Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    die achterbumper ziet er echt raar uit met maar pijpjes aan een kant.
    Geen fan van die performance opsmuk, maakt de kar veel te druk imo, enkel een lipje zou ik overwegen..

    Leave a comment:


  • Bart9140
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    http://www.f30post.com/forums/showth...1#post15763993eerste deftige m performance pics 428i
    Mooie kleurcombo (en velgen)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    http://www.f30post.com/forums/showth...1#post15763993eerste deftige m performance pics 428i

    Leave a comment:


  • Bart9140
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Het kunstmatiger stuurgevoel is het logische resultaat van elektrische stuurbekrachtiging, tot nu toe is precies geen enkel merk erin geslaagd die hetzelfde gevoel mee te geven als ervoor. Maar goed, steeds meer producenten gaan die richting uit omwille van de voordelen, vooral ook het lagere gewicht en lagere verbruik... Nadeel is dat je niet meer dat hyperdirecte gevoel hebt waarbij je de E9X exact kon insturen waar je hem wou, nu voelt het wat vager en wolliger aan.
    Dit zal inderdaad de oorzaak zijn.

    Zou dit bij een m3/m4 dan ook zo zijn? Kan het me amper inbeelden.

    Leave a comment:


  • Bart9140
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    Ze worden inderdaad steeds groter, iets zwaarder en wat sterieler.. Vond je je 30d sneller dan de 28i of beleef je meer plezier aan je benzine?

    Ik ben alvast benieuwd naar het verschil met mijn moeder haar 320i e92 zonder m-pakket en mijn 428i met m-pakket. Ik zal mijn bevindingen dan ook eens geven
    Puur stoplicht sprintje is de 428i sneller, temeer omdat ik bijlange na manueel niet zo snel kon schakelen als dat deze sportautomaat dat doet.

    Hernemingen is een ander verhaal, wil de 428i in de buurt komen dan moet je met de automaat zeker niet in de comfortstand rijden. Zelfs in de sportstand betwijfel ik het, enkel als je via het stuur een paar versnellingen terug gaat misschien. Alleen, zo rij je niet continu rond. Als ik met de 330d in 5e versnelling rondreed moest ik eigenlijk niet schakelen, met een koppel van 600 was die zo weg.

    Zal wel wennen...alleen dat sturen wordt stuk moeilijker...is toch echt pak minder m.i.

    Leave a comment:


  • noctilucus
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
    Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
    Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen...

    Heb zo de indruk dat als ik mijn E46 als referentie neem, de E92 10% minder hardcore was en deze nu weer 10% minder is...

    Nog andere mensen die deze indruk een beetje hebben?
    Heb ik al vaker gehoord en dat is blijkbaar ook het idee van BMW van meer naar "het midden" op te schuiven, ook al gaat een beetje van het unieke karakter t.o.v. de concurrenten dan verloren. Ik kan me wel voorstellen dat het hen goed doet qua verkoop, zo krijgen ze meer van de markt mee, zeker omdat de doorsnee bestuurder steeds meer comfort verlangt, zeker voor dat geld.

    Het kunstmatiger stuurgevoel is het logische resultaat van elektrische stuurbekrachtiging, tot nu toe is precies geen enkel merk erin geslaagd die hetzelfde gevoel mee te geven als ervoor. Maar goed, steeds meer producenten gaan die richting uit omwille van de voordelen, vooral ook het lagere gewicht en lagere verbruik... Nadeel is dat je niet meer dat hyperdirecte gevoel hebt waarbij je de E9X exact kon insturen waar je hem wou, nu voelt het wat vager en wolliger aan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
    Moest ik niet kijken naar het verbruik van de wagen, met de km die ik doe, dan zou ik ook kiezen voor de 435i. Maar vermits ik daar wel moet naar kijken is de 435d een super alternatief vind ik.
    Het is eigenaardig dat je een 435d probeert te rationaliseren. Als je naar verbruik moet kijken dan is een 420d een super alternatief. Fiscaal aantrekkelijk, extreem zuinig, voldoende snel, rijdt meer dan 200 km/h,...
    Maar we moeten nu eenmaal niet alles rationaliseren, een auto koop je ook met je hart ipv enkel met je verstand.

    Leave a comment:


  • mysticwizard
    replied
    Ze worden inderdaad steeds groter, iets zwaarder en wat sterieler.. Vond je je 30d sneller dan de 28i of beleef je meer plezier aan je benzine?

    Ik ben alvast benieuwd naar het verschil met mijn moeder haar 320i e92 zonder m-pakket en mijn 428i met m-pakket. Ik zal mijn bevindingen dan ook eens geven

    Leave a comment:


  • Bart9140
    replied
    Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
    Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen.
    Stuur zelf is precies ook iets groter in omvang dan vorig.
    Bovendien moet ik toch ook nog wennen - ook al schakelt hij wel subliem - aan de automaat. Vroeger in 3e een bocht in en dan bleef hij ook in 3e, nu enkel als ik bewust de pook naar links zet en dat doe je natuurlijk niet altijd.

    Heb zo de indruk dat als ik mijn E46 als referentie neem, de E92 10% minder hardcore was en deze nu weer 10% minder is...

    Nog andere mensen die deze indruk een beetje hebben?

