Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste medeforummers,

Na lang wikken en wegen (zie ook dit topic van mij http://www.autoforum.be/showthread.p...204-PK-quattro ) heb ik nu toch de knoop doorgehakt.

Nadat eerst de A7 was afgevallen, heb ik nadien nog getwijfeld over een gran coupe 640D, wat ik nog steeds een fantastische mooie auto vind.
    Deze uiteindelijk niet genomen vanwege in de eerste plaats de prijs, daarna ook een minder praktische auto voor een vader van 3 (al heeft miss Charles een grote monovolume).
    Doorslaggevend was toch het prijsverschil van 20.000-25.000 € met een 530 D, en ook een duidelijk hoger VAA.

Voor deze heb ik gisteren getekend:

530D touring
    Jatoba (opvolger van havanna, bekeken op lakstaal, is qua kleur een kruising tussen havanna en sophistograu, dus wel donkerder dan havanna, wat niet meer te krijgen is)
    leder Dakota zimtbraun (heb nu zwart leder, en wil eens een ander kleurtje, en bleek leder zie ik niet zitten)

Xenon is standaard op alle 5 LCI's en op de 530D is de automaat standaard.

2TB sportautomatische versnellingsbak
    3MB exterieur line aluminium gesatineerd
    3AT dakrails aluminium gesatineerd
    5A1 LED mistlampen
    710 M sportstuur
    761 zonnewerende ramen achter

Daar had ik eerst een businesspakket bij genomen (PDC voor en achter, electronische airco, navi business)
    en ook nog als losse opties:
    609 upgrade naar navi professional
    481 sportzetels
    494 verwarmde zetels vooraan
    6WA instrumentencombi high
    704 M-sportophanging

Toen bleek er een actie te zijn van BMW waarbij ze 7000€ korting geven op de exclusive line plus !
    Daardoor vervielen de laatste 5 genoemde opties en had ik voor een zeer geringe meerprijs tov mijn originele configuratie het volledige exclusive pack plus:

Exclusive Pack Plus
    223 Dynamic Damping Control
    322 Comforttoegang
    3AG Achteruitrijcamera
    3AT Dakrails Aluminium gesatineerd
    402 Panoramisch doorschijnend schuifdak
    418 Kofferruimtepakket
    430 Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
    456 Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
    494 Verwarmde zetels vooraan
    4UR Sfeerverlichting
    508 Park Distance Control (PDC)
    524 Adaptive Headlights
    534 Elektronisch gestuurde airconditioning
    5AC High Beam Assist
    609 Navigatiesysteem Professional
    610 Head-Up Display
    676 HiFi-luidsprekersysteem
    6NS Comforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit
    6WB Multifunctionele instrumentendisplay
    8TH Speed Limit Info

Levering eind september
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Geen line gekozen?

Bij mij zijn ze daar ook mee afgekomen van zodra het duidelijk werd dat ik een serieuze optielijst aan het samenstellen was. Ik heb wel de sportzetels gehouden en dan kwam het zelfs goedkoper uit :-)

Comment

• Mooie config, Charles. Proficiat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Beste medeforummers,

Na lang wikken en wegen (zie ook dit topic van mij http://www.autoforum.be/showthread.p...204-PK-quattro ) heb ik nu toch de knoop doorgehakt.

Nadat eerst de A7 was afgevallen, heb ik nadien nog getwijfeld over een gran coupe 640D, wat ik nog steeds een fantastische mooie auto vind.
          Deze uiteindelijk niet genomen vanwege in de eerste plaats de prijs, daarna ook een minder praktische auto voor een vader van 3 (al heeft miss Charles een grote monovolume).
          Doorslaggevend was toch het prijsverschil van 20.000-25.000 € met een 530 D, en ook een duidelijk hoger VAA.

Voor deze heb ik gisteren getekend:

530D touring
          Jatoba (opvolger van havanna, bekeken op lakstaal, is qua kleur een kruising tussen havanna en sophistograu, dus wel donkerder dan havanna, wat niet meer te krijgen is)
          leder Dakota zimtbraun (heb nu zwart leder, en wil eens een ander kleurtje, en bleek leder zie ik niet zitten)

Xenon is standaard op alle 5 LCI's en op de 530D is de automaat standaard.

2TB sportautomatische versnellingsbak
          3MB exterieur line aluminium gesatineerd
          3AT dakrails aluminium gesatineerd
          5A1 LED mistlampen
          710 M sportstuur
          761 zonnewerende ramen achter

Daar had ik eerst een businesspakket bij genomen (PDC voor en achter, electronische airco, navi business)
          en ook nog als losse opties:
          609 upgrade naar navi professional
          481 sportzetels
          494 verwarmde zetels vooraan
          6WA instrumentencombi high
          704 M-sportophanging

Toen bleek er een actie te zijn van BMW waarbij ze 7000€ korting geven op de exclusive line plus !
          Daardoor vervielen de laatste 5 genoemde opties en had ik voor een zeer geringe meerprijs tov mijn originele configuratie het volledige exclusive pack plus:

Exclusive Pack Plus
          223 Dynamic Damping Control
          322 Comforttoegang
          3AG Achteruitrijcamera
          3AT Dakrails Aluminium gesatineerd
          402 Panoramisch doorschijnend schuifdak
          418 Kofferruimtepakket
          430 Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
          456 Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
          494 Verwarmde zetels vooraan
          4UR Sfeerverlichting
          508 Park Distance Control (PDC)
          524 Adaptive Headlights
          534 Elektronisch gestuurde airconditioning
          5AC High Beam Assist
          609 Navigatiesysteem Professional
          610 Head-Up Display
          676 HiFi-luidsprekersysteem
          6NS Comforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit
          6WB Multifunctionele instrumentendisplay
          8TH Speed Limit Info

Levering eind september
          Hey Charles, ik heb hier ook een offerte met het Exclusive Line Pack Plus, misschien nog een tip; voor 909€ extra krijg je er ook de comfortzetels met elek. regeling(456) bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
            Hey Charles, ik heb hier ook een offerte met het Exclusive Line Pack Plus, misschien nog een tip; voor 909€ extra krijg je er ook de comfortzetels met elek. regeling(456) bij.
            Zitten toch in het exclusive line pack plus?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
              Zitten toch in het exclusive line pack plus?
              Inderdaad slecht gekeken. het viel me alleen op omdat er daar ook een prijs achterstaat.

