Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag in centrum poederlee-lille, voor het eerst een 4-reeks in-real-life gezien .....
    Zilver met m-pack erop, "dikke Janten" en de dubbele pijp links/rechts.... ik veronderstel dus de 335i , hij reed op platen van de garage....

    I'm in love ....
    Op foto's ziet hij er al goed uit, maar zo in volle sportuitvoering IRL.... jammie jammie ...

    Hopelijk krijgt de 235i dezelfde allures mee....

    Comment


    • Rij-impressie: BMW 4-serie

      BMW claimt met een puntenupgrade de 3-serie naar een hoger niveau te tillen. Wij geloven er niets van; als deze 4-serie ‘gewoon’ 3-serie Coupé had geheten, was de auto krek hetzelfde geweest. Gelukkig is dat bepaald geen slecht nieuws.


      De discussies over voor- en achterwielaandrijving en wat het beste past bij de te kopen auto zijn van alle (automobiele) tijden. Geen enkel merk heeft zijn naam de laatste decennia zo aan rear wheel drive verbonden als BMW dat het om andere fabrikanten te pesten vaak standaardaandrijving noemt in zijn communiqués. Iets waar het na de op stapel staande lancering van zijn kleine MPV met voorwielaandrijving nog vaak aan herinnerd zal worden de komende jaren. “Maar”, zo werpen tegenstanders vaak tegen, “achterwielaandrijving wordt overschat. Leuk dat driften, maar hoeveel mensen doen dat daadwerkelijk in de 3-serie? Vijf procent? Minder nog?” Oftewel leuk op papier, maar in de praktijk heb je echt geen achterwielaandrijving nodig ... Mis. Uiteraard zijn er massa’s fijn sturende auto’s die al hun vermogen op de voorwielen loslaten, maar er is iets natuurlijks aan de manier waarop je een auto voelt bewegen als hij wordt ‘geduwd’, in plaats van ‘getrokken’. Dat heeft met driften niets te maken.

      Precies zoals verwacht
      Deze gedachten gaan door me heen wanneer ik een fijne bochtige weg bestorm met een gloednieuwe 435i. Ik zit lang niet op de limiet en laat de banden niet kermen. Gebruikmakend van de extreme soepelheid van de zes-in-lijn turbomotor met 306 pk gaan we vloeiend van bocht naar bocht. In zo’n fijn heuvellandschap is het krijgen van een goede cadans in de auto bijna net zo bevredigend als hem op de limiet rijden. De 4-serie verbaast totaal niet. Hij is precies zoals je hem verwacht als je de huidige 3-serie goed kent. De woorden sedan en coupé hoeven we met de komst van de vierer (ja, dat wordt even wennen) niet meer te gebruiken ter onderscheiding. De auto is duidelijk iets comfortabeler dan de E92 3-serie Coupé, iets wat vrij logisch is in het licht van wat BMW met zijn 1-, 3- en 5-serie heeft gedaan. Ook deze zijn comfortabeler dan voorheen. Dit is zeker geen slechte zet voor de 4-serie. Ja, de auto heeft wellicht iets meer bodyroll dan de 3-serie Coupé die hij aflost (een A5 met sportonderstel ligt gevoelsmatig strakker), maar de dynamiek is zeker niet minder, vooral vanwege de prachtige balans in de auto. Hij is 26 mm langer dan de E92, en de wielbasis groeide met 50 mm. Verder is hij lager en breder. Allemaal zaken die de stabiliteit ten goede komen. Door de lange neus ligt de motor ver genoeg naar achteren om een gewichtsverdeling van 50-50 te creëren. En geloof ons, dat merk je wel degelijk aan de manier waarop onderstuur uitblijft. De zithouding is tegen het perfecte aan. Het stuur kan zeer ver naar je toe en de stoel kan ver omlaag. Je rechterhand valt automatisch om de pook waarmee je de achttrapsautomaat bedient. Deze volautomaat vinden we in alle ‘nieuwe’ BMW’s, maar ook in Maserati’s en Audi’s. En niet zonder reden. De wijze waarop de transmissie zeer snelle schakelbewegingen combineert met soepele overgangen bij langzaam rijden, overklast een bak met dubbele koppeling. Die is wellicht nog net even sneller, maar offert daarvoor wel comfort op. Pas vanaf niveau M4 (dat wordt helemáál wennen straks) zouden we naar iets sportievers verlangen.

