Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW x3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk ben eigenlijk niet overtuigd; de stijlbreuk met de oude had groter mogen zijn. De achterlichten zijn nog geforceerder dan voorheen (en vooral te groot van opzij gezien), en hetzelfde geldt voor de Hofmeister. Interieur en front vallen dan weer wél erg goed in de smaak.)
Niet enkel de Hofmeister, de achterlichten en de wat vreemde koplampen... ook ter hoogte van de buitenspiegel is er een vreemde kromming in de raamomlijsting, de lijn in de zijflankt loopt dan weer in de andere richting en zit dan weer op een heel ander niveau in de wielkast (ik zie er zelfs de rare lijnen in die ik terugvind in de achterste wielkasten van de MB E-klasse: een boog die onderaan vertrekt en verder loopt in een horizontale gestrekte lijn)
Mij lijkt het dat ze teveel getracht hebben om het onmogelijke te verzoenen: de klassevolle X5 met de gedrochtelijke X1, waardoor de nieuwe X3 als tussenmodel noch vis noch vlees is.
Het interieur is klassevol, zoals altijd, zonder verrassingen. Waarschijnlijk een heel leuke plek om in te vertoeven. Hopelijk hebben ze alleen mooiere en aangenamer aanvoelende materialen gebruikt dan in de X1.
Comment
-
De 1 reeks was ook een hangbuikzwijn bij de introductie op foto...
Het was zo een lelijk gedrocht dat niet ging verkocht worden.
Wacht even af tot je hem in het echt kan zien...
De mensen di een x3 kopen waarderen de motoren van bmw, en een hoge instap. Met wat voor rede dan ook; beter overzicht bij het rijden, rugproblemen (bmw is nu niet de meest geschikte auto voor het in- en uistappen, neem maar eens een 70+ mee in je auto) en zo kan ik nog wel een paar redenen opsommen.
Voor al die mensen is het een schot in de roos. Zo zijn er mensen die kiezen voor een xc60 of een glk of freelander of q5 enz. Het zijn allemaal goede wagens.
Maar hier staan roepen dat de x3 de schoonste is, en de rest lelijk zou heel kort door de bocht zijn... Over smaken valt niet te twisten...
Wat mij altijd in bmw heeft aangesproken, ze leveren een motor met een kleine cilinderhoud met grootse prestaties...
Volvo heeft dit eindelijk door met een d3, maar in de xc60 is dit voorlopig nog 2.4. De q5 ook met een 2.0 tdi. Glk met de 220cd/250 cdi.
Koppel daar een goede automaat aan. volvo 6 traps, glk 7 traps en bmw 8 traps. Zo kan je met een "lichte" motor altijd in de koppelzone zitten...
Die vele versnellingen zijn nu eenmaal nodig omdat kleine motoren een klein toerentalbereik hebben. Vroeger nam je een v8 big block met 3 versnellingen, en had je dezelfde prestaties... met een aangepast verbruik.
De x3 zal mogelijk ook geleverd worden in de hyrbide versie, en dan zullen er potten gebroken worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenTja, is altijd al geweest.
Voor een x5 heb je ook een 7...
Een x1 of een 3...
Basisprijs 740d: €89k
Toch klein verschil, voor mij toch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk BerichtenX5 4.0d met M-pack en alle opties die ik nodig heb: €77k
Basisprijs 740d: €89k
Toch klein verschil, voor mij toch...
In de "dikkere" versies had ik de prijzen nog niet vergeleken, ben niet zo een dromer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEen x heeft logischer wijze een zwaardere motor nodig om dezelfde prestaties neer te zetten. En in dat segment stelt €12000 niets voor. Is een optie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk BerichtenAmaai als 12k niks voorstelt... Mensen dat een X5 kopen, daar is voor velen 12k nog veel geld... Anders zou je veel meer 35d zien dan 30d ...
ALs een klant binnenkomt bij rolls royce en hij vraagt de prijs; dan is het geen potentiele klant...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk BerichtenAmaai als 12k niks voorstelt... Mensen dat een X5 kopen, daar is voor velen 12k nog veel geld... Anders zou je veel meer 35d zien dan 30d ...
Ik denk dat het verschil vooral zit in inschrijvingstaks / verzekering en meerverbruik / extra slijtage. En dat vergeten velen. Ze kopen een "dikke" bak en vallen dan achterover of vallen dood bij de eerste onderhoudsfactuur of verzekering,...
Ik denk zelfs dat een 740d na 5 jaar goekoper zal uitvallen dan de x5... als je hem gebruikt waarvoor je hem gekocht hebt. (40.000-100.000 km/jaar)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk denk dat het verschil vooral zit in inschrijvingstaks / verzekering en meerverbruik / extra slijtage. En dat vergeten velen. Ze kopen een "dikke" bak en vallen dan achterover of vallen dood bij de eerste onderhoudsfactuur of verzekering,...
