Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Dit heb ik effectief ondervonden bij mijn LCI !
    Rubbers eens afkuisen met WD40 dan is dat wellicht verholpen??

Greetz,
    Canonball
    F10 530dA 2010
    Z4 E89 23i 2011
    Greetz,
    Canonball

Comment

• Wow, prachtige auto. Daar zou ik wel in willen rondrijden .

Comment

• De ramen (vooral vooruit) van m'n 5-reeks dampen enorm rap aan bij zo regenweer zoals de afgelopen dagen/weken. Ventilatie staat op airco, automatisch, al verschillende standen geprobeerd qua recirculatie (intern/extern/automatisch) ... enfin... alle standen al uitgetest en 't enige wat helpt is om de 5 botten full-power lucht laten blazen op de vooruit. Paar minuten later is het alweer aangedampt. Airco staat gemiddeld op 21 a 22 graden ingesteld. Ook al geprobeerd zonder airco (dus gewoon luchtventilatie) maar geen verbetering.

Nog mensen met die dit probleem herkennen? Of zou een onderhoudsbeurt specifiek van airco/ventilatie nodig zijn? Heb dit op vorige auto's toch nooit zo snel gehad en net het opzetten van 'airco' voorkwam het aandampen van ramen meteen. Is in mijn ogen ook zowat het enige wat me beetje tegenvalt qua werking en efficiëntie aan de BMW tegenvalt, die ventilatie in 't algemeen.

Comment

• Dat is niet normaal. Airco zorgt net voor droge lucht om deze wasem te vermijden. Ik heb er in mijn 5 totaal geen last van. Zou de airco stuk zijn?
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Er moet iets defect zijn want de 5 heeft zelfs een anti condens sensor. Of er komt water binnen, zijn de tapijten droog ? Best eens laten checken bij de dealer

Comment

• Bij de nieuwe 5 reeks is het bekent dat de condensor stuk gaat, eender welke km stand!! Verleden keer ene op men werk gehad met 17 minieme gaatjes in de condensor!
              Verdamper durft ook wel eens stuk te gaan en daar moet het dashboard er volledig voor uit!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                De ramen (vooral vooruit) van m'n 5-reeks dampen enorm rap aan bij zo regenweer zoals de afgelopen dagen/weken. Ventilatie staat op airco, automatisch, al verschillende standen geprobeerd qua recirculatie (intern/extern/automatisch) ... enfin... alle standen al uitgetest en 't enige wat helpt is om de 5 botten full-power lucht laten blazen op de vooruit. Paar minuten later is het alweer aangedampt. Airco staat gemiddeld op 21 a 22 graden ingesteld. Ook al geprobeerd zonder airco (dus gewoon luchtventilatie) maar geen verbetering.

Nog mensen met die dit probleem herkennen? Of zou een onderhoudsbeurt specifiek van airco/ventilatie nodig zijn? Heb dit op vorige auto's toch nooit zo snel gehad en net het opzetten van 'airco' voorkwam het aandampen van ramen meteen. Is in mijn ogen ook zowat het enige wat me beetje tegenvalt qua werking en efficiëntie aan de BMW tegenvalt, die ventilatie in 't algemeen.
                Dat heb ik ook in mijn F10. Airco werkt voor de rest wel goed. Ik heb de standaardairco, zonder uitgebreide functies, waaronder de dampsensor en de automatische hercirculatie. Dit is 1 van de terreinen, samen met het stuurgevoel en het rijplezier waarop deze auto mij minder bevalt dan mijn vorige, een Alfa 159.

Comment

• merci voor de reacties... auto is van binnen kurkdroog en overnacht ook steeds in verwarmde garage dus daar ligt het niet aan. Ik gok dan inderdaad op een defect aan de airco / condensor installatie want normaal is dat zeker niet. Vorig jaar (herst/winter periode) daar weinig of geen last van gehad voor zover ik me herinner... valt me nu wel erg op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                    merci voor de reacties... auto is van binnen kurkdroog en overnacht ook steeds in verwarmde garage dus daar ligt het niet aan. Ik gok dan inderdaad op een defect aan de airco / condensor installatie want normaal is dat zeker niet. Vorig jaar (herst/winter periode) daar weinig of geen last van gehad voor zover ik me herinner... valt me nu wel erg op...
                    Lijkt me eerder een ontwerpfout van de ventilatie richting voorruit, want alle andere ramen blijven wel perfect dampvrij, terwijl die met een defecte condensor zo mogelijk nog sneller zouden moeten aandampen dan de voorruit. En als je de ventilatie richting voorruit op maximale kracht zet, is de damp echt binnen de 2-3 seconden weg. Dat zou niet het geval zijn als die lucht niet droog was.

Comment

• Alle andere ramen dampen eigenlijk ook wel aan. Vooruit dampvrij maken lukt op een 20-tal seconden. Waar ik nu ineens aan terug denk: deze zomer als het zo warm was en de airco op 21 graden stond (nooit lager) dan trad er op die chrome-lijstjes aan de ventilatieroosters een lichte condens op (dus pareltjes water/vocht). Klopt dus iets niet met die airco afstelling of zo... zie alweer tegenop om bij de garage te staan uitleggen en auto een dag kwijt te zijn en toestanden... fingers crossed.

Comment

• Vorige week de mijne ook gaan afhalen. In bijlage een fotoke.
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                          Vorige week de mijne ook gaan afhalen. In bijlage een fotoke.
                          Mooi! welke kleur?

Comment

• Sophisto it is.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Sophisto it is.
                              Dan ben ik blij dat ik die kleur gekozen heb.

Comment

Sophisto it is.
                                Heb je ook foto' s van het interieur herbie, prachtige wagen trouwens. De mijne wordt geleverd binnen een maand ongeveer, het begint te kriebelen om er eens een lekker toerke mee te doen.
                                Last edited by bakkerbart; 13/11/2013, 16:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Ik zit aan 600 km dus nog rustig.
                                  Wat zitten spelen met de instellingen zoals ik hoger ook al schreef.

Wel heb ik een paar inhaalmaneuvers gedaan waarbij ik onder de indruk was van de kracht van de motor, ivm met mijn vorige wagen (een klassieke 2literdiesel) is de acceleratie bij pakweg 70 km/uur echt indrukwekkend te noemen, bijna in een flits ben ik voorbij de wagen die ik wil voorbijsteken, de auto heeft niet één versnelling in huis maar kan werkelijk blijven accelereren.

En dat zonder veel drama, de motor is vrij stil, en zelfs bij dergelijke inhaalmaneuvers is er weinig motorlawaai.
                                  Oe ist met je wagen charles, ben je het beestje al een beetje gewend?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
                                    Dan ben ik blij dat ik die kleur gekozen heb.
                                    Wel een beetje een ongelukkige nickname voor met een 5 rondterijden
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                      Heb je ook foto' s van het interieur herbie, prachtige wagen trouwens. De mijne wordt geleverd binnen een maand ongeveer, het begint te kriebelen om er eens een lekker toerke mee te doen.
                                      Binnen wit nappa met alu. De vorige had oyster/black en na een dikke 2 jaar zag dat er nog dik OK uit dus dit zal ook wel meevallen.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
                                        Oe ist met je wagen charles, ben je het beestje al een beetje gewend?
                                        Alles OK.
                                        Geregeld zet ik de radio af om het motorgeluid beter te kunnen horen.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                          Wel een beetje een ongelukkige nickname voor met een 5 rondterijden
                                          Haha nu nog Q5 maar begin 2014 de Bayerische, zal dan een nieuwe nick moeten verzinnen.

Comment

Working...
                                          X