Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
    Zijn auto had in de tijd maar 6000 km en rammelde langs alle kanten.
    Hier gelezen dat dit bij de eerste Ghibli's inderdaad zo was, maar nu heel veel verbeterd

    zelf paar minuten met een nieuwe Quattroporte V8 gereden, eigenlijk vind ik alles saai rijden dat de laatste 5 jaar geproduceerd is, maar dit is zeker een uitzondering! zalige auto's

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ga maar niet met de 640d testrijden, want dan wordt de bestelbon van de Ghibli verticaal geklasseerd.
    Dat denk ik ook. Ik wens je veel geluk met de maserati. Dat is een mooie wagen.

    Ik heb een tijdje geleden ermee gereden met de diesel versie van een klant. Mijn daily was in de tijd(is nu nog) de Jaguar XFS met exact de zelfde motor 275Pk/600 NM koppel. De maserati was een grote teleurstelling . Zijn auto had in de tijd maar 6000 km en rammelde langs alle kanten. Wat ik ook niet begreep was de power. 275pk voelde als 200 PK max.

    Nu een jaar later heeft mijn klant de auto al verkocht.

    De 640d van BMW is in mijn ogen ook veel beter.

    Hoe dan ook, proficiaat met de auto.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Ga maar niet met de 640d testrijden, want dan wordt de bestelbon van de Ghibli verticaal geklasseerd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Maserati inruilwaarde is na een paar jaar altijd relatief weinig en voor een 4 deurs is dit meestal nog minder, ik zou niet kijken naar de huidige inruilwaardes van de Ghibli's want de auto is veel te recent. Niettemin, er is meer in het leven dan alleen maar de rede (saai saai) dus gewoon terugsturen die bon als ge er U niet al te zeer mee moet doen

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Bestelbon voor Ghibli Diesel ligt hier sinds gisteren namiddag op mijn bureau, ondertekend door de dealer. Heb hem ondertussen tegen getekend maar nog niet terug gemaild. Config is nu OK, prijs negotiatie is geëindigd waar ik wou, testrit van 3 uur was goed. Ik ben eigenlijk overtuigd van de wagen.

    Maar dit is toch een wagen die een trap duurder is dan wat ik gebruikelijk koop en waar ik dus wat langer zal (moeten) mee rijden dan de gebruikelijke 2 jaar anders zal het verlies echt groot zijn. Allicht dus toch een 4-tal jaar wat wil zeggen 100.000 - 120.000 km en dan komen zaken als betrouwbaarheid en 2e handswaarde ook in het spel. De Ghibli Diesel bestaat nog maar een jaar en diegene in Europa met het meeste km's die te koop staan (een paar van 60.000km+ al tegen gekomen) lijken hun waarde goed tot zéér goed te houden. Maar het is vandaag natuurlijk koffiedik kijken, Maserati spreekt ook om sowieso productie nooit boven de 75.000 auto's per jaar wereldwijd te laten gaan (als ze er ooit raken) om de exclusiviteit te beschermen. De 1e tekenen zijn niet slecht, maar er is geen zekerheid.

    Aan de andere kant kan ik voor dezelfde prijs een (jonge) 2e hands Panamera Diesel met pakweg rond de 40.000km op de teller kopen waar betrouwbaarheid en 2e handswaarde verzekerd zijn. Of een BMW 640d Gran Coupé met 10.000 km.

    Maar eerlijk: de Maserati is gewoon een mooiere auto en véél en véél fijner om mee te rijden dan een Panamera Diesel. Ik heb nog nooit met een 640d Gran Coupé gereden dus dat kan ik niet vergelijken. De VAA is ook in het voordeel van de Maserati omdat de nieuwprijzen van de Panamera en de 640d Gran Coupé zo hoog zijn.

    Nog paar dagjes laten bezinken.
    Last edited by Yves_0016; 01/01/2015, 12:22.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Tja, lang met het laatste model rondrijden doe je tegenwoordig sowieso niet he...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Krijgt idd wat meer pk's, co2 weet ik niet. Stond in Auto Motor und Sport.

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Ik meen ergens te hebben gelezen dat er binnenkort een update ging komen van die dieselmotor met lagere co2?
    Ja. Lap. Nu is mijn goesting om direct te kopen helemaal over. Nu moet ik sowieso eerst weten wat hier van aan is voor ik iets bestel.

