Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
is nog steeds belachelijk ivm formule 1, waar ze hetzelfde bijna uit 1 liter halen.
en net dat doet mij schrik krijgen. daar gooien ze de motor ook weg na een wedstrijd
Voor het zijn degelijkheid bewezen heeft zou ik het ook niet kopen nee. Maar kan mij inbeelden dat dat allemaal prima werkt. Tien jaar geleden dacht men vast hetzelfde over de huidige twee liter turbo's die rond de 250 pk hebben, toch lijkt dat prima te gaan. Kan best dat het weer zo is, de technologie gaat vooruit.
ja natuurlijk
maar tis al erg dat we moeten nadenken waarom dat 45 blokje niet moet weggesmeten worden
Er is wel een verschil tussen een 18500 RPM blok en een geblazen motor die geen 7000 rpm doet...
Persoonlijk ken ik heel wat jongens die reeds vele 1000-en kilometers deden op circuit met een supercharged K20 van Honda met weinig noemenswaardig onderhoud. Dat is technologie van jaren terug en daar halen ze ook vlotjes 310pk uit. Ik ben er van overtuigd dat ze bij Mercedes weten wat ze doen want indien na enkele maanden de eerste motoren moeten worden vervangen gaat dat een ongeziene imago-schade opleveren en daar hebben ze hun lesjes wel reeds in gehad...
Ik hoop het ik hoop het, maar voor een dopingfreak zou je moeten weten dat lesjes trekken voor sommigen moeilijker is dan anderen
Ik vraag me af of men ooit in staat is om op een of andere manier uit een viercilinder een dubbel geluid te krijgen via harmonischen door speciaal ontwikkelde onderdelen, balansassen of kweetnietwat, zodat er een vleugje 8 in komt. is maar ballonnetje.
Ik hoop het ik hoop het, maar voor een dopingfreak zou je moeten weten dat lesjes trekken voor sommigen moeilijker is dan anderen
Ik vraag me af of men ooit in staat is om op een of andere manier uit een viercilinder een dubbel geluid te krijgen via harmonischen door speciaal ontwikkelde onderdelen, balansassen of kweetnietwat, zodat er een vleugje 8 in komt. is maar ballonnetje.
Akrapovic doet dat... (niet de doping wel het geluid). Het is misschien raar maar persoonlijk ben ik niet zo wild van dat V8 gebrul. Je moet daar eens een dagje inzitten op een trackday...
Nu niet om spelbreker te zijn maar al diegenen die 'flippen' over de behaalde pk's uit een 2 literblok sliepen de afgelopen 4 jaar zeker?
De Evo x fq400 haalt 405pk en 525Nm uit een tweeliter blok... Wat AMG 'presteert' is knap maar is dus zeker niet uitzonderlijk laat staan baanbrekend...
Oh ja de fq 400 is sinds 2009 gewoon bij de dealer te bestellen in de UK en komt met dezelfde garantie als de overige Evo's: 3 jaar of 36.000 miles...
AMG, dat was tot voor kort kleine 600 pk uit 6300cc
Waarschijnlijk omdat voor kort er geen crisis was en ook geen VAA regeling waarbij je geen 1.150 euro netto per maand moest betalen om gewoon in je eigen auto te mogen gaan zitten...
Dat zulke merken (M, AMG, S, RS, ...) downsizen is gewoon omdat ze anders bij wijze van spreken geen enkele auto meer gaan verkopen in bepaalde regio's van de wereld. Van moetes dus
Nu niet om spelbreker te zijn maar al diegenen die 'flippen' over de behaalde pk's uit een 2 literblok sliepen de afgelopen 4 jaar zeker?
De Evo x fq400 haalt 405pk en 525Nm uit een tweeliter blok... Wat AMG 'presteert' is knap maar is dus zeker niet uitzonderlijk laat staan baanbrekend...
Oh ja de fq 400 is sinds 2009 gewoon bij de dealer te bestellen in de UK en komt met dezelfde garantie als de overige Evo's: 3 jaar of 36.000 miles...
2009 Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400: 5-shot gallery, full history and specifications
Je hebt gelijk dat is nog straffer wat ze daar gedaan hebben... Had ik, en dat geef ik grif toe, over het hoofd gezien. De fq400 is echter bij mijn weten toch nooit officieel naar het vasteland gebracht of ben ik verkeerd ? De 36000 miles garantie is echter wel niet zo denderend...
Comment