Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Vrij eenvoudig op te lossen door een gordelsnijder van 20€ in de auto te hangen:
    https://www.bol.com/nl/p/lifehammer-...00000033386883
    Handig, om uit de auto (of wat er van over blijft) te kunnen NA een ongeval, of als je met de auto in het water beland bent.
    In de veronderstelling dat je het overleefd hebt en op eigen kracht het wrak kunt verlaten.
    ​​​​​Maar in de situatie waar jij op replied zou dat niet geholpen hebben, in tegendeel.

    Leave a comment:


  • vw.fan
    replied
    Met uitvallen van het systeem kan ik nog leven. Ik heb dit ook 2x gehad en dan krijg je gewoon melding dat systeem niet meer actief is en heb je tijd om je hierop af te stemmen.
    Maar dat zelf remmen zonder reden... dat doet echt heel dom.
    Ik zeg zeker niet dat hierdoor alles fout is aan zo’n systemen maar het stemt toch tot nadenken. Ik kan alleen maar herhalen dat ik de volgende keer die front assist deactiveer.

    O ja, voor de rest: heel tevreden over de wagen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    awel, daar durf ik geen hand op verwedden.
    mijn buurvrouw had nooit tegen de garage gezeten,buurman kocht een nieuwe zafira,met parkeersensoren voor en achter,wat denkte
    en men vriendin is nog een graadje erger......
    dergelijke brokkenchauffeurs(ze leest hier toch nooit mee,lol) hebben meestal niet de middelen om een auto te kopen met al die veiligheidssnufjes,of in ieder geval met veeeele jaren vertraging,
    dus als je het zo bekijkt komen dergelijke systemen voor vele mensen rijkelijk te laat.
    doe maar eens een kleine test,clio 2 jaren 2004 tel ze eens gedurende een paar dagen hoeveel er nog van rondbollen...........
    wat zeg je tegen die mensen,auto aan de kant laten want hij voldoet in de verste verte niet aan de huidige veiligheidsnormen?. SUCCES ERMEE LOL,
    (maar blijf wel uit haar buurt,ze krabt u ogen uit)

    Leave a comment:


  • Barie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    mijn vriendin is zo een excellente chauffeur(sic),
    met of zonder al die ,al dan niet door europa verplichte prullen,wedden dat ze minstens evenveel brokken maakt?
    tot er inderdaad een zelfrijdende auto komt,hoewel ik er aan twijfel dat die wagen bestand is tegen een stresskip
    Hangt er een beetje vanaf he. Zet iemand die totaal niet kan parkeren in een wagen vol sensoren en 360°camera of een wagen met niets van hulpmiddelen, met welke zal ze het eerst tegen een paaltje rijden?

    Ik ben zelf niet per se voor of tegenstander van al die moderne veiligheidszaken in de nieuwste wagens. Het maakt ze duurder en zwaarder. Het enige dat ik wel weet is dat als zo'n systemen ook maar één mensenleven kunnen redden. Dan is dat (voor mij) iedere euro en kg waard. ​​​​​​​

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Ik heb met de T-roc al vaak gehad dat die uitviel bij regen. Dat had de Golf 7 niet, die bleef correct afstand bepalen.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Bij mij valt dat wel eens voor, maar dan pas als het echt pijpenstelen regent waardoor ge zelfs nog niet meer 120 kunt rijden op de autostrade. En ook al eens gehad bij hele hevige sneeuw.

    Mss dat er de ene wat gevoeliger is als de andere.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Ik heb met de T-roc al vaak gehad dat die uitviel bij regen. Dat had de Golf 7 niet, die bleef correct afstand bepalen.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Wat u betreft wel, maar niet wat Europa betreft. Zij leggen dit op aan de fabrikanten en iedereen gaat het krijgen omdat uitwijst dat ze effectief wel levens redden. Niet iedereen rijdt zo goed als u hé. Dus mensen die minder goed kunnen rijden, besparen hun en anderen een hoop ellende.
    mijn vriendin is zo een excellente chauffeur(sic),
    met of zonder al die ,al dan niet door europa verplichte prullen,wedden dat ze minstens evenveel brokken maakt?
    tot er inderdaad een zelfrijdende auto komt,hoewel ik er aan twijfel dat die wagen bestand is tegen een stresskip
    Last edited by ; 22/08/2019, 17:23.

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Mensen denken altijd dat ze naar zo'n ding gaan grijpen als je iets meemaakt, maar mijn ervaring is toch anders.
    Op zo'n moment ben je toch wel even van de wereld.
    Plus je moet er dan nog van uitgaan, dat alles nog netjes op zijn plaats zit, als je een ongeval doet.


