Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wel een nadeel aan dat aluminium is dat het zacht materiaal is, waardoor het ook gevoelig is voor beschadigingen.
Zo heeft de sierlijst in de bestuurdersdeur al heel wat krassen en tikjes...
Ik vind dat Sattelbraun in combinatie met die alu sierlijsten gewoonweg schitterend. Om die rede heb ik het ook besteld in onze 3.
Wat ik hier nu moet vaststellen is dat er zijn die toen kritiek hadden op deze combinatie bij mijn auto die hier nu gaan zeggen dat het écht wel prachtig is...
Raar kwieten op dit forum...
Ge móógt ook bij naan noemen, hoor. Eerlijkheid duurt het langst, zeker vanuit 't moderaille.
Ik vind het zeer knap, die lederkleur. Al langer waarschijnlijk dan jij die lederkleur ook maar in overweging nam (vroeger was je toch altijd voor zwart?), in die mate dat m'n vader z'n kar met die tint rondrijdt, z'n vorige zelfs een Individual was met goudbruin interieur (uit Duitsland), er een 525d op de zaak het kastanjebruin leder heeft binnenin, en de laatste auto van m'n ma ook een zéér dicht daarbij aanleunende interieurtint had. Zijn auto's die allemaal toch al zo'n jaa of 3 geleden besteld zijn.
Ikzélf vind de combinatie met het alu zeer knap, maar zou wel voor het hout gaan mét een streepje alu, 't is nog warmer, en 'k vind 't nog knapper. In de X5 gaan we trouwens voor het nappaleder, omdat het een zoveel betere kwaliteit heeft dan het dakotakartonleder, al zijn we er nog niet uit of 't beige of tabak wordt. Ik neig naar het eerste.
Wij hebben het sattelbraun met de zwarte houten lijsten besteld,maar ik begin nu meer en meer te twijfelen of ik het zou veranderen in alu!
Met het zwarte hout is 't ook fenomenaal mooi. 't Is zowiezo knusser, gezelliger, nog altijd sportief, wel chiquer (namaakalu vind je in zowat elke wagen, de dag van vandaag) en edeler. Met 't alu trek je meer de koelere, puur sportieve kaart.
Ik vind dat Sattelbraun in combinatie met die alu sierlijsten gewoonweg schitterend. Om die rede heb ik het ook besteld in onze 3.
Wat ik hier nu moet vaststellen is dat er zijn die toen kritiek hadden op deze combinatie bij mijn auto die hier nu gaan zeggen dat het écht wel prachtig is...
Raar kwieten op dit forum...
Afschuwelijk is het niet, maar ik vind het wel veel mooier met zwarte sierlijsten
Met het zwarte hout is 't ook fenomenaal mooi. 't Is zowiezo knusser, gezelliger, nog altijd sportief, wel chiquer (namaakalu vind je in zowat elke wagen, de dag van vandaag) en edeler. Met 't alu trek je meer de koelere, puur sportieve kaart.
Kwestie van smaak, ik vind ze allebei zeer knap.
Het hout heeft het interieur wel een klasiekere look vind ik! Daarmee de twijfel,de hoogglans zwarte lijsten waren ideaal maar jammer genoeg kan dit niet met het sportpack
Hout vind ik zeker niet lelijk in een wagen. Ik heb meerdere wagens gehad met houtafwerking tot ik het moe gezien was.
Ondertussen heb ik dus meerdere wagens gehad met alu of van die plastieken rommel. In mijn volgende wagen zou ik wel weer eens hout willen...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Zo lollig, aangezien het hout in BMW's, net zoals *sommige* alulijstjes, en ook de carbonlijsten, allemaal écht zijn. Het hout is niet fake, geen imitatie, maar écht hout (in tegenstelling tot 't overgrote deel van de andere automerken).
Naar mijn weten is 't hout nog steeds echt hout, ja. BMW heeft zelfs nog niet zo lang geleden nog 'n artikeltje gepubliceerd op hun perssite dat ze enkel niet-bedreigde houtsoorten gebruikten.
'k Heb trouwens een jaar of 5 geleden (denk ik) bij BMW het procede uitgelegd gezien hoe ze zo'n interieurlijst maken. Vet, hoor. Er zit maar een héél erg dun schelletje hout in, dat op een metalen lijst wordt gekleefd, en daarna een beschermende kunststoflaag (soort van verf of hars die ook wat in de houtnerven dringt en 't zo nog steviger maakt), en dan 'n laklaagje erover. Dat alles op de standaard hardplastic bevestigingslijst.
Mijn Q7 was oorspronkelijk besteld met wortelnotenhout. Toen ik hem ging afhalen waren er de standaard alu-lijsten in. Foutje van de garage al willen ze dit natuurlijk niet toegeven. Nu ben ik wel tevreden dat ze de fout gemaakt hebben. De alu-lijsten hebben een fijne rastermotief. Eigenlijk wel sportief maar mocht het die effe-alu-lijsten geweest zijn zoals op bijv. BMW 3-reeks ... dan konden ze die Q7 wel in hun g..t gestopt hebben. En da meen ik.
Het is wel degelijk echt hout. Maar, net zoals gTa enkele posts geleden vertelde, is het slechts een zeer dun laagje...
Vroeger werd er in veel auto's dikker hout gebruikt, maar door het gevaar van splintservorming bij ongevallen is dat verboden. Zelfs een Rolls heeft maar een dunne laag hout...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Naar mijn weten is 't hout nog steeds echt hout, ja. BMW heeft zelfs nog niet zo lang geleden nog 'n artikeltje gepubliceerd op hun perssite dat ze enkel niet-bedreigde houtsoorten gebruikten.
'k Heb trouwens een jaar of 5 geleden (denk ik) bij BMW het procede uitgelegd gezien hoe ze zo'n interieurlijst maken. Vet, hoor. Er zit maar een héél erg dun schelletje hout in, dat op een metalen lijst wordt gekleefd, en daarna een beschermende kunststoflaag (soort van verf of hars die ook wat in de houtnerven dringt en 't zo nog steviger maakt), en dan 'n laklaagje erover. Dat alles op de standaard hardplastic bevestigingslijst.
Is dat een ander systeem dan het vroegere houtfineer?
Buiten dat ze het toen op waaiboomhout kleefden, en nu blijkbaar op metaal
Het is wel degelijk echt hout. Maar, net zoals gTa enkele posts geleden vertelde, is het slechts een zeer dun laagje...
Vroeger werd er in veel auto's dikker hout gebruikt, maar door het gevaar van splintservorming bij ongevallen is dat verboden. Zelfs een Rolls heeft maar een dunne laag hout...
Dat betwijfel ik toch. Ze spreken toch altijd van een heel aantal lagen houtfineer boven elkaar in de Phantom...
Vandaag trouwens ook een X5 gezien in het wild op de snelweg... best huge
Comment