      Juweel
      De motor, met zijn maximumkoppel bij een ongelooflijke 1.200 tpm, blijft een juweel. Hij is heel soepel onderin, en heeft een prachtige vermogens-opbouw als je doorhaalt. Bovendien klinkt hij leuker dan voorheen. BMW heeft wat uitlaatgeroffel toegevoegd aan de mooie zescilindersound. Dat hoor je als je van het gas gaat of opschakelt. Het systeem moet hiervoor wel in Sport of Sport Plus staan. “We creëren de roffel door de motor bij opschakelen even op 3 cilinders te laten lopen”, verklaart een engineer trots. Hij was al verantwoordelijk voor de zescilinder toen deze nog een tweetal turbo’s had. Gezien de awards die deze krachtbron de laatste acht jaar gewonnen heeft, iemand om respect voor te hebben. Maar ook al doet het bijna pijn om te zeggen, in Nederland kom je met de viercilinder 428i met 245 pk eigenlijk niets tekort.
      De binnenkant valt eigenlijk wat tegen. Natuurlijk zit alles prima in elkaar, maar het interieur is precies gelijk aan dat van de 3-serie en dat past totaal niet bij de claim van BMW dat deze auto een treetje hoger staat. De ergonomie is natuurlijk top en het vernieuwde iDrive-systeem (nu ook met touchpad) werkt soepel als altijd. Maar het geheel overweldigt niet als je instapt. Neem de tellers, die er toch simpel uitzien. In een Audi A5 krijg je mooie kokers die het verschil met de A4 markeren. BMW houdt het simpel; alles is gericht op het rijden. En zo belanden we bij onze grootste klacht over de auto. Het uiterlijk is mooi, en zeker stoer (er komt wel wat aan in je spiegel), maar het mist de elegantie van een A5. Dat geldt nog sterker voor het interieur; dat had voor dit geld meer indruk mogen maken. Tenzij je begrijpt dat het cleane design juist fantastisch is voor diegenen die zich vooral willen bezighouden met auto-rijden. Daarmee is de doelgroep voor de 4-serie uitstekend geformuleerd.





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment






      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • Zou er absoluut geen mogelijkheid zijn om in combinatie met het M-pakket rood stiksel te verkrijgen? Ik zou namelijk gaan voor een zwarte met zwart interieur maar dat lijkt me wat eentonig. Rood stiksel zou een mooie en sportieve afwisseling zijn denk ik.

          Comment


          • Bestel hem met m-pack en stoffen interieur. Nadien laat je het interieur overtrekken bij deca of een andere gespecialiseerde firma. Het leder zal van betere kwaliteit zijn, je kan eventueel ook de deurpanelen, dashbord mee overtrekken.

            Comment


            • Mijn M135 heb ik in stof/alcantara besteld en morgen haal ik hem af bij T&T in Lier: alles in zwart individual Nappa met hier en daar oranje stiksel (ook oranje piping op de rugleuning zoals origineel bij bvb. rood leder en sportzetels, waar deze piping uiteraard zwart is) en ook een alcantara dakhemel. Ben benieuwd, maar voor de prijs moet je het niet laten, je hebt veel meer mogelijkheden en een betere lederkwaliteit. Zal wel foto's posten in mijn topic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                Mijn M135 heb ik in stof/alcantara besteld en morgen haal ik hem af bij T&T in Lier: alles in zwart individual Nappa met hier en daar oranje stiksel (ook oranje piping op de rugleuning zoals origineel bij bvb. rood leder en sportzetels, waar deze piping uiteraard zwart is) en ook een alcantara dakhemel. Ben benieuwd, maar voor de prijs moet je het niet laten, je hebt veel meer mogelijkheden en een betere lederkwaliteit. Zal wel foto's posten in mijn topic.
                Mag ik vragen hoeveel dit kost?

