Vanaf wanneer kan deze eigenlijk besteld en geleverd worden? Nog niet voor mij ( pas binnen twee jaar voor mij), wel een collega van mij die nu moet bestellen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 4 Gran Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenVanaf wanneer kan deze eigenlijk besteld en geleverd worden? Nog niet voor mij ( pas binnen twee jaar voor mij), wel een collega van mij die nu moet bestellen
Zou zelfs in 418 d uitvoering komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDeze is inderdaad met 5de deur, een hatchbak dus, zoals de A6 Sportback. Hij is zeker minder 'edel' qua vormgeving dan de 6 grancoupé, maar deze heeft dan ook het voordeel van langer te zijn. BMW heeft toch een mooie prestatie geleverd. Hij is sowieso veel knapper dan de A5 Sportback.
Comment
-
BMW heeft met de 4-serie Gran Coupé het zesde lid aan de 3- en 4-seriefamilie toegevoegd. De nieuwkomer moet het beste combineren van de 4-serie coupé en 3-serie sedan, overgoten met een 6-serie Gran Coupé-sausje.
De BMW 4-serie Gran Coupé is de meest recente toevoeging aan de 3- en 4-serie, na de 3-serie sedan, Touring en GT en 4-serie cabrio en coupé. De auto heeft exact dezelfde lengte, breedte en wielbasis als laatstgenoemde; respectievelijk 4,64, 1,83 en 2,81 meter. Ook de spoorbreedte voor en achter is identiek.
Het verschil zit ‘m in de hoogte en de lengte van het dak, waardoor de auto een ander silhouet krijgt. De Gran Coupé is 1,2 centimeter hoger dan de coupé en het dak loopt 11,2 cm verder door naar achteren. Het luchtweerstandscoëfficiënt bedraagt 0,27.
De bagageruimte bereik je via een grote achterklep. In vergelijking met de coupé slikt de vierdeursversie 35 liter meer bagage, 480 liter in totaal. Met de leuning van de achterbank plat kun je 1.300 liter kwijt. Standaard wordt de Gran Coupé voorzien een automatisch open/sluit-mechanisme, de optielijst vermeldt de Smart Opener, waarmee de klep opent door je voet onder de bumper te steken.
BMW noemt de 4-serie Gran Coupé een 4+1-zitter, een mooie manier om te zeggen dat het plekje in het midden op de achterbank – waarop je plaatsneemt via stijlloze portieren - niet echt geschikt is voor volwassenen. Het zijn feitelijk twee losse ‘zetels’ met daar tussen een smal stukje leer of stof.
Motoren
Er is in eerste instantie keuze uit vijf motorvarianten voor de 4-serie Gran Coupé. De instapper is de 420i van 184 pk en 270 Nm (6,4 l/100 km, CO2 149 g/km, 0-100 in 7,5 s, top 236 km/h), iets hoger op de ladder staat de 428i met 245 pk en 350 Nm (6,6 l/100 km, CO2 154 g/km, 0-100 in 6,1 s, top 250 km/h).
De voorlopige topper is de 435i met 306 pk en 400 Nm sterke 3.0 zescilinder. Deze verbruikt gemiddeld 8,1 l/100 km en stoot per kilometer 189 gram CO2 uit. Nul tot honderd kost 5,5 seconden (met automaat 5,2) en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
Bij de diesels is er keuze uit een 418d van 143 pk/320 Nm of een 420d van 184 pk/380 Nm. De eerste verbruikt gemiddeld 4,5 l/100 km (119 g/km CO2), de sterkste diesel heeft elke 100 kilometer 0,2 liter meer nodig (CO2-uitstoot 124 g/km). De sprint naar 100 km/h is met de 418d in 9,2 seconden geklaard, de 420d doet het in 7,7 tellen. De topsnelheid bedraagt respectievelijk 213 en 236 km/h.
Dikke diesels
Standaard krijgt je nieuwe Gran Coupé een handgeschakelde zesbak aangemeten, wie het schakelen liever uitbesteedt, moet de achttraps Steptronic-automaat aanvinken op de optielijst. Vierwielaandrijving behoort ook tot de mogelijkheden; xDrive is te bestellen op de 420d en 428i.
In de zomer volgen nog meer motoren in de vorm van de 430d (258 pk/560 Nm) en 435d (313 pk/630 Nm) zescilinder diesels. Beide versies krijgen van huis uit een automaat, xDrive is eveneens standaard op de 435d. Bij de 430d is het een optie.
BMW biedt net als bij de overige 3- en 4-seriemodellen de keuze uit de pakketten Modern, Sport en Luxury. Voor aanvullende wensen, zoals 19-inchwielen, kun je terecht bij het Individual-programma en voor de sportieve klant heeft BMW het M Sport-pakket in de aanbieding. Een échte M-versie van de Gran Coupé verwachten we in een later stadium.
We verwachten de BMW 4-serie Gran Coupé in maart aan te treffen op de salon van Genève, de auto staat vanaf medio 2014 in de Nederlandse showrooms. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Op de laatste foto van de achterbank wordt een logisch minpunt van dergelijk type wagen zichtbaar: de isofixbevestigingen zitten ver naar binnen, en vlak naast de gordelbevestigingen. Quasi onmogelijk daar een isofixkinderstoel te zetten, en nog op een min of meer doenbare manier die gordel dicht te krijgen, de gordel zal achter het stoeltje zitten ... Heb er nu al ferm last mee in de f10 ... (in vele auto's trouwens ...)
Comment
-
Dammn toch ni slecht zunne!
Dat Carbonschwarz lijkt toch mooier uit te komen dan dat hij in de closed room stond. Ben benieuwd in't echt in zonnige toestanden...
Voor mij een 420i GC met M-pack en 19" en ben al tevreden
Een vergelijking met 3 berline en 4 coupe:
En dit vind ik toch wel echt een mooie shot:
Bijgevoegde BestandenBMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk zou 'm wel eens naast een 3 berline willen zien staan, om te zien hoeveel ze verschillen (of niet verschillen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
prachtige auto, veel mooier dan de 3 berline of touring
zouden ze hier ook een m450d of m4 in uitbrengen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenprachtige auto, veel mooier dan de 3 berline of touring
zouden ze hier ook een m450d of m4 in uitbrengen?
Net deze foto op de BMW site tegengekomen, man zo is hem echt wel dik, stond nochtans zo in de closed room in Brussel maar viel toen niet echt op...
Bijgevoegde BestandenBMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
BMW_4er_Gran_Coupe_Flyer
BMW_4er_Gran_Coupe_Preisliste
Van de duitse website flyer en prijzen, als je vergelijkt met de 4 coupe op bmw.de dan blijkt dat de prijs van de 4 GC gelijk is aan de 4 coupe en welgeteld 2100euro duurder dan de 3 Berline en 1050euro goedkoper dan de 3 GT.
Zijn uiteraard wel DE prijzen, BE is net iets anders. Maar uiteindelijk niet slecht, had een hogere premium prijs verwacht voor de 4 GCBMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
Comment