Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jocar
    replied
    Bij het publieksdebuut van de 4-serie laat BMW meteen ook de onderdelen van de M Performance-lijn zien. We hebben inmiddels de eerste foto's van de 435i M Performance te pakken.

De auto op de persfoto's onderscheidt zich van de gewone versies van de 4-serie door z'n wit-zwarte exterieur, een combinatie die we ook op eerdere modellen van het label zagen. Ook de BMW 125i Performance die we ooit reden, had deze kleurencombinatie.
    De aanpassingen aan het exterieur behelzen zaken als 20-inch lichtmetaal, andere bumpers, sideskirts, koolstofvezel strips en een ander uitlaatsysteem met een sportievere sound. Binnenin zijn er onder meer een stuur met led's voor het toerental en ook de nodige carbon strips.
    Het blijft niet alleen bij uiterlijke wijzigingen. M Performance biedt ook een nieuw remsysteem en een met 10 millimeter verlaagd sportonderstel aan voor de 4-serie. Voor de rijpuristen is het goed om te weten dat er ook een mechanisch sperdifferentieel op de optielijst staat.
    Dan nog de motortuning. De 420d kan worden opgefokt van 184 naar 197 pk, de 428i van 245 naar 268 pk en de 435i van 306 naar 335 pk.
    De prijzen zijn nog niet bekend, maar M Performance kennende zal het complete pakket aan verbeteringen en verfraaiingen de prijs van een 4-serie flink opstuwen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

BMW 4 Series Coupé. Product film.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Soms wordt het design van concept bewust uitgesteld tot facelift, waarin meetsal design van achterlichten veranderd.

Leave a comment:

• Soul
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
    Hij ziet er niet slecht uit maar in vergelijking met de conceptcar kan je niet anders dan teleurgesteld zijn. Vooral de achterlichten zien er op sommige foto's maar goedkoop uit. Zou de productiekost dan zoveel verschillen?
    Kan ook zijn dat de bazen vinden dat de ontwerpers zichzelf te veel vrijheid toegeëigend hebben.
    Of dat ze vinden dat het ontwerp net iets te vooruitstrevend (lees : te afwijkend van een zeker heersend beeld dat de man in de straat wil kopen) is...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hij ziet er niet slecht uit maar in vergelijking met de conceptcar kan je niet anders dan teleurgesteld zijn. Vooral de achterlichten zien er op sommige foto's maar goedkoop uit. Zou de productiekost dan zoveel verschillen?

Leave a comment:

• Doa
    replied
    dik in orde al zou ik wel direct andere uitlaateindstukken er op steken. die 2 ronde buisjes zijn niet mijn ding

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Voorspoiler van het M-sportpakket is hier toch wat 'ruiger' dan bij de F30/F31.
    Idd, heeft zelf meer weg van de M bumper nu.

Leave a comment:

• BMWMB
    replied
    Voorspoiler van het M-sportpakket is hier toch wat 'ruiger' dan bij de F30/F31.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vond m op de officiele foto's niet zo mooi, nu ik hem zo zie staan toch wel weer erg geslaagd! Maar zoals steeds bij alle recente bmw's hangt veel af van de uitvoering, slimme jongens toch alweer. Andere merken doen dit ook maar niet zo uitgesproken imho.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Gaat een knappe wagen zijn in het straatbeeld !!
    Die horizontale naad is inderdaad wel jammer

Leave a comment:

• Löwe
    replied
    Horizontale naad over de motorkap blijft jammer.

Leave a comment:

• Speedhunter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Me like.
    Me too.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Me like.

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• Jocar
    replied

Leave a comment:

• hmn_pwr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
    Zijn die side-vents echt? Qua design is er geen vooruit gang geboekt; drukker op elke mm². Hij is ook iets te veel over de 4 hoeken gegroeid, vooral achteraan te vet. Een beetje het "insignia-syndroom" waar de meeste autos mee te kampen hebben tegenwoordig. Om dit op te lossen moeten er dan knoerten van velgen op. Om er wat treffelijk uit te zien zal deze een inch meer aan wielgroei nodig hebben tov E9x.
    Uiteindelijk waar de 3 in coupé versie moet in slagen is hoe hij rijdt, ... als dit niet goed komt is de rest irrelevant, imho.
    ²
    Het rijgevoel is idd nog altijd het belangrijkste.

