Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
    Vanaf wanneer is hij bestelbaar?
    De officiële voorstelling is 6 maart en vanuit de fabriek in Gent heb ik vernomen dat de productie start in april met een leverbaarheid vanaf juni/juli. Of het klopt, dat zien we wel, maar het is een indicatie. De eerste modellen zullen waarschijnlijk voor de showrooms zijn.

    Comment


    • #62
      Sjiek, mooie buitenkant en ook heel mooi interieur. Dit zal een topper worden voor Volvo en ik gun het hen van harte. De Audi A3 en de bmw 1 hebben er een zware concurrent bij. Hopelijk is hij een beetje goed geprijsd ook.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
        De officiële voorstelling is 6 maart en vanuit de fabriek in Gent heb ik vernomen dat de productie start in april met een leverbaarheid vanaf juni/juli. Of het klopt, dat zien we wel, maar het is een indicatie. De eerste modellen zullen waarschijnlijk voor de showrooms zijn.
        Dankjewel.

        Comment


        • #64
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Zelf heb ik nog knoppekes - m'n eigen auto heeft geen controller. Ik meld gewoon wat ik ondervind als ik met andere auto's rijd (een controller leer je aan in een minuut of 2, of sneller, en bedien je daarna blindelings) en wat er in diverse magazines wordt getest. Een controller is simpelweg veel veiliger - en Volvo staat toch voor veiligheid, leek me.
            Je kan nochtans alles met de scroller op het stuurwiel bedienen.
            Door deze lang in te houden krijg je links op het scherm alle functies. En wanneer je dan kiest voor bijvoorbeeld een muziekbron, kan je vanaf het stuurwiel in de menu en een keuze maken tussen muzieknummer (ipod/cd) of radiopost. Alleen bij navi zal je de knoppen in het midden gebruiken om het adres in te geven of om een specifiek lied te zoeken in de lange mp3-lijst.

            En iedereen die ooit gesmst heeft, weet welke letter onder welk nummer op het klavier staat, dus op zich is dit vrij snel gebeurd en zonder dat je veel naar het klavier moet kijken.

            Ik snap je punt en ik had het anno 2012 ook wel graag gezien, maar je krijgt alles op eenzelfde (doch andere) manier voor elkaar.
            Volvo V60 D3 R-design

            Comment


            • #66
              Zo, dat valt eigenlijk toch wel mee. Op de eerste foto's in het wit kwam de achterkant totaal niet uit de verf. Nu kan ik er wel mee leven. Is er eigenlijk al iets bekend van de motorisering? Zelfde als bij de V60?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

                Nice! Staat ook heel mooi in deze kleur (biaritz blue).
                nls2000

                Comment


                • #68
                  Ik ben er al bijna helemaal verzot op.

                  Black Sapphire, Sleipner 18 erop.......

                  Comment


                  • #69
                    Niet helemaal gerelateerd, maar toch een beetje: http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120227_018

                    Komt deze op het goede moment met de nieuwe regeling? Kleine wagen, geringe catalogusprijs en in DrivE-versie een lage uitstoot...

                    Nog enkele toevoegingen (van andere bronnen):

                    De voetgangersairbag.
                    Voetgangers worden via de bumper gedetecteerd en bij een botsing treedt er een systeem in werking waarbij een airbag wordt geopend die de frontpartij, een derde van de voorruit en een deel van de A-zuil afdekt.

                    Cross traffic alert
                    Het verkeer in een omtrek van 30 meter wordt gedetecteerd en bijvoorbeeld bij het parkeren worden er signalen uitgezonden om de verkeersdeelnemers te attenderen.

                    Traffic sign recogniation
                    Leest verkeersborden

                    Knie-airbag.
                    Wordt standaard, voor het eerst in een Volvo.