    Leave a comment:


  • Haddock
    replied
    Ik meen ergens te hebben gelezen dat er binnenkort een update ging komen van die dieselmotor met lagere co2?

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Vandaag dus uitgebreid kunnen testrijden met de Maserati Ghibli Diesel.

    Gezien sommige commentaren hier ben ik héél erg naar de afwerking gaan kijken. Ik moet zeggen, volledig akkoord met wat germinal hierboven schrijft. Zeer goede afwerking, mooie materialen en zeker trapje hoger dan de gemiddelde BMW, Mercedes of Audi. Afgaande op wat El Greco hier geschreven had heb ik het kapje op het horloge héél grondig geïnspecteerd --> bewoog absoluut niet, zat gewoon mega hard vast, dat ding gaat echt niet ratelen. Afwerking, materialen en interieur top. Je hebt wat minder "tech stuff" aan boord dan in een (vergelijkbaar geprijsde) Duitser, hier geen head-up, surround view, en "knoppekes allerhande", maar er zit wel (net) genoeg tech stuff op. Een meevaller vond ik zeker en vast de ganse info-tainment installatie, de navi is gewoon een garmin, duidelijk, snel, makkelijk, doet wat het moet doen en doet het goed. De andere zaken (airco, audio, instellingen, ...) zijn gewoon goed.

    Niettegenstaande de wagen de buitenafmetingen van een 5 heeft, is de ruimte binnen in iets tussen een 3 en een 5 in. Stoort mij niet, je hebt meer het "cockpit" gevoelt, de wagen is binnen sportiever vorm gegeven. Vind ik zelfs een pluspunt. Mijn kids zijn 3 en 2, dus die kunnen nog wel wat jaren comfortabel achterin toeven voor het nipt wordt. Koffer is dan weer lekker groot, niet hoog, maar héél diep.

    Het rijden: het viel mij onmiddellijk op dat met koude banden en op natte ondergrond de wagen last had van onderstuur en dat dit achterwielen zéér snel doorspinden, zelfs bij "gemiddelde acceleratie". Toen ik een minuutje of 10 ver was en alles beter op temperatuur was, was dit bijna volledig weg. Een troef is zeker het adaptieve stuursysteem, die héél "natuurlijk" aanvoelt. Tijdens een testrit blijf je natuurlijk héél voorzichtige maar heb paar bochten en op- en afritten aan lekker strak tempo genomen en de wagen rijdt en stuurt meer dan voldoende voor dag dagelijks gebruik. Geen enkel probleem. De wagen waarmee is heb gereden was niet uitgerust met peddels aan het stuur, dat was wel jammer. Ik gebruik dat immers héél vaak, zowel om op te schakelen en ook om af te schakelen. Ik ben dat zodanig gewend en dat zit ondertussen zodanig in mijn rijstijl ingebakken dat ik dat wel miste. Is als optie beschikbaar, dus geen probleem en zal het rijden mijns inziens (toch voor mij die dat vaak gebruikt) nog leuker maken.

    Vermogen: komende van een 190PK Range Rover voelde de wagen voor mij snel aan, maar dat is natuurlijk perceptie. Als van een krachtige wagen komt zal dat allicht anders aanvoelen. Ben een paar keer aan een stoplicht op de A12 vol in het gas gegaan toen het groen werd en doorgetrokken naar 140-160 --> naar mijn mening meer, meer dan snel genoeg. Party piece is natuurlijk de Sport stand: verdorie wat een lekker lawaai zeg... Bij het accelereren vanuit stilstand, maar, vooral, als je aan 60-70 eventjes herneemt: hemels lawaai!

    Ik ben van Wijnegem binnendoor naar Wilrijk gereden, dan A12 tot Brussel, dan ring Brussel, E19 terug naar Antwerpen en dan Kontich er af en terug helemaal binnendoor naar Wijnegem, dit is een traject die vrij representatief is voor mijn type kilometers and ik zat een een gemiddeld verbruik van 7,4 liter, inclusief diverse stoplicht sprintjes en redelijk wat "spelen" met tussen acceleraties in de sport stand (ik kreeg echt geen genoeg van dat lawaai). Al bij al een goed gemiddelde wat mij betreft, ik rij vrij vaak van Wilrijk naar Oostduinkerke en terug en op de autosnelweg aan 120 zit je rond de 6 liter. Zou dus toch 1,5 tot 2 liter minder verbruik zijn dan mijn Range Rover.

