Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ok thx.
    Had ik wel al eens gevonden maar uiteraard geen ervaring mee

Comment

• Na een maand of 6 zonder problemen heb ik nu een probleem met mijn panaramisch dak.
      Het reageert niet meer. Zowel binnenscherm als het dak zelf reageren niet meer.
      Het laatste wat ik gedaan heb is aan 90 km/uur het panodak sluiten, maar imho mag dit, anders zou er toch wel een beveiliging op zitten.
      Afspraak garage 14 dagen.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• De mijne hebben ze zondag moeten takelen, hij stond helemaal scheef. Ze hebben de luchtbalgen achteraan verwisseld en voorlopig blijft de auto plat staan.

Comment

• Twijfel alleen nog over de velg, dealer heeft V-spaak 366 eronder gezet en kan nog kiezen voor de turbine styling 453
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik vind de 366 eigenlijk een zeer dikke velg!
            Volvo V60 D3 R-design

Comment

• +1 voor de 366
              Geen grote fan van de turbine velgen

Comment

• de velgen die er nu onderliggen staan hem prachtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Na een maand of 6 zonder problemen heb ik nu een probleem met mijn panaramisch dak.
                  Het reageert niet meer. Zowel binnenscherm als het dak zelf reageren niet meer.
                  Het laatste wat ik gedaan heb is aan 90 km/uur het panodak sluiten, maar imho mag dit, anders zou er toch wel een beveiliging op zitten.
                  Afspraak garage 14 dagen.
                  Heb ik ook al een paar keer voor gehad (wagen ondertussen bijna 1,5 jaar). Een herinitialisatie van de software heeft altijd geholpen (+- 15 min).
                  Binnen een paar weken bij het onderhoud wordt er nieuwe software op gezet om te kijken of daarmee het probleem opgelost is. Dan moet de wagen wel een dag binnen (duurt ongeveer een 4-tal uur voor de software-update).

Comment

• Audiavanti, ik zou zeker voor de turbine styling gaan. Heb die sedert 2 maanden en ben er zeer content van.

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GroovyDoc Bekijk Berichten
                      Audiavanti, ik zou zeker voor de turbine styling gaan. Heb die sedert 2 maanden en ben er zeer content van.

Greetz
                      Ik denk toch dat ik de wat sportievere V-spaak eronder laat zitten als zomervelg.
                      Als wintervelg heb ik de 18" turbinevelg al.

Comment

• heb mijn nieuwe f07 sinds begin december 2013. Heb er nu een kleine 9000km opstaan en de indicator voor de remmen voor geeft nog 20000km aan. Achteraan is het iets meer. Dat zou dus betekenen dat ik nog geen 30000km haal uit mijn voorste remblokken? Dit lijkt me niet normaal. Ik heb nog een e60 uit 2008. Die heeft pas nieuwe remblokken gekregen na 100000km. En ik heb met de GT nog eens een veel gematigdere rijstijl dan met de E60. Wat zijn jullie ervaringen? Heb ik een slechte serie blokken op mijn GT gekregen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krisv5 Bekijk Berichten
                          heb mijn nieuwe f07 sinds begin december 2013. Heb er nu een kleine 9000km opstaan en de indicator voor de remmen voor geeft nog 20000km aan. Achteraan is het iets meer. Dat zou dus betekenen dat ik nog geen 30000km haal uit mijn voorste remblokken? Dit lijkt me niet normaal. Ik heb nog een e60 uit 2008. Die heeft pas nieuwe remblokken gekregen na 100000km. En ik heb met de GT nog eens een veel gematigdere rijstijl dan met de E60. Wat zijn jullie ervaringen? Heb ik een slechte serie blokken op mijn GT gekregen?
                          heb deze meldingen ook al dikwijls gehad op mijn F10. In de garage bleek dan dat de remblokken nog helemaal niet versleten waren en ze de indicator terug resetten. Het is wel zo dat - in tegenstelling tot de E60 - de achterste remblokken gelijktijdig versleten zijn met de voorste. Volgens garagist heeft dit te maken met de vele rijhulpsystemen die ingrijpen via de achterste remblokken. Over het algemeen zijn de remmen slijtiger dan bij de e60. Zo heeft garagist ook al mijn voorste remschijven vervangen op circa 100K kilometer, terwijl ik dat vroeger nooit moest laten doen (ook niet na meer dan 175K kilometer)

Comment

• Ze moeten toch ergens geld uit slaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hoebrecy Bekijk Berichten
                              Heb ik ook al een paar keer voor gehad (wagen ondertussen bijna 1,5 jaar). Een herinitialisatie van de software heeft altijd geholpen (+- 15 min).
                              Binnen een paar weken bij het onderhoud wordt er nieuwe software op gezet om te kijken of daarmee het probleem opgelost is. Dan moet de wagen wel een dag binnen (duurt ongeveer een 4-tal uur voor de software-update).
                              De dysfunctie van het panoramisch dak was opgelost met een herinitialisatie van de software, voor wie het interesseert.

Als vervangwagen had ik een 3 reeks van het vorige model (E90), nagenoeg optieloos, zelfs geen servostuur volgens mij.
                              Het interieur zag er om het zacht uit te drukken nogal Lada-achtig uit. Is dat omdat het een 3-reeks is of omdat het een iets ouder model is?
                              Last edited by charlesvdw; 17/04/2014, 22:07.

Comment

De dysfunctie van het panoramisch dak was opgelost met een herinitialisatie van de software, voor wie het interesseert.

Als vervangwagen had ik een 3 reeks van het vorige model (E90), nagenoeg optieloos, zelfs geen servostuur volgens mij.
                                Het interieur zag er om het zacht uit te drukken nogal Lada-achtig uit. Is dat omdat het een 3-reeks is of omdat het een iets ouder model is?
                                zonder servostuur is onmogelijk op een E90

Comment

• De e90 heeft een interieur om van te blijten, maar net als de E60 stuurt deze retestrak!!

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Laat ik zeggen dat het voelde alsof er geen servostuur was.
                                    Stuurgevoel en wegligging waren inderdaad zeer goed.

Comment

Laat ik zeggen dat het voelde alsof er geen servostuur was..
                                      M sportophanging?
                                      Mijn E91 LCI mét stuurde een pak zwaarder dan de E91 zonder...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Het zou me verbazen dat een kale E90 wel sportophanging zou hebben, maar goed, het is mogelijk.

Comment

Working...
                                        X