Zou een 118d gemakkelijk te chippen zijn? (lees: veilig voor de mechaniek)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenZou een 118d gemakkelijk te chippen zijn? (lees: veilig voor de mechaniek)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenje kan er met gemak een 120d van maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenje kan er met gemak een 120d van maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenEn op basis van wat weet je dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk BerichtenMja, is het een meerwaarde voor de voorkant van de wagen? Is het iets dat opvalt in positieve zin?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtenomdat ze beiden een 2.0d zijn.Dus moet dit perfect mogelijk zijn en er zal wel marge genoeg zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenJa dat wel, maar er is meer dan de motor alleen natuurlijk. Zoals nvdd zegt, je hebt de versnellingsbak, de transmissie en nog een hele reeks andere vitale onderdelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtendan nog.De nieuwe 118d heeft 143pk dus moet er toch met gemak via chiptuning zo'n 20pk bijkunnen
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenHeinz tuning
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenAls ze ook versnellingsbakken, remmen en ophanging aanpassen bij het plaatsen van een chip, ja.
Comment
-
Daarstraks effe kort bij Dejonckheere in Roeselare binnengegaan. Toen ik de LSE zag staan, effe in gaan zitten, en toen dacht ik "Had ik toch niet beter terra besteld? Met dat alu toch zeer knap." en bij de tweedehandswagens stond een 320d met lemon leder, en toen ik in dat interieur ging zitten was ik weer helemaal overtuigd van m'n keuze.
't Staat vast : terra + dubbel geslepen alu = zééér zeer knap + gemakkelijk te onderhouden. Lemon vind ik even knap, maar wel specialer, maar is minder makkelijk te onderhouden. Met dat antraciet hout zal dat wel 'n speciale look geven, vermoed ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDaarstraks effe kort bij Dejonckheere in Roeselare binnengegaan. Toen ik de LSE zag staan, effe in gaan zitten, en toen dacht ik "Had ik toch niet beter terra besteld? Met dat alu toch zeer knap." en bij de tweedehandswagens stond een 320d met lemon leder, en toen ik in dat interieur ging zitten was ik weer helemaal overtuigd van m'n keuze.
't Staat vast : terra + dubbel geslepen alu = zééér zeer knap + gemakkelijk te onderhouden. Lemon vind ik even knap, maar wel specialer, maar is minder makkelijk te onderhouden. Met dat antraciet hout zal dat wel 'n speciale look geven, vermoed ik.
Comment
-
Nu ik ze zo al redelijk veel bekeken heb, en die opmerking geldt vooral voor de Limited Sport Edition (of elke '1 3-deurs met chroom rond de ramen en mooie, grote velgen) : ze lijken 1/3 of 1/2 klasse hoger dan de concurrentie, of ook de '1 5-deurs. Door de evenwichtiger proporties, de grote deuren, de raamloze ruiten, het edele geborstelde alu rond de ramen, de brede wielkasjes, de chiq die er van afstraalt ... echt 'n zéér edele hatchback. Oogt langs geen kanten cheap, zelfs 't minst cheap van de gehele klasse. De afwezigheid van matzwart plastic langs buiten (rond de ramen, spiegels) maakt 'm zo heerlijk statig.
Als ik ze zo bekijk van op een afstandje, dan geeft de '1 5-deurs me meer de indruk "de kleine BMW die voor iedereen past" te zijn, ook voor gezinnen dus, met achterdeurtjes voor de kids. De BMW '1 3-deurs geeft me meer de indruk die o.a. ook een Volvo C30 geeft : een chique, sportieve tweezitter met noodbank, en een knappe lijn. Looks and class before utility, bij wijze van spreken, en die bruikbaarheid is bij 'n '1 5-deurs ook niet hoog wegens z'n zeer kleine ruimte achterin en de kleine deurtjes achteraan.
De Sporthatch klasseer ik bij de "coupés en ander tweepersoonsgezinnen-spul", de Hatch klasseer ik bij de "gezinsauto's". Sort of (moeilijk te omschrijven).
Feit is : hoe meer je ze ziet, hoe meer je op die Sporthatch verlekkerd wordt. Wat een prachtige auto, 't design zit echt compleet snor. De '1 had meteen een 3-deurs moeten gehad hebben, 't ging nog meer een succes zijn geweest dan dat 't nu al was. En veel '1-eigenaren zouden ipv. hun huidige 5-deurs voor een 3-deurs hebben gekozen, daarvan ben ik rotsvast overtuigd.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 'ie er is.
Comment
-
Er is natuurlijk nog een verschil tss een Sporthatch willen, en er effectief eentje kopen. Ik zie ook liever de driedeurs, maar de vriendin is er tegen. Een vijfdeurs vindt praktischer. Tja ...
Ach, het zal toch nog even duren eer ik er eentje koop.
Heb je eigenlijk de 118d én de 120d gereden? Moest ik nu eentje kopen, ik zou ze zeker beiden willen testen. Ook hier weer is mijn vriendin voor de braafste versie omdat die toch iets van een 2700 € goedkoper is. Wellicht dat een 118d met 136 pk ruim volstaat (van 0 naar 100 km/h in 9,1 sec. is natuurlijk verre van mis), maar een bommetje als de 120d zou me toch zeker ook aanspreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEr is natuurlijk nog een verschil tss een Sporthatch willen, en er effectief eentje kopen. Ik zie ook liever de driedeurs, maar de vriendin is er tegen. Een vijfdeurs vindt praktischer. Tja ...
Ach, het zal toch nog even duren eer ik er eentje koop.
Heb je eigenlijk de 118d én de 120d gereden? Moest ik nu eentje kopen, ik zou ze zeker beiden willen testen. Ook hier weer is mijn vriendin voor de braafste versie omdat die toch iets van een 2700 € goedkoper is. Wellicht dat een 118d met 136 pk ruim volstaat (van 0 naar 100 km/h in 9,1 sec. is natuurlijk verre van mis), maar een bommetje als de 120d zou me toch zeker ook aanspreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk BerichtenIk heb nu ondertussen 300km gereden met mijn 120d LSE, dus veel kan ik nog niet zeggen. Maar idd je voelt dat er pit inzit, mijn verbruik in stadsverkeer is 6.2l/100km. Dat vind ik niet veel voor een nieuwe motor en dat in druk verkeer. Maar hij rijd heel fijn en zou direct opnieuw voor de 120d kiezen (heb alleen een testrit gedaan met de 122pk variant van de 118d). Wel die wagen is zoveel rijplezier dat ik ook voor de rationeelste funmotor zou kiezen. 2700€ is veel geld maar dat is het zeker waard naar mijn mening.
Ach, ik zie wel binnen een paar jaar. Doordat ik binnenkort mijn krabbel ga zetten op papieren op een woning te kopen, zal het toch nog duren tot de volgende generatie van de 1-reeks eer ik een andere wagen in huis haal. Denk ik toch. Ik kan sowieso mijn geld voor andere dingen gebruiken nu.
Anders, zeer graag.
Comment
Comment