    Conclusie: ik ben best overtuigd van de wagen maar het blijft een dure wagen met relatief hoge CO2. Voor dezelfde prijs kan je een A7 quattro met 136gr CO en alle toeters en bellen kopen, idem een 530dx met veel opties, Mercedes CLS, en er zijn wel nog wat andere opties. Ik ben wel liefhebber van Italiaanse wagens (vroeger ook 2 Alfa's gehad) dus ik ben wel iemand die sneller dan de gemiddelde persoon de stap zou zetten. Ik zou dus voor hetzelfde geld liever met deze Maserati rijden dan met "een Duitser". Het commercieel gesprek na de testrit liep jammer genoeg stroef. Jammer. Ik zal mezelf moeten overtuigen. Begin Januari kijk ik nog eens of all op zijn plaats valt en dan beslis ik.
    Mooi verslag.
    Op het autosalon stond het het deel van het dashboard dat zich boven de tellers bevind (niet horloge) al los. Kan natuurlijk altijd zijn dat ze een niet top-afgewerkt product op beurzen plaatsen.
    Ben benieuwd naar je uiteindelijke beslissing.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Wat bedoel je juist met het commercieel gesprek verliep stroef?

    Ik kreeg de melding 5% korting op de catalogus prijs.

    Ben het wel helemaal eens met uw ervaringen trouwens...

    Als je van een 190pk 4 cil komt zal de maser inderdaad snel aanvoelen en laat ons eerlijk zijn, hij is ook gewoon meer dan snel genoeg!

    Niet zo snel en geraffineerd als een bmw 30/35d, ( volgens mij maakt BMW de meest sportieve en geraffineerde diesels) maar nog steeds veel meer dan voldoende om op de openbare weg te rijden

    Ik denk niet dat ik tot aanschaf zal overgaan om de eenvoudige reden dat ik dan liever een zeer jonge tweedehands 7 reeks koop met alle mogelijke opties op ( catalogusprijs 130k en je rijdt ermee weg voor 50k)

    Maar als je toch nieuw koopt dan liever een maser ipv de zoveelste beemer

    Het interieur is echt geweldig in de maserati en daar zit je toch heel de tijd


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Vandaag dus uitgebreid kunnen testrijden met de Maserati Ghibli Diesel.

    Gezien sommige commentaren hier ben ik héél erg naar de afwerking gaan kijken. Ik moet zeggen, volledig akkoord met wat germinal hierboven schrijft. Zeer goede afwerking, mooie materialen en zeker trapje hoger dan de gemiddelde BMW, Mercedes of Audi. Afgaande op wat El Greco hier geschreven had heb ik het kapje op het horloge héél grondig geïnspecteerd --> bewoog absoluut niet, zat gewoon mega hard vast, dat ding gaat echt niet ratelen. Afwerking, materialen en interieur top. Je hebt wat minder "tech stuff" aan boord dan in een (vergelijkbaar geprijsde) Duitser, hier geen head-up, surround view, en "knoppekes allerhande", maar er zit wel (net) genoeg tech stuff op. Een meevaller vond ik zeker en vast de ganse info-tainment installatie, de navi is gewoon een garmin, duidelijk, snel, makkelijk, doet wat het moet doen en doet het goed. De andere zaken (airco, audio, instellingen, ...) zijn gewoon goed.

    Niettegenstaande de wagen de buitenafmetingen van een 5 heeft, is de ruimte binnen in iets tussen een 3 en een 5 in. Stoort mij niet, je hebt meer het "cockpit" gevoelt, de wagen is binnen sportiever vorm gegeven. Vind ik zelfs een pluspunt. Mijn kids zijn 3 en 2, dus die kunnen nog wel wat jaren comfortabel achterin toeven voor het nipt wordt. Koffer is dan weer lekker groot, niet hoog, maar héél diep.

