Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo een Mercedes moogt ge hebben van mij. Das Haus draaide tot nu in feite niet om de hoogste pk/l willen hebben. Zelfs BMW niet.
Daarvoor hebben ze eigenlijk hun F1 wagens.
Dat pk\ l verhaal is nochtans de toekomst. Alle spelers op de markt werken met kleinere motoren en niemand wil inboeten op vermogen... De tijd dat overal een 6 of 8 pitter in werd gegooid is voorbij.
De A45 Amg is een auto voor een niche markt die inderdaad ver af staat van de klassieke Mercedes klant. Het is echter wel een machine die nieuwe klanten naar het merk zal lokken.
Na een korte, voortijdige eerste ontmoeting is het nu tijd voor de volledige kennismaking. De Mercedes A 45 AMG is officieel!
Gisteren hadden we de beschikking over gelekte specificaties en die blijken te kloppen. De A 45 AMG heeft inderdaad de beschikking over een 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 360 pk en 450 Nm koppel. Daarmee heeft de auto de sterkste productieviercilinder die er is onder de kap, aldus AMG. De sprint naar 100 km/h kost de auto 4,6 seconden en bij 250 km/h grijpt een begrenzer in. Mercedes-Benz houdt niet van half werk: het koelingssysteem is afkomstig van de SLS AMG. Om alle kracht in toom te houden, heeft de A 45 AMG de beschikking over een nieuwe 4Matic-vierwielaandrijving. Schakelen gaat via een AMG Speedshift DCT sporttransmissie met dubbele koppeling.
Diverse rijmodi mogen op een modern kanon als de A 45 AMG natuurlijk niet ontbreken. Naast de C (Comfort) en S (Sport) modi heeft de auto ook een 'Momentary M mode'. Met een druk op de knop schakelt de transmissie net zo scherp als een handbak, maar de bak blijft dit zelf doen. De S en de daadwerkelijke Manual-mode hebben net zo'n karakter als de gelijknamige schakelprogramma's in de SLS AMG GT. Het ESP heeft drie standen: 'aan', 'Sport' en 'uit'.
De A 45 AMG komt met snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en heeft een aangepaste voor- en achterwielophanging. De hot hatch heeft een high performance-remsysteem en 18-inch lichtmetaal.
Ondanks de enorme kracht voldoet de A 45 AMG aan de strenge Euro 6emissie-eisen. Het gemiddeld verbruik is 6,9-7,1 l/100 km en de CO2-uitstoot is 161-165 g/km.
De A 45 AMG beleeft z'n debuut op de Salon van Genève. In juli verwachten we 'm bij de dealers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Miljaar wat een dik machien. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat 'm 'maar' 4 cilinders heeft. Toch ben ik benieuwd naar de sound, want bij AMG kennen ze daar wel wat van.
BMW en Audi, eat this!
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Als ik puur naar het uiterlijk kijk vind ik de 250 sport er exclusiever uitzien met dat rode biesje. Ik vind de echte amg versie op uiterlijk vlak niet zo verschrikkelijk onderscheidend met een gewone a180 amg pack versie. Als ik ooit een a koop zal het de 250 sport zijn. Ookal omdat 360pk misschien iets te heftig zijn op mijn leeftijd
Dat pk\ l verhaal is nochtans de toekomst. Alle spelers op de markt werken met kleinere motoren en niemand wil inboeten op vermogen... De tijd dat overal een 6 of 8 pitter in werd gegooid is voorbij.
De A45 Amg is een auto voor een niche markt die inderdaad ver af staat van de klassieke Mercedes klant. Het is echter wel een machine die nieuwe klanten naar het merk zal lokken.
Sterk dat Mercedes dit doet !
Tot de onderhuidse problemen en roddel beginnen ...
Comment