Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jocar
    replied




    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Maserati Ghibli met dieselmotor!

    Stiekem vermoedden we het al, maar nu heeft Maserati officieel bevestigd om de Ghibli met een dieselmotor op de markt te gaan brengen.


    Met de Ghibli richt Maserati z'n vizier op auto's als de BMW 5-serie en Mercedes-Benz E-klasse. Beide auto's die in het zakelijke segment opereren, een wereld waar niets zo belangrijk is als een goede dieselmotor. Maserati heeft dit door, en lepelt daarom voor het eerst in z'n geschiedenis een oliestoker in een van z'n auto's.
    De krachtbron wordt een 3.0-liter V6 turbodiesel die 275 pk levert. Met een koppel van 600 Nm moet dat wel van z'n plek willen, zo bewijst z'n acceleratietijd van 0-100 km/h in net 6,3 seconden. Z'n gemiddelde verbruik is vastgesteld op 6.0-liter per 100 km/h, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van minder dan 160 gram per kilometer. Wie achter het stuur plaatsneemt wordt volgens Maserati niet afgeleid door een misschien vreemd in te passen dieselbrom. Het Maserati Active Sound-systeem laat in het interieur een sportieve sound horen, aldus het persbericht. Met één druk op de Sport-knop wordt het geluid nog luider. Prijzen zijn nog niet bekend.
    Maserati doet voor het eerst ook een boekje open over de prestaties van z’n jongste telg. De dikste motorisering is een 3.0-liter V6 met dubbele turbo, welke in de Ghibli S komt te liggen. Het blok perst er 410 pk uit en levert een koppel van 550 Nm bij een toerental van slechts 1.750 tpm. Daarmee sprint de Italiaan in precies 5 seconden naar de 100 km/h. Doorrennen doet –ie tot 285 km/h. Achterwielaandrijving moet het ding behoorlijk speels maken. Wie liever meer tractie wenst, kan kiezen voor Maseratis Q4 vierwielaandrijving-systeem. Opvallend detail: deze optie gaat aan de neus voorbij van rechtsgestuurde Ghibli's.
    Voor wie het wel een beetje minder kan heeft Maserati een kleinere V6 in de aanbieding. Deze 3.0-liter met enkele turbo stuurt 330 pk en 500 Nm aan koppel naar de wielen. Daarmee verbruikt hij 9,6 l/100 km maar weet hij wel in 5,6 seconden naar de 100 km/h te rennen. Ook geen slechte prestatie. Vierwielaandrijving is niet leverbaar op deze kleinere V6, ook de diesel zal het zonder Q4 moeten doen.

    Leave a comment:


  • Peba
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Ik heb toch ook ergens 65.000€ gelezen, en met standaard automaat, en meer opties standaard dan bij de Duitsers.
    Als de voorgaande zin waar is kan hij qua prijs/uitrusting wedijveren met bv een 530D.
    Alleen wil ik, zoals ik een paar posts hoger zei, nog zien dat hij qua CO2 ook in een vergelijkbare grootteorde zit met zijn Amerikaanse diesel.

    Die prijs zou mij sterk verbazen. De Quattroporte zit vlot rond de 120.000 EUR. Dan zou Maserati qua prijs een gat laten vallen van meer dan 50.000 EUR in zijn gamma? Ik meende toch ook al indicaties in de richting van 85.000 - 90.000 EUR gelezen te hebben.

    De diesel is trouwens niet Amerikaans. VM is een Italiaans bedrijf, uit de provincie Ferara. Alle engineering en de productie gebeuren in Italië. De aandelen zijn jaren geleden aan Amerikanen verkocht en via-via bij Chrysler terecht gekomen. En vermits Chrysler nu zelf een Italiaanse hoofdaandeelhouder heeft, is zelfs op het niveau van het aandeelhouderschap VM weer een stuk Italiaanser geworden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mmmm, mooi, maar ik heb wat schrik voor de ware identiteit van deze auto.
    Ze hebben de Chrysler 300c in een Italiaans maatpak gestoken...
    Ook in het interieur herken je dezelfde bedieningsknoppen voor het licht en ramen.
    Dus ik hoop van harte dat ze er iets beters van gemaakt hebben dan dit: http://www.youtube.com/watch?v=-AjFYl3Nr-c

    Leave a comment:


  • fblade
    replied
    vanaf wanneer in de showroom ?

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Ik heb toch ook ergens 65.000€ gelezen, en met standaard automaat, en meer opties standaard dan bij de Duitsers.
    Als de voorgaande zin waar is kan hij qua prijs/uitrusting wedijveren met bv een 530D.
    Alleen wil ik, zoals ik een paar posts hoger zei, nog zien dat hij qua CO2 ook in een vergelijkbare grootteorde zit met zijn Amerikaanse diesel.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Als je een diesel wil,, koop dan een Duitse tractor zoals mijn 530d. Die dingen zijn gewoon perfect voor wat ze moeten doen. Als je een Maserati koopt, dan wil je toch gewoon meer emotie. Dat kan toch enkel maar met zo'n heerlijk brullende benzine. Zo'n V6 met 410pk, dat is het ideale hart voor deze Italiaanse wagen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Prijzen zouden in de onderkant van die vork gaan liggen volgens wat ik tot nu toe heb gelezen.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
    Vermits je bij die Duitsers al aardig uit de voeten kan tussen 65.000 en 75.000 EUR catalogusprijs, gaat deze Maserati daar nooit mee kunnen concurreren op de markt voor bedrijfswagens voor CEO's. Zelfs als zijn CO2 in de buurt zou liggen, gaat de catalogusprijs in een heel ander territorium zitten.
    Denk ik ook, en dat zal de dooddoener zijn vrees ik.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Als die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
    Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.
    Bwah, kweet dat ni, bij Jag zitten ze toch ook al aan 163g Co2 voor hun 275pk versie. Zou ik mee kunnen leven, maar weet wat je bedoelt, die van de heilige drievuldigheid worden tot op een bepaalde hoogte zeer goed ecologisch finegetuned.

    Leave a comment:


  • Peba
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Als die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
    Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.
    Vermits je bij die Duitsers al aardig uit de voeten kan tussen 65.000 en 75.000 EUR catalogusprijs, gaat deze Maserati daar nooit mee kunnen concurreren op de markt voor bedrijfswagens voor CEO's. Zelfs als zijn CO2 in de buurt zou liggen, gaat de catalogusprijs in een heel ander territorium zitten.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    autobak is de zf 8 traps
    motor de vm 3 liter

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Als die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
    Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.

    Leave a comment:


  • MikeVee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


    Bron + meer foto's: [www.autoedizione.nl]
    Vreemd patroon van achterruitontdooing achter de hoofdsteunen achteraan (of het gebrek eraan).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Er werd de voorbije jaren in de autopers veel gesproken over een (aangepast) w210 chassis.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    knap dat maserati op een w210 chassis een nieuwe auto op de markt gooit
    thumbs up!

    maar is het niet 211?

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    das gvd bijna een 124

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Op deze foto is 'm niet 'dik' genoeg. Staat veel te hoog op z'n poten, en de wielen zijn precies een maat te klein.
    stel nou dat die wagen zo werd geleverd zoals jij wil, wat gaan hobbytuners dan nog moeten doen...

    knap dat maserati op een w210 chassis een nieuwe auto op de markt gooit

    Leave a comment:


  • Speedhunter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Op deze foto is 'm niet 'dik' genoeg. Staat veel te hoog op z'n poten, en de wielen zijn precies een maat te klein.
    Verlagingsveren en andere velgen en het is opgelost.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Op deze foto is 'm niet 'dik' genoeg. Staat veel te hoog op z'n poten, en de wielen zijn precies een maat te klein.

    Leave a comment:

Working...
X