Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift
Collapse
X
-
I'm with ^^
Het nieuwe sportstuur vind ik wel passen op een Z4 of dergelijke (zelfs 3-reeks nog). Maar vind het net iets 'te' voor het interieur van de 5-reeks. Daarentegen het 'gewone' M-sportstuur (zoals ik ook heb) zou ik niet willen missen en past perfect bij een sportief aangeklede 5 reeks..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDaar zouden ze zo een Allroad van kunnen maken...
Inderdaad, alweer prachtige velgen.
Anders zou het weer zo een typische facelift-activiteit zijn - wat kunnen we nog doen? Ah, laat ons er een lat op zetten :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reyner Bekijk BerichtenIk hoop dat die chromé lat onderaan de koffer deel uit maakt van een of ander chrome-pak.
Anders zou het weer zo een typische facelift-activiteit zijn - wat kunnen we nog doen? Ah, laat ons er een lat op zetten :-)
Comment
-
Wat dat sportstuur betreft: als ik mij niet vergis zit er nog een verschil in velgdikte tussen een 'gewoon' sportstuur en het M sportstuur, niet?
Ik heb zo'n M sportstuur eens mogen ervaren een tijdje geleden in een 5 en ik vond dat heel mooi (veel beter en zacht leder in vergelijking met het 'schuurpapier' van het standaard stuurwiel), maar ik vond de velg té dik. Ik heb geen kolenschuppen van handen, dus dat viel niet zo mee...
Comment
-
Ik zal het M-sportstuur eens in mijn handjes moeten nemen. Waar ik vooral schrik van heb is dat die chroomstreep op de onderste stuurspaak mij op den duur gaat storen, je kijkt daar per slot van rekening veel naar.
@ Reyner, als je geen line neemt heb je die chroomstreep onderaan de koffer niet.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
-MB E 350 4matic Break = € 61831
-BMW 5 Touring 530 Xdrive = € 59500
-Audi A6 Avant 3.0 Quattro = € 55380Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Gisteren ook besteld...
Z5NP F11 520d M Sport Touring N47
LZET Ivory White / Black Exclusive Nappa leather with Exclusive stitching
A90 Sophisto Grey Xirallic
ZNP Media package - BMW Professional
6WA Black panel display, full
6NS Enhanced Bluetooth telephone preparation w/ USB
6NR BMW Apps interface
6AR Internet
6AP Remote Services
6AN Information Plus
6AM Real Time Traffic Information
6AK BMW Online Services
6AE BMW TeleServices
6AC BMW Emergency call
4UR Ambient lighting
4U2 Drive Performance Control
4B9 Fine Brushed Aluminium interior trim
2V3 18" M Double-spoke style 613M alloy wheels
2TE Automatic transmission with gearshift paddles
775 Headlining, Anthracite
761 Sun protection glass
760 Exterior trim, High-gloss Shadowline
715 M aerodynamic bodystyling
710 M Steering Wheel
688 Loudspeaker system - harman/kardon surround sound
654 DAB digital radio
609 Navigation system-BMW Professional Multimedia
508 Park Distance Control (PDC), front and rear
494 Seat heating, front
488 Lumbar support, driver and front pass.
456 Comfort seats, front
441 Smokers package
431 Rear-view mirror, auto dimming
402 Panoramic glass sunroof
386 Roof rails, black
337 M Sport Package
320 Model designation deletion
316 Tailgate operation, automatic
223 Variable Damper Control (VDC)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenZitten toch in het exclusive line pack plus?2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Kunnen we uit de 5 bestellingen van forumleden tot nu toe bepaalde conclusies trekken (klein aantal, en selectiebias (autoforum)) ?
- 320 diesel : 520D touring automaat - exclusive pack plus
- yammus : 520D berline automaat - M-sportpakket - exclusive pack
- stevends78 : 520D touring , verder geen gegevens, vermoedelijk een line ?
- charlesvdw: 530 D touring automaat - exclusive pack plus
- herbie74 : 520D touring automaat M-sportpakket, vermoedelijk Engelse versie
Conclusies:
1. De automaat is zeer populair, minstens 4/5 hebben dit besteld.
2. De 520D blijft de populairste motor (4/5), nog geen 518D.
3. Exclusive pack en exclusive pack plus (3/5) zijn populairder dan klassieke business pack, dit heeft wellicht te maken met de huidige acties op deze pakketten.
4. De lines zijn niet populair, ondanks het feit dat ze door BMW nogal gepromoot worden. De 2 M-pakketten tel ik niet als line, omdat ze vroeger ook al bestonden. Enkel stevends78 heeft mogelijk een line.
Volgens mij zijn de lines niet zo populair wegens meerprijs en forse vermindering van de combinatiemogelijkheden. Ook heb je automatisch 18 inch velgen (CO2 5gr/km hoger).
5. Touring zeer populair (4/5).2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
@charlesvdw:
Mijn configuratie : 520D touring automaat - Modern line - Exclusive pack plus
Conclusie #4:
Volgens mijn verkoper zijn de meeste 5 reeksen en 3 reeksen niet-lines omwille van de meerprijs en het feit dat het grootste deel bestemd is voor de lease markt.
De lines worden pas interessant als je een uitgebreide optielijst hebt omdat de meerprijs van een aantal opties lager is in combinatie met een line dan zonder.
Bij mij stonden de 18" velgen, navigatie, shadow line toch al op mijn optielijst, plus ik vind de neus mooier als bij een niet-line. Dit is natuurlijk persoonlijk en voor mensen met een M-sportpakket gaat dit niet op.
Comment
-
De berline heeft een stoerdere kont dan de touring. Zelf heb ik een touring om praktische redenen (3 praktische redenen om precies te zijn) .
punt 1. Iedereen heeft een automaat !
punt 3. Alle 4 in België bestelde funfers hebben exclusive pack, 3/4 zelfs exclusive pack plus. Ongetwijfeld (was iig zo voor mij) spelen de acties hierbij een rol.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk BerichtenZ5NP is dat niet de code voor de UK? Op mijn bon staat als code 5J31 voor een 520
Ik heb ook getwijfeld met dat exclusive plus pack maar uiteindelijk vond ik de opleg te hoog voor bepaalde opties die ik nooit gebruik.
Adaptive headlights en high beam asist bvb, heb ik nu maar zelden gebruikt. Persoonlijk vind ik het oude dashboard in full black ook mooier dan dat van de 3 reeks maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De vdc heb ik er dan als extra optie bijgenomen.
Comment
Comment