Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bmwtt
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Wat me stoort, is dat er bij het nieuwe M pakket van die gay M logo's op je zijpanelen staan... Kan je die achteraf nog zonder schade laten verwijderen?? De auto is een 4 maand oud. Kan je dat zelf of best via dealer? Als die iets kapot maakt, moet hij het zelf maar herstellen dacht ik zo.
    Ik vermoed dat die erop gekleefd zijn zoals de type aanduidingen achteraan. Ik zou het aan de dealer vragen. Ze warmen ze een beetje op en met een nylon-draadje zijn ze er zo af.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Heb achteraan geen logo. Wil incognito rijden. Voor de buren,
    maar ook om de occasionele held wat te doen schrikken.

    Wat me stoort, is dat er bij het nieuwe M pakket van die gay M logo's op je zijpanelen staan... Kan je die achteraf nog zonder schade laten verwijderen?? De auto is een 4 maand oud. Kan je dat zelf of best via dealer? Als die iets kapot maakt, moet hij het zelf maar herstellen dacht ik zo.

    Leave a comment:


  • Smilin' Jack
    replied
    Dé reden om zonder monogram te kiezen lijkt mij van esthetische aard te zijn.
    Weinig moderne BMW's, waarop het monogram mooi staat, vind ik.

    Is het ook niet zo dat weglaten monogram een (gratis) optie is, behalve voor de allerlaagst motorisering (waar het standaard zonder is)?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik bestel ook meestal zonder monogram: voor mij is het omdat het ding in de weg zit bij kuisen of polieren. Ik vind 3d letters ook meestal niet mooi.

    Leave a comment:


  • erik219
    replied
    Je hebt ook mensen die en zwaardere motorisatie kopen en "incognito" willen blijven... Tot je het dan een porsche knap lastig maakt bij een rood-licht sprintje
    ne "sleeper" noemen ze dat dan...

    ik heb zo met mijne standaard 123d eens ne S5 op zn kloten gegeven: was links van me komen staan bij het rood licht, en was zo wat uitdagend aan het vooruit 'schokken'. Jammer genoeg voor de johnny verslikte hij zich bij de start en hij is me niet meer voorbij geraakt . Priceless, diene gast zijn blik toen ik bij de volgende verkeerslichten links moest en hij terug naast me moest staan
    Last edited by erik219; 22/01/2014, 21:15.

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
    Ik ga heel binnenkort mijn eerste BMW bestellen, een 435d, dus sinds ik dit plan heb ben ik veel meer naar andere BMW's op de weg aan het letten. En het valt me op dat ik zeer veel BMW's zie zonder monogram op de achterklep. Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor waarom dat zou zijn? Ik heb bij het opstellen van mijn offerte in de garage gemerkt dat als je zonder monogram wilt, je dat moet laten aanvinken in de optielijst. Dus als je dat niet vraagt is het automatisch met monogram. Blijkbaar vragen veel mensen zonder en ik vroeg me af waarom?
    Omdat iedereen de laagste motorisatie koopt en het er vervolgens niet durft op te zetten in de hoop dat anderen zullen denken dat ze met een zwaarder motorisatie rijden...

    Mijn vorige wagen was een F10 520d, en dat stond er ook gewoon op. Leuk voor de mensen die een 525 of 530 of whatever kunnen kopen. De mijne was een 520 en ik vond niet dat ik daar beschaamd of zo over moest zijn.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik ga heel binnenkort mijn eerste BMW bestellen, een 435d, dus sinds ik dit plan heb ben ik veel meer naar andere BMW's op de weg aan het letten. En het valt me op dat ik zeer veel BMW's zie zonder monogram op de achterklep. Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor waarom dat zou zijn? Ik heb bij het opstellen van mijn offerte in de garage gemerkt dat als je zonder monogram wilt, je dat moet laten aanvinken in de optielijst. Dus als je dat niet vraagt is het automatisch met monogram. Blijkbaar vragen veel mensen zonder en ik vroeg me af waarom?

