Oorspronkelijk geplaatst door DieterC
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan (2016).
Collapse
X
-
Guest replied
-
Oorspronkelijk geplaatst door GM90 Bekijk BerichtenIk mag de mijne zaterdag gaan ophalen.
31 jan. Besteld met leverdatum normaal 5aug.
1.5 tsi platinum
Veel plezier ermee ;-)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Dat gaat dan over de nieuwe Q3?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe Q3 is echt perfect even groot als de Tiguan hoor.
Enkel is de koffer iets minder praktisch vanwege de schuinere achterklep.
Maar dat is voor mij geen issue.
Q3Tiguanlengte voertuig (mm) 4.484 breedte voertuig (mm) 1.856 hoogte voertuig (mm) 1.616 lengte voertuig (mm) 4.486 breedte voertuig (mm) 1.839 hoogte voertuig (mm) 1.654
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Ik volg de catalogusprijzen ook niet op, maar omdat ik onderhand moet gaan bestellen kijk ik wel regelmatig op de site van Leaseplan naar mijn favoriete modellen. De Tiguan is sinds begin dit jaar zo'n 50€/md duurder in dezelfde configuratie. Zou kunnen omdat de facelift eraan komt? Geen idee.
De Q3 is in verhouding een stuk goedkoper in leasing voorlopig.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk BerichtenDe info die ik tot nu toe weet en die je misschien kan helpen in je keuze:
Tiguan All Space 1.5 TSI DSG: 9 maand (Mexico)
New Tiguan 1.5 TSI DSG: 5 maand (Wolfsburg)
New Tiguan 2.0 TDI DSG: 2.5 maand (Wolfsburg)
- Likes 1
Leave a comment:
-
De info die ik tot nu toe weet en die je misschien kan helpen in je keuze:
Tiguan All Space 1.5 TSI DSG: 9 maand (Mexico)
New Tiguan 1.5 TSI DSG: 5 maand (Wolfsburg)
New Tiguan 2.0 TDI DSG: 2.5 maand (Wolfsburg)
Leave a comment:
-
Guest repliedIk doelde meer op de koffer. Zelf zou ik het meer voor de Q5 hebben, maar die is een pak duurder en enkel in 4x4 icm automaat te krijgen. En dus teveel CO2. Jammer eigenlijk, want Jaguar/LR heeft hetzelfde voor. Automaat is altijd 4x4 en dus teveel CO2 om interessant te zijn als bedrijfswagen.
Zelf nog geen idee. Ik ga eind dit jaar bij het functioneringsgesprek mijn budget vragen. Ze geven dat hier heel laat omdat ze denken dat ge een auto op 3 maanden hebt. Maar collega heeft nu een Astra break besteld en was 4,5 maanden wachten. En die mannen zijn er rap rond mee. Ik wil toch ne maand of 3 offertes opvragen, vergelijken, testritten doen,...
Normaal moet ik wisselen in december 2020. De tiguan allspace is al ingekort naar een 9-tal maanden, waar die een paar maanden terug nog 12 maanden was.
Het zal allemaal van het budget afhangen, maar de kloof tussen de Tiguan en een premium is vrij groot met zelfde opties, waardoor de kans groot is dat het ofwel een Tiguan helemaal naar mijn zin wordt, ofwel een Tiguan AllSpace met meer opties als ik nu heb, maar niet zo uitgerust als de gewone dan.
Daarnaast wil ik toch eens gaan laten tellen voor een XC60, GLB en GLC. De X3 vind ik ook mooi, maar in onze regio is er echt een BMW inbrakenplaag (airbags) waarbij ze de auto's flink vernielen. Vorige week nog een straat verder en vorig jaar al bij 3 mensen in een straal van 100m. Desondanks het een firmawagen is, heb ik daar ook geen zin in.
Mijne grootste favoriet blijft de GLC. De Coupé is het mooiste, maar heb de ruimte van de SUV nodig. Maar die gaat toch wel boven budget liggen, tenzij ik ineens €10000 excl. BTW extra krijg
Leave a comment:
-
De Q3 is echt perfect even groot als de Tiguan hoor.
Enkel is de koffer iets minder praktisch vanwege de schuinere achterklep.
Maar dat is voor mij geen issue.
