Heeft er al iemand een testrit gedaan met de nieuwe motoren in de 520D en 518D? Is er, buiten 0.4 s sneller naar de 100 km/h, voelbaar verschil met de vorige 520D?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Ik heb nog een testrit gedaan met de 518dA met de N47 motor. Voor mij is deze motor meer dan voldoende. Ik ben een rustige chauffeur en gebruik de wagen in 80% van de gevallen voor woon- werkverkeer en dit op wegen met een max. snelheid van 70 km/u. Ik heb de wagen normaal eind juli/ begin augustus. Tegen dan weet ik dat de nieuwe B47 motor nog beter en vlotter rijdt tov zijn voorganger. De wagen zou de eerste week van juli gemaakt worden en de week van 21 juli geleverd worden. Maar de productie is blijkbaar een week verplaatst... De concessiehouder heeft tot op vandaag nog geen papieren aangekregen. Deze zouden normaal enkele dagen na dat de auto van de band rolt moeten arriveren. Dus hopelijk nog deze week, anders is de productie nog eens een week verlaat. Heeft er nog iemand een 5 reeks in bestelling staan met productie begin juli?Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Logische hé, die Duitsers zijn nog aan het aflikken na hun feestelijkheden van gisteren.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenLogische hé, die Duitsers zijn nog aan het aflikken na hun feestelijkheden van gisteren.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenHeeft iemand ervaring met gordelverlengers op een F10? Op onze achterbank staan twee isofix zitjes, waarin het kind dan met de gewone gordel vastgezet wordt, echter, de gordelgespen zijn bijna onbereikbaar (door de isofix zitten de stoeltjes natuurlijk ook vast en bieden weinig speling) De gespen zitten eigenlijk ingewerkt in het zetelvlak, wat hier een probleem vormt. Dus: iemand gordelverlengers reeds gebruikt, en tip waar te krijgen?2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Nieuwe motor?
Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk BerichtenIk heb nog een testrit gedaan met de 518dA met de N47 motor. Voor mij is deze motor meer dan voldoende. Ik ben een rustige chauffeur en gebruik de wagen in 80% van de gevallen voor woon- werkverkeer en dit op wegen met een max. snelheid van 70 km/u. Ik heb de wagen normaal eind juli/ begin augustus. Tegen dan weet ik dat de nieuwe B47 motor nog beter en vlotter rijdt tov zijn voorganger. De wagen zou de eerste week van juli gemaakt worden en de week van 21 juli geleverd worden. Maar de productie is blijkbaar een week verplaatst... De concessiehouder heeft tot op vandaag nog geen papieren aangekregen. Deze zouden normaal enkele dagen na dat de auto van de band rolt moeten arriveren. Dus hopelijk nog deze week, anders is de productie nog eens een week verlaat. Heeft er nog iemand een 5 reeks in bestelling staan met productie begin juli?
touring wordt volgende week geleverd, eind juni geproduceerd, zou 1 van de eersten zijn met de nieuwe motor, uit de boorddocumenten
blijkt dat dit dan toch niet het geval zou zijn. Wel even balen...ook 11g CO2 meer (134 ipv 123 g)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickmk Bekijk BerichtenIs jouw wagen ondertussen al geleverd met de nieuwe B47? Mijn 520dA
touring wordt volgende week geleverd, eind juni geproduceerd, zou 1 van de eersten zijn met de nieuwe motor, uit de boorddocumenten
blijkt dat dit dan toch niet het geval zou zijn. Wel even balen...ook 11g CO2 meer (134 ipv 123 g)
Comment
-
Hallo, ik ben net terug van Italië ... met de nieuwe 518dA Berline. Wat een zalige auto... Hij is 1 week later geleverd (productie 2de week juli ipv 1ste week juli). Concessiehouder had dan ook specifiek gevraagd aan de invoerder om zeker de nieuwe motor te hebben. Spijtig dat jij dan toch niet de nieuwe hebt. Ik heb de B47 met de style 328 velgen en dit geeft een CO2 van 110gr. De wagen rijdt zeer goed, zelfs boven mijn verwachtingen. De nieuwe motor is veel stiller dan zijn voorganger de al vrij stil was. De 8-traps Steptronic is ook een echt juweeltje. Gem. verbruik naar Italië en terug was 5,3 l/100km.
