Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    mmm...6 minuten....
    IK zeg niet dat het beschamende foto's zijn, dat zeg jij...
    Om maar aan te tonen dat anderen het altijd beter weten en de keuzes van andere moet kunnen afbreken.
    Nodig of niet nodig...het komt altijd wel eens van pas, en dan is het leuk om te hebben.
    Wil je het niet...koop het dan niet....maar loop dan niet te zeiken op diegene die het wel kopen....wil je het wel...koop het dan..punt
    Ook niet alleen bij wagens met 400 pk en meer, die rijden er zoveel niet rond.
    De dag van vandaag hebben 3 liters diesel reeds tussen de 500 en 600 NM koppel, en die rijden er veel rond. Wanneer je daar niet oplet bij regen kan een dergelijke kracht u al aardig verrassen. Een gordel, ABS, ESP, BAS, airbag(s), zijn allemaal veiligheids voorzieningen die je hopelijk niet nodig hebt. Als ze 1 maal in 10 jaar uw leven redden is de meerkost van al dat speelgoed het zeker waard, net zoals 4x4 aandrijving, het is niet DE oplossing, maar als het je 1 maal uit het decor houd is het zijn geld waard.
    Daar heb je ook een punt, maar is 400 pk en 600 Nm noodzakelijk... Maar tegen de huidige snelheidslimieten ga je met een "gewone" wagen niet veel in het decor vliegen. Ik ben niet tegen de 4X4. Als iedereen met een gelijk voertuig zou rijden, dan zouden er ook minder slachtoffers zijn... Nu denken de meesten ik rijd met een sportmodel; de mijne stop sneller, is veiliger,...ik mag harder rijden. En mijn auto is extra veilig voor voetgangers.
    Nu eerst maakt hij u uit voor snob. En nu ga jij hem nog verdedigen ? Dus diegene die reageert vreet de bonen ? Eigenlijk hebben wij dezelfde mening...
    citaat: 4x4 in belgië is snobisme in het kwadraat...
    Ik weet het niet beter dan anderen, maar ik durf mezelf en anderen wel in twijfel trekken !! En uitspraken nuanceren.
    Last edited by ; 04/11/2010, 20:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Daar heb je ook een punt, maar is 400 pk en 600 Nm noodzakelijk... Maar tegen de huidige snelheidslimieten ga je met een "gewone" wagen niet veel in het decor vliegen. Ik ben niet tegen de 4X4. Als iedereen met een gelijk voertuig zou rijden, dan zouden er ook minder slachtoffers zijn... Nu denken de meesten ik rijd met een sportmodel; de mijne stop sneller, is veiliger,...ik mag harder rijden. En mijn auto is extra veilig voor voetgangers.
      Nu eerst de anderen uitmaken voor snob, en nu ga jij hem nog verdedigen ? Dus diegene die reageert vreet de bonen ?
      neenee...ik verdedig niemand...
      Maar was wel nieuwsgierig hoelang het zou duren vooraleer men met sneeuwballen begon te gooien..... ni persoonlijk opnemen...
      Het is soms te gek om de discussies, quattro - X drive - 4 matic, BMW - Audi, FWR - RWD en al diene zever te volgen. En maar haantjes gedrag tonen om hun gelijk te halen.
      Ik ga een camion kopen met 6 wiel aandrijving, 1000pk, V12, 6 cil op naft en de andere 6 op diesel...de mijne is toch de grootste...! En als ge ni oppast rij ik u plat....

