Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hallo na een dikke 20000 km op de teller nog enkele problemen.
    auto is al een 4 tal keer binnen geweest voor schuifdak problemen,in het begin kraakte het dak dit hebben ze gemaakt door een andere plastiek in te steken die gebroken zat,dan was die kraak zo goed als weg maar als je het dak sloot met verduistering ging die telkens een 15tal cm terug open,dit terug gemaakt dan ging het dak niet meer open dit is opgelost maar gister het dak open gezet en deze ging niet meer dicht dus nog maar eens binnen doen

sigarettenaansteker zekering nu ook al 2de keer gesprongen

en wat ook raar is is het moeilijk tegensturen me veel zijwind met een snelheid rond 120 kph (zeer schokkerig)is dit door de elektrische servo ? ik vind het lastig rijden dan.als het hard waait neem ik liever mijn 11 jaar oude 406

iemand ervaring?

GRTZ

Comment

• Hoeveel toeren maakt de x3 2.0D 8 traps bij 130km/h ?

Comment

• Mag terug binnen voor nieuwe stuurinrichting en hoop dat het geklop eindelijk tot het verleden behoort.
        Wat wel nog niet opgelost is, is de turbo (denk ik) dat tststststs doet als je je voet van het rempedaal haalt
        en recentelijk dit zelfs regelmatig doet bij het optrekken als de 8-trap verschakelt.
        Ik kon dit zelfs duidelijk horen als mijn vrouw met de wagen vertrok en ik buiten stond.
        Je kan het een beetje vergelijken met een rallywagen (minder luid weliswaar), die doen ook tstststststs als ze
        de voet van het gaspedaal nemen maar bij hen is dit normaal.

Comment

• Is iedereen nog tevreden over zijn X3 of zijn er problemen en wat ?

Comment

• Na een jaar nog altijd zeer tevreden over de X3. Nog geen last gehad van storingen, kraken en piepjes, banden (ook runflats) en andere problemen. In dit segment is volgens mij de X3 nog altijd een van de beste keuzes - als het al niet de beste is - ook al zijn er toch een aantal "probleemwagens".

Comment

• De verduistering van het dak blijft 15 cm openstaan, al eens naar garage geweest en was toen een tijd opgelost maar sinds gisteren weer opnieuw van dat. De automaat vind ik bij snel vertrekken te laat reageren op het gaspedaal , hij wacht precies even en dan gaat het vol gas maar zo dikwjls doe ik dat niet. Ik ben een rustige (soms).
              Maar voor de rest ben ik wel tevreden.

Comment

• 26.000 km, 9 maanden en geen enkel probleem, rijdt fantastisch.
                Eerste wagen met geen enkel probleem.
                Gemiddeld verbruik 7,25l (gemengd stad/snelweg + filles). Net 1.600 km in Engeland gereden en verbuik <7l

Comment

• 14500 km, geen enkel probleem. Ik kom van een 320d touring maar de X3 is toch nog wat anders. Wij vinden het een zeer comfortabele wagen, de 8-traps is ook een plezier. Ik kijk er naar uit om er in juli mee naar het zuiden van Spanje te rijden

Comment

• 15000 km, en globaal gezien tevreden. Heel plezante auto om mee te rijden. Maar probleem met uitvallende ABS geraakt niet opgelost (al 2 keer binnen geweest voor software update, helaas zonder resultaat). Raam dat vanzelf open gaat, lijkt na vervanging schakelaar en software update wel opgelost.
                    Regenwater (en dus ook eventueel ruiterwisservloeistof) dat van vooruit af loopt, komt op uitlaat in motorcompartiment terecht.(damp en stank dus) Moet ook nog opgelost worden...

Greetz,
                    Philip.

remsyst.jpg

Comment

• Oe is't hier nog met de X3-mannen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                        Oe is't hier nog met de X3-mannen ?
                        Bij mij nog steeds alles dik in orde. De wagen rijdt fantastisch!
                        Hoe is uw ervaring op dit ogenblik?

