Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Ondertussen heb ik beslist dat de volgende toch opnieuw een 5-serie zal zijn. Ik dacht een 3 of een 4 te kopen, omdat ik een wagen wou die nog wat zuiniger was. Maar de 420d en de 320d zijn geen van beiden zuiniger dan de 518d/520d met die nieuwe motor... Bovendien kan ik een volledig geïntegreerde progammeerbare voorverwarming aanvinken bij de 5-er, en dat kan niet bij de 3 of 4. En door een achteruitrijcamera en surround view zou ik ook wat meer controle moeten hebben bij het achterwaarts parkeren. Ik heb wel beslist deze keer een berline te kiezen, zuiniger en minder 'plomp'.
    Ik heb nog enkele maanden voor mijn leasetermijn afgelopen is, maar toch enkele vragen wat betreft de uitrusting...
    1. Zijn die comfortzetels echt de moeite waard? Ik heb ze op dit ogenblik aangekruist maar twijfel toch nog, de huidige standaardzetels vind al meer dan behoorlijk.
    2. Is er een toegevoegde waard van die LEDs? Heb nu gewoon standaard verlichting en vind die eigenlijk een beetje te beperkt, maar Xenon an-sich volstaan wel, dacht ik?
    3. Zijn jullie tevreden over dat Head-Up Display? Ik had gehoopt dat zo'n systeem de navigatie voldoende zou ondersteunen zodat ik Helga kan muten, maar ik hoor van twee gebruikers dat die HUD daar veel te onopvallend voor is.
    4. Is Real-time traffic betrouwbaar, en dus zijn geld waard?
    5. Heeft er iemand al gereden met een wagen die uitgerust is met Integral Active Steering? In welke mate beïnvloedt dat systeem de draaicirkel?
    Verder hoop ik dat het prof navigatiesysteem een update heeft gehad.
    1. Comfortzetels zijn vooral zalig omdat je ze op alle mogelijke manier kan instellen, en je dus zeker een houding kan vinden die voor jou ideaal is.
    2. LED's: lijkt mij een dure optie voor wat het is. De xenons voldoen prima.
    3. Ik zou de HUD voor geen geld meer willen missen, een van de nuttigste opties. Ik kijk meer op de HUD dan op de navigatie zelf.
    4. Ja, al overdrijft het soms wat in bvb het aantal minuten dat hij aangeeeft dat je kwijt bent in een file.
    5. Ja, mee gereden op een 530d, ik vind het iets aangenamer sturen, maar ik denk niet dat ik er zou voor bijbetalen. Ik weet niet of het een invloed op de draaicirkel heeft, ik denk het niet. Enkel vanuit stilstand inparkeren vereist minder aan het stuur draaien.
    De achteruitrijcamera is op zich wel handig, al rij ik toch nog vooral op de spiegels. Het "nieuwe" navigatiesysteem vind ik ronduit schitterend.
    De standverwarming kan je zelfs aanzetten vanop je smartphone, als je ConnectedDrive hebt.
    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
    1999 Volvo V70 classic 2.5d
    1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Ondertussen heb ik beslist dat de volgende toch opnieuw een 5-serie zal zijn. Ik dacht een 3 of een 4 te kopen, omdat ik een wagen wou die nog wat zuiniger was. Maar de 420d en de 320d zijn geen van beiden zuiniger dan de 518d/520d met die nieuwe motor... Bovendien kan ik een volledig geïntegreerde progammeerbare voorverwarming aanvinken bij de 5-er, en dat kan niet bij de 3 of 4. En door een achteruitrijcamera en surround view zou ik ook wat meer controle moeten hebben bij het achterwaarts parkeren. Ik heb wel beslist deze keer een berline te kiezen, zuiniger en minder 'plomp'.
      Ik heb nog enkele maanden voor mijn leasetermijn afgelopen is, maar toch enkele vragen wat betreft de uitrusting...
      1. Zijn die comfortzetels echt de moeite waard? Ik heb ze op dit ogenblik aangekruist maar twijfel toch nog, de huidige standaardzetels vind al meer dan behoorlijk.
      2. Is er een toegevoegde waard van die LEDs? Heb nu gewoon standaard verlichting en vind die eigenlijk een beetje te beperkt, maar Xenon an-sich volstaan wel, dacht ik?
      3. Zijn jullie tevreden over dat Head-Up Display? Ik had gehoopt dat zo'n systeem de navigatie voldoende zou ondersteunen zodat ik Helga kan muten, maar ik hoor van twee gebruikers dat die HUD daar veel te onopvallend voor is.
      4. Is Real-time traffic betrouwbaar, en dus zijn geld waard?
      5. Heeft er iemand al gereden met een wagen die uitgerust is met Integral Active Steering? In welke mate beïnvloedt dat systeem de draaicirkel?
      Verder hoop ik dat het prof navigatiesysteem een update heeft gehad.
      Zeker comfortzetels nemen. Waarschijnlijk één van de beste driver seats die er zijn. (Die uit de MB-S-klasse vond ik net nog dat tikkeltje beter zitten).

Led is/staat prachtig maar weet niet of het veel meerwaarde brengt.

Waarom moet de navi-prof een update krijgen?

Sent from somewhere, using Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Allen van harte bedankt voor de bijkomende inlichten. Mochten er nog dissonante stemmen zijn, hoor ik het wel.
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Iemand hier met een F10/F11 facelift met adaptieve xenons? Bij mij trillen die als je in een put rijdt, en volgens de dealer zou dat normaal zijn. Je ziet de lichtlijn dan even trillen.
          Nog iemand die dat heeft?

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
          1967 Volvo 123 GT

Comment

• Denk dat dat normaal is. Bij mijn E61 LCI met adaptieve lichten is dat ook.

Comment

• net naar BMW geweest voor offerte X3 en 520

voor mij persoonlijk de 5, maar de madam vond de X3 ook interessant. maar die saloncondities man... 9000 euro korting op de 520d :o

holy shit. volgende week testrijden en hopelijk kan ik de madam overtuigen om een automaat te nemen ipv een manueel.
              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                net naar BMW geweest voor offerte X3 en 520

voor mij persoonlijk de 5, maar de madam vond de X3 ook interessant. maar die saloncondities man... 9000 euro korting op de 520d :o

holy shit. volgende week testrijden en hopelijk kan ik de madam overtuigen om een automaat te nemen ipv een manueel.
                Kan je me ook zeggen wat je kreeg voor de x3? Ik hoorde dat het maar een 1500 euro extra zou zijn bovenop de dealerkorting? Eventueel privebericht...

Comment

• Kortingen mogen gerust openbaar gemaakt worden zodat we de dealers tegen mekaar kunnen uitspelen.

Comment

• op de X3 was het inderdaad een pak minder en 1500 euro zou wel eens kloppen.

bovenop de standaard korting van 9%
                    op de 5 reeks is het zowiezo 5000 wisten ze me te zeggen. Er stond ook een M550 klaar voor het salon... njammie, maar iets te duur :p

Comment

op de X3 was het inderdaad een pak minder en 1500 euro zou wel eens kloppen.

bovenop de standaard korting van 9%
                      op de 5 reeks is het zowiezo 5000 wisten ze me te zeggen. Er stond ook een M550 klaar voor het salon... njammie, maar iets te duur :p
                      Is 9% de standaardkorting bij bmw? Ik ben niet zo thuis bij de gangbare kortingen van bmw...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk Berichten
                        Is 9% de standaardkorting bij bmw? Ik ben niet zo thuis bij de gangbare kortingen van bmw...
                        Neen helemaal niet. 7% is het meest gangbaar, maar hangt dan ook nog eens veel af van tijdstip van aankoop, model, stock, opties enz...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Voila, Bestelling geplaatst.

520 Touring met automaat.
                          Kallistograu buiten
                          zimmtbraun leder binnen met fineline anthrazit afwerking

opties (voor zover ik ze nog weet):
                          - LED mistlichten
                          - verwarmde voorzetels
                          - GPS professional (met nieuwe touch idrive controller)
                          - geen gereduceerd vermogen
                          - Business pack
                          - elektrische en dimmende binnen en buitenspiegels
                          - bijkomende 12V stopcontacten
                          - sfeerverlichting
                          - zonnewerende ramen acteraan
                          - multi-functionele display (volledig digitaal)

dat is het ongeveer denk ik.

Mijn madam is er heel blij mee (de wagen is ook voor haar)

prijs met salonkorting +/- 47600 en nog 11.000 overname voor de A4.
                          Dus uiteindelijk komt de wagen neer op 36600 wat goedkoper is dan de A4 6 jaar geleden

nu aftellen naar 25/3 (voorlopig)

Comment

Voila, Bestelling geplaatst.

520 Touring met automaat.
                            Kallistograu buiten
                            zimmtbraun leder binnen met fineline anthrazit afwerking

opties (voor zover ik ze nog weet):
                            - LED mistlichten
                            - verwarmde voorzetels
                            - GPS professional (met nieuwe touch idrive controller)
                            - geen gereduceerd vermogen
                            - Business pack
                            - elektrische en dimmende binnen en buitenspiegels
                            - bijkomende 12V stopcontacten
                            - sfeerverlichting
                            - zonnewerende ramen acteraan
                            - multi-functionele display (volledig digitaal)

dat is het ongeveer denk ik.

Mijn madam is er heel blij mee (de wagen is ook voor haar)

prijs met salonkorting +/- 47600 en nog 11.000 overname voor de A4.
                            Dus uiteindelijk komt de wagen neer op 36600 wat goedkoper is dan de A4 6 jaar geleden

nu aftellen naar 25/3 (voorlopig)
                            Joepie, nog een Kallistograu F11 op het forum!

1967 Volvo 123 GT

Comment

• ..........
                              Last edited by ; 14/01/2015, 19:11.

Comment

• Wat heb je dan in totaal betaald als ik mag vragen?
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Dat staat er toch ?
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                    Dat staat er toch ?
                                    3eeeks had in de post voor mij zijn nieuw bestelde config gezet zonder prijs. Mijn vraag was dus voor hem bedoeld.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• De mijne is zonet besteld

Comment

• wat heb je besteld en hoe lang moet je wachten.
                                        ik heb op 18/01 besteld 520d hij gaf levering voor 20/03 heb op 02/02 een kaartje gekregen met de vermelding : op dit moment wordt je wagen met de grootste zorg samengesteld.

Oorspronkelijk geplaatst door marverick Bekijk Berichten
                                        De mijne is zonet besteld

Comment

• Proficiat!!

De mijne word het volgende:

520D + automaat
                                          Kleur: mineraalgrijs
                                          oyster leder
                                          opties:
                                          -exclusive pack plus met upgrade naar comfortzetels, adaptive LED, 4-zone airco, luxery line.

Levering eind April

Welke opties heb je gepakt?

Comment

Working...
                                          X