    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

    Vrij eenvoudig op te lossen door een gordelsnijder van 20€ in de auto te hangen:
    https://www.bol.com/nl/p/lifehammer-...00000033386883
    Mijn vader had vroeger altijd zo een ding in de auto liggen.

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Waren andere tijden hé?

    Beetje hetzelfde meegemaakt, ook gedronken en gereden. (Iets wat ik nu NOOIT meer doe nota ben)
    We schrijven 1985.
    Los achteraan op een splinternieuwe Saab gereden, met mijn Toyotaatje Starlet. Ik reed gelukkig niet hard, maar mijn passagier ook geen gordel aan en los met zijn hoofd op het dashboard.

    Politie kwam ter plaatse. "Zijn er gewonden heren....nee?" ..."Dan lossen jullie dat best maar even onder elkaar op hé?" ....

    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Mijne pa heeft ook zoiets meegemaakt.
    (ik ken alleen het verhaal, want is van voor ik geboren ben)
    Hij stond met de auto op een kruispunt om links af te slaan, ziet een vrachtwagen aankomen en het volgende wat hij zich herinnert is dat hij op de weg staat op de plaats waar hij met de auto (of wat ervan overbleef), meters verder onder die vrachtwagen stak.
    Had hij toen zijn gordel aan gehad was hij nooit uit die auto geraakt zegt hij altijd.
    Vrij eenvoudig op te lossen door een gordelsnijder van 20€ in de auto te hangen:
    Lifehammer Glow in the Dark - Noodhamer - Geel. Traditionele veiligheidshamer voor in de auto. Dubbelzijdige hamerkop en Glow in the Dark handgreep met...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Mijne pa heeft ook zoiets meegemaakt.
    (ik ken alleen het verhaal, want is van voor ik geboren ben)
    Hij stond met de auto op een kruispunt om links af te slaan, ziet een vrachtwagen aankomen en het volgende wat hij zich herinnert is dat hij op de weg staat op de plaats waar hij met de auto (of wat ervan overbleef), meters verder onder die vrachtwagen stak.
    Had hij toen zijn gordel aan gehad was hij nooit uit die auto geraakt zegt hij altijd.
    Ik heb eigenlijk nooit echt een heel zwaar ongeval gehad. Het zwaarste was ooit was als passagier in een Golf 2 van ne maat. Kwamen terug van het jeugdhuis van een grenzend dorp. Rond middernacht beiden een stuk in ons voeten en hij toch rijden. Ja, ik weet, het hoort niet. En op een T-splitsing slaat hij rechts af in volle glorie. Maar ik kijk ineens voor me en zie de witte lijnen onder de auto door gaan ipv naast de auto. Ik wil net tegen hem zeggen dat hij wat meer naar rechts moest rijden en ineens zien we een camion op ons afkomen en pakken die recht op zijne hoek. Per chance de hoeken tegen mekaar, waardoor de Golf omsloeg en niet het volle gewicht er achterop kwam.

    Gelukkig hadden we toen wel beiden de gordel aan. Die aan mijne kant werkte wel niet 100%, want ik heb toch met mijn hoofd nog een grote ster in de voorruit gemaakt.
    Auto wel pere totale.

    En gekke vanal is dat er een agent in na zijn dienst op dat moment passeerde en die gewoon alle documenten voor beide partijen heeft ingevuld zonder meer. Dus nooit politie en alcoholcontrole geweest.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    wat de zoe betreft,die heeft inderdaad ook van die onzinsnufjes,
    wat mij betreft mogen ze al die manipulatieve prul eruithalen ,en de prijs in verhouding aanpassen.
    trouwens,volgen is toegestaan staat bij mij vanaf dag 1 UIT.
    als ik behoefte heb aan een zelfrijdende auto,dan bel ik wel een taxi.
    tegen de chauffeur kan je tenminste nog een praatje slaan.
    Wat u betreft wel, maar niet wat Europa betreft. Zij leggen dit op aan de fabrikanten en iedereen gaat het krijgen omdat uitwijst dat ze effectief wel levens redden. Niet iedereen rijdt zo goed als u hé. Dus mensen die minder goed kunnen rijden, besparen hun en anderen een hoop ellende.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.
    Mijne pa heeft ook zoiets meegemaakt.
    (ik ken alleen het verhaal, want is van voor ik geboren ben)
    Hij stond met de auto op een kruispunt om links af te slaan, ziet een vrachtwagen aankomen en het volgende wat hij zich herinnert is dat hij op de weg staat op de plaats waar hij met de auto (of wat ervan overbleef), meters verder onder die vrachtwagen stak.
    Had hij toen zijn gordel aan gehad was hij nooit uit die auto geraakt zegt hij altijd.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
    ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
    of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
    dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.
    Je kan dit natuurlijk op 2 manieren bekijken.
    Ligt het aan de tunnel? Wel, bij enkele tunnels heb je blijkbaar dit probleem, maar bij alle andere tunnels niet. Dus het is effectief wel een probleem met de tunnel.
    Ligt het aan de auto? Ook hier zien we dat het probleem zich bij bepaalde auto's wel voordoet en bij andere niet, dus ja het ligt ook aan de gebruikte software en/of hardware bij die auto's.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.