Ik denk zelfs dat een 740d na 5 jaar goekoper zal uitvallen dan de x5... als je hem gebruikt waarvoor je hem gekocht hebt. (40.000-100.000 km/jaar)
En voor dat je 12k meer aan onderhoud hebt op 5 jaar... amaai
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEen x heeft logischer wijze een zwaardere motor nodig om dezelfde prestaties neer te zetten. En in dat segment stelt €12000 niets voor. Is een optie...
In de "dikkere" versies had ik de prijzen nog niet vergeleken, ben niet zo een dromer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenDe Audi Q5 en de Volvo XC60 maken in ons land afgetekend de kopgroep uit in dit segment (Q5, XC60, X3 en GLK), ze blijven ook na deze bekendmaking duidelijk de mooiste en beste in prijs-kwaliteit (daar is de XC60 onklopbaar).als ge zo'n visionair zijt, moet gij gigantisch rijk zijn, want helderziendheid zal in die branche zeker dik worden vergoed!
Wat je zegt is correct als je met de huidige X3 rekening houdt, maar meteen de lijn doortrekken nu dit nieuw model er is, is gewaagd. Je veralgemeent je eigen mening erg ferm, zo voel ik het wat aan.
Ikzelf vind de XC60 bijvoorbeeld een lelijke auto, zowel qua exterieur (de wigvorm is te geforceerd, belachelijke dwarse LED'jes vooraan, afgekapte kont, volumeverdeling niet homogeen, enz.) als qua interieur (waar het gewoon de kale Volvo-stijl en die gehypete zwevende middenconsole gewoon mijn ding niet zijn). Ik was ook niet gecharmeerd van hoe 'ie rijdt (en heb nochtans verschillende versies met verschillende uitrusting gereden), ben helemaal niet vol van z'n technisch vernuft (motorisch is de XC60 geenszins vooruitstrevend), en het is de eerste Volvo in lange tijd waar ik zelfs een povere kwaliteitsindruk had (b.v. het leder dat met z'n "ruige looks" gewoon erg goedkoop oogt en trouwens zo glad is dat je in de wiebelboot half van je stoel af schuift als je 'es ietsje sportiever rijdt).
Om maar te zeggen : meningen verschillen. Een goeie vriend van me is eigenaar van 3 Volvo-concessies en die geeft ook ruiterlijk toe dat de XC60 vrij goed verkoopt grotendeels dankzij 't feit dat Volvo zo gigantisch hard z'n best doet op vlak van prijs voor de fleetmarkt. Niet dat dat bij de Q5 of de GLK of deze X3 anders zal zijn, akkoord...
Laat ons even wachten tot de productie van de X3 aan volle snelheid loopt, en na 1 jaar dat 'ie op de markt 'es naar de verkoopcijfers kijken.Ge gaat anders moeten piepen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenZalig! Een loepzuiver terreinbeest. Deze foto illustreert hoe BMW er weer in slaagt om een echte terreinwagen te maken die concurrenten als Land Rover ed werkelijk ter plekke laat.Onnozelaar!
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenEuhummm
Merkwaardige conclusies bij een foto van een wagen die over een korrel zand rijdt.En het gigantische stijgpercentage van die helling, voorzeker 0,6 à 0,7%, nog niet meegerekend!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichteneerst en vooral een X kost niet veel meer in onderhoud dan een gewone limo of station...
En voor dat je 12k meer aan onderhoud hebt op 5 jaar... amaai
En verbruik ?
Stel dat hij 2 liter meer verbruikt: (in de praktijk en niet volgens de boekjes)
Een 740d wordt anders gereden dan een x5 en heeft ook een ander doelpubliek.
80.000 km/jaar = 800*2l*€1.2= 1920 x 5 jaar = € 9600
Dan is er nog €2400 over.
De restwaarde van de 740d zal hoger liggen dan de x5 door de hogere aankoopwaarde. (basisprijs)
Tel zelf maar uit.
Ik blijf bij mijn stelling een 740d zal op termijn evenveel kosten dan een x5 40d... en omgekeerd.
Tenzij je maar 10.000 km per jaar doet... en dan kom je weer in een andere discutie terecht diesel versus benzine...
(nb: op onderhoud krijg je geen korting, op het aankoopbedrag wel...)
Comment
-
Dag 2 en ik ben de snoet al wat gewoon
komt goed2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
de kont blijft wel subliem
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Comment
-
wallpaperke
Comment
-
Comment
Comment