    Leave a comment:


  • DolF
    replied
    De basisprijs van de M4 staat vanaf vandaag online, € 78.850 voor de manuele versie en € 82.820 voor de automaat
    Was te denken dat dit zou samenvallen met de start van het autosalon 2014.
    Op de Duitse site zijn voorlopig nog geen prijzen vermeld
    Last edited by DolF; 16/01/2014, 11:07.

    Leave a comment:


  • SteakFriet
    replied
    mooie review van u kort avontuur met de 4 binnenkort ook eens proberen vast te krijgen als vervangwagen, wel dagje verlof nemen dan... Ik moet in februari op onderhoud kijk er al naar uit

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Vandaag een ganse dag een 420dA gehad als vervangwagen. Mijn 5 moest binnen voor een groot onderhoud. Ik had gevraagd om eens zo'n 4 mee te krijgen, en dat hebben ze voor mij geregeld. Ik heb er vandaag net geen 500km mee gedaan, waarvan helaas de meeste kilometers op de snelweg waren.
    Het was een donkerblauwe Sport met 19" wielen, zwart lederen interieur met aluminium en zwarte sierlijsten en een M-sportstuur. Noch vanbuiten, noch vanbinnen was het mijn ding. Ik zou sowieso een M-sportpakket nemen, en aan de binnenzijde wat meer contrasterende kleuren. Zo volledig zwart is oersaai. Nu ik ook dat glad nappaleder gewoon ben in mijn 5, vind ik dat ruwer generfde dakota leder en dashboard niet knap meer. Het ontwerp van het dashboard is ook minder mijn ding. De klokken zijn ook maar saai, waarbij het onderste deel van de snelheidsmeter gewoon leeg/kaal is. Er is daar geen ingewerkt scherm. Ik weet niet of er optioneel andere klokken te krijgen zijn, zoals in mijn 5. Ook zit er zo'n rode cirkel in die klokken. Neen, minder knap in mijn ogen.

    Hoe rijdt 'm? Ik was vooral benieuwd naar het verschil in comfort met mijn 5. De ophanging is stugger, maar dat vind ik niet erg. Ik vond de ophanging aangenamer dan bij m'n 5. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het mindere gewicht. Zoals verwacht is deze 4 natuurlijk minder stil, maar het wordt nooit storend. Ik zou met dit comfort perfect gelukkig zijn.
    Het stuurgevoel is lichter en vooral veel directer. Hier merk je onmiddellijk dat er geen tractie zit op die voorste as. Hier kan je echt wel sneller mee door de bocht. Dat was echt wel genieten.
    De motor was de 2.0d met ik weet niet hoeveel pk. Deze motor is voldoende krachtig voor deze 4, maar echt sportief is het nooit. Ik kan mij vergissen, maar ik vond de vroegere 320d precies nerveuzer, giftiger. Deze 2.0d heeft precies een stuk van z'n sportief karakter verloren. Is het een vals gevoel omdat ik nu iedere dag met krachtigere motoren rijd?
    Ook bij het plankgas vertrekken aan de verkeerslichten gaat alles eerder gezapig. Neen, deze motor kan mij niet bekoren. Ook de sound blijft lelijk. Het enige voordeel is het verbruik. Vandaag kwam ik toe met 5,8 liter / 100km.
    De versnellingsbak past perfect bij deze motor. Wat mij vooral opviel was dat bak in manuele modus veel sneller schakelt dan bij mijn 5. Ook gaan schakelgangen gepaard met schokken die het sportieve karakter wat moeten in de verf zetten. Hoewel ik dat wel leuk vind, vond ik het bij deze 2.0d wat overdreven. Bij mijn 5 voel ik niets. Dat is dan weer te min.

    Ook heb je aan het stuur echt wel het gevoel bij een coupé op weg te zijn. Je zit heerlijk laag, en die lange deuren geven dat heerlijke coupé-gevoel. Dat kan ik wel smaken.

