaal niet voor bedoeld. Al na de eerste kilometers die we maken, toont hij zich veel meer een grote familie-auto van het comfortabele soort. Ondanks het iets hogere zwaartepunt helt het koetswerk in bochten nauwelijks verder over dan we ons van de reguliere Insignia stationcar, de Sports Tourer, kunnen herinneren. Dit is mede te danken aan het actieve onderstel met adaptieve dempers waarmee de Country Tourer is uitgerust. Niet dat het er in de Sport-stand extra dynamisch aan toegaat, want ook dan houdt comfort de overhand. Een schande? Zeer zeker niet, want de auto ligt nog altijd strakker op de weg dan menig echte SUV. Natuurlijk, zo'n auto komt vast en zeker verder in het terrein. Maar dankzij zijn extra bodemvrijheid en vierwielaandrijving kan de Insignia Country Tourer off-road nog altijd meer aan dan wat 99 procent van de Audi Q5- of Skoda Kodiaq-rijders ooit met hun auto buiten de gebaande paden zullen doen.



                  NEUTRAAL DE HOEK OM

                  Opel levert vierwielaandrijving alleen in combinatie met de dieselmotoren (170 pk en 210 pk) en de 260 pk sterke 2,0-liter benzinemotor. De 210 pk 2.0 BiTurbo is Opels nieuw topdiesel, die alleen verkrijgbaar is met een 8-traps automaat. Die dikke diesel heeft een prettig karakter, is niet te betrappen op ongewenste trillingen en vibraties, maar laat wel horen dat-ie er is. Niet alleen bij de koude start, maar ook wanneer hij al langere tijd op temperatuur is. Dat hoeft tegenwoordig niet meer en het is zonde voor een auto die zich verder met de betere modellen kan meten. De automaat is ongeacht de gekozen rijmodus (Comfort, Normal of Sport) altijd alert op bewegingen van het gaspedaal, soms zelfs iets te alert. Wanneer je comfortabel cruisend bij 120 of 130 km/h iets wilt versnellen, wordt er direct een verzet teruggeschakeld. Dat geeft een lichte onrust. De motor heeft genoeg trekkracht om de gewenste acceleratie in dezelfde versnelling te kunnen uitvoeren. Wellicht is het een keuze op basis van uitstootwaarden.

                  De 4x4 is in principe een voorwielaandrijver; de achterwielen kunnen automatisch worden bijgeschakeld. Op de achteras bevindt zich geen traditioneel differentieel, maar een torque vectoringsysteem dat de krachten met twee elektronisch gestuurde lamellenkoppelingen tussen links en rechts verdeelt. Handig in het terrein, minstens zo leuk op asfalt: normaal gesproken is de auto bij het snel induiken van een bocht onderstuurd. Dankzij het vliegensvlug reagerende achterdifferentieel wordt er nu meer kracht naar het buitenste wiel gestuurd. Daardoor wordt de onderstuurneiging direct de kop ingedrukt, zodat de auto neutraal de hoek om gaat.



                  BIJNA PREMIUM

                  De Insignia Country Tourer is verkrijgbaar in slechts één uitvoeringsniveau, dat in grote lijnen overeenkomt met de keurig aangeklede Innovation-versie, aangevuld met het Flex-Ride-onderstel (dat laatste niet voor de 1,5-liter benzinemotoren). Dit betekent dat de auto standaard is voorzien van intelligente koplamptechnologie en een uitgebreid multimediasysteem inclusief navigatie. Hoewel Opel zich voor die systemen trots op de borst klopt, valt daar nog wel wat op aan te merken. De actieve bochtenverlichting reageert bij tijd en wijle te traag en is erg terughoudend met grootlicht, waardoor we het soms liever handmatig willen regelen. Bij het navigeren moet je ook alert blijven. De navi werkt niet altijd even snel en zo nu en dan worden situaties niet duidelijk genoeg aangegeven. Een software-update moet dat kunnen rechtzetten.

                  Waar de Insignia absoluut in uitblinkt, is zijn interieurruimte en dat is bij de Country Tourer niet anders. Qua afmetingen kan hij wedijveren met de Audi A6 Allroad, de Mercedes E-klasse All-Terrain en de Volvo V90 Cross Country. En hoewel de Opel-mensen bij de presentatie continu het woord premium gebruikten, kunnen we daar niet helemaal in meegaan. Hij schurkt er misschien dicht tegenaan; materiaalkeuze en algehele beleving zijn goed, maar liggen bij de Audi, Mercedes en Volvo op een iets hoger niveau.

                  OORDEEL

                  • +Potente diesel
                  • +Comfortabel onderstel
                  • -Onduidelijk navigatiesysteem
                  • -Actieve koplampen te bescheiden







                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • Meer GSI,







                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment








                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Meer GSI,







                        Dat ziet er goed uit.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • Hoewel ik in het begin niet echt fan was, begint de auto meer en meer te wennen. Vooral de break, in de juiste livrei, is toch wel een mooie verschijning.
                            Maar hij lijkt me wel érg groot voor dagelijks gebruik.

