Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen
Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
Ik heb een belangrijke vraag aan de BMW kenners.
Hoe weet ik bij de 118d wanneer de motor warm is? Ik heb het niet in de handleiding gevonden. Wat ik eerst hoorde is dat ge rode lampjes ofzo kreeg in de toerenteller die weggaan naarmate de motor warm wordt ... dat is niet het geval.
Hartelijk dank voor hij die het juiste antwoord weet!
Waarom werkt het dan niet op die foto
De motor staat aan, zal waarschijnlijk koud of warm zijn, en toch staat dat dingetje daar nog lekker links nutteloos te wezen
Of werkt hij pas als hij in versnelling staat ofzo?
Jongens jongens, hier wordt wat onzin uitgekraamt...
De rode zone die verschuift? Nee, D Squaloid zegt zelf dat het dat nièt is. Bovendien zie je duidelijk op de foto dat die dunne streepjes er altijd zullen staan. Redline begint daar altijd. Bij bijna elke wagen is het begin van de rode zone iets minder fel aangeduid dan de asbolute rode zone...
Ding links van de toerenteller? Yeah right, doodgewoon de weerspiegeling van de rode verlichting van die display. Overduidelijk te zien.
Jongens jongens, hier wordt wat onzin uitgekraamt...
De rode zone die verschuift? Nee, D Squaloid zegt zelf dat het dat nièt is. Bovendien zie je duidelijk op de foto dat die dunne streepjes er altijd zullen staan. Redline begint daar altijd. Bij bijna elke wagen is het begin van de rode zone iets minder fel aangeduid dan de asbolute rode zone...
Ding links van de toerenteller? Yeah right, doodgewoon de weerspiegeling van de rode verlichting van die display. Overduidelijk te zien.
Hehehe. Die mannen dachten bijna dat dat een zone was, waar ze ook niet mochten inkomen. Een rode zone voor de laagste toeren. Wahahaha!
Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen
Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.
Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren
Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen
Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.
Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren
Niks van gewone reflectie. Waarom heb je 't langs dezelfde kant bij de sneheidsmeter dan ook?
Trouwens, 3D, zo'n 'lampjes' zijn plat, dus 2D. Wat 3D dan hier komt doen...
Die spiraal(aangeduid) geeft weer tot hoe hoog je al in de toeren mag gaan is dat helemaal of zo goed als weg is ie warm.
Met een koude diesel naar 4500 toeren is super gezond, vooral doen
Ik denk eerder dat dingetje lings van de toerenteller moet verschuiven naargelang de motor warm is. (hoewel het op de foto ook niet het geval is )
Ja zo is het Kheb is in het boekje gelezen
Wat wordt er met het rood hier bedoeld?
BMW Rules bedoelt dat die standaard maximum toeren daar rechts verdwijnen naargelang de motorwarmte, denk ik.
Ik denk daarentegen dat dat gewoon standaard het maximum aantal toeren voor een diesel is, ook al is ie warm
En dat dat ding links van de toerenteller (jawel bram, kijk maar goed, dat is geen reflectie, dat is duidelijk 3D) omhoogschuift naar het maximum aantal toeren
Waarschijnlijk het zelfde systeem zoals in de 5 en bij ons verschuift die spiraal naargelang de motorwarmte
Hier zie je duidelijk de spiraal.En verschuift naargelang de warmte van de motor.Dus zo weet je hoe hoog mag ik al in de toeren gaan?
Maar nu begin ik al te twijfelen of de 1 dat ook zo heeft hoe meer ik die foto van die 1 bekijk...denk dat da daar niet zo is ...?Of mss toch?Kzal is zien alsk is in de garage kom
Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.
Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen
Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.
Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen
Ik neem aan dat deze foto gemaakt is bij een "bedrijfswarme" motor.
Bij een koudstart kan het toch niet dat je direkt al tot iets boven de 4500 omwentelingen kan gaan...
Logischerwijze zou dit "spiraaltje" dan rond de 3000 toeren moeten hangen
Comment