Welk interieur/exterieur heb je gekozen?Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenAls ik er eenjte gekocht heb met 123gr zou ik er gene aanvaarden met 134gr.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk BerichtenHallo, ik ben net terug van Italië ... met de nieuwe 518dA Berline. Wat een zalige auto... Hij is 1 week later geleverd (productie 2de week juli ipv 1ste week juli). Concessiehouder had dan ook specifiek gevraagd aan de invoerder om zeker de nieuwe motor te hebben. Spijtig dat jij dan toch niet de nieuwe hebt. Ik heb de B47 met de style 328 velgen en dit geeft een CO2 van 110gr. De wagen rijdt zeer goed, zelfs boven mijn verwachtingen. De nieuwe motor is veel stiller dan zijn voorganger de al vrij stil was. De 8-traps Steptronic is ook een echt juweeltje. Gem. verbruik naar Italië en terug was 5,3 l/100km.
Welk interieur/exterieur heb je gekozen?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZeer zuinig dus zo'n 518dA. Mijn 530d xDrive is 2,5 liter gulziger met een CO2 die 40gr hoger ligt.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk BerichtenHallo, ik ben net terug van Italië ... met de nieuwe 518dA Berline. Wat een zalige auto... Hij is 1 week later geleverd (productie 2de week juli ipv 1ste week juli). Concessiehouder had dan ook specifiek gevraagd aan de invoerder om zeker de nieuwe motor te hebben. Spijtig dat jij dan toch niet de nieuwe hebt. Ik heb de B47 met de style 328 velgen en dit geeft een CO2 van 110gr. De wagen rijdt zeer goed, zelfs boven mijn verwachtingen. De nieuwe motor is veel stiller dan zijn voorganger de al vrij stil was. De 8-traps Steptronic is ook een echt juweeltje. Gem. verbruik naar Italië en terug was 5,3 l/100km.
Welk interieur/exterieur heb je gekozen?
Blij te horen dat de 518 zo goed bevalt! De kwestie van al dan niet nieuwe motor ligt bij mij wat ingewikkelder: mijn wagen is eind februari al door de leasemaatschappij besteld, dus sowieso met de "oude" motor, levering tegen 20/8. In mei liet mijn garage weten dat ik geluk had: vanaf 20 juni zou de 5 met de nieuwe motor gebouwd worden en produktiedatum voor mijn wagen was 28 juni, "u hebt dus een nieuwe motor meneer, proficiat". Ik (en de garage) vermoed dat er bij de aanloop van de produktie wat vertraging geweest is (ik zie dat jouw wagen trouwens een week later geproduceerd is), en zodoende...Neen, mijn garage heeft duidelijk niet aangedrongen bij de invoerder, jammer.
Dit gezegd zijnde, het blijft een fantastische wagen, heel happy mee, heb trouwens al 4 jaar super tevreden in een 520d F10 rondgereden, en vond het een bijzonder fijne en alerte motor. Maar als je natuurlijk 3 maand lekker wordt gemaakt...
Ik heb Jatoba met Oyster/black interieur, valt bijzonder goed (en beter dan verwacht) mee. Welke kleurcombi had jij?
Comment
-
Hallo,
Iemand goede ervaringen met comfortabele winterbanden 245/45 R18 voor een nieuwe 520d touring? Keuze is vrij beperkt, en meestal (hardere) runflats, zou eventueel overgaan naar niet-runflats. Ik dacht aan Michelin Pilot Alpin PA4 (niet-runflat). Alvast bedankt voor hulp en suggesties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickmk Bekijk BerichtenHallo,
Blij te horen dat de 518 zo goed bevalt! De kwestie van al dan niet nieuwe motor ligt bij mij wat ingewikkelder: mijn wagen is eind februari al door de leasemaatschappij besteld, dus sowieso met de "oude" motor, levering tegen 20/8. In mei liet mijn garage weten dat ik geluk had: vanaf 20 juni zou de 5 met de nieuwe motor gebouwd worden en produktiedatum voor mijn wagen was 28 juni, "u hebt dus een nieuwe motor meneer, proficiat". Ik (en de garage) vermoed dat er bij de aanloop van de produktie wat vertraging geweest is (ik zie dat jouw wagen trouwens een week later geproduceerd is), en zodoende...Neen, mijn garage heeft duidelijk niet aangedrongen bij de invoerder, jammer.
Dit gezegd zijnde, het blijft een fantastische wagen, heel happy mee, heb trouwens al 4 jaar super tevreden in een 520d F10 rondgereden, en vond het een bijzonder fijne en alerte motor. Maar als je natuurlijk 3 maand lekker wordt gemaakt...