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • Rij-impressie: OPEL INSIGNIA GSI

                                Na een fors aantal jaren enkel met het OPC-label te hebben gewerkt, grijpt Opel voor de jongste Insignia terug naar het GSi-label van weleer. We zoeken uit of dat terecht is.


                                Nee, het is geen vervanger van de Insignia OPC, maar toch gaat deze nieuwe GSi 12 seconden sneller rond de Nordschleife dan diezelfde OPC van de vorige generatie. Dat is een behoorlijk verschil, zeker als je bedenkt dat die vorige auto 315 pk had tegen 260 pk voor de nieuwkomer. Maar er was dan ook een hoop mis met die OPC. Hij was veel te zwaar en de motor was buitengewoon loom, alsof er een dertigtal pk kwijt was. Dat onderstel en besturing vervolgens best oké waren, kon die minpunten niet verbloemen. Dan naar het heden, waar Opel zijn befaamde GSi-label weer uit de kast heeft getrokken. Die letters stammen uit de jaren 80, toen ze voor het eerst op de Kadett en Manta verschenen. Maar OPC verdwijnt niet, verklaart een Opel-manager desgevraagd. "GSi is een nieuw sportief instapniveau voor Opel. OPC blijf bestaan en is daarboven gepositioneerd. Nieuwe OPC-modellen zullen blijven komen als daar ruimte vóór, en behoefte áán is." De logische vraag krijgt een ontwijkend, maar reëel antwoord. "Een nieuwe Insignia OPC? Nou, we weten het gewoon nog niet. Misschien. Het hangt er vooral vanaf hoe ons nieuwe PSA-management daar tegenaan kijkt." Want ja, Opel hoort nu tot hetzelfde concern als Peugeot en Citroën. En als men daar geen brood ziet in een nieuwe über-Insignia, dan blijft het bij deze GSi.


                                DE SPECS

                                Maar is dat dan slecht nieuws? Eerst even door de cijfers. Zoals al gemeld levert de auto 260 pk, dit dankzij een 2,0-liter turbomotor. Tenminste, als je een benzineversie kiest. Het model is ook leverbaar als diesel, dan krijg je 210 pk (maar wel 480 Nm). In Nederland kost die diesel € 10.000 meer, dus we zullen hem nog minder vaak zien dan de benzineversie. Beide motoren zijn al leverbaar voor de Opel, de GSi-krijgt opvallend genoeg geen vermogensboost ten opzichte van wat er al was. De auto is merkbaar langzamer dan de OPC was, ook al presteert de motor op zichzelf beter. Dankzij standaard vierwielaandrijving is tractie nooit een probleem. Daar komt bij dat je een bijzonder differentieel krijgt tussen de achterwielen dat door middel van koppelingen het vermogen tussen links en rechts kan verdelen. Het principe doet denken aan de Focus RS. Hierdoor duwt de auto zichzelf hard de bocht om, waardoor ergerlijk onderstuur bijna nooit optreedt. Het gewicht van de auto speelt hierbij eveneens een rol, de GSi is tot 160 kilo lichter dan de OPC. Nu was die ook schandalig zwaar, maar even goed verdient Opel hier een compliment. Deze winst zit hem vooral in de basis van de hele Insignia, die sowieso een stuk lichter is geworden. Dit gebrek aan overgewicht voel je in iedere bocht en bij iedere remactie. De GSi is geen enkel moment log. Gezien zijn formaat is die lichtvoetigheid best knap.

                                Je hebt tegelijkertijd wel ruimte te over, volwassenen houden het op de achterbank ook op lange ritten goed vol. Voorin zit je op een fijne sportstoel die Opel zelf heeft ontwikkeld. De kuipen bieden veel steun en zijn elektrisch verstelbaar, met stoelkoeling en -verwarming. Ondanks deze features weegt hij minder dan de Recaro's van het vorige model. Dat soort feitjes laat zien dat Opel wel wat van de GSi heeft willen maken. Het is meer dan een label met een verlaagd onderstel. De (dynamische) dempers en veren zijn compleet aangepast, het uiterlijk is stoerder en via de speakers wordt het motorgeluid wat opgepompt. Qua rijden kun je op hoge snelheid bochten induiken en uitrijden. Een dynamische hoogvlieger dus? Nee, dat niet. Die conclusie wringt een beetje, want de snelheid zit er wel in. Maar de Opel betrekt je nooit echt bij het rijden, de besturing is wat afstandelijk en het enige motorgeluid dat nog ergens op lijkt, komt uit de speakers, niet uit de uitlaat.

                                Het is een capabele, snelle jongen, die nergens ergernis opwerkt. Een groot verschil met de OPC van voorheen. Dat was een wildebras met een gemene rand, zoals OPC-modellen betaamt. Dat karakter heeft deze GSi totaal niet. Een vlotte braverik is het, waarbij het twijfelachtig is of die het GSi-label waard is. Maar de ergernissen die we hadden bij die Insignia OPC, kent deze GSi dan weer niet en dat is winst.

