Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
willysmets, ben blij te horen dat jij tevreden bent van je BMW X3 ,wij hebben de nieuwe serie een X3 SDRIVE18D en dat is een achtertraktie, we zien wel wanneer wij de auto hebben hoe hij rijd.
marc
Vandaag zit men eerste week met de nieuwe X3 er op en zeer blij met de wagen. Merk eigenlijk niks op van trillingen die men hier zegt. Maar zal ook wel van persoon tot persoon afhankelijk zijn. Best een testrit maken. Voor mij is hij in elk geval terug een verbetering tegenover mijn vorige X3 . Vooral het verbruik valt goed mee 5,4 liter/100 km op boordcomputer en 5,6 volgens de eerste tankbeurt. 1071 km met eerste tank en volgens boordcomputer kon ik nog een 80km rijden .Niet slecht voor een nieuwe wagen die nog niet ingereden is. Rekening houden met de winterbanden op 19 inch en de vriestemperaturen kan ik daar best mee leven . Mijn vorige X3 zat aan 7 liter. Ik rijd wel voor 90% autostrade. Dus chapeau voor BMW een van de weinige constructeurs die dan ook in de buurt van hun opgegeven verbruik komen in werkelijkheid. Hun nieuwe ECO pro modus doet dus zijn werk zonder dat ik het gevoel had dat de wagen daarom traag werd. Als hij 2000 km heeft op de teller en ingereden is ga ik de SPORT modus is uitproberen, benieuwd hoe hij dan gaat rijden. Vorig jaar een maand met een Audi A5 2.0 D 170 pk van mijn broer gereden die kreeg ik met de beste wil van de wereld niet onder de 7 liter terwijl audi daar heel wat anders beloofd in zijn catalogus. Daarom ook bij BMW gebleven. zonde van het weer, niet leuk om een nieuwe auto na 1 week onder het zout te zien staan
[ATTACH=CONFIG]94623[/ATTACH]
De mijne is nu 2 jaar oud en die deed dat ook ! Een dik jaar geleden gewone banden opgezet ipv run flat en toch een heel stuk beter.
Wat de mijne ook heeft, al van sinds het begin is de binnenkant van de stuurstang dat op oneffen wegdek regelmatig tegen het omhulsel slaat en
een metaalachtig geluid maakt.
De garage heeft het stuk reeds vernieuwd maar het blijft hetzelfde. Iemand ook dit probleem ?
Na 24600 km eerste onderhoud. De achterste remmen waren versleten, 5 liter olie, microfilter en interieur luchtfilter en nog wat testen gedaan. De computer gaf aan dat er een storing op de batterij zat en hebben daarom een nieuwe geplaatst, valt nog onder garantie, x3 is 16 maanden jong. Ook storing op de afstelling van de lichten gaf hij aan omdat ze te hoog stonden en waarschijnlijk de tegenliggers verblinden en parkeerlicht stuk wat ik niet kon zien aan de auto.Is nu allemaal verholpen. Mij eerste factuurprijs was 458 euro wat meeviel voor mij.
Het verbruik ligt rond de 7,5 liter/100km. Ben van de BMW X3 185 pk. diesel kontent.
Na ongeveer 50000 km en 22 maanden ook nog altijd super tevreden over de wagen. Nog geen problemen gehad. Naar mijn mening nog altijd de beste keuze in zijn segment!
Heb verleden week gebeld met BMW Belgium en het probleem met het stuurhuis nog eens aangekaart.
Drie dagen later telefoontje van hen terug met de mededeling dat er reeds een nieuw stuurhuis type 3
bestaat en dat deze van de inspecteur nogmaals mag vervangen worden en het probleem normaal gezien
opgelost zal zijn. Laat ons duimen, derde keer goeie keer !
Heb verleden week gebeld met BMW Belgium en het probleem met het stuurhuis nog eens aangekaart.
