Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
sorry free,maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt,hoewel ik helemaal geen fan ben van al die electronische geconnecteerde spullen beweer ik niet dat het niet zijn nut kan bewijzen.
mijn punt gaat alleen over het feit dat al die electronische wonderspullen constant de hemelen ingeprezen worden als zijnde onfeilbaar.(boeing dacht ook onfeilbaar te zijn)...
zeker wanneer het gaat over CONNECTIE toepassingen ben ik op mijn hoede,alles wat gemanipuleerd kan worden van buitenaf kan ook misbruikt worden,hoe vaak ze ook beweren dat alles superveilig is. wanneer er VEEL geld mee gemoeid is loert misbruik en gesjoemel achter het hoekje.
eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.
Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.
Die systemen waar we het nu over hebben is die noodremfunctie. Iets dat op camions sinds kort verplicht is. Er mogen geen nieuwe camions meer zonder verkocht worden en voor auto's is het nog maar een kwestie van een paar handtekeningen in Europa. Denk dat ondertussen 75% van de nieuwe wagens het al heeft, waaronder uwe electrische Zoë ook.
Als zelfrijdende auto's helemaal op punt staan, samen met de infrastructuur, zullen de ongevallen en files drastisch dalen. Op voorwaarde dat de niet-zelfrijdende auto's uit het verkeer zijn. Maar dat gaat nog wel heel wat jaren duren.
Leave a comment:
Guest replied
sorry free,maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt,hoewel ik helemaal geen fan ben van al die electronische geconnecteerde spullen beweer ik niet dat het niet zijn nut kan bewijzen.
mijn punt gaat alleen over het feit dat al die electronische wonderspullen constant de hemelen ingeprezen worden als zijnde onfeilbaar.(boeing dacht ook onfeilbaar te zijn)...
zeker wanneer het gaat over CONNECTIE toepassingen ben ik op mijn hoede,alles wat gemanipuleerd kan worden van buitenaf kan ook misbruikt worden,hoe vaak ze ook beweren dat alles superveilig is. wanneer er VEEL geld mee gemoeid is loert misbruik en gesjoemel achter het hoekje.
eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.
En toch hebben al die snufjes van de laatste 3 decennia al heel wat levens gered.
Zelf twee jaar geleden een slipcursus gedaan. Met en zonder de electronische snufjes. Kan u wel duidelijk zeggen dat mensen die nooit een slipcursus hebben gedaan, zonder die snufjes 99% zeker crashen. Met die snufjes mss nog 10%? Het maakt echt wel verschil.
+1
Mensen van mijn generatie kennen nog het verschil van een auto te rijden zonder bv ABS of tractie controle.
In mijn jeugd toch wel een paar keer zo van die momentjes meegemaakt, die je met een moderne auto niet aan de hand zou hebben.
Mijn eerste auto met ABS ooit, was een Mazda 626, (die met de ingebouwde achtervleugel).
Het systeem heeft op een regenachtige dag ook meteen mijn leven gered, toen een vrachtwagen onverwachts voor me opdook uit een zijstraat.
Het gevaar van de andere kant is wel dat je té veel op die systemen gaat vertrouwen, en daardoor toch weer over de limiet gaat.
ik zeg alleen ik ben sceptisch wanneer ze weer eens met een nieuw speeltje afkomen dat het leven veiliger en gemakkelijker moet maken.
alles is altijd superbeveiligd en er kan niets mee gebeuren.tot het zover is.........
En toch hebben al die snufjes van de laatste 3 decennia al heel wat levens gered.
Zelf twee jaar geleden een slipcursus gedaan. Met en zonder de electronische snufjes. Kan u wel duidelijk zeggen dat mensen die nooit een slipcursus hebben gedaan, zonder die snufjes 99% zeker crashen. Met die snufjes mss nog 10%? Het maakt echt wel verschil.
De reden dat die auto in de remmen gaan, is dat die een hindernis detecteren. De tunnel zelf kan dat simpel oplossen door de verlichting aan te passen. Hoeveel levens heeft dat systeem al gered, denkt ge?
Ze zouden wel kunnen overwegen om bij de ingang van de tunnel te wijzen op het risico. Dan ben je tenminste beter geïnformeerd.
Want wie leest nu vooraf dergelijke details op hun website?
Lichten aan & assistentie systemen uit
Er zijn ook al doden gevallen door de batterijen in een EV. Dan moeten ze maar met EV’s stoppen?
ik heb toch nergens vermeld dat ze gelijk waar mee moeten stoppen he,met batterijen van smartfone's zijn ook al ontelbare ongelukken gebeurt trouwens.
ik zeg alleen ik ben sceptisch wanneer ze weer eens met een nieuw speeltje afkomen dat het leven veiliger en gemakkelijker moet maken.
alles is altijd superbeveiligd en er kan niets mee gebeuren.tot het zover is.........
om dan zoals een bende kiekens vol ongeloof en verontwaardiging te staan gapen van hoe kan dat nu.....
maar ja kzal wel weer overdrijven zeker?
