Oorspronkelijk geplaatst door luigi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenVergeet niet dat deze korting op de basisprijs excl. BTW berekend wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEn wat is het verschil met de korting te berekenen op de basisprijs incl. BTW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenDat je in absolute cijfers minder koring krijgt dan als de korting berekend wordt op de prijs incl. btw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMaar als eindresultaat ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenAls ik op 100 euro 10 procent krijg of op 121 euro 10 procent, ik krijg dan als eindresultaat toch liefst de korting op de prijs incl. btw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenAls je de BTW kunt terugvorderen ja. Niet als particulier, dan blijft het allemaal hetzelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenJe hebt volkomen gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEn wat is het verschil met de korting te berekenen op de basisprijs incl. BTW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEn wat is het verschil met de korting te berekenen op de basisprijs incl. BTW?Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenDat je in absolute cijfers minder koring krijgt dan als de korting berekend wordt op de prijs incl. btw
Uiteindelijk is er geen verschil als de korting wordt berekend op het bedrag zonder BTW en nadien de BTW wordt berekend op dit bedrag zonder BTW.
Bijvoorbeeld.
Bedrag zonder BTW is €10000
BTW is € 2100
Totaal bruto is € 12100
Stel je krijgt 10% korting:
1. korting berekend op bruto prijs incl. BTW: € 12100 - 1210 = €10890
2. korting berekend op bruto bedrag zonder BTW: € 10000- € 1000 = €9000
Als dan de BTW berekend wordt op dit bedrag nl. €9000 + €1890 (BTW berekend op €9000) = €10890 = hetzelfde bedrag.
Sommige verdelers echter spelen hier een slim spel en berekenen de korting op het bruto bedrag zonder BTW en trekken dit dan van het totale bruto bedrag af. Boekhoudkundig is dit dus ook niet correct.
In dit geval zou dat dus zijn: €12100 - €1000 (korting berekend op €10000) = €11100.
Opletten dus...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benderUnit22 Bekijk Berichtenexclusive line packet- De verkoper was nogal standvastig en vertelde dat hij nooit een extra korting gaf. Bij audi daarentegen geven ze nog 10 % op de catalogus prijs. Geven sommige bmw dealers wel kortingen? Hoe groot zijn deze dan?
Ik denk dat de verkoper vergeten heeft te vermelden dat bij een exclusive line pakket ze GEEN bijkomende korting mogen geven vanwege BMW Belgium. Normaal is 7% gangbaar.
Mvg,
Odessa
Comment
-
Salon condities
7´% op basisprijs .niet opties
BMW financial services 4,4 % rentevoet voor leasing of afbetaling.
Superaanbod verzekering bij bonusmalus 0 .
1850€ omium /jaar 0% vrijstelling en full replacement gedurende 18 maand.
Firma Actel (top cover elite)
Vraagje wat zijn de levertijden nu ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door phcn Bekijk Berichten7´% op basisprijs .niet opties
BMW financial services 4,4 % rentevoet voor leasing of afbetaling.
Superaanbod verzekering bij bonusmalus 0 .
1850€ omium /jaar 0% vrijstelling en full replacement gedurende 18 maand.
Firma Actel (top cover elite)
Vraagje wat zijn de levertijden nu ?
ik heb mij enkele maanden eens een X5 geconfigureerd , prijskaartje was rond de 73.000€
verzekering ging mij 1450€ kosten bij AXA
ful omnium , 0% vrijstelling en ook de 1ste 18 maand niks verlies
Comment
-
Ik krijg dus enkel korting op het exclusive line packet, deze bedraagt een kleine 3000 € , ongeveer 5.7% van de totaal prijs. Odessa schreef net dat 7% echter normaal is, dus kan ik hier wel naar streven bij de onderhandelingen.
Komende zaterdag mogen we een testritje doen en dan zullen we nog is met de verkoper spreken. Ik laat wel nog horen hoe het afloopt
Er was nog een vraagje ivm het exlusive line packet, de xenon lampen zitter hier idd in.
Wat de levertijd betreft, de verkoper zei dat levering in juni mogelijk was.
Comment
-
Mijn nonkel gaat er ook een bestellen, waarschijnlijk een 3.0sd, hij kent geen zak van auto's maar is wel een redelijk zware BMW-fan (dus ergens toch wel), hij wist toch al dat het dezelfde motor is als in onze auto... Oh ja, en hij neemt hem waarschijnlijk in het zwart met zwart leder (weeral een zwarte
..).
Comment
Comment