sales after in Duitsland
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GroovyDoc Bekijk BerichtenHeeft er iemand tips waar ik BMW velgen kan kopen behalve natuurlijk bij een gewone BMW dealer?
Ben op zoek naar Turbine styling 453.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik heb ook al gedacht aan zo'n externe module, maar het is mij al door meerdere kenners afgeraden. Blijkbaar zou de computer zo dusdanig slim zijn, dat het deze extra vitamines kan weren, waardoor je maar heel even plezier hebt van dat extra vermogen. De computer past zich snel aan, en enkele kilometers later heb je dus terug gewoon je 258pk.
Ik weet niet wat je qua power gewoon bent, maar neem maar aan van mij dat zo'n 530d explosieve prestaties levert. Ik ben na bijna 100k km nog steeds zeer tevreden van de prestaties. Ik heb in die tijd nooit het gevoel gehad power tekort te komen.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk weet niet wat je qua power gewoon bent, maar neem maar aan van mij dat zo'n 530d explosieve prestaties levert. Ik ben na bijna 100k km nog steeds zeer tevreden van de prestaties. Ik heb in die tijd nooit het gevoel gehad power tekort te komen.
Ben je daarom op zoek naar 313pk...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb ook al gedacht aan zo'n externe module, maar het is mij al door meerdere kenners afgeraden. Blijkbaar zou de computer zo dusdanig slim zijn, dat het deze extra vitamines kan weren, waardoor je maar heel even plezier hebt van dat extra vermogen. De computer past zich snel aan, en enkele kilometers later heb je dus terug gewoon je 258pk.
Ik weet niet wat je qua power gewoon bent, maar neem maar aan van mij dat zo'n 530d explosieve prestaties levert. Ik ben na bijna 100k km nog steeds zeer tevreden van de prestaties. Ik heb in die tijd nooit het gevoel gehad power tekort te komen.
Comment
-
Power went snel, onze 530d heeft meer dan genoeg kracht om vlot mee te kunnen int verkeer.
In sport stand kan hij je wel eens aangenaam verrassen door snel uit z'n sloffen te schieten, hier hou ik van 😃
Maar je word het zo gewoon dat je soms de indruk krijgt dat het wat meer mag zijn.
Daarnet er mijn vrouw nog betrapt, ze vind het "net" voldoende power, gaat voorruit maar niet om van omvergeblazen te worden. de testrit met de B3 van een paar maand geleden blijft in haar hoofd spoken 😉 je mag deze wagens eigenlijk ook niet vergelijken.
Na onze renovatie project heb ik haar zo'n B3 beloofd (als er nog centjes overblijven 😉 ) als weekend kar.
Al zou ik nu liever voor de nieuwe M3/M4 willen gaan.
Al dan nieuw of jonge tweedehands
Of ik er onze 5 voor zou inruilen?
Geen sprake van, ik zou het comfort niet meer willen missen.
Betrap mij tijdens elke rit, wel hoe zalig ik de wagen wel vind.
De f10 heeft dan ook niet het scheurijzer gehalte van de e60 waar ik zin kreeg om te planken.
Hetzefde gevoel krijg ik als ik in een e90 stap, die nodigt gewoon uit om sportief te rijden en voel ik me ook "opgejaagd" achter het stuur.
Stap ik daarna over in de f10,lijkt de rust het over te nemen, en valt mijn vrouw bijna altijd in slaap in de comfortzetels 😃.
De f10 mikt hoger dan de e60, je zou zelfs knn zeggen een kleine 7 reeks.
Buiten de PPK zou ik nooit chippen. No fence voor diegene die het wel doen, niets op tegen.
Ik ben van principe: "You want more power? Buy a bigger engine!"
Natuurlijk hangen daar ook jammer genoeg zware taxen aanvast, die ik de staat zelf ook niet gun. Anders zag ik een c63 wel zitten 😁
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenOnze 530d zou in Genk staan sinds woensdag, kwestie van dagen voor hij bij de daeler staat? Blijkbaar zou PPE een nieuwe externe module hebben om de F reeksen te kietelen. Iemand al ervaringen ermee? Er zou 66pk bijkomen bij de 3l diesel, goed voor dik 320pk
Niet dat ik je dit ga aanraden hoor...;-)
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenOnze 530d zou in Genk staan sinds woensdag, kwestie van dagen voor hij bij de daeler staat? Blijkbaar zou PPE een nieuwe externe module hebben om de F reeksen te kietelen. Iemand al ervaringen ermee? Er zou 66pk bijkomen bij de 3l diesel, goed voor dik 320pk
Is het een nieuwe ? Dan moet hij toch sowieso ingereden worden ?
Ik persoonlijk denk er niet aan om een auto met 258 PK nog verder te chippen. Had ik meer gewild had ik maar een 535D of M550D moeten kopen.
Maar zelfs met dergelijke motoren ga je nog niet het motorgeluid en de beleving van een M5 of een RS4 of iets dergelijks hebben.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
En wat denk je dat de 535D of M550D-rijder wil na verloop van tijd?...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenBegin eerst eens een keer met die 258 pk en 560 NM om te beginnen vooraleer te zagen naar meer ;-). Wedden dat bij echt sportieve rijstijl met de gewone 530d je achterbanden op 10k eraan zijn en dat je dan al zeker 3 snelheidsboetes hebt gesprokkeld???
Niet dat ik je dit ga aanraden hoor...;-)
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011
Comment
-
Hier in het dorp is ook een gast met een E90 325d die ook getuned is. We hebben al eens een sprintje gedaan, en ik had geen schijn van kans. Hij reed van mij weg of ik stil stond. En dat is niet gelogen...
Vandaag nog eens de kans gehad om een sprintje te trekken met een 125d. Ik weet natuurlijk niet of deze getuned was, maar ik denk van niet. We waren tot 1x0 km/u even snel. Ik heb eens gekeken net op de site van BMW. Ze geven voor dat ding van 0-100 in 6,3 sec. Dat kan dus kloppen.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHier in het dorp is ook een gast met een E90 325d die ook getuned is. We hebben al eens een sprintje gedaan, en ik had geen schijn van kans. Hij reed van mij weg of ik stil stond. En dat is niet gelogen...
Vandaag nog eens de kans gehad om een sprintje te trekken met een 125d. Ik weet natuurlijk niet of deze getuned was, maar ik denk van niet. We waren tot 1x0 km/u even snel. Ik heb eens gekeken net op de site van BMW. Ze geven voor dat ding van 0-100 in 6,3 sec. Dat kan dus kloppen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenHoe ervaar jij je 530d tot over je vorige 325d, ik kom ook van 325d, vandaar. Ik weet ook wel dat 258pk voldoende is maar ik zoek vooral ervaringen van gechipte 530d' s. Grtz
Beiden niet getuned uiteraard!
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenDat kan e, je hebt 325d's met 197pk die ze chippen tot ongeveer 250pk( zoals de mijne) en je hebt 325d's met 204pk die ze chippen tot 300pk
Ik koop een 530d eerder voor het comfort en de soepele 6-in-lijn (zeker als ie opgewarmd is!!)
Dan nodigt ie eerder uit tot soepel cruisen en af en toe 'uit zijn sloffen schieten'. Onderkoelde rijstijl noemt men dat 😎
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Na bijna 5 maanden en 10.000km op de teller ben ik super content van mij autootje, wat mij betreft de perfecte auto.
Automatische handrem zou ik niet meer kunnen missen. Met de leds heb je massa's meer zicht dan met de xenon's van onze e91.
Alleen zou ik niet weten waarvoor al die snel toetsten te gebruiken. Iemand een voorstel?Bijgevoegde BestandenE61 525da E81 118d E36 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk BerichtenNa bijna 5 maanden en 10.000km op de teller ben ik super content van mij autootje, wat mij betreft de perfecte auto.
Automatische handrem zou ik niet meer kunnen missen. Met de leds heb je massa's meer zicht dan met de xenon's van onze e91.
Alleen zou ik niet weten waarvoor al die snel toetsten te gebruiken. Iemand een voorstel?
Comment
Comment