Drie dagen later telefoontje van hen terug met de mededeling dat er reeds een nieuw stuurhuis type 3
bestaat en dat deze van de inspecteur nogmaals mag vervangen worden en het probleem normaal gezien
opgelost zal zijn. Laat ons duimen, derde keer goeie keer !
Het nieuwe stuurhuis zit sedert enkele dagen in mijn wagen en ik moet zeggen derde keer, goeie keer is hier zeker op zijn plaats !
Op kasseien was er geregeld een gerammel van de stuurstang in het stuurhuis en heb dit na vernieuwing eens goed getest en het is weg !
Dus aan diegenen die dit ook hebben, allen naar de garage, er is een oplossing !
Het nieuwe stuurhuis zit sedert enkele dagen in mijn wagen en ik moet zeggen derde keer, goeie keer is hier zeker op zijn plaats !
Op kasseien was er geregeld een gerammel van de stuurstang in het stuurhuis en heb dit na vernieuwing eens goed getest en het is weg !
Dus aan diegenen die dit ook hebben, allen naar de garage, er is een oplossing !
Tengevolge van een tot nog toe onbekende oorzaak is mijn panoramadak tijdens het rijden met een ongeziene kracht naar binnen ontploft.
Omdat het op zondag (30 april) mooi weer was, reed ik met het panoramadak gekanteld. Bij het veranderen van rijstrook met aangepaste snelheid op de Nederlandse snelweg (A2), ontplofte de panoramadak met een plotse intense kracht. Het enige positieve aan dit verhaal is dat het mooi weer was!
Iemand ervaring met dergelijke onaangename situatie?
Wow, da heb ik nog niet gezien. Hopelijk niet te veel gewonden. Ik zou niet weten waar dat aan kan liggen buiten een productiefout. Wat was de snelheid waarmee het gebeurde? Niet dat dit veel terzake doet maar alle informatie is welkom. Wat zeiden ze bij de garage?
Ik reed op de A2, Nederlandse autosnelweg vanuit Eindhoven richting Maastricht. Ik reed op de linker rijvak 120 km/u en bij de manoeuvre om naar de rechter rijvak te rijden en mijn rechter richtingaanwijzer te hebben gezet om andere voertuigen door te laten, ontplofte met een ongeziene kracht het panoramadak.
Ik ben meteen op de pechstrook gaan stoppen om even bij te komen van de slag. De Pechdienst heeft me snel ter hulp aangeboden en de service BMW garage heeft me meteen een vervang wagen ter beschikking gesteld.
Bij de garage BMW weten ze echter niet wat dit heeft kunnen veroorzaken en ook is het voor hen de eerste keer dat zij dat horen, zien en hebben meegemaakt.
Constructie fout zou aan de basis kunnen liggen, maar wie zal er voor willen opdraaien? Dit is nog de vraag? Ik ben er gelukkig wel voor verzekerd.
Ik dacht dat er hier reeds een aantal jaar geleden soortgelijke gevallen gemeld waren, misschien op een ander model of zelfs op een ander merk (Audi?), maar ik herinner mij dat toen ik dat indertijd las dat voldoende reden was voor mij om geen panarmisch dak te bestellen. Het rammelt, kraakt en soms ontploft het.
Bij de garage BMW weten ze echter niet wat dit heeft kunnen veroorzaken en ook is het voor hen de eerste keer dat zij dat horen, zien en hebben meegemaakt.
Serieus? Ik heb dit verhaal toch al meermaals gehoord van mensen die zelf bij BMW werken (het ging dan wel telkens om een E60 met panoramisch dak)... Ik dacht zelfs dat het intussen een vrij bekend probleem was.
Serieus? Wanneer het probleem met het panoramadak bij BMW eerder al gekend was en nog steeds een probleem blijkt te zijn, waarom heeft BMW het probleem niet verbeterd of opgelost? De eindrekening die de consument (Klant) betaald voor de nieuwe technologisch onderzoek dat BMW dagdagelijks uitvoert, zou het probleem al verholpen moeten zijn? Blijkbaar is het een nieuw fenomeen dat BMW nog niet vaak ondervonden heeft??? Ontploffing van het panoramadak tijdens het rijden lijkt mij niet een vrij bekend probleem? Zijn er meer BMW rijders die effectief met dit probleem tot de ondervinding zijn gekomen?