    Leave a comment:


  • Bart9140
    replied
    Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
    Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen.
    Stuur zelf is precies ook iets groter in omvang dan vorig.
    Bovendien moet ik toch ook nog wennen - ook al schakelt hij wel subliem - aan de automaat. Vroeger in 3e een bocht in en dan bleef hij ook in 3e, nu enkel als ik bewust de pook naar links zet en dat doe je natuurlijk niet altijd.

    Heb zo de indruk dat als ik mijn E46 als referentie neem, de E92 10% minder hardcore was en deze nu weer 10% minder is...

    Nog andere mensen die deze indruk een beetje hebben?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
    Moesten ze mij ene laten kiezen, kies ik toch de x35i ook al is die "trager"
    Moest ik niet kijken naar het verbruik van de wagen, met de km die ik doe, dan zou ik ook kiezen voor de 435i. Maar vermits ik daar wel moet naar kijken is de 435d een super alternatief vind ik.

    Leave a comment:


  • Jase
    replied
    Vandaag een Luxury line zien rijden, kleur was individual Citrinschwarz denk ik.
    Is heel speciaal kleurtje maar wel ni slecht!

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Moesten ze mij ene laten kiezen, kies ik toch de x35i ook al is die "trager"

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen benzine verkiezen boven diesel.
    Zoveel mensen zijn dat niet. Het merendeel kiest nog altijd voor diesel, ook al zouden ze objectief gezien beter af zijn met een benzine. Gewoon omdat iedereen het doet, en de verkoper stuurt erop aan.

    De voordelen van een benzine zijn:
    - goedkoper in aanschaf
    - goedkoper in onderhoud (?)
    - stiller, maar vooral veel aangenamer van geluid
    - het bruikbare toerentalgebied is breder, de motor heeft een langere "adem".


    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Maar voor een daily waar veel kilometers mee gereden moeten worden is vandaag een diesel beter dan een vergelijkbare benzine. Ik kan dat hogere koppel alleszins wel smaken.
    Wel, als er veel kilometers gereden moeten worden is een diesel inderdaad beter, de meerprijs wordt dan terugverdiend. Maar hoe definieer jij "een vergelijkbare benzine"? Vergelijkbaar op welk vlak? Vermogen, koppel, cylinderinhoud, fiscaliteit, aankoopprijs?

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen benzine verkiezen boven diesel. Vroeger waren diesels traag, maar op de dag van vandaag zijn dat sterk presterende motoren geworden, die zelfs nog zuiniger zijn geworden. Ok, benzine heeft meer ziel, en is daarom voor bepaalde wagens zeker te verkiezen. Maar voor een daily waar veel kilometers mee gereden moeten worden is vandaag een diesel beter dan een vergelijkbare benzine. Ik kan dat hogere koppel alleszins wel smaken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
    En geen testrit met de real thing gedaan ? 335 i ?
    Nee, ik had de testrit aangevraagd toen de 435d al besteld was, dus een andere motor testen en mijn bestelling daarom veranderen ging ik toch niet doen. De real thing (435i) heeft trouwens minder PK, minder koppel, is iets trager en verbruikt veel meer dan de 435d. Alleen het geluid van de benzine zal mooier klinken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
    Merci Renio, ik heb 3 weken geleden in Bornem een testrit gedaan met een 335d xdrive ( is eigenlijk hetzelfde onderstel en motor dan de 435d) en ik was ook wel onder de indruk van de acceleratie. Het geluid vond ik ook wel best leuk klinken voor een diesel, niet te vergelijken met een benzine, maar toch zeker ok. Dus ik ben in blijde verwachting.
    En geen testrit met de real thing gedaan ? 335 i ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Merci Renio, ik heb 3 weken geleden in Bornem een testrit gedaan met een 335d xdrive ( is eigenlijk hetzelfde onderstel en motor dan de 435d) en ik was ook wel onder de indruk van de acceleratie. Het geluid vond ik ook wel best leuk klinken voor een diesel, niet te vergelijken met een benzine, maar toch zeker ok. Dus ik ben in blijde verwachting.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Allen,

    Tijd om een nieuwe auto te bestellen voor het werk! Ipv de 'normale' 520d overweeg ik nu de 420d omdat het echt wel een mooie wagen is, en ik 95% van de tijd toch alleen in de auto zit. Ondanks wat ik hier lees op het forum, rijd er in de omgeving (noorder kempen) nog maar eentje rond.

    Ik doe +/- 50.000 km per jaar en vroeg me af of de 4 ook echt als reiswagen kan dienen met het nodige comfort? Zijn er verder al kinderziektes bekend van deze 4?

    Ik zou dit weekende is wat dealers willen afgaan, weet iemand van jullie misschien leuke showroom modellen staan waar ik de kleur en opties IRL kan zien?

    @doxie: bij welke dealer is die foto van de wit/grijze 4 genomen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    proficiat Joske1969 !

    Toevallig dit weekend op een BMW liefhebbers meeting heel even een sprintje mogen ervaren in de 435d xDrive en dat ging inderdaad bloedsnel! (vlak daarvoor zelfde sprintje met een Audi S4 meegemaakt en volgens mij gaat dat bijna gelijk op.. behalve 't geluid van die S4 was nog wat zotter).

    M'n 520d voelde ineens als een heel slome bak

    Leave a comment:

Working...
X