Fuck, dat is lekker...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F32 4 Reeks Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichtenjup vrijwel identiek! M remklauwen, LED koplampen, hexagon en zwart hoogglanzende inleg.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenWat is het verschil tussen de LED koplampen en Xenon? Waarschijnlijk een nog beter zicht maar wat is het verschil optisch? Het prijsverschil met xenon is vrij groot.
Comment
-
De opvolger van de 3-serie Coupé schreeuwt natuurlijk er natuurlijk om om door een legio tuners aangepast te worden. De zoveelste in het rijtje is Hamann, dat deze week z'n tuningsprogramma voor de sportieve BMW heeft gepresenteerd.
BMW's worden meer dan eens door tuners onder handen genomen, maar vooral modellen met sportieve aspiraties moeten het vaak ontgelden.
Het Duitse Hamann is behoorlijk subtiel met de 4-serie omgesprongen. We zien een BMW die vanbuiten nagenoeg standaard is gebleven. Naast de Hamann-kentekenplaten, die natuurlijk alleen op de promotieplaten een rol vervullen, onderscheidt de 4-serie zich alleen met een set 19- en 20-inch lichtmetaal van z'n fabrieksbroertjes.
Onder de kap heeft Hamann meer te bieden. Zo valt het vermogen van de 420d en 420d xDrive op te schroeven van 184 naar 216 pk. Ook het koppel neemt door Hamanns invloed toe, en wel van 380 naar 440 Nm. De 430d is van een soortgelijke dosis testosteron te voorzien, het vermogen en de trekkracht nemen in dit geval tot respectievelijk 295 pk en 560 Nm.
De sterkste 4-serie diesel, de 435d, stijgt in vermogen van 313 naar 355 pk en krijgt een koppel van 630 Nm. De 428i wordt ook niet vergeten, deze komt uit op 272 pk en de voorlopig sterkste benzineversie, de 435i eindigt op een niet geringe 348 pk en 449 Nm. Liever de instapper? Geen probleem, want ook het vermogen van de 420i valt van Hamann-spieren te voorzien. Deze komt uit op 208 pk en 315 Nm. Prijzen voor al dit moois zijn nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenWat is het verschil tussen de LED koplampen en Xenon? Waarschijnlijk een nog beter zicht maar wat is het verschil optisch? Het prijsverschil met xenon is vrij groot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDie link is wat misleidend, want ook xenonlichten kan je met adaptive headlights krijgen; zo heb ik op mijn F11 xenonlichten icm adaptive headlights.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDie link is wat misleidend, want ook xenonlichten kan je met adaptive headlights krijgen; zo heb ik op mijn F11 xenonlichten icm adaptive headlights.
Alvast dat merk ik niet bij de mijne...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
't Ging eigenlijk over het verschil tussen xenon en LEDs.
Wanneer enkel de dagrijlichten branden zie je imho geen verschil tussen beide, want ook de auto's met xenon hebben aan elke kant 2 LED-ringen als dagrijlicht.
Ik spreek nu over de F11 LCI, maar ik zie niet in waarom het bij de 4 coupé anders zou zijn.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Vandaag een ganse dag een 420dA gehad als vervangwagen. Mijn 5 moest binnen voor een groot onderhoud. Ik had gevraagd om eens zo'n 4 mee te krijgen, en dat hebben ze voor mij geregeld. Ik heb er vandaag net geen 500km mee gedaan, waarvan helaas de meeste kilometers op de snelweg waren.
Het was een donkerblauwe Sport met 19" wielen, zwart lederen interieur met aluminium en zwarte sierlijsten en een M-sportstuur. Noch vanbuiten, noch vanbinnen was het mijn ding. Ik zou sowieso een M-sportpakket nemen, en aan de binnenzijde wat meer contrasterende kleuren. Zo volledig zwart is oersaai. Nu ik ook dat glad nappaleder gewoon ben in mijn 5, vind ik dat ruwer generfde dakota leder en dashboard niet knap meer.Het ontwerp van het dashboard is ook minder mijn ding. De klokken zijn ook maar saai, waarbij het onderste deel van de snelheidsmeter gewoon leeg/kaal is. Er is daar geen ingewerkt scherm. Ik weet niet of er optioneel andere klokken te krijgen zijn, zoals in mijn 5. Ook zit er zo'n rode cirkel in die klokken. Neen, minder knap in mijn ogen.
