Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hele knappe lijn heeft deze wagen! Geen fan van het interieur, jammer genoeg. Waarom geen benzine kopen, een Maser diesel, wist zelfs niet dat het bestond
Die velgen zijn mooi, houden zo
Hele knappe lijn heeft deze wagen! Geen fan van het interieur, jammer genoeg. Waarom geen benzine kopen, een Maser diesel, wist zelfs niet dat het bestond
Die velgen zijn mooi, houden zo
Ik moet eerlijk zijn dat ik in het begin ook twijfels had. Mijn initieel idee was om op deze standaard velgen tegen de winter winterbanden te leggen en dan volgend voorjaar voor aftermarket groter te gaan. Maar nu ik de wagen zo zie en ik er mee rij vind ik eigenlijk dat hij er zo ook mooi uitziet en eigenlijk al strak genoeg rijdt voor mijn persoonlijke smaak. Een goede balans tussen strak en comfort (ik ben ook veel meer op mijn gemak om mijn vrouw te laten parkeren met deze velgen/banden... ).
Vrijdag avond wagen dus afgehaald. Aflevering was vlot, correct en vriendelijk. Ongeveer klein uurtje: 10-15 minuutjes papieren, waarborg, Europ Assistance,... en kleine 45 minuutjes uitleg van de wagen zelf. Ik ben nu ook wel niet de mens die er niets van begrijpt en waar je alles 3 keer moet aan uitleggen, dus dat was meer dan OK.
1e ervaringen: de wagen rijdt uiteraard fenomenaal. Ben echt heel tevreden dat ik voor het zwart geweest ben en dat in het interieur ook consequent heb doorgetrokken. Interieur volledig zwart is super. Afwerking van het interieur is super, de wagen waarmee ik testrit had gedaan had een rood lederen interieur, maar bij mij het volledig zwart voelt en ziet er nog meer "af" uit. Prachtig. Koffer is ook héél, héél ruim. Super praktisch.
De wagen rijdt en stuurt wat mij betreft strak genoeg. Wat echt gewend worden is, is hoe laag de wagen tegen de grond hangt. Ik kom natuurlijk van een Range Rover, maar ik herinner mij echt niet dat mijn BMW 5 van daarvoor zo laag was. Elke vluchtheuvel moet je echt héél voorzichtig over gaan of je hebt prijs.
Party piece is en blijft de sport stand natuurlijk... Echt niet normaal. Maandag kwam ik via de expres weg van de kust terug naar A'pen, komt er plots ene met zo een SUV van Mazda in mijn gat duwen... pippo zeg... Ik kan het niet laten, van zodra de weg vrij was het ik hem in sport gezet, gezwaaid in mijn achteruitkijk spiegel en vol gas gegeven... Als je zo 70-80 rijdt en je wilt iemand inhalen: effen sport in, beetje gas en bang... Voorbij. Met dan nog eens dat fenomenaal lawaai er bij. Genieten.
Heb ondertussen 500 km gereden, vrijdag avond file van Wijnegem naar Wilrijk, dan wat in het stad rond gereden, op en af naar de kust en aan de kust ook nog wat in druk verkeer met veel start/stop en rode lichten. Vandaag mijn gebruikelijke commute: A'pen Brussel over de A12 heen en terug met wat file. Gemiddeld verbruik tot nu toe 6,7. Zeer netjes wat mij betreft.
Blijft een knappe kar hé.
Proficiat met je bolide en hopelijk spot ik je wel eens.
Vrijdag avond wagen dus afgehaald. Aflevering was vlot, correct en vriendelijk. Ongeveer klein uurtje: 10-15 minuutjes papieren, waarborg, Europ Assistance,... en kleine 45 minuutjes uitleg van de wagen zelf. Ik ben nu ook wel niet de mens die er niets van begrijpt en waar je alles 3 keer moet aan uitleggen, dus dat was meer dan OK.
1e ervaringen: de wagen rijdt uiteraard fenomenaal. Ben echt heel tevreden dat ik voor het zwart geweest ben en dat in het interieur ook consequent heb doorgetrokken. Interieur volledig zwart is super. Afwerking van het interieur is super, de wagen waarmee ik testrit had gedaan had een rood lederen interieur, maar bij mij het volledig zwart voelt en ziet er nog meer "af" uit. Prachtig. Koffer is ook héél, héél ruim. Super praktisch.
De wagen rijdt en stuurt wat mij betreft strak genoeg. Wat echt gewend worden is, is hoe laag de wagen tegen de grond hangt. Ik kom natuurlijk van een Range Rover, maar ik herinner mij echt niet dat mijn BMW 5 van daarvoor zo laag was. Elke vluchtheuvel moet je echt héél voorzichtig over gaan of je hebt prijs.
Party piece is en blijft de sport stand natuurlijk... Echt niet normaal. Maandag kwam ik via de expres weg van de kust terug naar A'pen, komt er plots ene met zo een SUV van Mazda in mijn gat duwen... pippo zeg... Ik kan het niet laten, van zodra de weg vrij was het ik hem in sport gezet, gezwaaid in mijn achteruitkijk spiegel en vol gas gegeven... Als je zo 70-80 rijdt en je wilt iemand inhalen: effen sport in, beetje gas en bang... Voorbij. Met dan nog eens dat fenomenaal lawaai er bij. Genieten.
Heb ondertussen 500 km gereden, vrijdag avond file van Wijnegem naar Wilrijk, dan wat in het stad rond gereden, op en af naar de kust en aan de kust ook nog wat in druk verkeer met veel start/stop en rode lichten. Vandaag mijn gebruikelijke commute: A'pen Brussel over de A12 heen en terug met wat file. Gemiddeld verbruik tot nu toe 6,7. Zeer netjes wat mij betreft.
Exclusiviteit is ook niet altijd goed he... Er is een reden waarom er veel audi rondrijdt en weinig maserati.. Een goed aangeklede A6 kost trouwens een heel stuk meer dan een ghibli. En een audi diesel is toch wel, sorry dat ik het moet zeggen, verfijnder dan een Jeep/Lancia diesel die in de Ghibli ligt. Benzine is een ander verhaal )
En een Dacia Duster is ook exclusief in de zin dat die amper rondrijdt
Persoonlijk heb ik de Ghibli ook overwogen hoor en vind ik het een mooie auto.
Exclusiviteit is ook niet altijd goed he... Er is een reden waarom er veel audi rondrijdt en weinig maserati.. Een goed aangeklede A6 kost een heel stuk meet dan een ghibli.
Een Dacia Duster is ook exclusief in de zin dat die amper rondrijdt
Persoonlijk heb ik de Ghibli ook overwogen hoor en vind ik het een mooie auto.
Goed nieuws. Ongeveer 20.000 Ghibli's per jaar wereldwijd lijkt mij mooi aantal om toch voldoende exclusiviteit te behouden. Meer moet dat niet zijn.
Zo denk ik er ook over. Exclusiviteit primeert in deze boven groot volume want er rijden al voldoende 'premium volumemodellekes' rond.
Ze moeten natuurlijk wel voldoende halen om rendabel te blijven.
Maar de toekomstige SUV zal sowieso al wel voor extra volume zorgen.
Gisteren bevestiging gekregen van de garage: wagen geproduceerd & klaar voor transport. Levering bij de dealer gepland eind deze maand. Normaal gezien moet ik hem dus eind Maart/begin April kunnen gaan afhalen als de papieren wat mee willen. Het begint nu echter te naderen, nog 2 tal weekjes.
Hopelijk kom ik jou eens tegen aan zee, ik zit iedere woensdag in Odk.
Gisteren bevestiging gekregen van de garage: wagen geproduceerd & klaar voor transport. Levering bij de dealer gepland eind deze maand. Normaal gezien moet ik hem dus eind Maart/begin April kunnen gaan afhalen als de papieren wat mee willen. Het begint nu echter te naderen, nog 2 tal weekjes.
Sorry. Er bestaat maar één diesel versie, dacht dat gewoon "diesel" voldoende onfo zou zijn.. 3.0 v6, 275pk, 600 nm. Door Maserati herwerkte Chrysler/Fiat motor gekend van de Lancia Thema, Chrysler 300c en nog wat andere modellen uit die groep. Het lawaai is in de Maserati alvast fenomenaal met de sportstand op.
Leave a comment: