Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Natuurlijk is deze RS-GT te krijgen op de BMW 3.

Kijk maar op www.bbs.com

Duitse prijslijst (zonder banden natuurlijk...)

8.5 x 18: 754.00 €
    9.5 x 18: 783.00 €
    8.5 x 19: 870.00 €
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Natuurlijk is deze RS-GT te krijgen op de BMW 3.

Kijk maar op www.bbs.com

Duitse prijslijst (zonder banden natuurlijk...)

8.5 x 18: 754.00 €
      8.5 x 19: 870.00 €
      thx BMWMB

voor de 19" met banden komt dit dan op 4500 euro

Comment

• De BBS RS-GT zijn inderdaad geen loutere "showvelgen" meer. Op vandaag zijn ze zowat de lichtste velgen die courant verkrijgbaar zijn en een héél erg hoog kwaliteitsniveau waarborgen, op de markt. Menig eigenaar van erg performante auto's rust z'n auto ermee uit, omdat ze, vooral door het uiterst geringe gewicht, de rijkwaliteiten op de limiet verbeteren.

Showvelgen (inclusief die low(er) budget namaakvelgen en velgen van de eindeloze reeks B-merken) kosten niet te veel, zien er soms goed uit, maar zijn doorgaans vrij tot erg zwaar en hebben niet zo'n kwaliteit als de beste BBS-velgen. De RS-GT is erg duur (duurder, maar ook lichter, dan de BBS Le Mans), maar je krijgt er ook een hoop voor terug.

Persoonlijk vind ik ze iets minder knap dan de BBS Le Mans, en ik zag ze enkel nog maar op échte trackcars aan de Nordschleife (nóg verbeterde M3 CSL's onder andere). Ze zijn ook verkrijgbaar op de Wiesmann auto's.

Comment

• Uh-oh, zo'n rood eentje met M Pack en de 18" M-velgjes is toch verdorie erg lekker...

Last edited by ; 11/05/2007, 15:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            De BBS RS-GT zijn inderdaad geen loutere "showvelgen" meer. Op vandaag zijn ze zowat de lichtste velgen die courant verkrijgbaar zijn en een héél erg hoog kwaliteitsniveau waarborgen, op de markt. Menig eigenaar van erg performante auto's rust z'n auto ermee uit, omdat ze, vooral door het uiterst geringe gewicht, de rijkwaliteiten op de limiet verbeteren.

Showvelgen (inclusief die low(er) budget namaakvelgen en velgen van de eindeloze reeks B-merken) kosten niet te veel, zien er soms goed uit, maar zijn doorgaans vrij tot erg zwaar en hebben niet zo'n kwaliteit als de beste BBS-velgen. De RS-GT is erg duur (duurder, maar ook lichter, dan de BBS Le Mans), maar je krijgt er ook een hoop voor terug.

Persoonlijk vind ik ze iets minder knap dan de BBS Le Mans, en ik zag ze enkel nog maar op échte trackcars aan de Nordschleife (nóg verbeterde M3 CSL's onder andere). Ze zijn ook verkrijgbaar op de Wiesmann auto's.
            klinkt indrukwekkend gTa

maar zou jij daar 4500 euro of meer voor over hebben om die velgen
            ( of andere van die prijs)
            op je wagen te leggen die je dagelijks gebruikt ?
            daar heb ik het een beetje moeilijk mee ... die prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo

is dit origineel ?

Nope, die kleur kan je niet rechtstreeks kiezen voor een E87 en individual bestaat hiervoor (nog?) niet

Ik heb zo ook eens een E87 gezien met rode lederen interieur. (nummerplaat SAN-001, dacht ik)

Edithje zegt dat waarschijnlijk wel door BMW zelf gedaan is, want als je wil kan je achteraf een stoffen interieur laten overtrekken door een lederen interieur door je garage.
              Last edited by ; 13/07/2006, 20:23.

Comment

• Kan het nog gekker?

" Volgens AutoTelegraaf werkt BMW volop aan een 135i. Deze gepeperde 1-reeks zou de nagelnieuwe biturbomotor uit de nieuwe 3-reeks Coupé onder de kap krijgen. In deze Coupé levert de motor 306 pk. Verdere gegevens betreffende deze straffe 1-reeks zijn er nog niet."

Comment

• Lijkt me geen onlogische stap. Ik vraag me zelfs af of de atmosferische 3-liter, mocht de 3-liter turbo komen, nog zal worden verder gebouwd. De 130i schrappen, de 135i die deze komt vervangen, en dan een 125i brengen met 160 kW (218 pk), en die laatste dan een paar duizend euro goedkoper maken dan de 130i, zodat 'ie qua vermogen, prestaties en prijs beter in de buurt komt van de Golf GTI.

*droom*

Ik vraag me wel af of BMW ook meteen de achteras of de wielkassen een beetje zal aanpassen. Immers op vandaag mag officieel niks breders dan 22,5 cm als achterband worden gelegd, en geloof me : dat is te weinig voor die lichte achterwielaandrijver. Op de 130i kunnen de banden de brute power niet aan, 245 of zelfs 255 mm zou al 'n stuk beter zijn. Zeker als er dan ook nog 'es 400 Nm op die sloffen wordt losgelaten, en op 't einde van de acceleratie in die versnelling de volle 300 pk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                    is dit origineel ?

Dat ware het beter geweest ... de '1 kan wel een frisser en jonger interieurkleurtje gebruiken naast al de huidige duffe saaie kleuren binnenin. Dit lijkt erg goed op het terracotta in de X3 (incl. armsteuntjes in leder), maar het is naderhand ingebouwd.

Zou me niet kunnen schelen, 'k vind 't knap. Wel sportzeteltjes nemen.

Maar die kar is oorspronkelijk een vrij standaard 118d geweest, vermoed ik. Nadien leder erin, aerokitje erop, en namaak BMW M-velgjes eronder.

Comment

Maar die kar is oorspronkelijk een vrij standaard 118d geweest, vermoed ik. Nadien leder erin, aerokitje erop, en namaak BMW M-velgjes eronder.
                      idd, heeft geen xenons, standaard interieurlijsten titan mat en zelfs geen stuurwielbediening...
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                        idd, heeft geen xenons, standaard interieurlijsten titan mat en zelfs geen stuurwielbediening...
                        idd en dan nog 23 500 € voor vragen met 55 000 km erop.Ik heb de mijne gekocht met 10 000km en een pak véél meer opties voor niet véél meer geld.Ik denk dat die auto nooit verkocht geraakt aan die prijs.

Comment

• De 130i schrappen, de 135i die deze komt vervangen, en dan een 125i brengen met 160 kW (218 pk), en die laatste dan een paar duizend euro goedkoper maken dan de 130i
                          Lijkt mij een heel goed compromis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co
                            Lijkt mij een heel goed compromis
                            211pk=biv=2500 ipv 5000

Comment

• Het is weeral stil geworden rond de 3deurs versie van de 1 Serie. Wanneer zou hij er komen? Denken jullie ook niet dat hij er samen zal komen in een facelift versie van de 5deurs versie? Lijkt mij niet zo onwaarschijnlijk zo een vroege facelift, gezien de 3deurs al 2 jaar op de markt is.

Comment

Lijkt me geen onlogische stap. Ik vraag me zelfs af of de atmosferische 3-liter, mocht de 3-liter turbo komen, nog zal worden verder gebouwd. De 130i schrappen, de 135i die deze komt vervangen, en dan een 125i brengen met 160 kW (218 pk), en die laatste dan een paar duizend euro goedkoper maken dan de 130i, zodat 'ie qua vermogen, prestaties en prijs beter in de buurt komt van de Golf GTI.

*droom*

Ik vraag me wel af of BMW ook meteen de achteras of de wielkassen een beetje zal aanpassen. Immers op vandaag mag officieel niks breders dan 22,5 cm als achterband worden gelegd, en geloof me : dat is te weinig voor die lichte achterwielaandrijver. Op de 130i kunnen de banden de brute power niet aan, 245 of zelfs 255 mm zou al 'n stuk beter zijn. Zeker als er dan ook nog 'es 400 Nm op die sloffen wordt losgelaten, en op 't einde van de acceleratie in die versnelling de volle 300 pk...

De rubbers zijn wel degelijk met 225 breed genoeg om het vermogen over te brengen, alleen biedt BMW geen sperdiff aan op de optie lijst. Dit zorgt voor een veel plezierige wagen die trouwens het vermogen een stuk beter kan overbrengen. Trouwens vind ik dit de ideale maat, want ga je breder ga je gauw andere nadelen krijgen.
                                Trouwens vind ik de 3-soorten ophanging die bmw nu aanbiedt (standaard, sport en M-sport) rijkelijk te kort komen, zeker voor de Belgische wegen.
                                Waarschijnlijk ook de reden waarom de 130i povertjes uit de testen komt bij het britse EVO.
                                Ook had ik liever een 4-cylinder turbo motor van +/-240-280pk in het vooronder gezien, want de 130i is met zijn 6-cylinder een stuk zwaarder op de snuit wat zorgt dat je gemakkelijker onderstuur krijgt. De 120d is op dat gebied een stuk scherper en efficiënter!

Comment

Lijkt me geen onlogische stap. Ik vraag me zelfs af of de atmosferische 3-liter, mocht de 3-liter turbo komen, nog zal worden verder gebouwd. De 130i schrappen, de 135i die deze komt vervangen, en dan een 125i brengen met 160 kW (218 pk), en die laatste dan een paar duizend euro goedkoper maken dan de 130i, zodat 'ie qua vermogen, prestaties en prijs beter in de buurt komt van de Golf GTI.

*droom*

mja dan ga je nog meer verliezen op comfort, en u stuur gaat ineens schokken, om ook maar te zweigen van spoorvorming.

255mm zou natuurlijk beter zijn maar waarom oh waarom hebben ze er dan geen bredere opgelegd?

Comment

• Trouwens vind ik de 3-soorten ophanging die bmw nu aanbiedt (standaard, sport en M-sport)
                                    Het zijn er maar 2 hoor

Comment

Uh-oh, zo'n rood eentje met M Pack en de 18" M-velgjes is toch verdorie erg lekker...

Machtig mooi...

Zo'n M-Sportpakket is toch wel bijzonder knap...
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo
                                        De rubbers zijn wel degelijk met 225 breed genoeg om het vermogen over te brengen, alleen biedt BMW geen sperdiff aan op de optie lijst. Dit zorgt voor een veel plezierige wagen die trouwens het vermogen een stuk beter kan overbrengen. Trouwens vind ik dit de ideale maat, want ga je breder ga je gauw andere nadelen krijgen.
                                        En ik vind dat die rubbers niet breed genoeg zijn.

Okay de auto is niet zo heel erg zwaar, maar die 225mm sloffen (en al helemaal de runflats niet) zijn net niet opgewassen tegen de 265pk. Ik heb al een pák krachtige en érg krachtige wagens gereden, en ik kwam bijna nog nooit een achterwielaandrijver tegen met dergelijk vermogen op dergelijke banden.
                                        In vergelijking met heel wat wagens (die ik reed), incl. heel wat BMW's, heeft de 130i het meeste last van z'n weinige grip achteraan. Daardoor gaat 'ie aan lagere snelheden reeds uitbreken waar anderen dat niet doen. Dat heeft niks met een sperdifferentieel te maken, immers het uitbreken met of zonder gebeurt quasi even snel, enkel de reactie van zodra één van de achterwielen grip verliest is anders.
                                        Ik heb liefst van al dat een wagen niet uitbreekt, want, alhoewel het uitermate fun is en een héél erg hoog showgehalte biedt, vind ik het een rijstijl die niet past op de openbare weg, en bovendien vreet het zo hard aan de hardware dat ik het de moeite niet waard vind. En ja, nochtans heb ik al erg vaak karren gereden die het héél goed kunnen (vooral de E39 M5 dan), en ik rijd liever zuivere lijnen.

Als er (meer dan) grip genoeg is, is de nood voor een sperdifferentieel bij het normaal, correct, sportief rijden (op de openbare weg) veel minder groot. Voor zij die wérkelijk kunnen driften op droog asfalt, is een sperdifferentieel inderdaad bijna noodzakelijk. Voor al de rest (lees : zowat iederéén hier op 't forum) is een RWD zonder sperdifferentieel zeker even goed, en even fun, immers de meesten (mezelf incluis) hebben geen rijkunsten die het voortdurend gebruik van een sperdiff mogelijk maken. Na twee geslaagde driftjes gaat de derde gegarandeerd mis, en dan plant je je kar rond een boom of onder een gracht.
                                        Wel integendeel : een RWD met veel vermogen en té smalle bandjes achteraan, is voor een normale chauffeur tot een normaal sportieve chauffeur (zoals ons allemaal hier) beter te controleren zonder sperdiff, want eens 'ie gaat oversturen (powerdriften op droog of nat, iets wat je erg snel hebt met 'n 130i), gaat 'ie verre van zo dwars. Bij 'n kar met sperdiff zullen de meesten 1. te weinig en 2. te lang tegensturen. Het is het typische accident van de "jonge autosnotter" die denkt te kunnen driften, maar altijd met de neus eerst de buitenkant van de weg afgaat omdat 'ie te weinig tegenstuurt en ook veel te lang. Alleen al ter bescherming van de modale chauffeur is de afwezigheid van een sperdifferentieel dus geen slechte zaak, en zo denken ook quasi alle autoconstructeurs. En die weten het - no offence intended - weldegelijk een pak beter dan jij.

Geen enkele auto is perfect, en elkeen heeft wel een gebrekje, maar het is naar mijn bescheiden (maar ervaren) mening geen minpunt dat de 130i géén sperdiff heeft. Had 'ie er eentje gehad : zoveel te beter. Nu heeft 'ie 't niet en dat maakt 'm de nog iets veiliiger hot hatch voor de modale sportieve openbare-weggebruiker.

BMW biedt trouwens geen sperdiff meer aan in optie, op de gewone modellen. Enkel voor de héél erg goeie rijders (zoals we er hier waarschijnlijk geen hebben op 't forum), of voor de harde krefters, is dat een nadeel, vooral op circuit dan. Voor de rest? Ik had op m'n E30 E25i touring het optionele sperdiff. Ik weet al van m'n 14 erg goed wat een sperdiff is, en wat de gevolgen zijn voor het rijgedrag (omdat ik het als passagier erg vaak heb beleefd voor ik zelf kon/mocht rijden). Op m'n E30 touring echter, heb ik er quasi nooit echt "nut" van gehad, omdat je op de openbare weg érg zot (lees: onaanvaardbaar snel) moet gaan rijden eer z'n werking een significant voordeel biedt. Ik heb 'm gereden tot m'n 23 jaar, en toen reed ik al niet slecht meer (toch al een cursusje of 3 gevolgd, en heelderdagen toevend in een autogek milieu met massa's sportwagens en snelle rijders). En dan nog ...

Ik heb dus een beetje het gevoel dat een pak mensen op 't forum het belang van een sperdifferentieel op een straatauto met zichzelf als chauffeur en de eigen rijcapaciteiten dus als beperkende factor, gaat óverschatten. Erg vaak lees ik hier "schitterende wagen, maar 'ie heeft geen sperdiff" van mensen die die auto nooit gereden hebben, of die net hun rijbewijs hebben.

Wat die 130i betreft : 'ie mag dan (gaande van "af en toe" tot "vaak") op punten worden geklopt door z'n naaste concurrent (R32), quasi altijd is het de auto met het meeste appeal naar de testers toe. Z'n layout (front engine, atmo straight six, RWD) en z'n balans (die helemaal niét "onderstuurd" is, misschien nét niet zo direct als een broertje van 'm met 4-cilinder, maar 'ie is nog altijd vrij neutraal ... en in tegenstelling tot wat jij zegt, helemáál niet onderstuurd maar eerder tailhappy) maken 'm tot de meest aantrekkelijke auto om mee te rijden, 'ie biedt gewoon de meeste fun (de R32 klopt 'm op circuit met enkele honderden of tienden van een seconde, maar is in vergelijking een vrij emotieloze auto, wat rijgedrag aangaat). En trouwens : 3 soorten ophanging schieten tekort ? Laat me niet lachen. Tenzij als je een compléét beenharde (té harde) ophanging wil, omdat het in het hoofd het gevoel geeft nog sneller te zijn, of tenzij je net boven de grond wil zweven net zoals de tuning-liefhebbers, dan zit je met de M ophanging van BMW in 99,9999% compleet goed. Het is niet supersportief, maar een 130i is geen supersportieve auto, het is zelfs geen M. Het is een hot hatch, die nog altijd even comfy wil en ook kán zijn als een gewone '1, maar ondertussen ook beeeeresnel is en zoveel fun biedt dat je quasi nergens anders vindt (en zeker niet voor die prijs).

De 130i is géén ///M voor mensen met een kleinere portemonnaie, hè. Niet vergeten.
                                        Last edited by ; 31/07/2006, 07:58.

Comment

Working...
                                        X