    Het rijden: het viel mij onmiddellijk op dat met koude banden en op natte ondergrond de wagen last had van onderstuur en dat dit achterwielen zéér snel doorspinden, zelfs bij "gemiddelde acceleratie". Toen ik een minuutje of 10 ver was en alles beter op temperatuur was, was dit bijna volledig weg. Een troef is zeker het adaptieve stuursysteem, die héél "natuurlijk" aanvoelt. Tijdens een testrit blijf je natuurlijk héél voorzichtige maar heb paar bochten en op- en afritten aan lekker strak tempo genomen en de wagen rijdt en stuurt meer dan voldoende voor dag dagelijks gebruik. Geen enkel probleem. De wagen waarmee is heb gereden was niet uitgerust met peddels aan het stuur, dat was wel jammer. Ik gebruik dat immers héél vaak, zowel om op te schakelen en ook om af te schakelen. Ik ben dat zodanig gewend en dat zit ondertussen zodanig in mijn rijstijl ingebakken dat ik dat wel miste. Is als optie beschikbaar, dus geen probleem en zal het rijden mijns inziens (toch voor mij die dat vaak gebruikt) nog leuker maken.

    Vermogen: komende van een 190PK Range Rover voelde de wagen voor mij snel aan, maar dat is natuurlijk perceptie. Als van een krachtige wagen komt zal dat allicht anders aanvoelen. Ben een paar keer aan een stoplicht op de A12 vol in het gas gegaan toen het groen werd en doorgetrokken naar 140-160 --> naar mijn mening meer, meer dan snel genoeg. Party piece is natuurlijk de Sport stand: verdorie wat een lekker lawaai zeg... Bij het accelereren vanuit stilstand, maar, vooral, als je aan 60-70 eventjes herneemt: hemels lawaai!

    Ik ben van Wijnegem binnendoor naar Wilrijk gereden, dan A12 tot Brussel, dan ring Brussel, E19 terug naar Antwerpen en dan Kontich er af en terug helemaal binnendoor naar Wijnegem, dit is een traject die vrij representatief is voor mijn type kilometers and ik zat een een gemiddeld verbruik van 7,4 liter, inclusief diverse stoplicht sprintjes en redelijk wat "spelen" met tussen acceleraties in de sport stand (ik kreeg echt geen genoeg van dat lawaai). Al bij al een goed gemiddelde wat mij betreft, ik rij vrij vaak van Wilrijk naar Oostduinkerke en terug en op de autosnelweg aan 120 zit je rond de 6 liter. Zou dus toch 1,5 tot 2 liter minder verbruik zijn dan mijn Range Rover.

    Conclusie: ik ben best overtuigd van de wagen maar het blijft een dure wagen met relatief hoge CO2. Voor dezelfde prijs kan je een A7 quattro met 136gr CO en alle toeters en bellen kopen, idem een 530dx met veel opties, Mercedes CLS, en er zijn wel nog wat andere opties. Ik ben wel liefhebber van Italiaanse wagens (vroeger ook 2 Alfa's gehad) dus ik ben wel iemand die sneller dan de gemiddelde persoon de stap zou zetten. Ik zou dus voor hetzelfde geld liever met deze Maserati rijden dan met "een Duitser". Het commercieel gesprek na de testrit liep jammer genoeg stroef. Jammer. Ik zal mezelf moeten overtuigen. Begin Januari kijk ik nog eens of all op zijn plaats valt en dan beslis ik.
    Last edited by Yves_0016; 26/12/2014, 17:15.

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Heb gisteren een testritje gemaakt met de diesel.

    Knappe wagen, proper afgewerkt en hoogstaande materialen. Schitterend! Trapje hoger dan de Duitse merken imo.

    De sport knop, eveneens schitterend. Lekker geluid voor een diesel!

    Minder lovend ben ik over de motor zelf.
    De Motor voldoet zeker wel alleen is er een veel groter turbo-gat dan in mijn 330d en hoewel hij op papier meer pk heeft en meer koppel is hij trager. Motorisch gezien moet de diesel van maserati/FIAT dus onderdoen.

    Nadeel is natuurlijk ook de relatief hoge CO2.