                Comment


                • PM sent

                  Comment


                  • Mogen wij het niet weten? Ik wil het eigelijk ook weten als dat kan.
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                      Mogen wij het niet weten? Ik wil het eigelijk ook weten als dat kan.
                      Bij deze:

                      interieur 1100
                      meerprijs sportstoelen: 200
                      meerprijs nappa: 200
                      meerprijs armleuningen: 5x50= 250
                      alcantara dakhemel: 1100 (a,b & c stijlen, dakhemel en zonnekleppen)

                      Is te vergelijken met de prijzen bij BMW, maar betere lederkwaliteit en meer mogelijkheden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                        Bij deze:

                        interieur 1100
                        meerprijs sportstoelen: 200
                        meerprijs nappa: 200
                        meerprijs armleuningen: 5x50= 250
                        alcantara dakhemel: 1100 (a,b & c stijlen, dakhemel en zonnekleppen)

                        Is te vergelijken met de prijzen bij BMW, maar betere lederkwaliteit en meer mogelijkheden.
                        en bovendien wordt het dan niet meegerekend voor berekening VAA

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                          Bij deze:

                          interieur 1100
                          meerprijs sportstoelen: 200
                          meerprijs nappa: 200
                          meerprijs armleuningen: 5x50= 250
                          alcantara dakhemel: 1100 (a,b & c stijlen, dakhemel en zonnekleppen)

                          Is te vergelijken met de prijzen bij BMW, maar betere lederkwaliteit en meer mogelijkheden.
                          Heb je voorbeelden van die "betere lederkwaliteit"? Vriend van me heeft eens z'n zetels laten overtrekken en moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Nu ja, het ene bedrijf is het andere niet.

                          Comment


                          • Als het hetzelfde Nappa leder is als ik optioneel in mijn 5 heb genomen, dan is het vooral gladder van oppervlak.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Heb je voorbeelden van die "betere lederkwaliteit"? Vriend van me heeft eens z'n zetels laten overtrekken en moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Nu ja, het ene bedrijf is het andere niet.
                              Check mijn topic:

                              Comment


                              • De BMW 4-serie rolt later deze maand de showrooms binnen en dus is AC Schnitzer er als de kippen bij om de auto om te toveren tot ACS4.

                                Dat staat in AC Schnitzer-terminologie voor: meer spoilerwerk, andere wielen en extra vermogen. Ook in het geval van deze 4-serie blijkt dat voor het grootste deel te kloppen, alleen het spoilerwerk ontbreekt vooralsnog.
                                Wie z'n 428i meeneemt, kan wel al rekenen op een vermogensupgrade van 245 naar 294 pk. De trotse bezitter van de 435i krijgt 360 pk, 54 pk meer dan de zescilinder standaard levert. Ook extra dieselpk's staan op het menu: de 420d gaat van 184 naar 218 pk.
                                AC Schnitzer heeft bovendien diverse soorten wielen in de aanbieding. De diameter is 18, 19 of 20 inch. Verder legt de Duitse tuner de 4-serie 25 millimeter dichter bij het asfalt. Ten slotte is er nog een nieuw uitlaatsysteem om het achteraanzicht van de 4-serie wat te verfraaien.
                                Binnenin biedt AC Schnitzer nog speciale vloermatten en andere zaken met het eigen logo aan.





                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment






                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment




                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • Vrijdag lancering bij Smets BMW in lier. Gaat er iemand van hier daarheen?

                                      Comment


                                      • Is komend weekend niet de lancering bij de Belgische dealers?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Is komend weekend niet de lancering bij de Belgische dealers?
                                          Dacht het wel

                                          Comment

                                          Working...
                                          X