Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jocar
    replied
    Blijft toch een schitterende auto, zelfs meer dan 10 jaar later. Toppie!

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli Trofeo review: a 200mph BMW M5 Killer!?

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli Hybrid (330 PS): Noch ein echter Maserati? Test | Review

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest: de goedkoopste Ghibli van het moment

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli Hybrid - Rij-impressie

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest: de ruigste mét V8

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli (M157)

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Onwaarschijnlijk hoe het ganse Fiat concern de boot list zeg. Maserati, zelfs Alfa, nog niet één phev in het gamma. Waanzin.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    Is dan nog een mild hybrid en niet eens een dedicated battery pack met EV modus. En die 2 liter is wss. gewoon die uit de Giulia en geen nieuwe Maserati motor, enkel Maserati luidsprekertjes
    Dit is het toch weer echt niet hoor Maserati...
    Dat wordt nog een hele tijd dure uitstootrechten aankopen bij Tesla dus
    De dag dat Europa dat verbied gaan er toch verschillende constructeur mogen inpakken vrees ik, legendarisch of niet.

    Leave a comment:


  • FvDm
    replied
    Is dan nog een mild hybrid en niet eens een dedicated battery pack met EV modus. En die 2 liter is wss. gewoon die uit de Giulia en geen nieuwe Maserati motor, enkel Maserati luidsprekertjes
    Dit is het toch weer echt niet hoor Maserati...
    Dat wordt nog een hele tijd dure uitstootrechten aankopen bij Tesla dus

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Ghibli Fenice 'Hybrid':







    Leave a comment:


  • MasterC
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Ben ontgoocheld, had gehoopt op een plug in hybride.
    Versta het ook niet echt, is nu toch gewoon een Ghibli met 2.0 er in....

    Leave a comment:


  • Speedhunter
    replied
    Ben ontgoocheld, had gehoopt op een plug in hybride.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Mijn Ghibli nu 5j oud en nog nagenoeg niet te onderscheiden van het nieuwe model (hebben ze geen designers meer in loondienst?, niet dat ik dit erg vind hoor)
    Eerder geen geld meer voor een nieuw model te maken.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Mijn Ghibli nu 5j oud en nog nagenoeg niet te onderscheiden van het nieuwe model (hebben ze geen designers meer in loondienst?, niet dat ik dit erg vind hoor)

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    ELEKTROHULP ÉN VIERCILINDER

    DÍT IS DE MASERATI GHIBLI HYBRID

    Maserati heeft digitaal het doek getrokken van de Ghibli Hybrid. Zoals de naam al zegt, heeft de Italiaanse sedan voortaan elektrische steun in de aandrijflijn.

    Maserati slaat een voor het merk nieuwe weg in, namelijk die van elektrificatie. Nog niet direct in de vorm van een plug-in hybride of EV, maar met mild-hybrid-techniek. De Ghibli Hybrid heeft namelijk een geblazen 2,0-liter viercilinder benzinemotor onder de kap, die een elektrisch steuntje in de rug krijgt van een 48V mild-hybrid-systeem. Al met al is het goed voor een piekvermogen van 330 pk en een maximumkoppel van 450 Nm, dat via een achttraps ZF-automaat naar de achterwielen gaat. Volgens Maserati is de Ghibli Hybrid daarmee in staat om in 5,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te schieten en houdt het versnellen op bij 255 km/h.

    Uiteraard is bij een dergelijke aandrijving ook het verbruik interessant. De 1.878 kilo wegende sedan verbruikt volgens de WLTP-cyclus tussen de 8,5 en 9,6 l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt volgens een voorlopige berekening tussen de 192 en 216 gram per kilometer. Allemaal net weer even wat beter dan we gewend zijn van de Ghibli, al moet je het in de Ghibli Hybrid wel met een wat minder aantrekkelijk klinkende motor doen. Daar heeft Maserati naar eigen zeggen wat op gevonden, want dankzij een speciaal uitlaatsysteem moet de Hybrid "onmiskenbaar als een Maserati klinken".

    Op uiterlijk gebied onderscheidt de Ghibli Hybrid zich slechts subtiel van de regulier aangedreven versies. We zien onder meer licht aangepaste achterlichten, al zal dat waarschijnlijk ook voor de andere versies gaan gelden. De drie ventilatieroosters op de zijschermen hebben een donkerblauw accent gekregen en ook de remklauwen zijn bij de Hybrid blauw van kleur. Bij het logo op de C-stijl is overigens ook een subtiele blauwe lijn verwerkt, die onder de bekende drietand doorloopt. Daarbij is het infotainmentsysteem van Maserati ook iets tegen het licht gehouden. De nieuwste generatie van het op Android-basis functionerende systeem werkt voortaan ook via een iets groter scherm: 10,1-inch in plaats van 8,4-inch.

    De Ghibli Hybrid gaat nog dit jaar in productie en waarschijnlijk volgt de marktintroductie eind dit jaar of begin volgend jaar. In de aanloop daar naartoe zullen ook de prijzen bekend worden gemaakt. Ongetwijfeld wordt de Ghibli Hybrid een aanzienlijk stuk goedkoper dan de bestaande benzine- en dieselversies dankzij de lagere bpm, dus voor Maserati is het te hopen dat dat zijn vruchten zal afwerpen.

    Er komt meer


    Hoewel de Ghibli Hybrid misschien een nog wat voorzichtige eerste stap qua deels elektrische aandrijving is, zit er meer in het vat bij het merk. In september verschijnt namelijk de MC20, een sportief topmodel met een beresterke twinturbo-V6 als kloppend hart. Mogelijk krijgt die daarbovenop ook elektro-ondersteuning. Volgend jaar gaat vervolgens het doek van de opvolger(s) van de GranTurismo en GranCabrio en die zal sowieso volledig elektrisch aangedreven beschikbaar worden. Maserati heeft die auto specifiek genoemd als zijn eerste volledig elektrische model.

