    Heb je graag iets exclusiever dan de zoveelste bmw of audi kijk dan zeker eens naar Maserati



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ik zie dat je van Antwerpen bent, dus ik vermoed dat ik Vrijdag met dezelfde wagen zal rijden als jij mee gereden hebt. Leuk om te lezen, vooral over de afwerking, is toch iets dat ik ook héél grondig wil inspecteren. Wat de motor betreft: ik rij nu zelf met een Range Rover Evoque SD4 190PK, dus voor mij zal het sowieso een bom zijn en ik ben ook een rustige chauffeur, dus ik vermoed dat vermogen voor mij sowieso meer dan voldoende zal zijn.

    Heb vandaag eens de jaarlijkse kosten voor de Leasing + rijtaksen + Verzekering + brandstof uitgerekend in vergelijking met mijn Range Rover Evoque. Uitgaand van 30.000 km, 1,25EUR gemiddeld voor een liter diesel en 9L verbruik voor de Range Rover en 7L verbruik voor de Maserati kost de Maserati een goede 400EUR per jaar minder. Het ligt eigenlijk heel dicht bij mekaar. Als je uitgaat van 30.000km, 1,10EUR voor een liter diesel gemiddeld en 8L verbruik voor de Maserati komt het op vrijwel een identiek jaarkost uit.

    De VAA is wel een stukje hoger, maar nog net binnen het aanvaardbare. Maar bon, je rijdt natuurlijk in een Maserati ipv een Range Rover Evoque, het verschil moet ergens zitten.

    Ik kijk uit naar de testrit.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Maserati Ghibli

    Heb gisteren een testritje gemaakt met de diesel.

    Knappe wagen, proper afgewerkt en hoogstaande materialen. Schitterend! Trapje hoger dan de Duitse merken imo.

    De sport knop, eveneens schitterend. Lekker geluid voor een diesel!

    Minder lovend ben ik over de motor zelf.
    De Motor voldoet zeker wel alleen is er een veel groter turbo-gat dan in mijn 330d en hoewel hij op papier meer pk heeft en meer koppel is hij trager. Motorisch gezien moet de diesel van maserati/FIAT dus onderdoen.

    Nadeel is natuurlijk ook de relatief hoge CO2.

    Heb je graag iets exclusiever dan de zoveelste bmw of audi kijk dan zeker eens naar Maserati



    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Je kunt de markt in de US natuurlijk onmogelijk vergelijken met deze hier in Europa, ook qua restwaardes,... De diesel zal hier veel meer aanslaan en veel betere restwaardes hebben, zo is de markt nu eenmaal.

    Hier ondertussen gebeld en gemaild met de leasing maatschappij, mits nog wat schaven links en rechts geraken we daar wel uit.

    Ik krijg op 26/12 een Ghibli Diesel voor een dagje mee van de dealer, eens zien wat we er van vinden en dan zien we wel.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Tja, indien de benzineprijs hier hetzelfde niveau had als in Sarasota zou in de EU ook quasi geen diesel rondrijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    Schnippy rijdt met de benz. en had ook de diesel test gereden geloof k, anders hem s PMen

    http://www.autoforum.be/showthread.p...aserati-Ghibli
    Hoe kan je een diesel in een maserati overwegen ? Hier in sarasota staan bij de dealer wel 20 benzines , kiezen maar. De diesels zijn nog een kort leven beschoren met een ... Crash restwaarde !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Schnippy rijdt met de benz. en had ook de diesel test gereden geloof k, anders hem s PMen

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Ik ben deze zelf ook aan het bekijken (de diesel). Heel vriendelijk en correct onthaald bij Maserati Antwerpen. Prijs kwam op rond de 74K en op 70K rond, met een (teleurstellende, maar naar Maseratie normen allicht "normale") korting van 5%.

    Laten we het zo zeggen, was 'm 60-64K geweest en 20 gr CO2 minder was 'm allicht al besteld, maar nu moet ik het toch even laten bezinken. Ik koop normaal auto's van pakweg 55K en verander om de 2 jaar. Hier zal ik toch zeker een jaar of 3-4 mee moeten rijden wil ik hem "rentabiliseren" en hij gaat dus toch 90 à 120K km moeten rijden en dan nog verkocht geraken.

    Ik ga 'm binnekort toch eens testrijden. Geen nieuwe info hier over deze? Members die al wat km's op een diesel staan hebben? Of linkskes naar goede "duurtesten" of zo?

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied




    Leave a comment:

Working...
X