Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Idem hier. Eigenlijk wordt een wagen goedkoper naarmate je er langer blijft mee rijden. Het is vooral in de eerste 3 jaren dat je de meeste waarde verliest. Ook daalt de VAA ieder jaar met 6% tot max. 30%. Maar... het probleem is dat ik graag eens van auto wissel. 5 Jaar met een auto vind ik al vreselijk lang.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Maar onder jonge (niet-demo) occasions kan je nochtans behoorlijk je gading vinden, mits een tikkie (op)zoekwerk.Als die korting geen belang heeft, is nieuw uiteraard beter, hoe je't ook draait of keert.

Comment

• Dat is ook zo, maar dan is het prijsverschil ook groter dan 15%. Dan wordt het financieel echt wel interessant. Ook zou ik minder moeite hebben om tweedehands een 520d/530d te kopen dan een M3. Bij een M3 is de kans gewoon groot dat er wild mee gereden is.
        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik heb eens gekeken naar wat mijn 530d nog waard is. Ik heb deze 75k euro betaald. Hij is van juni 2011 en heeft nu bijna 80k km op de teller. Vraagprijzen variëren tussen 40 en 45k euro. Dat is dus ruim 40% devaluatie in 2 jaar tijd. Ok, ik heb een aantal opties genomen die de restwaarde niet verhogen, zoals Nappa leder en leder op het dashboard.

Mijn vorige 530d was minder rijkelijk uitgerust, en kostte in 2004 54k euro. Ik heb er 6 jaar en 240k km mee gereden. Restwaarde was toen 14k euro. Dat was dus een devaluatie van 40k in 6 jaar. Met deze 5 ga ik datzelfde bedrag kwijt zijn in 3 jaar.

Als je dan ook nog eens gaat tellen dat ik voor deze 530d ieder jaar ruim 7k euro aan VAA moet ophoesten, wat vroeger ook veel minder was. Je kan dus concluderen dat het vandaag veel duurder geworden is om met een 530d te rijden.
          VAA voor mijn 530D in bestelling zal zowat 6000€ zijn, maar dat terzijde.

Je kan je twee auto's toch moeilijk vergelijken, zoals je zelf zegt kan je opties (en de tweede is 21k duurder) niet recupereren bij tweedehandsverkoop. Aan je betaalde prijs te zien heb je echt wel veel opties genomen.

En hoe korter de termijn waarop je rekent, hoe groter het waardeverlies. Bereken de huidige ook eens over 6 jaar en het verschil is minder spectaculair.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ook zou ik minder moeite hebben om tweedehands een 520d/530d te kopen dan een M3. Bij een M3 is de kans gewoon groot dat er wild mee gereden is.
            True that. Volledig mee eens.
            Maar ze bestaan wel, de pareltjes ;]

Comment

• Momenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?
              Last edited by bakkerbart; 02/09/2013, 04:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                Maar onder jonge (niet-demo) occasions kan je nochtans behoorlijk je gading vinden, mits een tikkie (op)zoekwerk.
                Maar hoe kom je te weten of een premium selection geen ex-demo is (zelfde vraag ik me af over NNC)? Zie het voorbeeld van de M3 van Beckers hierboven: het zal er wel niet bijgestaan hebben "Dit is een ex-demo die al behoorlijk afgeragd is".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                  Momenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?
                  Spreken we hier dan over 16% op de basisprijs, of over de prijs incl. opties?

Ik heb surround view en vind het bij momenten heel gemakkelijk. Al was het maar om te kijken of je mooi tussen de lijnen geparkeerd staat. Ik vind het een aanrader.
                  De side view camera's vooraan in de bumper gebruik ik nooit. Onlangs nog eens op het knopke gedrukt om deze te activeren, kwam ik tot de vaststelling dat de camera ondersteboven staat. Blijkbaar hebben ze deze verkeerd terug gemonteerd nadat mijn bumper herlakt werd.
                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
                    Maar hoe kom je te weten of een premium selection geen ex-demo is (zelfde vraag ik me af over NNC)? Zie het voorbeeld van de M3 van Beckers hierboven: het zal er wel niet bijgestaan hebben "Dit is een ex-demo die al behoorlijk afgeragd is".
                    Met premium selection heb ik zelf geen ervaring uit eerste hand. Met Audi Plus wel, zij het in DE.
                    Daar heb ik vóór aankoop van m'n hudige auto op de man af gevraagd waar die vandaan kwam.
                    Ze hebben me zwart op wit getoond wie de vorige eigenaar was, zodat ik zeker wist dat het geen demo betrof.
                    Ik durf er van uitgaan dat je hetzelfde kan doen bij BMW en Mercedes-Benz.

Comment

Spreken we hier dan over 16% op de basisprijs, of over de prijs incl. opties?

Ik heb surround view en vind het bij momenten heel gemakkelijk. Al was het maar om te kijken of je mooi tussen de lijnen geparkeerd staat. Ik vind het een aanrader.
                      De side view camera's vooraan in de bumper gebruik ik nooit. Onlangs nog eens op het knopke gedrukt om deze te activeren, kwam ik tot de vaststelling dat de camera ondersteboven staat. Blijkbaar hebben ze deze verkeerd terug gemonteerd nadat mijn bumper herlakt werd.
                      16 procent op de complete wagen, dus met opties.

Comment

Momenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?
                        En rond welk bedrag spreken we dan. ( als je het wil vertellen natuurlijk)

Comment

• 78960 euro

Comment

Dat is inderdaad een mooie korting. Ik heb 2.5 jaar geleden 11% gekregen op de totaalprijs, bovenop een mooie overnameprijs voor mijn 740d. Ik was toen ook zeer tevreden, en ben dat nog steeds. Dat was toen een mooie deal.
                            OO 00 OO

Comment

78960 euro
                              Ik heb toen 75.900,- betaald met de standaard 18" wielen. Bij het magazijn heb ik dan nog mijn 20" wielen besteld. Ik weet niet meer heel juist wat ik die betaald heb, maar was het alleszins meer dan 4.000 euro. In totaal heb ik dus 80k euro betaald voor mijn 530d.
                              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Mijn volgende wagen -95% zeker een M4- koop ik in Duitsland. +6 maanden oud en +6000km op de teller, nieuwprijs -10 tot -15% en niet het volledige btw bedrag moeten voorschieten.

Om het gemis van een nieuwe wagen te compenseren laat ik de wagen onmiddellijk behandelen door wax-it.
                                Top tip !

Comment

78960 euro
                                  is toch een groot verschil met een 520d met zelfde opties.

Comment

Is dezelfde korting als ik kreeg bij mijn bestelling van een 530D touring luxury line + exclusive pack plus.
                                    Ik heb overigens geen surround view genomen.

Comment

• Gatver, welke garage(s) geven die 16% korting? Of is dat 10-11% en dan het voordeel van de pakketten meegerekend?

Comment

• Is de klassieke 7,5% korting + een korting van 7000€ incl. BTW op het exclusive pack plus.
                                        Als je enkel een business pack neemt zal je korting niet zo indrukwekkend zijn.

Comment

• Kijk eens wat ze allemaal weggeven: http://www.bmw-events.net/joydays/be...d-touring.html
                                          12k euro gratis opties.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X