En het voordeel is dat wie de E92 mooier/geslaagder vind wel heel (relatief) goedkoop een 2de handse op de kop zal kunnen tikken. Zo heb ik al lang echt veel goesting om een M3 te kopen (omwille van de 8cil en sound, het heel geslaagde E92 design en al bij al is hij nog redelijk discreet want de leek ziet nauwelijks een verschil met een standaard E92), de aankoopprijs 2de hands is al lang heel interessant maar de hoge BIV (check http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3&asrc=fa|s,sr) en jaarlijkse taks én vooral het hoge verbruik (15-16l en meer gemiddeld) waarmee je bij elke tankbeurt geconfronteerd wordt houdt me tegen.

Daarom ben ik heel curieus wat de motor van de M4 zal zijn en omdat het een 6cyl zal zijn zal dat qua sound en beleving nog atlijd dik in orde zijn vermoed ik en tenslotte voor de E92 was de M3 ook altijd een 6cyl.

Maar uiteindelijk klopt mijn hart toch nog altijd sneller voor een 911 en de huidige Cayman vind ik ook heel geslaagd die dan nog eens veel beter uitgebalanceerd is (en altijd zal zijn) dan zijn grote broer door de middenmotor.
    Last edited by hmn_pwr; 24/06/2013, 02:12.

Leave a comment:

• hmn_pwr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
    Dit is natuurlijk geen lelijke wagen. Maar hoewel ik niet objectief ben (E92 eigenaar), heb ik het gevoel dat ze gewoon de huidige 3 coupé genomen hebben en die 'drukker' gemaakt. Die sidevents (nogal potsierlijk), de eerder gekunstelde/bolle achterlichten, de te snel 'duikende' neus die van de gewone 3 is overgenomen, de overvloed aan lijnen in het interieur - en de zetels die er nog steeds oersaai uitzien in vergelijking met Audi (zie eender welk model) en Mercedes (zie A en CLA). Combineer dat met het feit dat er eigenlijk motorisch geen enkele vooruitgang gemaakt wordt (enkel de 8-bak ZF, maar wie wil zo'n auto nu met automaat? ), en dat je steeds meer met een rijdende computer onderweg bent (elektrisch stuur, verplichte iDrive, etc.), dan vraag ik mij af of hier niet geldt dat 'less is more'?

Ik zie alleszins weinig E92 eigenaars hiervoor naar de showroom hollen, hoewel er dan ook weer geen reden is om hier niet voor te kiezen als je dan toch een mooie coupé moet/wil kopen vandaag.
    Almost totally ²
    Die "onnozele" sidevents, de duikende neus, 8 traps automaat enkel om het verbruik te drukken en om tegemoet te komen aan de steeds maar groeiende gemakzucht, geen echte nieuwe moter behalve de 28i die natuurlijk wel al gelanceerd is met de nieuwe 3. En in het algemeen een te drukke bedoening zowel extern (o.a. de sidevents) als intern: idd het te drukke lijnenspel, sommige designers hebben zich precies eens goed willen uitleven :-)

Wat ik wel persoonlijk anders vind:
    1) De achterlichten, de trend ingezet door de recentste 5 vind ik wel geslaagd en zelfs iets mooier dan vroeger. Maar is voor mij ook geen must omdat ik de achterlichten al mooi (genoeg) vond. De nieuwe achterlichten zien er moderner uit (is er bij mij blijkbaar serieus geïndoctrineerd omdat er zoveel 5'en rondrijden, je kunt er gewoon niet naast kijken), ik denk dat ik ze daarom nog iets mooier vind.
    2) De zetels uit de E92 vind ik niet echt saai en ik mis nog elke dag de standaard breedte-verstelling die ik nu niet heb in mijn TTS waardoor ik in bochten totaal niet vast in mijn zetel zit. Bij mijn E92 kon ik door die regeling me muurvast in mijn zetel zetten.
    Hoe de huidige zetels eruit zien daar heb ik nog niet in detail opgelet maar besteed ik blijkbaar nooit echt aandacht aan. De functionaliteit en instelmogelijkheden vind ik dus wel heel belangrijk want 'k heb een slechte onderrug dus lendenverstelling en ook breedteverstelling vind ik wel heel belangrijk.
    Last edited by hmn_pwr; 24/06/2013, 01:53.

Leave a comment:

• MasterC
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Ik denk juist omgekeerd. BMW is juist één van de weinigen die er fris blijven uitzien.
    Idem voor me. 'k Vind juist dat audi's zeer snel verouderen.
    Een BMW E39 ziet er nog steeds beter uit dan een A6 van twee generaties geleden...

Leave a comment:

Working...
X