Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Geleverd!
Normaal gezien dinsdag platen en cruisen!
Zeer tevreden van de kleur echt knap!
Neen neen neen, dinsdag platen, dan foto's trekken, dan hier posten, dan cruisen & testen en vervolgens hier verslag komen uitbrengen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Inderdaad prachtige kleur. Zou moeilijk kiezen zijn tussen Maneschijn & Havanna.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
die vag-com mods mag je altijd eens uitleggen als je wilt.
en als zijn kleine broertje eens mee op de foto mag, mag je het ook altijd laten weten.
proficiat
Die vag-com mods kan je hier gewoon op het forum downoaden hoor. Heb ik ook zo gedaan. Ondertussen bij iemand geweest die dit voor mij in orde wou brengen maar zo simpel is het toch allemaal niet.
Ben dus nog op zoek naar een expert met kennis van zaken op VAG-Com vlak.
Ben altijd beschikbaar voor een leuke fotoreportage ;-)
Zo, was al een tijdje geleden dat hier nog eens de tijd gevonden heb om hier eens te komen rondneuzen.
Ondertussen zitten wel al op een dikke 32000km. 15800km stonden er al op toen ik hem ging ophalen dus ik heb alvast mijn best gedaan van september tot nu.
De winterbanden zitten er ook onder. Was een gratis set die ik bij de aankoop erbij heb gekregen. Had ze nog niet gezien maar het zijn 18" velgen met bandenmaat 235 erop dus qua wegligging valt dit best mee.
Ondertussen dus al veel leuke kilometers gebold en sta nog steeds versteld van de prestaties van deze "instap"-diesel.
Vorige week op onderhoud geweest en als vervanging een A5 met 2.7TDI multitronic meegekregen. Wel, dat is nogal eens een verschil.
Ben dus nog steeds super tevreden van mijn keuze en heb veel bekijks met de led-koplampen
Die vag-com mods kan je hier gewoon op het forum downoaden hoor. Heb ik ook zo gedaan. Ondertussen bij iemand geweest die dit voor mij in orde wou brengen maar zo simpel is het toch allemaal niet.
Ben dus nog op zoek naar een expert met kennis van zaken op VAG-Com vlak.
Ben altijd beschikbaar voor een leuke fotoreportage ;-)
Als ge weet wa ge aant doen bent is het niet moeilijk hoor!
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat rijden tov mijn 530d xDrive.
Wij ook!!!
Voila, net terug van Coox in Lanklaar. We hebben een uurtje gereden met deze Allroad.
Wat me onmiddellijk beviel: De compleet andere look dan in een BMW, en dan bedoel ik vooral de klokken met daartussenin een heerlijke computer waarop je diverse functies kan regelen. Echt wel knap.
Wat me nog opviel: Het fantastische ophangingscomfort van de luchtvering. Hier voel je wel duidelijker verschil tussen 'dynamic' en 'comfort'.
Wat me nog opviel: Het lagere verbruik tov mijn 530d xDrive. We hebben enkele kleine wegen gedaan aan een normaal tempo waarbij we af en toe eens een stevige acceleratie hebben gedaan. Na het uurtje rijden was het gemiddeld verbruik 7,5 liter. Als ik dat met de 5 doe, dan zit ik zeker 1 liter hoger. 7,5 liter zie ik meestal pas op mijn boordcomputer verschijnen na 50km snelweg tegen wettelijke snelheid. Dit is opvallend, temeer deze wagen zwaarder is. Allé, ik denk toch dat 'm zwaarder is, want zo ziet 'm er wel uit. Aan het stuur merk je daar weinig van, want dat stuurt zeer direct en voelt minder zwaar aan.
Voor mij staat Allroad voor Allround, want dat is deze A6, de perfecte gezins- en werkwagen.
Wat me opviel: Het minder nerveuze karakter, hoewel de gasrespons toch ook wel zeer direct is. Toch nodigt deze auto minder dan mijn 5 uit tot 'raggen'.
Misschien ook nog effe iets zeggen over het vermogen. Vanuit de lage toeren schiet deze A6 vlot voorruit. Maar in de hogere toeren is 'm duidelijk minder snel dan mijn 5. Ik moet wel zeggen dat deze A6 slechts 5k km op de teller had, en mijn 5 zeer stevig is ingereden. Eigenlijk is 245pk meer dan voldoende. Daarbovenop klinkt deze V6 ook wel best knap. Enkel in de hogere toeren klinkt 'm rauwer dan de 6L in mijn 5. De motor klinkt ook minder door in het interieur.