Comment

• voor mensen van 30-50 jaar zijn jullie echt wel onvolwassen
        2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
          voor mensen van 30-50 jaar zijn jullie echt wel onvolwassen
          Volwassenheid heeft daar niets mee te maken.
          vb: ik rij audi A4, waarom? omdat IK die wagen de mooiste vind in zijn segment.
          Als die nu toevallig RWD had gehad, dan was het zo. het zal mij worst wezen wat anderen daar van vinden.
          Vermogen?
          400 pk heb je zeker niet nodig, met 50 pk kom je ook overal. maar niet onnozel doen, wat meer vermogen is altijd leuk. Je zal er niet altijd beroep op doen, maar het is snachts op de autosnelweg soms wel is leuk lekker door te trekken.
          De nieuwe BMW 520 is een prachtige wagen met meer dan voldoende vermogen, maar een 530 rijdt toch net iets leuker, ook al gebruik je al dat vermogen niet constant.
          Is die 530 rijder dan een snob?
          ALs ik wekelijks in de ardennen moet zijn, jaarlijks op ski vakantie ga, en mij een 4x4 aanschaf, om veiligheids redenen om te vermijden dat ik niet in de winter in the middle off nowhere blijf vast zitten, ben ik nu een snob?
          Ik wil maar zeggen, laat ieder toch zijn ding doen.
          Ik wou een Audi A4 multitronic en heb er één, andere willen een X3 en zijn daar happy mee,
          nog anderen crossen graag met een Twingo rond en zijn daar gelukkig mee...laat ieder toch zijn smeug.....

Comment

Daar heb je ook een punt, maar is 400 pk en 600 Nm noodzakelijk... Maar tegen de huidige snelheidslimieten ga je met een "gewone" wagen niet veel in het decor vliegen. (...).
            tot in de jaren '80 konden dergelijke krachten uiteraard enkel mits de nodige rijervaring gehanteerd worden
            elke RWD met meer dan 150pk's was toen al in moeilijkheid gewoon op een nat wegdek
            dan zijn de elktronische hulpmiddelen gekomen, en konden de autoconstrukteurs het vermogen opdrijven, zonder dat de kopers in de kortse tijd verongelukten
            maar laat ons geen illusies maken : van zodra het wegdek niet perfekt droog is (of begint serieus te kronkelen) wordt al dat geweld vakkundig herleid tot wat werkelijk naar het asfalt KAN versast worden (cfr supra...)
            maar de klant is tevreden : hij kan overal vertellen dat zijn wagen 600Nm produceert...
            nogmaals : het nuttigste metertje op een snelle wagen zou (zoals op de Vayron) eentje zijn dat het instantelijk werkelijk gebruikt vermogen aangeeft
            wedden dat dat 99% van de tijd onder de 100 pk's is ?
            daarom zijn deze metertjes ook nooit geïnstalleerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
              voor mensen van 30-50 jaar zijn jullie echt wel onvolwassen
              Bedankt voor de zinvolle bijdrage.

Comment

Bedankt voor de zinvolle bijdrage.
                hij heeft anders wel gelijk (als ik sommige reacties van mensen hier lees van leeftijd 40+, jezus...)

Comment

Je moest eens weten hoeveel mensen een lening hebben voor een wagen die ze anders niet kunnen betalen...
                  Juist wel, anders kregen ze geen lening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    lol! Gisteren nog in de krant: Meer dan 360.000 Belgen kunnen hun lening niet terugbetalen.
                    Dat je voor een huis een lening aangaat, tot daar toe. Maar voor een auto???? Dan koop ik nog liever 2de hands dan met een auto van de bank rond te rijden.

Comment

Waarom dan nog lenen ? Leasing voor een bedrijf is een ander verhaal...
                      De kredietkrisis is je ontgaan ?

Steven waar blijven de foto's filmpjes ??? Je toch niet laten afschrikken...
                      Last edited by ; 05/11/2010, 11:35.

Comment

Waarom dan nog lenen ? Leasing voor een bedrijf is een ander verhaal...
                        De kredietkrisis is je ontgaan ?
                        Omdat ik nu met die wagen wil rijden en niet binnen 4 of 5 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          lol! Gisteren nog in de krant: Meer dan 360.000 Belgen kunnen hun lening niet terugbetalen.
                          Dat je voor een huis een lening aangaat, tot daar toe. Maar voor een auto???? Dan koop ik nog liever 2de hands dan met een auto van de bank rond te rijden.
                          Ik rij met een 2de hands wagen waar een financiering op loopt (ik zie het probleem niet)

Dat mensen lenen voor een huis voor een periode van 25 jaar en meer gaat er bij mij niet in (dan koop ik liever een minder groot huis of bouw ik een goedkoper huis) Maar dat vind het gros van de mensen normaal.