Comment

• Alles o.k. , het verbruik zit nu op 7,6 liter na 14000 km, valt goed mee vind ik voor een s.u.v. en voor de rest ben ik meer dan tevreden. Ze hebben wel al 3 keer tegen de auto gereden is ondertussen gemaakt en ben over de garage (Sneyers) goed opgevangen en ingelicht over de schade die goed hersteld is. Ik heb wel omnium en dan vernieuwen ze al de stukken zonder discussie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
                            Alles o.k. , het verbruik zit nu op 7,6 liter na 14000 km, valt goed mee vind ik voor een s.u.v. en voor de rest ben ik meer dan tevreden. Ze hebben wel al 3 keer tegen de auto gereden is ondertussen gemaakt en ben over de garage (Sneyers) goed opgevangen en ingelicht over de schade die goed hersteld is. Ik heb wel omnium en dan vernieuwen ze al de stukken zonder discussie.
                            Het valt me op dat er tegenwoordig door andere mensen geen respect meer is voor een wagen. Ik durf hem haast niet meer op een parking plaatsen want als je terugkomt zit er wel een deuk in of heb je een enorme kras. Ik ben trouwens ook zeer tevreden over de garage Sneyers!

Comment

• Voorlopig zeer tevreden van mijn 2 weken oude X3 2.0D. Verbruik voorlopig 7 liter na 1.000 km. Moet nog wel de juiste zithouding vinden. Ik heb bewust deze keer geen sportzetels meer genomen en mis de mogelijkheid om de zitting te kantelen.

Na de E60 dacht ik dat de automaat niet beter meer kon, maar de nieuwe 8 versnellingen werkt nog beter. Ook de motor voelt veel vinniger aan. Start/stop systeem werkt ook zeer goed.

Over garage Sneyers ben ik ook zeer tevreden behalve bij de afhaling van de nieuwe wagen, daar zijn ze even in de fout gegaan. De carrosseriedienst was echter perfect, mijn vrouw haar wagen was de dag na het bestek al terug rijklaar.
                              Last edited by ; 13/06/2012, 00:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snowsurfer Bekijk Berichten
                                Voorlopig zeer tevreden van mijn 2 weken oude X3 2.0D. Verbruik voorlopig 7 liter na 1.000 km. Moet nog wel de juiste zithouding vinden. Ik heb bewust deze keer geen sportzetels meer genomen en mis de mogelijkheid om de zitting te kantelen.

Na de E60 dacht ik dat de automaat niet beter meer kon, maar de nieuwe 8 versnellingen werkt nog beter. Ook de motor voelt veel vinniger aan. Start/stop systeem werkt ook zeer goed.

Over garage Sneyers ben ik ook zeer tevreden behalve bij de afhaling van de nieuwe wagen, daar zijn ze even in de fout gegaan. De carrosseriedienst was echter perfect, mijn vrouw haar wagen was de dag na het bestek al terug rijklaar.
                                Proficiat met je nieuwe X3 en join the club :-)
                                Heb je de 163 of de 184 pk versie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tomellen Bekijk Berichten
                                  Proficiat met je nieuwe X3 en join the club :-)
                                  Heb je de 163 of de 184 pk versie?
                                  Bedankt, en het is de 184 pk geworden.

Comment

• heeft iemand de 19 inch velgen genomen ( type 309) met de standaardophanging?

Is die combinatie doenbaar qua comfort of toch beter dynamic damping control als je 19 inch wilt?

Comment

• Controle

Ik heb van de garage een verzoek gekregen om de auto binnen te doen voor een aktie voor de vervanging van de motor van de rechterdeurruit. Het is wel één keer gebeurd dat de ruit vanzelf open ging.
                                      Last edited by ; 09/07/2012, 10:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
                                        Ik heb van de garage een verzoek gekregen om de auto binnen te doen voor een aktie voor de vervanging van de motor van de rechterdeurruit. Het is wel één keer gebeurd dat de ruit vanzelf open ging.
                                        En ... ?

Comment

• De storing op de rechterdeurruit hebben ze gemaakt door het motertje te vervangen,is nu o.k maar ondertussen zit op de schuifmat weer een storing op en dat hebben ze al 3 maal verholpen maar de storing komt na een paar maanden weer terug. Zal de garage nog eens bellen, kan dan tijdens het wachten eens naar de nieuwe wagens kijken met een tas koffie

Comment

Working...
                                          X