    Leave a comment:


  • Jocar
    replied




    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Rij-impressie: MASERATI GHIBLI

    De Maserati Ghibli is het meest exclusieve model in het zogenaamde E-segment. Gepositioneerd onder de Quattroporte verdedigt de sedan de kleuren van het merk met de drietand als logo. Een recente update moet de Ghibli weer op scherp zetten.


    Bij Maserati weten ze niet hoe ze het hebben. In 2017 verkocht het merk wereldwijd 52.000 auto's; dat is meer dan ooit. Dat de helft daarvan een SUVLevante is, zal niemand nog verbazen. Zelfs voor merken met bijzonder veel racehistorie in het DNA zijn dergelijke modellen van levensbelang. Ondertussen doen de sedans en de GranTurismo en GranCabrio, die al jaren op de markt zijn, nog altijd mee. Voor de GranTurismo is zelfs na bijna elf jaar nog geen pensioen in zicht, wat voor een sportwagen geen belemmering hoeft te zijn. In het segment van de baby-Maserati kan leeftijd echter wel snel gaan tellen.

    Sinds het aantreden van de Ghibli, eind 2013, heeft de concurrentie nogal huisgehouden in zijn klasse. Vrijwel alle modellen in het executive segment zijn geheel vernieuwd, maar volgens Maserati-mensen en -fans moet je daar bij de Ghibli niet zozeer aan denken. Zo'n 100 procent Italiaanse volbloed schijn je namelijk niet al te veel langs de rationele meetlat te mogen leggen; lekker die groenwitrode bril opzetten en vooral genieten is het devies. Dat alle onderdelen uit het land van de laars komen, wordt graag benadrukt. De benzinemotoren stammen van Ferrari, de diesel is door VM Motori ontwikkeld en die dieselspecialist bouwt ze in Ferrara. Dus Modena als thuisbasis voor het merk, Maranello als geboorteplek voor de benzinemotoren en Ferrara als de plaats van herkomst van de zelfontbranders; alleen al het uitspreken van die plaatsnamen zal Italofielen als muziek in de oren klinken! Dat zal evenzeer gelden voor de klanken van de 3.0 V6-biturbobenzinemotor. Sterker, bij iedere rechtgeaarde autoliefhebber lopen de rillingen over de rug door het geluid van de motor.

    Het van een Ferrari V8 afgeleide blok kreeg er in zijn krachtigste vorm 20 pk bij, en met 430 pk gaat de S-versie uiteraard als de brandweer. Continu voel je die voorwaartse drang, de achttrapsautomaat van ZF hoeft er niet voor terug te schakelen. Wil je zelf de controle houden, zet hem dan in de manuele stand en gebruik de enorme schakelflippers in Ferrari-stijl. Het zijn van die geluksmomenten die bijdragen aan de typisch Italiaanse beleving. Natuurlijk is het even slikken wanneer je overstapt in de Diesel, maar die klinkt niet zoals je zou verwachten. De Diesel stampt stationair als een Amerikaanse achtpitter. Een druk op de Sport-knop is daarvoor verantwoordelijk. Natuurlijk hebben de mannen van Maserati en VM Motori heel wat uurtjes sound-engineering in deze truc gestoken. De V6-benzinemotor klinkt van nature al goed. Van dit blok bestaat ook een basisversie met 350 pk, zonder de toevoeging S, maar die variant is voor modeljaar 2018 ongewijzigd gebleven.



    SOFTCLOSE

    De Ghibli is comfortabel en door de lichte besturing – vanaf nu elektronisch bekrachtigd – strooit de auto je in eerste instantie zand in de ogen. Tijdens de eerste meters lijkt de auto nog wat afstandelijk en zwaar, maar in de eerste fanatiek ingezette bocht toont hij zijn ware aard. IJverig zoekt de neus de binnenkant van de bocht op; je merkt dat de gewichtsverdeling goed is. Uitgebreide systemen, zoals actieve cruisecontrol met rijstrookhulp en camera's die de dode hoeken in de gaten houden, tillen de actieve veiligheid naar een hoger plan. Andere koplampen, een gewijzigde grille en nieuwe veiligheidssystemen doen hun intrede op alle motorversies. Bij het dichttrekken van de portieren zorgt softclose-sluiting voor het betere sluitwerk.

    Belangrijker voor de Maserati-koper is dat er nieuwe uitvoeringen zijn, met namen als GranSport en GranLusso. Bij dat laatste niveau worden de inzittenden ondergedompeld in diverse leersoorten, met daarbij zelfs zijde in het hart van de zetels. De firma Ermenegildo Zegna is er verantwoordelijk voor. Het zijn van die details waardoor je een oogje toeknijpt bij het zien van bepaalde afwerkingsdetails die de concurrentie beter voor elkaar heeft.


    OORDEEL

    • +Een bak beleving
    • +Scherpte op snelheid
    • -Bpm is funest voor de prijzen
    • -Afwerkingsdetails onder niveau van de concurrentie







    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Heb jij ook zoveel wit in je achterlichten?
    Het valt alleszins niet zo op.
    Roosters boven uitlaten vind'k wel geslaagd bij de nieuwe.
    Achterlichten Jep:

    Last edited by Schnippy; 09/09/2017, 12:00.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
    Jammer dat ze het stuur niet iets verkleind hebben, is eigenlijk het enige die me ergerde aan deze auto. Nieuwe achterkant is wel vet! Vind mijn interieur mooier.

    Heb jij ook zoveel wit in je achterlichten?
    Het valt alleszins niet zo op.

    Leave a comment:

Working...
X