Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5 Serie G30
Collapse
X
-
De nieuwe touring zal volgens mijn dealer te bestellen zijn vanaf januari. Dan ook te bekijken in de prive ruimte van bmw op het autosalon.
-
Iemand enig idee wanneer de nieuwe Touring komt?
En tot wanneer de huidige 5 Touring nog kan besteld worden?
Ik mag vanaf mei een nieuwe leaser bestellen en ik hoop dat ik de huidige Touring dan nog kan bestellen, want de nieuwe is toch een pak duurder en valt daardoor zo goed als zeker (ruim) boven mijn budget...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenSpoel uw mond eens met javel!
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenDus een 530d is de auto die we moeten hebben! Een 540d zal zelden het verschil maken....?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenMaar wel leuk rijden.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLogisch, dat is dan ook een prehistorisch iets.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.
Leave a comment:
-
30d wordt in geen enkele wagen meer met manuele transmissie geleverd.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTrouwens, Auto Motor und Sport hebben de F10 730d ook al getest, en hebben een acceleratie gehaald van 0-100km/u in 5,9 seconden, terwijl BMW 6,1 opgeeft. Voor de 530d geven ze 5,7 seconden op (xDrive zelfs 5,4 seconden), dus dat zal dan 5,5 / 5,2 seconden worden. Een raket dus...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten30d 265pk vind ik maar een magere stijging t.o.v. de vorige 30d.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBij de F10 was er een duidelijk verschil in karakter tussen een 530d en 535d, wat ik hier nog al eens heb gepost. Ik heb destijds beide gereden, en de 530d lag me meer, omdat deze brutaler is van karakter. Een 530d heeft maar 1 turbo die het koppel in 1x zeer brutaal loslaat, terwijl de 535d eerst een kleine turbo laat beginnen, en pas 1000 toeren later er een 2de bij laat komen. Een 535d heeft dan wel het voordeel van het vermogen langer aan te houden, en hoger in de toeren te gaan. Het is dan ook in die hoge toeren dat 'm die paar tienden van seconden moet halen. De 530d had ook een veel directere gasrespons, wat mij, op onze Belgische wegen meer bevalt. Ik zou zonder enige twijfel terug voor een 530d gaan.
Dat het gene zever is wat ik vertel, post ik hier nogmaals de link naar een testartikel in de Auto Motor und Sport met een vergelijking tussen alle varianten F30 6cil. diesels.
Den Dreiliter-Reihensechszylinder-Diesel bietet BMW im 5er von 258 bis 381 PS an, Alpina schickt ihn in einer eigenen Variante mit 350 PS ins Rennen. Lohnt sich der satte Aufpreis für die Durchzugs-Bullen, oder reicht etwa die deutlich günstigere Basisversion aus?
Leave a comment:
-
Guest repliedEn als we dan toch over esthetiek bezig zijn: dit zet nog meer in de verf hoe goed/coherent Volvo op dat gebied wel bezig is. Enkel spijtig van hun motorisaties - maar eens de T8 in de V90 ligt verwacht ik er daar toch erg veel van te zien (nog meer van de erg stoere Cross Country variant).
Leave a comment:
-
Guest repliedNet wat met de configurator zitten spelen. Mijn eerste gevoel blijft: moeilijk om hier warm van te worden.
Het interieur zal vast hoogwaardig zijn, maar qua ontwerp vind ik het (momenteel) een stap achteruit tegenover de f10 - dat oogde 'massiever' (de brede middenconsole?) terwijl dit, zeker met het bovenop geplaatste scherm, eerder het interieur lijkt wat de volgende 3-reeks moet gaan krijgen (om toch nog een beetje mee te kunnen met de C en A4 die mijlen voorop liggen).
Aan de buitenkant krijg je dan weer een combinatie van 3- en 7-achtige elementen, maar hij is zijn eigen identiteit wat kwijt. Zeker in de configurator valt toch op dat de proporties achter liggen op de f10.
Als je dan ziet wat dit moet kosten, tjah... let op, ik zou nog altijd niet uitsluiten dit te overwegen als volgende, maar dan zou het moeten zijn dat de Touring esthetisch het gat wat dichtrijdt en de 540e de lat verlegt qua hybrides (met zoveel fiscaal voordeel dat de prijsfactor minder speelt). Maar een 530d staat op dit moment wat mij betreft onder een E350d, al moet die laatste wel dringend met de nieuwe 6-cilinder diesel en 4Matic aangeboden worden. En zelfs dat blijft het een eerder theoretische vergelijking want het is objectief gezien zeer moeilijk aan het worden om een 6-cilinder diesel te justifiëren als de staat zo graag je 540e/E350e wil sponsoren.
Leave a comment:
-
Trouwens, Auto Motor und Sport hebben de F10 730d ook al getest, en hebben een acceleratie gehaald van 0-100km/u in 5,9 seconden, terwijl BMW 6,1 opgeeft. Voor de 530d geven ze 5,7 seconden op (xDrive zelfs 5,4 seconden), dus dat zal dan 5,5 / 5,2 seconden worden. Een raket dus...
Leave a comment:
-
Bij de F10 was er een duidelijk verschil in karakter tussen een 530d en 535d, wat ik hier nog al eens heb gepost. Ik heb destijds beide gereden, en de 530d lag me meer, omdat deze brutaler is van karakter. Een 530d heeft maar 1 turbo die het koppel in 1x zeer brutaal loslaat, terwijl de 535d eerst een kleine turbo laat beginnen, en pas 1000 toeren later er een 2de bij laat komen. Een 535d heeft dan wel het voordeel van het vermogen langer aan te houden, en hoger in de toeren te gaan. Het is dan ook in die hoge toeren dat 'm die paar tienden van seconden moet halen. De 530d had ook een veel directere gasrespons, wat mij, op onze Belgische wegen meer bevalt. Ik zou zonder enige twijfel terug voor een 530d gaan.
Dat het gene zever is wat ik vertel, post ik hier nogmaals de link naar een testartikel in de Auto Motor und Sport met een vergelijking tussen alle varianten F30 6cil. diesels.
Den Dreiliter-Reihensechszylinder-Diesel bietet BMW im 5er von 258 bis 381 PS an, Alpina schickt ihn in einer eigenen Variante mit 350 PS ins Rennen. Lohnt sich der satte Aufpreis für die Durchzugs-Bullen, oder reicht etwa die deutlich günstigere Basisversion aus?
Last edited by BMWMB; 22/10/2016, 22:49.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMet powerbox gaan ze rond de 300+
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMet powerbox gaan ze rond de 300+
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenBest geen bmw meer kopen, is niets meer voor u!
azijnpissers, kunnen best elders shoppen.
Leave a comment:
Leave a comment: