Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW ///M 135i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Men kan dan beter het verschil tussen opgegeven gemiddeld verbruik en werkelijk verbruik van de 1M optellen bij het opgegeven verbruik van de m135i, en daarmee dan de helft van het verschil dat overblijft met het werkelijk verbruik van de 1M er nog eens bijtellen, immers om een gelijkaardige auto met een gelijkaardige motor en een gelijkaardige gasvoet met een gelijkaardige kracht te versnellen, heb je gelijkaardige hoeveelheid energie nodig - afgezien hoeveel zuiniger de ene is op deellast dan de andere. Dus 11l...

Ik dacht eraan de leestekens in bovenstaand weg te laten om te zien wie er nog zou kunnen volgen
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Als ie minder dan 10l verbruikt zou ik al heel blij zijn...

Comment

Onze E88 135i DKG zit nu op gemiddeld 12,5 liter verbruik. Op de snelweg kan je onder de 10 liter geraken, maar eens je van de snelweg af bent, zal het verbruik snel boven de 10 liter stijgen. Deze 135i nodigt uit om sportiever gereden te worden, waardoor het verbruik snel stijgt. Tja, het geluid moest dan ook maar niet zo heerlijk zijn...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Onze E88 135i DKG zit nu op gemiddeld 12,5 liter verbruik. Op de snelweg kan je onder de 10 liter geraken, maar eens je van de snelweg af bent, zal het verbruik snel boven de 10 liter stijgen. Deze 135i nodigt uit om sportiever gereden te worden, waardoor het verbruik snel stijgt. Tja, het geluid moest dan ook maar niet zo heerlijk zijn...
          Dan zit je ook dik boven de 200g CO2/km hoor...

Comment

Het geluid van de M135i is dan nog eens zoveel beter .
            Op spritmonitor zit de eerste (manual) in de inrijperiode op 8.1, een automaat zou zelfs nog 0.5 liter minder kunnen verbruiken.
            Ok, er zal nog een eike onder de gas steken maar je ziet dat het wel mogelijk is. Iets om op te volgen...

Zou er ook een goed uitgeruste M335i komen voor pakweg 50K euro?

Comment

valt nog goed mee van prijs vind ik, en heerlijk met zo een topautomaat.

wel raar dat hij zoveel goedkoper is dan de 1 M coupe van de vorige generatie.. gewoon omdat het een coupe is? Ok daar stak wat meer M technologie op maar motorisch zijn ze toch bijna gelijk en daar stak, denk ik, geen automaat op of wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                Het geluid van de M135i is dan nog eens zoveel beter .
                Is dat zo? Het is nochtans dezelfde motor sinds de facelift.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Finetuning heet dat, van zowel motor als uitlaat. De 1M klinkt toch ook niet hetzelfde?

Comment

Is zo. Idem als het verschil in sound tussen een Z4 sDrive35i en een Z4 sDrive35is. Het verschil is groot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                      Op spritmonitor zit de eerste (manual) in de inrijperiode op 8.1, een automaat zou zelfs nog 0.5 liter minder kunnen verbruiken.
                      Ok, er zal nog een eike onder de gas steken maar je ziet dat het wel mogelijk is. Iets om op te volgen...
                      Ik snap echt niet dat er mensen zijn die zoiets zouden kopen om er dan eco-runs mee te doen ...
                      Da's meer bedoeld als fun-auto, en die zal meer dan waarschijnlijk ergens rond de 12L/100km zitten.
                      Als ge maar 7 liter wilt verbruiken koopt dan een 116i, spaart u veel centen uit en ge gaat het verschil toch niet merken
                      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                        Ik snap echt niet dat er mensen zijn die zoiets zouden kopen om er dan eco-runs mee te doen ...
                        Da's meer bedoeld als fun-auto, en die zal meer dan waarschijnlijk ergens rond de 12L/100km zitten.
                        Als ge maar 7 liter wilt verbruiken koopt dan een 116i, spaart u veel centen uit en ge gaat het verschil toch niet merken
                        De nagel op de kop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                          200% gelijk, behalve dat mijn 116i F20 10,5 gemiddeld verbruikt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                            200% gelijk, behalve dat mijn 116i F20 10,5 gemiddeld verbruikt
                            Idd, ook met een 116i ga je moeite moeten doen om aan 7 liter te blijven. Het ging er maar om dat het mogelijk is een M135i onder de 11 liter te krijgen, of dat dikwijls gaat voorkomen is een andere zaak.

Comment

ik vind het toch relevant om om het gebruik te bespreken hoor, een 135 gaat voor veel mensen niet een fun auto voor erbij zijn maar een daily, en dan sta je als gemiddelde belg dus gewoon mee in de file, of van het ene rodel licht naar de andere te bollen, etc etc.. af en toe ga je misschien eens naar de Ardennen, Duitsland of sta je van voor aan het rood licht voor een sprint, maar 80% van de keren niet, dan is het toch fijn om te weten dat je dan op een verbruik kan geraken wat niet exorbitant hoog maar gewoon redelijk en betaalbaar?

wel grappig dat die 116 in praktijk tussen 7 en 10 l zit, en dat je bij die 135 in praktijk waarschijnlijk 10-12 gaat hebben, zeker met de automaat die op koppel trekt en laag in de toeren blijft. er is dus amper verschil terwijl het vermogen 3 keer hoger is.

Comment

Volmondig akkoord.

Voor mij zou zo'n M135i een perfecte daily zijn tvv m'n 120d nu ik zo goed als geen kilometers meer doe. (los van het feit dat een '1 ons toch wat te klein geworden is, dus een verhoopte M335i touring zou de perfectie zijn) En daar zou ik zeker niet anders mee rijden tijdens de gewone purposeful verplaatsingen, en dus zou een laag verbruik een leuk iets zijn. Ik kan nu ook genieten van tijdens de (rustige, aan legaal tempo) dagelijkse ritjes echt op verbruik te letten. 't Is 't enige wat je nog kan doen, want de kans dat je tegen de lamp loopt als je je auto op gelijk welke andere manier "tot het uiterste" gebruikt is veel te groot geworden. Dat 'ie dan erg zuinig kan zijn, is mooi meegenomen. Dat 'ie bij 't stevig doorrijden beduidend meer verbruikt dan een diesel, maakt z'n rijplezier en motorsound méér dan goed.

Comment

Ook volledig akkoord.

Ik rij zelf met een Audi TTS (315Pk/420Nm). Ik heb geen nood om elke rit met mijn wagen te rijden alsof ik mij op een circuit begeef. De dagen dat ik rustig wil rijden verbruikt mijn wagen tussen de 8l - 9l. Dit is zeer redelijk als je weet welk vermogen er onder de motorkap zit. Als je uw sportievere wagen dagelijks wilt gebruiken, vind ik het niet meer als normaal dat je toch wat rekening houdt met het verbruik. In het geval van een weekend "fun car" zie ik dit weer anders......

of geld moest niet meer van belang zijn, maar zo ken ik er weinig.....

Comment

De 1M op constante snelheid 120 = +/- 9liter. Gemiddeld zit ik net onder de 11. File en stadsverkeer drijven het verbruik omhoog. Maar 't is wel niet slecht in verhouding tot de bandenmaat en performantie.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Deze velgen vind ik persoonlijk mooier:

Comment

Ik vind ze saai, en zo vlak. 't Zilver kan me wel bekoren, zeker in combinatie met donkerrood leder binnenin. Zou wel twijfelen qua kleur. Estoril is erg knap maar een beetje te flashy naar m'n zin. Zwart no way. Wit nog no wayer. En dan schiet er niet veel meer over...
                                        Last edited by ; 16/09/2012, 23:47.

Comment

• 10 l met een kleine compacte stadswagen is wel erg veel.

Comment

Working...
                                          X