                                OORDEEL

                                • +Afslankkuur doet hem goed
                                • +Waanzinnig veel tractie
                                • -Geen bruut OPC-gevoel
                                • -Behoorlijk aan de prijs







                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • STRAKS IN REST VAN OPEL-FAMILIE

                                  NIEUW INFOTAINMENT VOOR OPEL INSIGNIA

                                  De Insignia is de eerste van Opels modellenfamilie die leverbaar wordt met de splinternieuwe infotainmentsystemen van het merk.

                                  Opel lanceert nieuwe infotainmentsystemen die nu debuteren in de Insignia. Opel doopt zijn systemen Multimedia en Multimedia Navi Pro en koppelt ze natuurlijk aan een digitaal display dat wederom een plek krijgt op de middenconsole. Verder monteert Opel een nieuw scherm in het instrumentarium, een kleurendisplay dat maximaal 8 inch groot is. Als bestuurder kun je zelf kiezen wat de auto op het scherm weergeeft.

                                  De nieuwe infotainmentsystemen, tevens gekoppeld aan een maximaal 8 inch metend scherm, kunnen overweg met Apple CarPlay en Android Auto, al is die laatste functionaliteit in ons land nog niet gelanceerd door Google. Uiteraard zijn telefoons en audiodragers te koppelen via Bluetooth en usb. Digitale DAB+-radio is optioneel.

                                  Het Multimedia Navi Pro-systeem kan aan twee telefoons tegelijk wordengekoppeld. Andere nieuwigheden komen in de vorm van Live Traffic, realtime brandstofprijzen, parkeerinformatie die betrekking heeft op de plek van bestemming en online kaartupdates. Uiteraard moeten de systemen sneller werken dan hun voorgangers. Het Multimedia Navi Pro-systeem heeft plek voor vijf gebruikersprofielen.

                                  De Insignia is zoals gezegd het eerste model van Opel dat over de nieuwe systemen komt te beschikken. Later volgt de rest van de Opel-familie.









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • Ziet er wel puik uit. Hopelijk ook wat stabieler deze keer.

                                    Omdat ik regelmatig eens wat nieuwe opties voor een firmawagen configureer, merkte ik op dat de benzine 165pk al een tijdje niet meer bestelbaar is in België.
                                    Iemand enig idee hoe dit komt?

                                    Zouden ze eerst in Duitsland nog van hun diesels willen afgeraken mss?

                                    Als lease car trouwens zéér goed uit te rusten voor relatief weinig geld. Alleen jammer dat de CO2 cijfers zo hoog liggen. Zeker voor de automaat.

                                    Comment


                                    • Is er dan iets mis met het huidige infotainment systeem van de Insignia. Ik had toch nergens problemen ermee in mijn Astra K.

                                      Ben nu ook eentje aan het samenstellen. VAA valt me precies toch wat tegen (1.6cdti 136pk dynamic ST met wat toeters en bellen erbij)
                                      Als ik dan een KIA Optima SW PHEV samenstel die bijna 10k duurder is, komt de VAA de helft minder uit. Maar mijn rijdersprofiel lijkt me in de praktijk toch geen echt voordeel te geven om voor een PHEV te gaan.

                                      : Is het Bose Sound Systeem in geluidskwaliteit een (grote) verbetering tov het standaard audio systeem?
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                                      www.carfac.be "Driving on experience"

                                      Comment


                                      • Persoonlijk heb ik met het infotainment systeem ook nooit problemen gehad, maar je leest er wel veel over.
                                        Mijn vrouw heeft ook jaren een Astra gereden van de vorige generatie, en nooit iets mee gehad. Ik vond alleen die graphics en de verlichting van dat systeem zeer pover.
                                        Vooral in het donker stoorde mij dat zeer erg. Je kon dat om één of andere reden nooit zacht genoeg zetten, waardoor er altijd een lichtvlek in je ooghoek zat.

                                        VAA is een bummer idd met de nieuwe Insigna. Maar ik overweeg hem toch ook als volgende leaser, omdat je hem zo dik kan uitrusten voor een redelijk budget.
                                        Wil hem dan alleen wel eerst eens testrijden.
                                        In sommige Engelse review's wordt er nogal geklaagd over rolgeluid. En laat ik daar nu net redelijk allergisch aan zijn ;-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Ziet er wel puik uit. Hopelijk ook wat stabieler deze keer.

                                          Omdat ik regelmatig eens wat nieuwe opties voor een firmawagen configureer, merkte ik op dat de benzine 165pk al een tijdje niet meer bestelbaar is in België.
                                          Iemand enig idee hoe dit komt?

                                          Zouden ze eerst in Duitsland nog van hun diesels willen afgeraken mss?

                                          Als lease car trouwens zéér goed uit te rusten voor relatief weinig geld. Alleen jammer dat de CO2 cijfers zo hoog liggen. Zeker voor de automaat.
                                          Die benzine motoren worden aangepast aan de WLTP verbruik en Euro 6 d uitstootnorm

                                          Zouden vanaf 16/07/2018 terug beschikbaar worden...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X