Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Ja dat vind ik ook, je zou denken van daar zit weinig vermogen in maar heeft toch al 184 pk.
    Is typisch bmw he, maar zij blijven dit wel goed volhouden enkel voor high performance dubbele pijpjes. Als je ziet naar audi met een tdi van 136pk krijg je daar al links en rechts een pijpje... Klopt ook wel niet echt vind ik... Maar een dubbel pijpje had idd wel gemogen vanaf de 20d of 20i, is tenslotte toch al bijna 200pk
    BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Dat uitlaat van de 20d is juist goed . Zo vergeet je niet dat je met een 4pitter rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
        Is typisch bmw he, maar zij blijven dit wel goed volhouden enkel voor high performance dubbele pijpjes. Als je ziet naar audi met een tdi van 136pk krijg je daar al links en rechts een pijpje... Klopt ook wel niet echt vind ik... Maar een dubbel pijpje had idd wel gemogen vanaf de 20d of 20i, is tenslotte toch al bijna 200pk
        Of die citroen DS3 met uitlaten aan beide zijden. Met een 1.6 erin. Belachelijk.

Comment

• Gisteren zag ik een witte 435i met M Sportpakket staan in een dorpje bij Biarritz, en ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uit zag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Dat uitlaat van de 20d is juist goed . Zo vergeet je niet dat je met een 4pitter rijd.
            En bovenal het is geen lichte auto ! 184pk Gaat wel vooruit maar om dat naar de huidige normen sportief te noemen is toch een beetje op het randje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Of die citroen DS3 met uitlaten aan beide zijden. Met een 1.6 erin. Belachelijk.
              mja je kan niet ontkennen dat iets dat symetrisch is mooier oogt en een auto met slechts aan 1 kant een uitlaat ziet er niet symetrisch uit he.
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Dat uitlaat van de 20d is juist goed . Zo vergeet je niet dat je met een 4pitter rijd.
                Een F3x 328i heeft een dubbele uitlaat. De F10 520d heeft ook een dubbele. Allebei vierpitters van het merk. Ik begrijp totaal niet dat ze vasthouden aan dat enkel uitlaatje. Ze presenteren optioneel wel dikke velgen, bumpers en nog wat naar prestaties toe overbodige rommel, maar die uitlaat daar doen ze niks aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ze presenteren optioneel wel dikke velgen, bumpers en nog wat naar prestaties toe overbodige rommel, maar die uitlaat daar doen ze niks aan.
                  Eigenlijk zouden ze het Mpack ook pas mogen aanbieden vanaf de dubbele-uitlaatmodellen.
                  Probleem van de baan, letterlijk & figuurlijk.
                  Hun schuld niet dat Jan & alleman die overbodige rommel ambieert.
                  Het brengt toch op, niet?
                  Dat detail onderscheidt BMW van de rest.

Comment

• De houding van BMW tegenover uitlaten is inderdaad iets anders dan bij de meeste andere merken..

Bijvoorbeeld bij mazda, mercedes, hyundai, ... Krijg je al een uitlaat links en rechts bij 136pk. Bij Audi vanaf 164pk dacht ik?

Wil je bij BMW links en rechts een uitlaatje dan dien je al een 335d te nemen.. Oftewel om en bij de 286pk.

Persoonlijk vind ik het vrij belachelijk om onder de 200pk een dubbele uitlaat te voorzien.. Het oogt zeker aantrekkelijker en krachtiger, maar bij dergelijk lage pk's niets anders dan show. Ik ben dus voor de aanpak van BMW

Ik zou in elk geval nog liever in een bmw 335d rondrijden met slechts 1 uitlaat dan een 320d waarbij er voor de show een extra uitlaat opzit..
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

• Ik snap eigenlijk niet wat daar zo lelijk aan is 1 pijpje. Echt totaal niet, vind het zelfs iets hebben.
                      Uiteindelijk doet ding ook gewoon maar zijn functie en dat is uitlaatgassen afvoeren.
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                        Ik snap eigenlijk niet wat daar zo lelijk aan is 1 pijpje. Echt totaal niet, vind het zelfs iets hebben.
                        Uiteindelijk doet ding ook gewoon maar zijn functie en dat is uitlaatgassen afvoeren.
                        Bwa, dat is zowat als tetten. Jarenlang hebtge 2 tetten, en als ge dan ineens maar 1 tet hebt dan is dat wat teleurstellend

Comment

• Uitlaat aan elke kant is voor de 6 cilinders en dan nog liefst in benzine, daar is bmw toch groot mee geworden? Eenmaal een 6 in lijn nooit nog een dieselstoof ! Wat zou de uitlaat daar aan helpen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                            Eenmaal een 6 in lijn nooit nog een dieselstoof !
                            Ik denk dat er tussen die dieselstoofrijders van vandaag heeeeel veel ex-6-in-lijn rijders zitten hoor.