Hoe rijdt 'm? Ik was vooral benieuwd naar het verschil in comfort met mijn 5. De ophanging is stugger, maar dat vind ik niet erg. Ik vond de ophanging aangenamer dan bij m'n 5. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het mindere gewicht. Zoals verwacht is deze 4 natuurlijk minder stil, maar het wordt nooit storend. Ik zou met dit comfort perfect gelukkig zijn.
Het stuurgevoel is lichter en vooral veel directer. Hier merk je onmiddellijk dat er geen tractie zit op die voorste as. Hier kan je echt wel sneller mee door de bocht. Dat was echt wel genieten.
De motor was de 2.0d met ik weet niet hoeveel pk. Deze motor is voldoende krachtig voor deze 4, maar echt sportief is het nooit. Ik kan mij vergissen, maar ik vond de vroegere 320d precies nerveuzer, giftiger. Deze 2.0d heeft precies een stuk van z'n sportief karakter verloren. Is het een vals gevoel omdat ik nu iedere dag met krachtigere motoren rijd?
Ook bij het plankgas vertrekken aan de verkeerslichten gaat alles eerder gezapig. Neen, deze motor kan mij niet bekoren. Ook de sound blijft lelijk. Het enige voordeel is het verbruik. Vandaag kwam ik toe met 5,8 liter / 100km.
De versnellingsbak past perfect bij deze motor. Wat mij vooral opviel was dat bak in manuele modus veel sneller schakelt dan bij mijn 5. Ook gaan schakelgangen gepaard met schokken die het sportieve karakter wat moeten in de verf zetten. Hoewel ik dat wel leuk vind, vond ik het bij deze 2.0d wat overdreven. Bij mijn 5 voel ik niets. Dat is dan weer te min.
Ook heb je aan het stuur echt wel het gevoel bij een coupé op weg te zijn. Je zit heerlijk laag, en die lange deuren geven dat heerlijke coupé-gevoel. Dat kan ik wel smaken.
Voor mij een 335 xDrive met M-sportpakket, 19" wielen, een Individual nappa interieur waarbij ook het dashboard en de volledige deuren met leder bekleed zijn. Als dat er ooit komt natuurlijk...Last edited by BMWMB; 09/12/2013, 21:42.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
De basisprijs van de M4 staat vanaf vandaag online, € 78.850 voor de manuele versie en € 82.820 voor de automaat
Was te denken dat dit zou samenvallen met de start van het autosalon 2014.
Op de Duitse site zijn voorlopig nog geen prijzen vermeldLast edited by DolF; 16/01/2014, 11:07.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Ik ga heel binnenkort mijn eerste BMW bestellen, een 435d, dus sinds ik dit plan heb ben ik veel meer naar andere BMW's op de weg aan het letten. En het valt me op dat ik zeer veel BMW's zie zonder monogram op de achterklep. Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor waarom dat zou zijn? Ik heb bij het opstellen van mijn offerte in de garage gemerkt dat als je zonder monogram wilt, je dat moet laten aanvinken in de optielijst. Dus als je dat niet vraagt is het automatisch met monogram. Blijkbaar vragen veel mensen zonder en ik vroeg me af waarom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk BerichtenIk ga heel binnenkort mijn eerste BMW bestellen, een 435d, dus sinds ik dit plan heb ben ik veel meer naar andere BMW's op de weg aan het letten. En het valt me op dat ik zeer veel BMW's zie zonder monogram op de achterklep. Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor waarom dat zou zijn? Ik heb bij het opstellen van mijn offerte in de garage gemerkt dat als je zonder monogram wilt, je dat moet laten aanvinken in de optielijst. Dus als je dat niet vraagt is het automatisch met monogram. Blijkbaar vragen veel mensen zonder en ik vroeg me af waarom?
Mijn vorige wagen was een F10 520d, en dat stond er ook gewoon op. Leuk voor de mensen die een 525 of 530 of whatever kunnen kopen. De mijne was een 520 en ik vond niet dat ik daar beschaamd of zo over moest zijn.
Comment
Comment