Ik heb Jatoba met Oyster/black interieur, valt bijzonder goed (en beter dan verwacht) mee. Welke kleurcombi had jij?Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickmk Bekijk BerichtenHallo,
Iemand goede ervaringen met comfortabele winterbanden 245/45 R18 voor een nieuwe 520d touring? Keuze is vrij beperkt, en meestal (hardere) runflats, zou eventueel overgaan naar niet-runflats. Ik dacht aan Michelin Pilot Alpin PA4 (niet-runflat). Alvast bedankt voor hulp en suggesties.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Mijn runflats op mijn 520d hebben nu 78000 km erop zitten en ze zijn nog niet helemaal versleten. Maar, de verandering zal zich binnenkort aandienen ... Uit de hele discussie over Rft's of niet geraak ik niet echt wijs; de RFT's rijden hard, dat is waar, maar ik heb dan ook een heel goede wegligging met mijn kar. Moet ik wegligging opgeven voor een beetje meer comfort (minder lawaai/rolgeluiden), of minder geld betalen en aan "gewone" banden spenderen, goed wetende dat ik inderdaad géén reservewiel heb.
Ik lees hier en op andere fora ook over snelle slijtage van rft's , maar met 78 k km mag ik toch niet klagen . Zijn er die overgegaan zijn naar gewone banden en hiervan impact gezien hebben op hun verbruik ? (de mijne zit nu nog altijd aan 6,3 l/100 km gem).
Field
Comment
-
Ondertussen heb ik beslist dat de volgende toch opnieuw een 5-serie zal zijn. Ik dacht een 3 of een 4 te kopen, omdat ik een wagen wou die nog wat zuiniger was. Maar de 420d en de 320d zijn geen van beiden zuiniger dan de 518d/520d met die nieuwe motor... Bovendien kan ik een volledig geïntegreerde progammeerbare voorverwarming aanvinken bij de 5-er, en dat kan niet bij de 3 of 4. En door een achteruitrijcamera en surround view zou ik ook wat meer controle moeten hebben bij het achterwaarts parkeren. Ik heb wel beslist deze keer een berline te kiezen, zuiniger en minder 'plomp'.
Ik heb nog enkele maanden voor mijn leasetermijn afgelopen is, maar toch enkele vragen wat betreft de uitrusting...
1. Zijn die comfortzetels echt de moeite waard? Ik heb ze op dit ogenblik aangekruist maar twijfel toch nog, de huidige standaardzetels vind al meer dan behoorlijk.
2. Is er een toegevoegde waard van die LEDs? Heb nu gewoon standaard verlichting en vind die eigenlijk een beetje te beperkt, maar Xenon an-sich volstaan wel, dacht ik?
3. Zijn jullie tevreden over dat Head-Up Display? Ik had gehoopt dat zo'n systeem de navigatie voldoende zou ondersteunen zodat ik Helga kan muten, maar ik hoor van twee gebruikers dat die HUD daar veel te onopvallend voor is.
4. Is Real-time traffic betrouwbaar, en dus zijn geld waard?
5. Heeft er iemand al gereden met een wagen die uitgerust is met Integral Active Steering? In welke mate beïnvloedt dat systeem de draaicirkel?
Verder hoop ik dat het prof navigatiesysteem een update heeft gehad.Last edited by BertVS; 13/10/2014, 22:31.
Comment
-
Comfortzetels: ik moet nooit een bmw hebben waar ze op verkrijgbaar zijn en ze er niet opzitten. Beste zetels ter autowereld.
HUD: idem, superhandig. Of het volstaat om zonder stem te navigeren: ik vind van wel, maar je moeter dan echt op letten. Bij een stem word je herinnerd om iets te doen.
Xenon volstaat.
de rest weinig tot geen ervaring.
Btw: ik kan ook niet zonder standverwarming, maar is wel verkrijgbaar op de 3&4 als accessoire van bmw, maar reken op 3 a 4000€.
Comment
-
Comfortzetels een zaligheid idd, zelf heb ik er ook en kan ze moeilijk wegdenken nu.
Langs de andere kant kent SUpermasj deze zetels nog niet en heeft hij voldoende met de standaardzetels. Als je iets niet kent, kan je het niet missen ;-)
De HUD heb ik niet, maat van mij wel op z'n X6 is er zeer tevreden van en kan het niet meer wegdenken.
Xenon's zijn voldoende, meerprijs voor de LED's is er gewoon over.
4/5 geen ervaring
Comment
-
Wat de twee hierboven zeiden.
Comfortzetels zijn zalig, echt zalig. Maar ja, als je de huidige OK vindt eigenlijk geen must.
HUD, het klopt wat ze zeggen, je moet het inde gaten houden.
Op zich volstaat het echter wel, je moet jezelf wat trainen in het opletten, het is eerder een gewoonte die je moet aankweken dan een beperking die je moet compenseren.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment