Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Als ik een X5 zou bestellen zou ik geen sattelbraun nemen, aangezien ik die kleur al in de 3 heb.

Ik zou voor Hellbeige of voor Camel gaan, gecombineerd met donkerbuin hout...
    Sattelbraun en Camel zijn tochwel naar mijn smaak de 2 mooiste interieurkleur voor een X5. Zékers gecombineerd met een zwart hemeldak

Comment

Ik vind alu sowieso mooier...

Wel een nadeel aan dat aluminium is dat het zacht materiaal is, waardoor het ook gevoelig is voor beschadigingen.
      Zo heeft de sierlijst in de bestuurdersdeur al heel wat krassen en tikjes...
      Is dat zo?

Comment

Ik vind dat Sattelbraun in combinatie met die alu sierlijsten gewoonweg schitterend. Om die rede heb ik het ook besteld in onze 3.

Wat ik hier nu moet vaststellen is dat er zijn die toen kritiek hadden op deze combinatie bij mijn auto die hier nu gaan zeggen dat het écht wel prachtig is...

Raar kwieten op dit forum...
        Ge móógt ook bij naan noemen, hoor. Eerlijkheid duurt het langst, zeker vanuit 't moderaille.

Ik vind het zeer knap, die lederkleur. Al langer waarschijnlijk dan jij die lederkleur ook maar in overweging nam (vroeger was je toch altijd voor zwart?), in die mate dat m'n vader z'n kar met die tint rondrijdt, z'n vorige zelfs een Individual was met goudbruin interieur (uit Duitsland), er een 525d op de zaak het kastanjebruin leder heeft binnenin, en de laatste auto van m'n ma ook een zéér dicht daarbij aanleunende interieurtint had. Zijn auto's die allemaal toch al zo'n jaa of 3 geleden besteld zijn.

Ikzélf vind de combinatie met het alu zeer knap, maar zou wel voor het hout gaan mét een streepje alu, 't is nog warmer, en 'k vind 't nog knapper. In de X5 gaan we trouwens voor het nappaleder, omdat het een zoveel betere kwaliteit heeft dan het dakotakartonleder, al zijn we er nog niet uit of 't beige of tabak wordt. Ik neig naar het eerste.

Plus, meningen veranderen soms wel 'es.

Feit is : 't is een prachtige combo !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
          Wij hebben het sattelbraun met de zwarte houten lijsten besteld,maar ik begin nu meer en meer te twijfelen of ik het zou veranderen in alu!
          Met het zwarte hout is 't ook fenomenaal mooi. 't Is zowiezo knusser, gezelliger, nog altijd sportief, wel chiquer (namaakalu vind je in zowat elke wagen, de dag van vandaag) en edeler. Met 't alu trek je meer de koelere, puur sportieve kaart.

Kwestie van smaak, ik vind ze allebei zeer knap.

Comment

Ik vind dat Sattelbraun in combinatie met die alu sierlijsten gewoonweg schitterend. Om die rede heb ik het ook besteld in onze 3.

Wat ik hier nu moet vaststellen is dat er zijn die toen kritiek hadden op deze combinatie bij mijn auto die hier nu gaan zeggen dat het écht wel prachtig is...

Raar kwieten op dit forum...
            Afschuwelijk is het niet, maar ik vind het wel veel mooier met zwarte sierlijsten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Met het zwarte hout is 't ook fenomenaal mooi. 't Is zowiezo knusser, gezelliger, nog altijd sportief, wel chiquer (namaakalu vind je in zowat elke wagen, de dag van vandaag) en edeler. Met 't alu trek je meer de koelere, puur sportieve kaart.

Kwestie van smaak, ik vind ze allebei zeer knap.
              Het hout heeft het interieur wel een klasiekere look vind ik! Daarmee de twijfel,de hoogglans zwarte lijsten waren ideaal maar jammer genoeg kan dit niet met het sportpack

Comment

• Hout hoort in een bos of is om in brand te steken. Op de 330d hebben m'n ouders het ook genomen.
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Gelukkig verschillen smaken!

Comment

• Hout vind ik zeker niet lelijk in een wagen. Ik heb meerdere wagens gehad met houtafwerking tot ik het moe gezien was.
                    Ondertussen heb ik dus meerdere wagens gehad met alu of van die plastieken rommel. In mijn volgende wagen zou ik wel weer eens hout willen...
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hout is echt een must in de X5 vind ik ... 't brengt wat meer klasse en warmte in het interieur dan dat koele alu.
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                        Hout is echt een must in de X5 vind ik ... 't brengt wat meer klasse en warmte in het interieur dan dat koele alu.
                        Maar het oogt meestal zo verschrikkelijk goedkoop en nep, alleen dat donkere bamboo hout zou ik nog overwegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                          Maar het oogt meestal zo verschrikkelijk goedkoop en nep, alleen dat donkere bamboo hout zou ik nog overwegen.
                          dat alu oogt inderdaad verschrikkelijk goedkoop en nep

des goûts et des couleurs ..
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Zo lollig, aangezien het hout in BMW's, net zoals *sommige* alulijstjes, en ook de carbonlijsten, allemaal écht zijn. Het hout is niet fake, geen imitatie, maar écht hout (in tegenstelling tot 't overgrote deel van de andere automerken).

Comment

• Naar mijn weten is 't hout nog steeds echt hout, ja. BMW heeft zelfs nog niet zo lang geleden nog 'n artikeltje gepubliceerd op hun perssite dat ze enkel niet-bedreigde houtsoorten gebruikten.

'k Heb trouwens een jaar of 5 geleden (denk ik) bij BMW het procede uitgelegd gezien hoe ze zo'n interieurlijst maken. Vet, hoor. Er zit maar een héél erg dun schelletje hout in, dat op een metalen lijst wordt gekleefd, en daarna een beschermende kunststoflaag (soort van verf of hars die ook wat in de houtnerven dringt en 't zo nog steviger maakt), en dan 'n laklaagje erover. Dat alles op de standaard hardplastic bevestigingslijst.

Comment

• Mijn Q7 was oorspronkelijk besteld met wortelnotenhout. Toen ik hem ging afhalen waren er de standaard alu-lijsten in. Foutje van de garage al willen ze dit natuurlijk niet toegeven. Nu ben ik wel tevreden dat ze de fout gemaakt hebben. De alu-lijsten hebben een fijne rastermotief. Eigenlijk wel sportief maar mocht het die effe-alu-lijsten geweest zijn zoals op bijv. BMW 3-reeks ... dan konden ze die Q7 wel in hun g..t gestopt hebben. En da meen ik.
                                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Bij Mercedes is het nog echt hout, dus is het dat bij BMW ook wel neem ik aan

Comment

• Het is wel degelijk echt hout. Maar, net zoals gTa enkele posts geleden vertelde, is het slechts een zeer dun laagje...

Vroeger werd er in veel auto's dikker hout gebruikt, maar door het gevaar van splintservorming bij ongevallen is dat verboden. Zelfs een Rolls heeft maar een dunne laag hout...
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Steek het eens in brand, dan weet je direct of het echt hout is.
                                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Naar mijn weten is 't hout nog steeds echt hout, ja. BMW heeft zelfs nog niet zo lang geleden nog 'n artikeltje gepubliceerd op hun perssite dat ze enkel niet-bedreigde houtsoorten gebruikten.

'k Heb trouwens een jaar of 5 geleden (denk ik) bij BMW het procede uitgelegd gezien hoe ze zo'n interieurlijst maken. Vet, hoor. Er zit maar een héél erg dun schelletje hout in, dat op een metalen lijst wordt gekleefd, en daarna een beschermende kunststoflaag (soort van verf of hars die ook wat in de houtnerven dringt en 't zo nog steviger maakt), en dan 'n laklaagje erover. Dat alles op de standaard hardplastic bevestigingslijst.
                                        Is dat een ander systeem dan het vroegere houtfineer?

Buiten dat ze het toen op waaiboomhout kleefden, en nu blijkbaar op metaal

Comment

Het is wel degelijk echt hout. Maar, net zoals gTa enkele posts geleden vertelde, is het slechts een zeer dun laagje...

Vroeger werd er in veel auto's dikker hout gebruikt, maar door het gevaar van splintservorming bij ongevallen is dat verboden. Zelfs een Rolls heeft maar een dunne laag hout...
                                          Dat betwijfel ik toch. Ze spreken toch altijd van een heel aantal lagen houtfineer boven elkaar in de Phantom...

Vandaag trouwens ook een X5 gezien in het wild op de snelweg... best huge

Comment

Working...
                                          X