Comment

• Geen line.

Ik wou per se zimtbraun leder, en dat kan niet met modern line of luxury line, raar genoeg.

Zimtbraun kan wel met M-pack, maar het M-pack vind ik te duur voor wat het is. De onderdelen die ik echt belangrijk vind (sportophanging, sportzetels, M-sportstuur) heb ik aangevinkt.

Ik hou ook niet van de standaard 18 inch M-velgen, en de 19 inch M-velgen doen de CO2-uitstoot stijgen naar 149g/km.
                En dat terwijl op de standaard 17 inch velgen de 530D touring een CO2-uitstoot heeft van 139g/km, een supercijfer voor een zescilinder.

Comment

• Die uitstoot is inderdaad knap. Ik zit nu al aan 134 gram voor een 520 op 18 duims.

Comment

• totaal nutteloze (en ook wel onverantwoorde) bijdrage van mijnen twege maar damn... wat ligt die 5-reeks stabiel op de baan! Met m'n 520dA touring dit weekend 's nachts, verlaten snelweg, flat-out naar 230 km/h op de teller, 217 op coyote gps en die kar gaf geen krimp, blijft op rails liggen (niet tegenstaande dat een klapband wel nogal wat roet in 't eten zou gooien...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      totaal nutteloze (en ook wel onverantwoorde) bijdrage van mijnen twege maar damn... wat ligt die 5-reeks stabiel op de baan! Met m'n 520dA touring dit weekend 's nachts, verlaten snelweg, flat-out naar 230 km/h op de teller, 217 op coyote gps en die kar gaf geen krimp, blijft op rails liggen (niet tegenstaande dat een klapband wel nogal wat roet in 't eten zou gooien...).
                      Je vergat erbij te zetten "op een Duitse autosnelweg waar er geen snelheidsbeperkingen gelden"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                        Je vergat erbij te zetten "op een Duitse autosnelweg waar er geen snelheidsbeperkingen gelden"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                          totaal nutteloze (en ook wel onverantwoorde) bijdrage van mijnen twege maar damn... wat ligt die 5-reeks stabiel op de baan! Met m'n 520dA touring dit weekend 's nachts, verlaten snelweg, flat-out naar 230 km/h op de teller, 217 op coyote gps en die kar gaf geen krimp, blijft op rails liggen (niet tegenstaande dat een klapband wel nogal wat roet in 't eten zou gooien...).
                          Een 5 is gemaakt voor de Autobahn !

Comment

• Proficiat, heerlijke config.

In de cc zijn bijna alle diesel modellen er uit, behalve de nieuwe 518d. Worden de andere motoren ook bijgewerkt?

Comment

• Zal ongetwijfeld een dikke ketel zijn Charles! Proficiat!!!
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Thanks MPower en El Greco. Het exclusive pack plus zou ik nooit zo besteld hebben omdat ik het te duur vind, en hetzelfde geldt voor de aparte opties zoals comfortzetels, pano-dak, head-up display, die ik zeer mooie maar te dure opties vind. Dat ik ze toch kreeg zonder meerprijs dank zij die actie van BMW vind ik wel fantastisch; het was ook het duwtje om nu te tekenen en niet te wachten op bv. het autosalon.

De motoren blijven hetzelfde voor zover ik weet.

Voor de 530D zijn ze er op 1 of andere manier in geslaagd om de CO2 te laten zakken van 145 naar 139 g/km, en 0,2 sec van de 0-100 tijd af te doen (niet dat ik daar zo van wakker lig).
                                Dit bij ongewijzigde waarden voor pk's en Nm 's.
                                Op motor-talk.de worden een verbeterde Cx en een andere motorprogrammatie als mogelijke verklaringen naar voor geschoven.
                                Last edited by charlesvdw; 01/07/2013, 22:18.

Comment

• Heb net nog eens op de BMW-site gekeken (was zeer lang geleden) voor de GT is het instapmodel de 535D Xdrive (313pk), blijft dit zo of zal de 530 xDrive er ook nog komen?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Schitterende config en natuurlijk super dat je hebt kunnen profiteren van die extra korting op de exclusive pack plus. En die 30d is ook een supermotor, vorig jaar ook eens een dag mee rondgereden. Ga je veel plezier aan beleven.

Comment

• @ charlesvdw. De 530d is een droom van een wagen, zowel qua schoonheid als qua rijplezier. Enkel mist uw configuratie 1 optie: xDrive. Zo'n koppelrijke 530d gezinswagen kilometervreter schreeuwt gewoon voor een betere tractie wat de xDrive u zal bieden. Ik wil alleszins niks anders meer.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• En wat als de nieuwe F80 M3 niet met xdrive te verkrijgen zal zijn ?

Comment

• El Greco: er zal ook een 520D en 530D zijn voor de GT.

BMWMB : ik wil echt eens RWD !

Comment

Working...
                                          X