Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


    Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
    Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

    Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )

    Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
    Ik heb een belangrijke vraag aan de BMW kenners.

    Hoe weet ik bij de 118d wanneer de motor warm is? Ik heb het niet in de handleiding gevonden. Wat ik eerst hoorde is dat ge rode lampjes ofzo kreeg in de toerenteller die weggaan naarmate de motor warm wordt ... dat is niet het geval.

    Hartelijk dank voor hij die het juiste antwoord weet!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
      Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


      Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
      Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

      Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
      Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
        Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
        Waarom werkt het dan niet op die foto
        De motor staat aan, zal waarschijnlijk koud of warm zijn, en toch staat dat dingetje daar nog lekker links nutteloos te wezen
        Of werkt hij pas als hij in versnelling staat ofzo?

        Comment


        • Het staat toch niet op de toerenteller te zien hoor

          Comment


          • Jongens jongens, hier wordt wat onzin uitgekraamt...


            De rode zone die verschuift? Nee, D Squaloid zegt zelf dat het dat nièt is. Bovendien zie je duidelijk op de foto dat die dunne streepjes er altijd zullen staan. Redline begint daar altijd. Bij bijna elke wagen is het begin van de rode zone iets minder fel aangeduid dan de asbolute rode zone...


            Ding links van de toerenteller? Yeah right, doodgewoon de weerspiegeling van de rode verlichting van die display. Overduidelijk te zien.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
              Jongens jongens, hier wordt wat onzin uitgekraamt...


              De rode zone die verschuift? Nee, D Squaloid zegt zelf dat het dat nièt is. Bovendien zie je duidelijk op de foto dat die dunne streepjes er altijd zullen staan. Redline begint daar altijd. Bij bijna elke wagen is het begin van de rode zone iets minder fel aangeduid dan de asbolute rode zone...


              Ding links van de toerenteller? Yeah right, doodgewoon de weerspiegeling van de rode verlichting van die display. Overduidelijk te zien.
              Hehehe. Die mannen dachten bijna dat dat een zone was, waar ze ook niet mochten inkomen. Een rode zone voor de laagste toeren. Wahahaha!
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


                Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
                Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

                Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
                Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
                Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                  Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


                  Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
                  Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

                  Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
                  Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
                  Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
                  BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.

                  Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
                  En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                    Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                    Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


                    Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
                    Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

                    Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
                    Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
                    Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
                    BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.

                    Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
                    En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren

                    Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?

                    Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                      Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?

                      Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...
                      Aan de snelheidsmeter is et wel reflectie, aan de toerenteller niet
                      Ik blijf erbij dat dat één of ander schuivend geval moet zijn

                      *edit: op de foto die overdag genomen is zie je trouwens duidelijk een doorzichtig iets rond de toerenteller

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                        Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?

                        Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...
                        Aan de snelheidsmeter is et wel reflectie, aan de toerenteller niet
                        Ik blijf erbij dat dat één of ander schuivend geval moet zijn

                        *edit: op de foto die overdag genomen is zie je trouwens duidelijk een doorzichtig iets rond de toerenteller
                        Da's het alu waarop er toch 'n beetje reflectie is.

                        Anyway, prove me...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                          Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                          Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?

                          Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...
                          Aan de snelheidsmeter is et wel reflectie, aan de toerenteller niet
                          Ik blijf erbij dat dat één of ander schuivend geval moet zijn

                          *edit: op de foto die overdag genomen is zie je trouwens duidelijk een doorzichtig iets rond de toerenteller
                          Da's het alu waarop er toch 'n beetje reflectie is.

                          Anyway, prove me...
                          Wrong
                          Het is plastic waar de reflectie op duidelijk is

                          Maar idd, je hebt gelijk, er is idd niets doorzichtigs ofzo te zien, gewoon reflectie van de boordcomputer op de zijkant van de plastic.


                          Blij om er na een pagina vol met quote's achter te komen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                            Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                            Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?

                            Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...
                            Aan de snelheidsmeter is et wel reflectie, aan de toerenteller niet
                            Ik blijf erbij dat dat één of ander schuivend geval moet zijn

                            *edit: op de foto die overdag genomen is zie je trouwens duidelijk een doorzichtig iets rond de toerenteller
                            Da's het alu waarop er toch 'n beetje reflectie is.

                            Anyway, prove me...
                            Wrong
                            Het is plastic waar de reflectie op duidelijk is

                            Maar idd, je hebt gelijk, er is idd niets doorzichtigs ofzo te zien, gewoon reflectie van de boordcomputer op de zijkant van de plastic.


                            Blij om er na een pagina vol met quote's achter te komen
                            Theeft nog lang geduurd. Aangezien de lichtjes van de boorcomputer ook overdag branden, heb je ook dan reflectie hé. Hehe.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                              Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                              Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES


                              Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
                              Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen

                              Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
                              Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
                              Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
                              BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.

                              Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
                              En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren
                              Waarschijnlijk het zelfde systeem zoals in de 5 en bij ons verschuift die spiraal naargelang de motorwarmte

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES

                                Waarschijnlijk het zelfde systeem zoals in de 5 en bij ons verschuift die spiraal naargelang de motorwarmte
                                Kan je daar dan eens een duidelijke foto over posten aub?
                                Ben wel benieuwd...

                                Comment


                                • Duidelijk valt wel mee maar niet super


                                  Hier zie je duidelijk de spiraal.En verschuift naargelang de warmte van de motor.Dus zo weet je hoe hoog mag ik al in de toeren gaan?
                                  Maar nu begin ik al te twijfelen of de 1 dat ook zo heeft hoe meer ik die foto van die 1 bekijk...denk dat da daar niet zo is ...?Of mss toch?Kzal is zien alsk is in de garage kom

                                  Comment


                                  • Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.

                                    Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
                                    Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                                      Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.

                                      Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
                                      Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen
                                      De motor draait niet eens...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn
                                        Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                                        Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.

                                        Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
                                        Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen
                                        De motor draait niet eens...
                                        Nee maar het spiraaltje staat nu op de warmte van terjuist.Kwamen terug dus dan heeft die gedraaid dus das geen koude start die motor was nog warm hé.En als je mij ni gelooft dat het zo is koop de handleiding van een 5.

                                        Comment


                                        • Kan je de handleiding niet online bekijken ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X