Comment

Omdat ik nu met die wagen wil rijden en niet binnen 4 of 5 jaar
                            Dat is een redenering die ik snap voor mensen die pas afgestudeerd zijn en hun eerste inkomen nog moeten ontvangen.

Comment

Ik rij met een 2de hands wagen waar een financiering op loopt (ik zie het probleem niet)

Dat mensen lenen voor een huis voor een periode van 25 jaar en meer gaat er bij mij niet in (dan koop ik liever een minder groot huis of bouw ik een goedkoper huis) Maar dat vind het gros van de mensen normaal.
                              De lening voor een huis is fiscaal aftrekbaar en de tarieven een stuk lager dan voor een auto. Er zijn er zelfs die gaan lenen voor een huis met het geld op de rekening omdat het voordeliger is...
                              Binnen 25 jaar isje huis zelfs in waarde gestegen, je modale auto zal zijn waarde niet eens behouden.
                              Je bedoelt; ik heb geen geld voor een auto, maar een klein huis kan ik zo betalen ??? De kans is groot dat je eerste huis zal huren...
                              Last edited by ; 05/11/2010, 11:54.

Comment

Daar volg je wel. Er zijn echter wel een aantal belangrijke verschilpunten tussen een auto en een huis waarvan ik er hier enkele oplijst:
                                1. Een huis is (normaalgezien toch) minstens waardevast. Een auto helemaal niet.
                                2. Bij huizen is het de schaarste op de markt die de prijzen onhoog jaagt, bij auto's is dat vooral de goesting van de koper.
                                3. Het alternatief voor een duur huis is niet het "bouwen van een goedkoper huis" of het vinden van een kleiner huis want zelfs de meest bescheiden woningen zijn duur. Het alternatief is huren wat uiteindelijk niet goedkoper is.
                                4. Men mag ook het fiscale aspect van een hypotheeklening niet vergeten.

Dit neemt niet weg dat je in feite gelijk hebt.

Comment

?? kunt toch moeilijk tot he 45e bij je ouders wonen tot je zelf voldoende middelen hebt om een huis te kopen?

Comment

• Edith om wille van
                                    Last edited by ; 05/11/2010, 13:31.

Comment

• Het huis is meestal de spaarpot voor de oude dag...
                                      Verkoop op lijfrente of verkoop (kosten tehuis)
                                      Of een spaarpot voor de kinderen/kleinkinderen

Eerst zeg,je; lenen voor een te groot huis is not done. Maar je hebt zelf een huis gekocht en bouwggrond..

Mag ik vragen hoe je je lening kunt inbrengen ? (auto) En waarom gekozen voor een lening als je het geld hebt ? Zwart geld :-)

Lenen voor een auto, verplicht je ook om een omniumverzekering te nemen dacht ik... (intrestvoet: 10% ?) op 5 jaar +- 50% van aankoopbedrag ?)
                                      Nb: Waarom zou je op je oude dag nog een ander huis moeten kopen... dit doe je meestal als je jong bent, en als je ouder bent +-35 koop je nog iets extra...
                                      Waarom heb je geopteerd voor een 2de bouwgrond ipv. je droomauto. Gezond verstand toch ?
                                      Last edited by ; 05/11/2010, 13:22.

Comment

• Edith om wille van
                                        Last edited by ; 05/11/2010, 13:31.

Comment

• Discussie

Ik stel me de vraag , is dit nu nog een X3 topic , anders stel ik voor om een nieuw topic te openen over leningen voor auto's en huizen, snob of geen snob enz.
                                          Of is de volgende stap dat we het hier gaan hebben over het weer?

Comment

Working...
                                          X