Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Talisman

Ik moet eerlijk zeggen dat hij mij irl tegenvalt. Ik ben er in frankfurt gaan inzitten en vond de materialen bovenaan redelijk maar voor de rest is er toch nog een grote kloof met de duitsers. Als je net in een passat hebt gezeten en dan in deze plaatsneemt klopt er niet veel meer van. Ergonomie is ook niet alles want kreeg geen goede zitpositie ingesteld met mijn 1m90 waar ik echt van zeg nu zit ik goed voor 500km. Dit was in passat weer subliem (ik pak deze als referentie dus). Scherm was wel leuk te bedienen maar al die kleurtjes en trage menus hielpen ook al niet. In dit segment mag je dus meer verwachten en stelt hij teleur eens je plaatsneemt voor mezelf. Ook de leds vallen niet goed in het echt.
    Damn was nochtans echt wel redelijk lovend toen ik de fotos zag. Dit zal zeker geen opvolger worden voor mijn laguna.

Comment

• Deze is ondertussen te configureren op de Renault site.
      Naar goede gewoonte, érg scherpe prijzen voor het gebodene.

Comment

• Enorme scherpe prijzen.

Ik heb in januari een testrit.
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• 2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Comment

• das al iets positiever dan wat ik lees op auto55.be maar het lijkt me toch dat de commentaren voor een splinternieuw model echt wel beter gekund hadden
            Over de 4wielsturing zijn de meningen blijkbaar ook verdeeld

​Om duimen en vingers van af te likken. Zo oogt de Talisman. Het proeft dan wel meer naar een deskundig gedraaide braadworst dan naar typisch Franse cock au vin, maar designer Laurens Van den Acker weet hoe hij een klassevolle koets over een onderstel moet plooien. Geen twijfel daarover.
            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Ik zoek gewoon veel ruimte en comfort voor weinig geld
              Voor het strakkere en sportievere gedoe heb ik m'n 325 nog staan.

Comment

• Maar als bijna alle media stellen dat de ophanging verbeterd moet worden, vraag ik me af of Renault die commentaar niet ter harte neemt en de ophanging aanpast.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Die ophangingen... Men zegt dat die van de Espace ook herzien moet worden achteraan. Ik kom uit het vorige model en heb hoegenaamd geen prob met de ophanging van de nieuwe. Maar ik begrijp de commentaar wel. Een soepel, op comfort afgesteld onderstel heeft men niet graag. Men heeft (de pers iig) liever de stevige, ietwat hardere droge ophanging van de Duitsers.
                  Ikzelf hou daar niet zo van. Maar om nu te zeggen dat het ene slecht is en het andere goed... Ik zou eerder spreken van een Franse ophanging afgesteld op comfort en niet op sportiviteit. De grootste kritiek bij de Espace is het deinen na een verkeersdrempel van de achterkant. Ja dat klopt... maar ge moet er dan verdorie toch hard overgaan vind ik. Snelheden die ik nooit doe over een drempel. Ik denk dat Renault hier bewust voor koos, want ze kunnen ook wel sportieve ophangingen maken zoals de Megane RS.

Comment

• Ik ben het eens met die verhalen over de ophanging.
                    Bij mijn 508 vind ik dit ook meer een plus dan een min.
                    Maar de kritiek op die automaat, zint me iets minder. Heb je daar ook last van in je Espace, DHL?

Comment

• de ophanging van heel de vag-stal werd steevast als slecht becommentarieerd in de ganse pers tot ergens rond 2002, heeft niet veel volk zich wat van aangetrokken, maar de grote groei van audi als volwaardig-aanziene concurrent voor de andere 2 beiers begon pas toen dat verbeterd was

tis anderzijds wel jammer, die bedenking omdat renault er altijd goed in slaagde een goeie ophanging aan te bieden
                      Last edited by bobo; 26/11/2015, 09:50.

Comment

• Ziet er niet verkeerd uit !

... maar het blijft een Franse auto

Comment

• Ik reed al bijna even graag met mijn laatste Renault als met mijn BMW, en ik had een Renault Trafic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            de ophanging van heel de vag-stal werd steevast als slecht becommentarieerd in de ganse pers tot ergens rond 2002, heeft niet veel volk zich wat van aangetrokken, maar de grote groei van audi als volwaardig-aanziene concurrent voor de andere 2 beiers begon pas toen dat verbeterd was

tis anderzijds wel jammer, die bedenking omdat renault er altijd goed in slaagde een goeie ophanging aan te bieden
                            Renault zal nog altijd een goeie ophanging aanbieden, het is de pers die te vaak met de premium merken vergelijkt die van nature uit stevig afgeveerd zijn.

Comment

• aloewel zij ook een ommezwaai aan het maken zijn naar terug meer comfort...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Ik ben het eens met die verhalen over de ophanging.
                                Bij mijn 508 vind ik dit ook meer een plus dan een min.
                                Maar de kritiek op die automaat, zint me iets minder. Heb je daar ook last van in je Espace, DHL?
                                Ik heb een 1,6 EDC 200 benzine, dat wil zeggen dat ik een andere bak heb met 7 versnellingen. Heb er geen probs mee tot hiertoe, maar enkel nog rustig gereden. In vergelijking met mijn vorige Espace die een 'oude automaat' had, vind ik dit beter qua reactietijd, de oude is misschien nog iets vloeiender. Maar je merkte dat die bak veel energie opslorpte. Dat heb je nu niet meer. Positief is dat ze de kruipfunctie behielden (weet niet of dat dit bij andere merken met geautomatiseerde bak ook is?)

Comment

• dsg alleszins
                                  de smart robotbak met 1 koppeling niet en das jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    aloewel zij ook een ommezwaai aan het maken zijn naar terug meer comfort...
                                    En bmw kiest weer voor sportiviteit bij de facelift van de 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ik heb een 1,6 EDC 200 benzine, dat wil zeggen dat ik een andere bak heb met 7 versnellingen. Heb er geen probs mee tot hiertoe, maar enkel nog rustig gereden. In vergelijking met mijn vorige Espace die een 'oude automaat' had, vind ik dit beter qua reactietijd, de oude is misschien nog iets vloeiender. Maar je merkte dat die bak veel energie opslorpte. Dat heb je nu niet meer. Positief is dat ze de kruipfunctie behielden (weet niet of dat dit bij andere merken met geautomatiseerde bak ook is?)
                                      Ik lees tot nu toe kritiek dat de renaultbakken niet meer zouden kruipen. Of zit er ook verschil tss edc6 en edc7?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                        Renault zal nog altijd een goeie ophanging aanbieden, het is de pers die te vaak met de premium merken vergelijkt die van nature uit stevig afgeveerd zijn.
                                        Het is dat die merken zichzelf ook met de premiummerken willen meten. Dan creeer je een referentiekader waaruit de pers zich een mening vormt. Zeg dat ze zich willen meten met een minder model, en dat referentiekader en ook de bedenkingen veranderen.
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• ja maar svenio, vroeger was een renault zowat de referentie kwa ophanging voor de pers (en cit en pug), oftewel zijn de perslui te jong om dat nog te weten, of anders is er wat mis met de ophanging

Comment

Working...
                                          X