    Die systemen waar we het nu over hebben is die noodremfunctie. Iets dat op camions sinds kort verplicht is. Er mogen geen nieuwe camions meer zonder verkocht worden en voor auto's is het nog maar een kwestie van een paar handtekeningen in Europa. Denk dat ondertussen 75% van de nieuwe wagens het al heeft, waaronder uwe electrische Zoë ook.

    Als zelfrijdende auto's helemaal op punt staan, samen met de infrastructuur, zullen de ongevallen en files drastisch dalen. Op voorwaarde dat de niet-zelfrijdende auto's uit het verkeer zijn. Maar dat gaat nog wel heel wat jaren duren.
    wat de zoe betreft,die heeft inderdaad ook van die onzinsnufjes,
    wat mij betreft mogen ze al die manipulatieve prul eruithalen ,en de prijs in verhouding aanpassen.
    trouwens,volgen is toegestaan staat bij mij vanaf dag 1 UIT.
    als ik behoefte heb aan een zelfrijdende auto,dan bel ik wel een taxi.
    tegen de chauffeur kan je tenminste nog een praatje slaan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
    Heb het ook al een paar keer voorgehad met voertuigen van de VW-groep. (Tiguan, Octavia,..). Bij extreem hevige regen vallen ze uit en soms vallen ze inderdaad uit in tunnels. Je krijgt dan de melding dat de sensor geen zicht meer heeft. Na 10min rijden reset het systeem zich en gaat het probleem weg.
    Dat de auto uit zichzelf remt voor niks heb ik nog niet meegemaakt, lijkt me vrij straf...
    Dat het sensorzicht weg valt bij hevige regen of sneeuw lijkt me normaal en de logica zelver ook als ge op ACC rijdt. Want op dat moment is manueel rijden wel een pak beter.
    Maar dat is niet bij VAG producten alleen. Collega's van mij rijden hier met verschillende merken en die hebben het ook allemaal bij deze omstandigheden.

    Zelf met mijne Tiguan nog geen enkele keer op 120000km meegemaakt dat hij in een tunnel of zelfs parkeergarage op de rem ging. En ik doe wekelijks heel wat tunnels, waaronder die van de kleine ring in Brussel. Via de E19 naar antwerpen heb doe ik die tunnel net voor de antwerpse ring ook soms meermaals per week.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bud wijzer Bekijk Berichten
    en met de toegenomen veiligheid zal de fun er onderhand ook helemaal af zijn...

    Maar da's voor een ander hoofdstuk mss? ;-)
    klopt

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Heb het ook al een paar keer voorgehad met voertuigen van de VW-groep. (Tiguan, Octavia,..). Bij extreem hevige regen vallen ze uit en soms vallen ze inderdaad uit in tunnels. Je krijgt dan de melding dat de sensor geen zicht meer heeft. Na 10min rijden reset het systeem zich en gaat het probleem weg.
    Dat de auto uit zichzelf remt voor niks heb ik nog niet meegemaakt, lijkt me vrij straf...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

    +1

    Mensen van mijn generatie kennen nog het verschil van een auto te rijden zonder bv ABS of tractie controle.
    In mijn jeugd toch wel een paar keer zo van die momentjes meegemaakt, die je met een moderne auto niet aan de hand zou hebben.

    Mijn eerste auto met ABS ooit, was een Mazda 626, (die met de ingebouwde achtervleugel).
    Het systeem heeft op een regenachtige dag ook meteen mijn leven gered, toen een vrachtwagen onverwachts voor me opdook uit een zijstraat.

    Het gevaar van de andere kant is wel dat je té veel op die systemen gaat vertrouwen, en daardoor toch weer over de limiet gaat.
    Eigenlijk zou een slipcursus verplicht moeten zijn en dan zoals wij het gehad hebben. De gehele cursus wordt gegeven met alle snufjes gewoon uit. En de laatste 3 x moogt ge hetzelfde traject doen met alle snufjes aan. Ongelooflijk wat een verschil.

    Leave a comment:

Working...
X