    Voor mij een 335 xDrive met M-sportpakket, 19" wielen, een Individual nappa interieur waarbij ook het dashboard en de volledige deuren met leder bekleed zijn. Als dat er ooit komt natuurlijk...
    Last edited by BMWMB; 09/12/2013, 21:42.

    Leave a comment:


  • Speedhunter
    replied




    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    't Ging eigenlijk over het verschil tussen xenon en LEDs.
    Wanneer enkel de dagrijlichten branden zie je imho geen verschil tussen beide, want ook de auto's met xenon hebben aan elke kant 2 LED-ringen als dagrijlicht.
    Ik spreek nu over de F11 LCI, maar ik zie niet in waarom het bij de 4 coupé anders zou zijn.

    Leave a comment:


  • Beefcake
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Die link is wat misleidend, want ook xenonlichten kan je met adaptive headlights krijgen; zo heb ik op mijn F11 xenonlichten icm adaptive headlights.
    Ik heb dat op mijn F11 ook staan en idd bij het afdraaien gaat het tegenovergestelde licht mee, maar wat hier getoond worst met die tunnel die gevormd wordt bij het gebruiken van de grootlichten is volgens mij nieuw...

    Alvast dat merk ik niet bij de mijne...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    foutje
    Last edited by ; 07/12/2013, 22:26.

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Volgens mij werkt het automatisch.
    Je moet er maar eens op letten als je afslaat naar een niet-verlichte zijstraat, dan zie je dat de lichtbundel opzij draait.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Die link is wat misleidend, want ook xenonlichten kan je met adaptive headlights krijgen; zo heb ik op mijn F11 xenonlichten icm adaptive headlights.
    Correct. Heb ik ook. Iets met headlight assist ofzoiets. Gebruik het amper.

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Die link is wat misleidend, want ook xenonlichten kan je met adaptive headlights krijgen; zo heb ik op mijn F11 xenonlichten icm adaptive headlights.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Wat is het verschil tussen de LED koplampen en Xenon? Waarschijnlijk een nog beter zicht maar wat is het verschil optisch? Het prijsverschil met xenon is vrij groot.
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

    Leave a comment:


  • Speedhunter
    replied
    Heeft wel iets die velgen.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    De opvolger van de 3-serie Coupé schreeuwt natuurlijk er natuurlijk om om door een legio tuners aangepast te worden. De zoveelste in het rijtje is Hamann, dat deze week z'n tuningsprogramma voor de sportieve BMW heeft gepresenteerd.

    BMW's worden meer dan eens door tuners onder handen genomen, maar vooral modellen met sportieve aspiraties moeten het vaak ontgelden.
    Het Duitse Hamann is behoorlijk subtiel met de 4-serie omgesprongen. We zien een BMW die vanbuiten nagenoeg standaard is gebleven. Naast de Hamann-kentekenplaten, die natuurlijk alleen op de promotieplaten een rol vervullen, onderscheidt de 4-serie zich alleen met een set 19- en 20-inch lichtmetaal van z'n fabrieksbroertjes.
    Onder de kap heeft Hamann meer te bieden. Zo valt het vermogen van de 420d en 420d xDrive op te schroeven van 184 naar 216 pk. Ook het koppel neemt door Hamanns invloed toe, en wel van 380 naar 440 Nm. De 430d is van een soortgelijke dosis testosteron te voorzien, het vermogen en de trekkracht nemen in dit geval tot respectievelijk 295 pk en 560 Nm.
    De sterkste 4-serie diesel, de 435d, stijgt in vermogen van 313 naar 355 pk en krijgt een koppel van 630 Nm. De 428i wordt ook niet vergeten, deze komt uit op 272 pk en de voorlopig sterkste benzineversie, de 435i eindigt op een niet geringe 348 pk en 449 Nm. Liever de instapper? Geen probleem, want ook het vermogen van de 420i valt van Hamann-spieren te voorzien. Deze komt uit op 208 pk en 315 Nm. Prijzen voor al dit moois zijn nog niet bekend.





    Leave a comment:

Working...
X