                    Naast de reeds door Autointernationaal.nl gepubliceerde foto's zijn nu ook de eerste specificaties van de nieuwe VOLVO V40 bekend. Zo heeft de bagageruimte van de 4,50 meter lange hatchback een inhoud van meer dan 400 liter. Het zuinigst wordt de 1.6D DRIVe uitvoering met 115 pk. Die consumeert gemiddeld slechts 3,6 liter diesel per 100 km. Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich de T5 uitvoering, die goed is voor 254 pk en waarmee de V40 in 6,7 seconden naar 100 km/u kan sprinten. Deze krachtbron komt ook beschikbaar voor de terreinlook variant XC40 en zal tegen meerprijs gecombineerd kunnen worden met vierwielaandrijving. Alle motorversies beschikken over start/stoptechniek en een handgeschakelde 6-bak. Tegen meerprijs is een automaat leverbaar, evenals een sportonderstel. Een wereldprimeur biedt de V40 in de vorm van een passantenairbag. Sensoren detecteren zodra er een voetganger (of fietser) geschept wordt waarna zich razendsnel via de randen van de motorkap een airbag omhoog komt die de val moet verzachten. Overigens zal een knieairbag voor de bestuurder op alle uitvoeringen van de V40 standaard zijn. De V40 krijgt waarschijnlijk een 10 procent lagere instapprijs dan de V50, hetgeen voor Nederland 25.300 euro betekent. +++

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      Je kan nochtans alles met de scroller op het stuurwiel bedienen.
                      Door deze lang in te houden krijg je links op het scherm alle functies. En wanneer je dan kiest voor bijvoorbeeld een muziekbron, kan je vanaf het stuurwiel in de menu en een keuze maken tussen muzieknummer (ipod/cd) of radiopost.
                      Aha, da's perfect.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      Alleen bij navi zal je de knoppen in het midden gebruiken om het adres in te geven of om een specifiek lied te zoeken in de lange mp3-lijst.
                      Aanvaardbaar.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      En iedereen die ooit gesmst heeft, weet welke letter onder welk nummer op het klavier staat, dus op zich is dit vrij snel gebeurd en zonder dat je veel naar het klavier moet kijken.
                      Daar wil het bij soms al 'es mis lopen, niet zozeer met m'n GSM maar wel met dingen die hetzelfde systeem gebruiken, zoals m'n afstandsbediening voor de digicorder. Ik wil niet weten hoe m'n pa b.v. daarmee gaat sukkelen... Daarom lijkt een controller me beter, maar blijkbaar niet voor iedereen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                      Ik snap je punt en ik had het anno 2012 ook wel graag gezien, maar je krijgt alles op eenzelfde (doch andere) manier voor elkaar.
                      True. Gewenning doet erg veel.

                      Comment


                      • #71
                        Wat een prachtige wagen !! En dat Made in Belgium ! Downsizing is geen straf meer !

                        Comment


                        • #72


                          Comment


                          • #73






                            Comment


                            • #74
                              Een T4 met 4 cylinders en eentje met 5 cylinders. Verschil tussen Europa(4) en VS(5)?

                              Comment


                              • #75
                                en uiteindelijk lopen de officiële persberichten binnen, die eigenlijk erg beknopt zijn...



                                Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                We hebben er lang om geroepen maar hier is hij dan eindelijk, de Volvo V40. De opvolger van de S40 en V50 is volledige rond Volvo's nieuwe 'Designed Around You'-principe ontworpen. Volvo pompt een rijk motorengamma onder de kap, gaande van een diesel met een uitstoot van 94 g/km tot een T5 turbo voorzien van 254 pk. Alle varianten krijgen stop-start en een regeneratief remsysteem.

                                Volvo doet nog steeds denken aan veiligheid en ook deze V40 is uitgerust met het Pedestrian Detection en Full Auto Brake-systeem. Een voetgangersairbag, Lane Keeping Aid en een Park Assist Pilot om parallel parkeren te vereenvoudigen zijn ook aanwezig. Volvo wil 90.000 V40's per jaar gaan produceren in de fabriek te Gent. 85 procent daarvan is bestemd voor de Europese markt.

                                De productie gaat van start in mei, de presentatie vindt plaats op het Salon van Genève.
                                Artikel en galerij op Autofans.be
                                Last edited by svenio_g; 28/02/2012, 12:34. Reden: edit: tikfoutje
                                autofans.be

                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                  Een T4 met 4 cylinders en eentje met 5 cylinders. Verschil tussen Europa(4) en VS(5)?
                                  Idd, viel me ook op. En een T5 2-liter en een T5 2,4-liter (beide vijfpitters)?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Het lijkt alsof er voor de T3 150pk geen automaat is. Zou ik zeer jammer vinden aangezien de Powershift sinds kort wél beschikbaar is op een V60/S60 T3 en daar enorm goed zijn werk doet.
                                    nls2000

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Idd, viel me ook op. En een T5 2-liter en een T5 2,4-liter (beide vijfpitters)?
                                      Las het ook. Goeie zet om de 2.0 liter 5 cilinder T5 terug in het leven te roepen
                                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                      '08 S60 2.4D
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eindelijk officiële informatie Volvo V40

                                        Aan het einde van de zomer verschijnt de Volvo V40 op de weg. De Zweden laten er geen twijfel over bestaan. Zijn missie is dat hij serieus moet gaan meespelen in het segment van A3, 1-serie en A-klasse. Nadat de V40 al twee keer is uitgelekt, hebben we nu het officiële materiaal.

                                        Volvo toont op de Autosalon van Genève de geheel nieuwe V40, de eerste ‘premium’ vijfdeurs hatchback van het merk. Hij staat daar in het hol van de leeuw want Mercedes en Audi presenteren daar de A-klasse en de A3, twee aartsrivalen voor de Volvo.
                                        De V40 volgt de S40, V50 en C30 op. Op termijn moet er een hele familie modellen rondom de V40 verschijnen. Welke dat precies zijn, vertelt Volvo nog niet, maar wij kunnen ons een XC40 voorstellen, een stationwagen en wellicht ook een sedan, die moet name voor de Chinese markt interessant is en de liefhebbers van de S40 kan bedienen.
                                        Op benzinegebied bestaat het motorenaanbod uit de T3, die een viercilinder turbomotor heeft met 150 pk. Hij zorgt voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 8,8 seconden en een topsnelheid van 210 km/u. Het gemiddeld verbruik is 5,4 liter op 100 km en daar hoort een uitstoot bij van 134 gr/km. Dan volgt de T4, die ook een viercilinder turbo is. Dit keer heeft hij een vermogen van 180 pk, kan hij in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij 225 km/u. Het verbruik is 5,9 liter op 100 km en de uitstoot is 138 gr/km. Bij de automaat is dat 149 gr/km.
                                        De topper van de reeks heet T5. Daarachter gaat een vijfcilinder schuil met een vermogen van 254 pk. Hij is er alleen als automaat en kan in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Hij houdt pas op bij 250 km/u. Als gemiddeld verbruik belooft Volvo 7,9 liter op 100 km en de uitstoot is 185 gr/km.


                                        Diesels
                                        Het programma met diesels start met de D2; een viercilinder met 115 pk. Hij kan in 12,3 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 190 km/u. Hij nipt slechts 3,6 liter op 100 km en stoot 94 gr/km uit. Voor een veertien procent bijtelling is hij echter net te laat; want hij komt na juli op de markt. Overigens start in mei de productie in Gent.
                                        De tweede diesel is de D3 die een vijfcilinder is met een vermogen van 150 pk. Hij kan in 9,6 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 210 km/u. Het gemiddelde verbruik is 4,4 liter op 100 km en hij stoot 117 gr/km uit. Als automaat is dat 136 gr/km. De dikste diesel is de D4; eveneens een vijfcilinder. Dit keer heeft die een vermogen van 177 pk, sprint in 8,6 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 220 km/u. Het verbruik is eveneens 4,4 liter op 100 km en ook de uitstoot is gelijk met 117 gr/km. Volvo start de levering van de V40 aan het einde van de zomer voor bedragen vanaf 26.000 à 27.000 euro.
                                        Zoals het een nieuwe Volvo betaamt, zijn er natuurlijk ook veiligheidsinnovaties. De grootste is zonder meer de Pedestrian Airbag Technologie, waarbij een airbag uitklapt voor de voorruit wanneer een voetganger wordt geschept. Die beschermt tegen de raamstijlen. Om de techniek te herbergen, gebruikt Volvo een pop up-motorkap, die tevens zorgt voor een lage neus. Verder is er een systeem dat helpt met achteruitkijken bij het verlaten van een insteekvak.
                                        Volvo belooft dat de V40 de beste rijdynamiek in zijn klasse biedt. In elk geval zal de besturing naar ieders zin zijn want de stuurbekrachtiging kan in die standen worden afgestemd. Standaard is er het dynamische chassis en als optie is er het Sportchassis, waarmee de V40 een centimeter lager bij het asfalt ligt.

                                        Bron: http://www.autoweek.nl/specials.php?id=572
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • #80
                                          Vooral een full TFT display en 3 kleuren lijkt me geweldig. Inclusief verlichting in de versnellingspook!!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X