Een aantal jaar geleden heb iets soortgelijks aan de hand gehad maar met een zijruit; De wagen was ongeveer 2 maanden oud; Er is iemand van bmw belgium komen kijken en na wat gediscussieer of het nu door teveel spanning op het glas ( of door steeninslag zou kunnen gebeurd zijn volgens die ingenieur van BMW), hebben ze de herstelling, inclusief lakken zijkant wagen die beschadigd was door de kleine glassplinsters ( aan120-130 km/u op autostrade gebeurd ) zelf ten laste genomen naar hun zeggen als commerciële geste , niet omdat er een fabricagefout bewezen was.
Die panoramadaken hebben daar af en toe last van, ja. Ik meen me te herinneren dat er hier twee forumleden zijn die hetzelfde probleem hebben meegemaakt met hun auto. In m'n naaste familie rijdt er een (vorig model) X3 rond en die heeft net hetzelfde gehad.
Laat je niks wijs maken dat men niet weet wat/hoe. Het gebeurt met zekere regelmaat en daar zijn ze zich allemaal héél goed bewust van.
(voor mij was dat de tweede reden om bij m'n huidige auto net géén panoramadak te willen, en de eerste reden is dat de waterafvoer van die dingen nogal 'es verstopt geraakt waardoor je insijpeling kan hebben via de D-zuilen tot in de kofferbak ... waar elektronica zit die daar uiteraard niet tegen kan en een pak kost om te herstellen)
Ik heb de wagen intussen iets meer dan 2 jaar en 46.000km. Gemiddeld verbruik 7.3l; in Zweden (max 110km/u en veel flitscamera's) haalde ik 5.7l. Ben er ook heel tevreden van, super veilige krachtige auto.
Een groot minpunt: ik moet eender welke bluetooth telefoon continu opnieuw pairen. 2 jaar geleden had ik een Samsung Galaxy S nu vandaag een HTC One, telkens top smartphones voor hun tijdperk maar nee, het probleem is er nog. In de telefoonlijst verdwijnt de telefoon alsof die nooit gepaired was. Het is precies telkens als ik op mijn gsm bluetooth eens heb uitgezet dat ik opnieuw moet pairen. Dat doe ik nu dus niet meer en het is veel beter (maar nefast voor gsm batterij) maar toch gebeurt het soms nog!
Ik had het probleem 2 jaar geleden al en in de garage kunnen ze er niets aan doen. Klote, want heb +-400 euro betaalt voor dat systeem.
Het is met business navigatie + bluetooth optie (dus niet de widescreen gps maar de normal screen gps).
Ik rij sinds mei ook met een F25 xDrive20d met M-Sportpaket.
Het is een BMW Jahreswagen die ik bij een gepensioneerde Mitarbeiter in München gekocht heb. (BJ 06/2012 met 5300km)
Tot nu toe ben ik heel tevreden over mijn wagen.
De bedoeling is dat ik er met op wintersport ga gaan de volgende jaren, en daarom zou ik graag een degelijke set winterbanden aanschaffen.
Momenteel liggen er bij mij Pirelli run flat zomerbanden op (vooraan 245/45R19 achteraan 275/40R19).
Voor de winter zou ik er een 17" alu velg willen onder leggen met 225/60R17 winterbanden, ik weet alleen nog niet of ik ook run flat of toch gewone banden ga nemen.
Op mijn vorige wagen (320d E46) had ik gewone Michelin alpine, en nadien Nokian winterbanden liggen, waar ik ook zeer tevreden over was.
Wie van jullie heeft er winterbanden op zijn F25?
welk merk, run flat of geen run flat,...
Wat zijn jullie meningen of ervaringen hier over?
Comment