De versnellingsbak is ook top met zeer snelle schakelovergangen. Wel is de sportautomaat in mijn 5 wat alerter in het terugschakelen. Daar treuzelt deze Audi net iets langer. Hierbij merk je dat de A6 duidelijk minder sportief is.
Nu wacht ik op mijn testrit met de 'gewone' A6 3.0 TDI met 313pk.
Voila, net terug van Coox in Lanklaar. We hebben een uurtje gereden met deze Allroad.
Wat me onmiddellijk beviel: De compleet andere look dan in een BMW, en dan bedoel ik vooral de klokken met daartussenin een heerlijke computer waarop je diverse functies kan regelen. Echt wel knap.
Wat me nog opviel: Het fantastische ophangingscomfort van de luchtvering. Hier voel je wel duidelijker verschil tussen 'dynamic' en 'comfort'.
Wat me nog opviel: Het lagere verbruik tov mijn 530d xDrive. We hebben enkele kleine wegen gedaan aan een normaal tempo waarbij we af en toe eens een stevige acceleratie hebben gedaan. Na het uurtje rijden was het gemiddeld verbruik 7,5 liter. Als ik dat met de 5 doe, dan zit ik zeker 1 liter hoger. 7,5 liter zie ik meestal pas op mijn boordcomputer verschijnen na 50km snelweg tegen wettelijke snelheid. Dit is opvallend, temeer deze wagen zwaarder is. Allé, ik denk toch dat 'm zwaarder is, want zo ziet 'm er wel uit. Aan het stuur merk je daar weinig van, want dat stuurt zeer direct en voelt minder zwaar aan.
Voor mij staat Allroad voor Allround, want dat is deze A6, de perfecte gezins- en werkwagen.
Wat me opviel: Het minder nerveuze karakter, hoewel de gasrespons toch ook wel zeer direct is. Toch nodigt deze auto minder dan mijn 5 uit tot 'raggen'.
Misschien ook nog effe iets zeggen over het vermogen. Vanuit de lage toeren schiet deze A6 vlot voorruit. Maar in de hogere toeren is 'm duidelijk minder snel dan mijn 5. Ik moet wel zeggen dat deze A6 slechts 5k km op de teller had, en mijn 5 zeer stevig is ingereden. Eigenlijk is 245pk meer dan voldoende. Daarbovenop klinkt deze V6 ook wel best knap. Enkel in de hogere toeren klinkt 'm rauwer dan de 6L in mijn 5. De motor klinkt ook minder door in het interieur.
De versnellingsbak is ook top met zeer snelle schakelovergangen. Wel is de sportautomaat in mijn 5 wat alerter in het terugschakelen. Daar treuzelt deze Audi net iets langer. Hierbij merk je dat de A6 duidelijk minder sportief is.
Nu wacht ik op mijn testrit met de 'gewone' A6 3.0 TDI met 313pk.
Straks zal ik nog wat fotookes posten.
Je comments verbazen me helemaal niet en geven een zeer goede kijk op de A6 Allroad weer.
Als ik het her & der allemaal wat lees bij de concurrenten, zouden we wel eens een gemis kunnen hebben aan de prachtige DIS tussen de diverse meters en het professioneel gps unit.
Heb je deze Avant bewust gekozen om proef te rijden, want dacht dat jij geen voorstander was van een break? Of heb je het gedaan omdat je er gewoon de kans toe had?
Ik heb er eens eentje geconfigureerd naar mijn goesting met de motor met 313pk. De configurator houdt al rekening met de salonvoorwaarden. De bruto catalogusprijs is 93k euro. Ik verwacht dat na korting deze Allroad voor 85k euro wel kan gekocht worden.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik heb er eens eentje geconfigureerd naar mijn goesting met de motor met 313pk. De configurator houdt al rekening met de salonvoorwaarden. De bruto catalogusprijs is 93k euro. Ik verwacht dat na korting deze Allroad voor 85k euro wel kan gekocht worden.
UK eens proberen?
Comment