Q3Tiguanlengte voertuig (mm) 4.484 breedte voertuig (mm) 1.856 hoogte voertuig (mm) 1.616 lengte voertuig (mm) 4.486 breedte voertuig (mm) 1.839 hoogte voertuig (mm) 1.654
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Ik volg de catalogusprijzen ook niet op, maar omdat ik onderhand moet gaan bestellen kijk ik wel regelmatig op de site van Leaseplan naar mijn favoriete modellen. De Tiguan is sinds begin dit jaar zo'n 50€/md duurder in dezelfde configuratie. Zou kunnen omdat de facelift eraan komt? Geen idee.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat is vreemd. Ik weet wel toen ik bestelde, dat er de dag erna 1,5% bij kwam, dat zoiets van een €500 was. Daarna zijn ze nog eens ne keer opgeslagen en mss zelfs 2x.
Zo hou ik de prijzen niet in de gaten, maar geen idee waarom die leaseprijzen ineens verhogen. Verandering in de markt ivm het dieselverhaal?
Leave a comment:
-
Kan me wel voorstellen dat, als je wagen plots 3 maand vroeger is, er zowel financiële als logistieke problemen zijn. Leningen moeten herbekeken worden, overname wagen misschien herbekeken, en nog wat andere plannen.
Leave a comment:
-
Besteld op 16-04.
Bevestiging gekregen dat wagen afgewerkt was op 17-05.
Nog paar weken wachten op de levering nu.
Leave a comment:
-
Guest repliedDat is vreemd. Ik weet wel toen ik bestelde, dat er de dag erna 1,5% bij kwam, dat zoiets van een €500 was. Daarna zijn ze nog eens ne keer opgeslagen en mss zelfs 2x.
Zo hou ik de prijzen niet in de gaten, maar geen idee waarom die leaseprijzen ineens verhogen. Verandering in de markt ivm het dieselverhaal?
Leave a comment:
-
Ik merkte onlangs dat de Tiguan in leasing opeens een pak duurder geworden is.
Waar ik een paar md geleden nog een full spec highline kon nemen zo'n beetje, zou het nu al een comfortline met maar een paar opties zijn.
Als ze daar nog eens een schepje gaan bovenop doen met de facelift, dan valt deze voor mij sowieso af, vrees ik
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
Begin 2018.
Highline 150 pk diesel.
Nog altijd heel tevreden.
Maar uiteraard al stiekem opvolgers aan het bestuderen
En ik wil een beetje voorbereid zijn van zodra ik mijn budget door krijg, dat ik meteen weet waar ik offerte kan laten maken en waar nietIk heb geen flauw idee wat met mijn budget gebeurt. Meestal weet ge wel in welke richting het gaat, maar dat kan in mijn geval €2000, €5000 of €10000 omhoog gaan. Geen flauw idee.
Sowizo zit ik al safe met opnieuw een Tiguan met een paar extra's ten opzichte van nu. En als het zeer mooi is, hopelijk dan de AllSpace.
Moest het budget nog hoger zijn, dan GLB (want de GLC gaat toch te duur zijn) of de Volvo XC60. Het kan dus nog alle kanten uit. Fijnste is dat de garage nu een paar km van ons bedrijf ligt en dat ik er 's morgens aan kom en iemand mij dan op het bedrijf gaat afzetten. Komen halen doen ze ook, maar meestal passeert een collega en laat ik mij afzetten. Bij Mercedes en Volvo zal het een ander paar mouwen zijn
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
Lang geleden? Motor, model?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Highline 150 pk diesel.
Nog altijd heel tevreden.
Maar uiteraard al stiekem opvolgers aan het bestuderenLast edited by vw.fan; 14/05/2019, 19:53.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door GM90 Bekijk BerichtenIk heb vandaag de garage nog gehoord en ze zijn aant wachten papieren zouden eerstvolgende dagen aankomen en de wagen volgende week, terwijl ik geen info heb op MyVolkswagen. En ik tijdens bestelling 8augustus heb gekregen als afleverdatum. Dus het is een stuk minder als verwacht maar ik heb dit in het weekend nog gehoord van personen die bij Volkswagen werken dat wagens 3maanden plots vroeger aankomen en zei dan de klant moeten verwittigen en niet iedereen is daar op voorbereid en blij mee. Ik absoluut wel uiteraard
Leave a comment:
-
Guest repliedIk heb vandaag de garage nog gehoord en ze zijn aant wachten papieren zouden eerstvolgende dagen aankomen en de wagen volgende week, terwijl ik geen info heb op MyVolkswagen. En ik tijdens bestelling 8augustus heb gekregen als afleverdatum. Dus het is een stuk minder als verwacht maar ik heb dit in het weekend nog gehoord van personen die bij Volkswagen werken dat wagens 3maanden plots vroeger aankomen en zei dan de klant moeten verwittigen en niet iedereen is daar op voorbereid en blij mee. Ik absoluut wel uiteraard
Leave a comment:
Leave a comment: