Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Begrijp ik het goed dat de onderste knop van de sleutel van een F11 programeerbaar is? Waar hebben jullie hem op staan? Wat is handig?
Wat is the place to be om een setje wintervelgen (+banden) te kopen? We rijden nu 19"M velgen en ik vind die nieuwe 18"M velgen erg knap.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Ik heb de facelift nog maar in keer buiten de showroom gezien, 1 maand geleden in Oostende.
Nochtans ben ik vandaag naar Brussel geweest, in totaal 4 uur auto gereden, veel file gedaan en toch geen enkele nieuwe 5 gespot.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk heb de facelift nog maar in keer buiten de showroom gezien, 1 maand geleden in Oostende.
Nochtans ben ik vandaag naar Brussel geweest, in totaal 4 uur auto gereden, veel file gedaan en toch geen enkele nieuwe 5 gespot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenZe promoten X drive ook wel flink. Terwijl ik het speciale van BMW net de RWD vind.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk heb de facelift nog maar in keer buiten de showroom gezien, 1 maand geleden in Oostende..
We kregen bij Verhelst een vriendelijke ontvangst en kregen van een gastvrije verkoper de sleutels van een splinternieuwe (enfin, één maand oude) F11 520d Luxury line met automaat en Exclusive Pack (Plus, denk ik) in handen (nr. plaat 1-BMW-...).
Algemene indruk van de wagen: zeer knap en kwaliteitsvol, behalve dan de interieurlijst, die in zowat dezelfde kleur was als de carrosserie (een soort brons) en zeer (en dus veel te) plastiekerig aanvoelde. Voor de rest... prachtig ingericht dashboard met dito versnellingspook, digitaal instrumentenpaneel, navigatie professional, ... .
Dat volledig digitaal instrumentenpaneel vond ik wel knap, alleen vind ik het jammer dat de klokken elke keer zo specifiek worden aangepast naar het geselecteerde rijprogramma. Rijd je bijvoorbeeld in Sport(+), dan worden de klokken "sportief rood" en gaat er een rode "waas" mee als de tellers omhoog gaan. Mooi, maar ik had het ook gewoon fijn gevonden om eens, in Sport(+), op te trekken en de wijzers omhoog te zien gaan op de traditionele, gekende BMW-klokken. Ik weet niet of dat nog mogelijk is bij die digitale klokken, of dat je altijd vast hangt aan het geselecteerde rijprogramma?
Voor de rest rijdt zo'n F11 heel erg goed, met de 520d (die volgens de verkoper nu quasi nooit meer wordt toegeknepen tot 163pk om fiscale redenen en dus gewoon 184pk blijft) kom je nooit vermogen tekort en kan je heel vlot mee met het verkeer. Enige "nadeel" is het gebrek aan snelheidsgevoel... Op zeker ogenblik dacht ik op een lange rechte weg dat we maximum een 50 km/u reden waar de werkelijke snelheid makkelijk ongeveer het dubbele bedroeg...
De head-updisplay overtrof mijn verwachtingen; de heldere, witte aanduidingen van navigatie, snelheid(sbeperkingen) of radiostations leken veel "verder" dan ik had verwacht, perfect in het gezichtsveld dus, en toch bleef alles perfect leesbaar. En was alles uiteraard nog tot in de kleinste details aan te passen via iDrive - Instellingen van de Head-Updisplay. Blijkt toch een optie te zijn die mijns inziens een meerwaarde kan bieden op dergelijke wagen.
De combinatie automaat + motor is, zoals eigenlijk algemeen geweten, subliem. En behoeft dus verder geen commentaar.
Enige grote minpuntje vond ik de kwaliteit van het audiosysteem. Ik weet niet of dit het standaardsysteem is of dat het Exclusive(plus)pakket daar al voor een kleine upgrade zou moeten hebben gezorgd op de geteste wagen, maar ik vond de kwaliteit eigenlijk zwaar ondermaats. Wellicht moet je dus al minstens naar het Harman-Kardon geluidssysteem voor wat goede geluidskwaliteit, eigenlijk best jammer.
Voor de rest alleszins blij eindelijk en voor het eerst eens met een BMW te hebben mogen rijden, waarvoor dank aan garage Verhelst.
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Zou die kleur kallistograu zijn ? Is zowat spacegrau maar met een bronsgroene schijn erin.
Bij het exclusive pack plus heb je het hifi luidsprekersysteem, verschil is 12 luidsprekers ipv 6, de speakers zelf zouden daarom niet beter zijn.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Ik ben er vandaag zelf geweest, mijn Jatoba (donkerbruin) 5 touring was net toegekomen.
Eind deze week afhalen wanneer de formaliteiten in orde zijn !
Degene waar jij mee gereden hebt is volgens mij toch kallistograu geweest.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk ben er vandaag zelf geweest, mijn Jatoba (donkerbruin) 5 touring was net toegekomen.
Eind deze week afhalen wanneer de formaliteiten in orde zijn !
Degene waar jij mee gereden hebt is volgens mij toch kallistograu geweest..
Het zal idd kallistograu zijn geweest. Mooie buitenkleur, minder als kleur van inleg binnenin.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenBegrijp ik het goed dat de onderste knop van de sleutel van een F11 programeerbaar is? Waar hebben jullie hem op staan? Wat is handig?
Wat is the place to be om een setje wintervelgen (+banden) te kopen? We rijden nu 19"M velgen en ik vind die nieuwe 18"M velgen erg knap.Dein günstiger BMW und MINI Online Shop. Kompletträder, Dachboxen, Pflegeprodukte, Ersatzteile uvm. Wir haben alles was dein BMW oder MINI braucht.
Officiele Duitse verdeler van alle BMW-onderdelen en accesoires. Ik ga daar deze of volgende week ook mijn winterset bestellen.
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenZou die kleur kallistograu zijn ? Is zowat spacegrau maar met een bronsgroene schijn erin.
Bij het exclusive pack plus heb je het hifi luidsprekersysteem, verschil is 12 luidsprekers ipv 6, de speakers zelf zouden daarom niet beter zijn.
Greetz,
Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Als het aan mij lag dan zou ik een paar nieuwe kleuren introduceren.Ik heb er ook ene besteld. Terug een zwarte.
Comment
-
@ Karlo: jammer dat auto's in het echt niet zo blinken!
@ Vandewiele Bart: vandaag is mijn A6 definitief de deur uit.
Morgennamiddag de 5 ophalen bij de concessiehouder. Ik ben me nu al aan het verheugen.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten@ Karlo: jammer dat auto's in het echt niet zo blinken!
@ Vandewiele Bart: vandaag is mijn A6 definitief de deur uit.
Morgennamiddag de 5 ophalen bij de concessiehouder. Ik ben me nu al aan het verheugen.
Comment
Comment