Comment

• Koppel>Pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                De houding van BMW tegenover uitlaten is inderdaad iets anders dan bij de meeste andere merken..

Bijvoorbeeld bij mazda, mercedes, hyundai, ... Krijg je al een uitlaat links en rechts bij 136pk. Bij Audi vanaf 164pk dacht ik?

Wil je bij BMW links en rechts een uitlaatje dan dien je al een 335d te nemen.. Oftewel om en bij de 286pk.

Persoonlijk vind ik het vrij belachelijk om onder de 200pk een dubbele uitlaat te voorzien.. Het oogt zeker aantrekkelijker en krachtiger, maar bij dergelijk lage pk's niets anders dan show. Ik ben dus voor de aanpak van BMW

Ik zou in elk geval nog liever in een bmw 335d rondrijden met slechts 1 uitlaat dan een 320d waarbij er voor de show een extra uitlaat opzit..
                                Corrigeer me als ik fout ben, maar de nieuwste BMW F30 335xd heeft een dubbele uitlaat aan 1 zijde net als de 330d. De uitlaatpijp aan beide zijden is voorbehouden voor de 335i.

De E90/92 335d had wel een uitlaat aan beide zijden.

Ik zie de 2 pijpjes aan 1 kant een voordeel bij m'n 330d. Ziet er anoniemer uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Koppel>Pk
                                  Een benzine met meer pk's maar minder koppel dan een diesel zal dit verschil goedmaken in de hogere toeren.

Pk = koppel x toerental / coëfficiënt (op weg naar werk, ken die niet meer uit m'n hoofd).

Het verschil is dat de benzine een of meerder versnelling naar beneden zal moeten gaan om het hogere toerenbereik te verkrijgen. De diesel kan meer op koppel verder.

Comment

Corrigeer me als ik fout ben, maar de nieuwste BMW F30 335xd heeft een dubbele uitlaat aan 1 zijde net als de 330d. De uitlaatpijp aan beide zijden is voorbehouden voor de 335i.

De E90/92 335d had wel een uitlaat aan beide zijden.

Ik zie de 2 pijpjes aan 1 kant een voordeel bij m'n 330d. Ziet er anoniemer uit.
                                    Een uitlaatje links en rechts zonder m-pakje, dat had nog een pak anoniemer geweest!

Comment

Een benzine met meer pk's maar minder koppel dan een diesel zal dit verschil goedmaken in de hogere toeren.

Pk = koppel x toerental / coëfficiënt (op weg naar werk, ken die niet meer uit m'n hoofd).

Het verschil is dat de benzine een of meerder versnelling naar beneden zal moeten gaan om het hogere toerenbereik te verkrijgen. De diesel kan meer op koppel verder.
                                      ging ik net ook zeggen, vb je dieselstoof met 400nm en pakweg 163pk zal zeker niet sneller zijn dan een civic type r of clio rs met 'slechts' 200 a 220nm, wat maar de helft is. Uiteindelijk tellen de pks!

Comment

Ik denk dat er tussen die dieselstoofrijders van vandaag heeeeel veel ex-6-in-lijn rijders zitten hoor.
                                        Bovendien zijn bij BMW de grotere dieselstoven ook 6-in-lijn . De opvatting dat alleen 6-cylinders echte BMW's zijn, is historisch ook incorrect. Het merk heeft zichzelf van het faillissement gered met 4-cylinders (Neue Klasse en /02-reeks) en zelfs de eerste M3 was nog een 4-pitter. 6-cylinders behoren ongetwijfeld tot de merktraditie, en worden ook nog altijd aangeboden, maar ze zijn niet het hele plaatje bij BMW, net zomin als bij M-B trouwens.

Comment

Een uitlaatje links en rechts zonder m-pakje, dat had nog een pak anoniemer geweest!
                                          De F30 zonder M pakket vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Persoonlijk hè

Comment

Working...
                                          X