Het feit dat het op hun website staat, ruikt toch naar indekking en toont aan dat ik vermoedelijk geen alleenstaand geval ben.
Wees gerust: je maakt het liever niet mee.
Collega van mij zijne X-trail smijt alles dicht als hij naar boven rijdt in de overdekte parking bij UZ Brussel.
Het feit dat het op hun website staat, ruikt toch naar indekking en toont aan dat ik vermoedelijk geen alleenstaand geval ben.
Wees gerust: je maakt het liever niet mee.
Leave a comment:
Guest replied
INDERDAAD,niet overdrijven,
er moeten eerst doden en gewonden vallen voor je sceptisch mag zijn....................................
geen problemen meneer,allemaal superveilig meneer....,
wat gaat dat geven met zelfrijdende auto's looooool
Er is een probleem in 1 tunnel en anderen hebben er nooit last van. Heb ook nog geen artikels gelezen dat er hierdoor ongevallen zijn gebeurt.
Dus niet overdrijven.
Leave a comment:
Guest replied
geen problemen meneer,allemaal superveilig meneer....,
wat gaat dat geven met zelfrijdende auto's looooool
Afgelopen weekend opnieuw onder de Westerschelde en wat ben ik geschrokken.
Midden de tunnel plots (aan zo'n 100 km/h) een luid waarschuwingssignaal in de wagen + "rode" wagen op het infoscherm én dan: de wagen begint keihard te remmen.
Gelukkig heb ik de reactie om zelf ook de rem wat in te duwen en stopt de automatische ingreep...
De frontassist (ACC stond niet actief) had dus ingegrepen. Vermoedelijk ook probleem met schaduw zoals op de website van de tunnel staat te lezen.
Al bij al een geluk dat er niemand kort achter mij aan het rijden was en er geen ongelukken zijn gebeurd.
Conclusie: de volgende keer gaat alles uit bij ingaan tunnel: ACC, lane assist en frontassist. Hopelijk volstaat dit...
Is dan een specifiek probleem met die tunnel. Zelf al heel veel tunnels in binnen- en buitenland gedaan en nog nooit voor gehad. Zoals ik voorheen al eens liet weten, weet ik niet of ik die van de Westerschelde al ooit gedaan heb.
Ik doe vaak lange afstanden en heb tot nu toe al met 2 zulke systemen mogen rijden. 1 keer in een BMW X5 en 1 keer in een Volvo V90.
In beide gevallen kon het mij niet overtuigen..
Beide systemen maakten, vond ik toch vaak rare beslissingen.
Ik ben geen fan in ieder geval.
Als ik dit dan weer lees. Je zal het maar voor hebben, als er auto's rondom je zijn .
Afgelopen weekend opnieuw onder de Westerschelde en wat ben ik geschrokken.
Midden de tunnel plots (aan zo'n 100 km/h) een luid waarschuwingssignaal in de wagen + "rode" wagen op het infoscherm én dan: de wagen begint keihard te remmen.
Gelukkig heb ik de reactie om zelf ook de rem wat in te duwen en stopt de automatische ingreep...
De frontassist (ACC stond niet actief) had dus ingegrepen. Vermoedelijk ook probleem met schaduw zoals op de website van de tunnel staat te lezen.
Al bij al een geluk dat er niemand kort achter mij aan het rijden was en er geen ongelukken zijn gebeurd.
Conclusie: de volgende keer gaat alles uit bij ingaan tunnel: ACC, lane assist en frontassist. Hopelijk volstaat dit...
Leave a comment:
Guest replied
Volgens mij ligt het probleem aan die tunnel. Afbreken die zooi
Soms moet ik door de Westerschelde met de auto van een vriend om zijn klanten op te halen/weg te brengen. Het betreft een Volvo XC90 T8 met alle toeters en bellen. Ik reed dus onlangs door de Westerscheldetunnel (met gelukkig weinig verkeer) met de adaptieve cc op en ook autopilot. Plots schoot die wagen oncontroleerbaar naar het linkerrijvak. Gelukkig reed daar niemand op dat moment. Kon de wagen nog net onder controle houden. Ik zet dus NOOIT meer iets op als ik door die tunnel rij.
Bedankt voor de reacties.
Op de site van de Westerscheldetunnel vind ik in de FAQ dit :
Komt het voor dat een voertuig met Adaptive Cruise Control (ACC) aan, ongewenst reageert in de tunnel?
Het komt sporadisch voor dat de Adaptive Cruise Control van een voertuig onverwacht reageert op de schaduwwerking in de tunnel. In dat geval pikt het systeem een schaduw op, registreert dat er zich een obstakel op de weg bevindt en grijpt in door af te remmen. Indien de ACC in jouw voertuig dit gedrag vertoont, adviseren wij - voor ieders veiligheid - deze uit te zetten als je de tunnel passeert of contact op te nemen met je dealer.
Het is niet 100 % wat ik voor heb, maar blijkbaar is er wel er issue. En het ligt aan de auto....
Ik vraag het na bij de dealer.
Leave a comment: