Idem hier. Eigenlijk wordt een wagen goedkoper naarmate je er langer blijft mee rijden. Het is vooral in de eerste 3 jaren dat je de meeste waarde verliest. Ook daalt de VAA ieder jaar met 6% tot max. 30%. Maar... het probleem is dat ik graag eens van auto wissel. 5 Jaar met een auto vind ik al vreselijk lang.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
Dat is ook zo, maar dan is het prijsverschil ook groter dan 15%. Dan wordt het financieel echt wel interessant. Ook zou ik minder moeite hebben om tweedehands een 520d/530d te kopen dan een M3. Bij een M3 is de kans gewoon groot dat er wild mee gereden is.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb eens gekeken naar wat mijn 530d nog waard is. Ik heb deze 75k euro betaald. Hij is van juni 2011 en heeft nu bijna 80k km op de teller. Vraagprijzen variëren tussen 40 en 45k euro. Dat is dus ruim 40% devaluatie in 2 jaar tijd. Ok, ik heb een aantal opties genomen die de restwaarde niet verhogen, zoals Nappa leder en leder op het dashboard.
Mijn vorige 530d was minder rijkelijk uitgerust, en kostte in 2004 54k euro. Ik heb er 6 jaar en 240k km mee gereden. Restwaarde was toen 14k euro. Dat was dus een devaluatie van 40k in 6 jaar. Met deze 5 ga ik datzelfde bedrag kwijt zijn in 3 jaar.
Als je dan ook nog eens gaat tellen dat ik voor deze 530d ieder jaar ruim 7k euro aan VAA moet ophoesten, wat vroeger ook veel minder was. Je kan dus concluderen dat het vandaag veel duurder geworden is om met een 530d te rijden.
Je kan je twee auto's toch moeilijk vergelijken, zoals je zelf zegt kan je opties (en de tweede is 21k duurder) niet recupereren bij tweedehandsverkoop. Aan je betaalde prijs te zien heb je echt wel veel opties genomen.
En hoe korter de termijn waarop je rekent, hoe groter het waardeverlies. Bereken de huidige ook eens over 6 jaar en het verschil is minder spectaculair.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOok zou ik minder moeite hebben om tweedehands een 520d/530d te kopen dan een M3. Bij een M3 is de kans gewoon groot dat er wild mee gereden is.
Maar ze bestaan wel, de pareltjes ;]
Comment
-
Momenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?Last edited by bakkerbart; 02/09/2013, 04:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk BerichtenMaar onder jonge (niet-demo) occasions kan je nochtans behoorlijk je gading vinden, mits een tikkie (op)zoekwerk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenMomenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?
Ik heb surround view en vind het bij momenten heel gemakkelijk. Al was het maar om te kijken of je mooi tussen de lijnen geparkeerd staat. Ik vind het een aanrader.
De side view camera's vooraan in de bumper gebruik ik nooit. Onlangs nog eens op het knopke gedrukt om deze te activeren, kwam ik tot de vaststelling dat de camera ondersteboven staat.Blijkbaar hebben ze deze verkeerd terug gemonteerd nadat mijn bumper herlakt werd.
OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk BerichtenMaar hoe kom je te weten of een premium selection geen ex-demo is (zelfde vraag ik me af over NNC)? Zie het voorbeeld van de M3 van Beckers hierboven: het zal er wel niet bijgestaan hebben "Dit is een ex-demo die al behoorlijk afgeragd is".
Daar heb ik vóór aankoop van m'n hudige auto op de man af gevraagd waar die vandaan kwam.
Ze hebben me zwart op wit getoond wie de vorige eigenaar was, zodat ik zeker wist dat het geen demo betrof.
Ik durf er van uitgaan dat je hetzelfde kan doen bij BMW en Mercedes-Benz.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenSpreken we hier dan over 16% op de basisprijs, of over de prijs incl. opties?
Ik heb surround view en vind het bij momenten heel gemakkelijk. Al was het maar om te kijken of je mooi tussen de lijnen geparkeerd staat. Ik vind het een aanrader.
De side view camera's vooraan in de bumper gebruik ik nooit. Onlangs nog eens op het knopke gedrukt om deze te activeren, kwam ik tot de vaststelling dat de camera ondersteboven staat.Blijkbaar hebben ze deze verkeerd terug gemonteerd nadat mijn bumper herlakt werd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenMomenteel 16 procent korting gekregen op lci 530d touring, wel met sportpakket en exclusief line plus. Als je kijkt wat ze vragen voor een jonge tweedehands, lees max 1 jaar oud, moet ik niet lang twijfelen... Trouwens, de optie surround vieuw, doen of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten16 procent op de complete wagen, dus met opties.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten78960 euroOO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenMijn volgende wagen -95% zeker een M4- koop ik in Duitsland. +6 maanden oud en +6000km op de teller, nieuwprijs -10 tot -15% en niet het volledige btw bedrag moeten voorschieten.
Om het gemis van een nieuwe wagen te compenseren laat ik de wagen onmiddellijk behandelen door wax-it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten78960 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten16 procent op de complete wagen, dus met opties.
Ik heb overigens geen surround view genomen.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Is de klassieke 7,5% korting + een korting van 7000€ incl. BTW op het exclusive pack plus.
Als je enkel een business pack neemt zal je korting niet zo indrukwekkend zijn.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Kijk eens wat ze allemaal weggeven: http://www.bmw-events.net/joydays/be...d-touring.html
12k euro gratis opties.OO 00 OO
Comment
Comment