Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb hem zien staan op het autosalon en iedereen zegt dat hij de braaf is, maar ik vond zijn snuit meer dan aggresief genoeg, als dat achter je rijdt heb je schrik dat hij je gewoon mee opzuigt
op de duitse site kan je alleen de lang W12 zien.
En op de belgische nog geen enkele.
Wanneer zou de 4.2 TDI te bestellen zijn?
Mijn baas wordt gek als hij die luxe ziet.
Audi heeft tijdens de Peking Motor Show de verlengde versie van haar topmodel gepresenteerd. De L-versie meet maar liefst dertien centimeter langer en is voorlopig alleen met de nieuwe topmotorisering leverbaar.
Ondanks dat de nieuwe A8 in haar normale gewaarwording al genoeg beenruimte biedt wil menig consument een beetje meer. Het Duitse merk is de beroerdste niet en maakt haar topmodel daarom beschikbaar in een extra lange variant. Net zoals concurrent Mercedes verlengt Audi de limousine met dertien centimeter. BMW spant de kroon met een additionele veertien centimeter. In alle drie de gevallen komt de ruimte volledig ten goede aan de achterpassagiers.
Twee aparte zitplaatsen
De lengte van de A8 L komt door de gegroeide wielbasis op een totaal van 5,27 meter. De breedte blijft ongewijzigd en de hoogte neemt minimaal toe met 2 millimeter. Het resultaat is goed te merken aan de achterportieren van de Duitser. Deze zijn extra lang om zodoende de in- en uitstap naar de twee aparte zitplaatsen achterin te vergemakkelijken. Beide stoelen zijn te meerprijs te bestellen met volledig elektrische verstelling, verwarming, ventilatie en massagefunctie. De ruime middenconsole, met plaats voor een koelkast of een opklaptafel, is eveneens optioneel. Net als het Rear Seat Entertainment System met twee 10,2 inch beeldschermen.
Grondig herziene W12
De Audi A8 L wordt vanaf de introductie slechts leverbaar met één motorisering. Het betreft hier de vernieuwde W12-krachtbron die vanaf heden voorzien is van directe brandstofinspuiting. De twaalfcilinder meet 6.3 liter en ontwikkelt een kracht van 500 pk. Het maximale koppel bedraagt 625 Nm bij 3.250 tpm. Dankzij dit riante vermogen werkt de limousine de welbekende sprint binnen de vijf seconden af en vermeldt de snelheidsmeter binnen de kortste keren de (begrensde) topsnelheid van 250 km/h. Ondanks dat de cilinderinhoud van de W12 met 0,3 liter is gegroeid weet Audi het verbruik met 12% te verminderen.
Prijzen nog niet bekend
De Audi A8 L W12 Quattro wordt in december in Nederland op de markt verwacht. Vanaf volgend jaar zal het motorengamma van de Audi A8 L uitgebreid worden een viertal motoren uit de gewone A8. Het betreft twee dieselmotoren (3.0 V6 TDI en 4.2 V8 TDI) en twee benzinekrachtbronnen (3.0 V6 TFSI en 4.2 V8 FSI). Prestatie- en verbruikscijfers van deze motoriseringen zijn nog niet beschikbaar. Ook de prijzen van de verlengde Audi A8 L, inclusief de W12 Quattro zijn nog niet bekend.
BMW 760 Li:
Een cilinderinhoud van zes liter en de allernieuwste TwinPower Turbo-technologie zorgen voor een vermogen van 400 kW (544 pk) en een maximumkoppel van 750 Nm, dat al vanaf 1.500 t/min beschikbaar is. De volledig van aluminium vervaardigde motor werkt de sprint van 0 tot 100 km/u af in een indrukwekkende 4,6 seconden. Al minstens even indrukwekkend is het verbruik: dankzij High Precision Injection heeft de BMW 760i genoeg aan slechts 12,9 liter per 100 km.
Mercedes S600 Lang:
517 pk en met zijn koppel van 830 Nm is de V12 een motor die in elke situatie nog krachtreserves kan voorleggen. De acceleratiewaarden van de S 600 benaderen die van een sportauto: in 4,6 seconden haalt de V12 100 km/u. De opstelling van de cilinders onder een hoek van 60° zorgt voor een uitstekend uitgebalanceerde krachtontplooiing.
Als de cijfers zo droog bekeken worden dan moet audi het onderspit delven tegen de rechtstreekse concurrentie... Had hier toch meer verwacht van Audi. En de S8 moet tegenover de S65 AMG gezet worden en kan dus niet echt als alternatief gezien worden. Bovendien denk ik niet dat de S8 +600 pk zal ontwikkelen zoals de S65 AMG (612 pk)Hopelijk komt er ook een M7 om de zaken nog wat interessanter te maken...
ik heb toch moeite met dit artikel hoor
hebben die andere ook quattro?
Anders zal het in de sprint van 0-100 snel afgelopen zijn met die anderenbmw spant de kroon met extra 14 cm. haha. dan is hij nog korter dan de A8.
Na de eerste foto's en op het autosalon dacht ik "mwaaah, more of the same..." maar ondertussen heb ik een aantal exemplaren (quartz grau en zwart) op de weg gezien en moet ik zeggen dat ik zéér fel van gedacht veranderd ben: klassebak, zonder meer!
Deze week ben ik er twee gezien, beide V8's en de kleur maakt echt het verschil. Zwart exemplaar was heel knap, in het zilver oogt de D4 echt banaal en komen de gelijkenissen met de A4 nog sterker tot uiting.
ik heb mijn commentaar bijgehouden tot ik er één int echt zou zien.....
dit is deze week gebeurd.....
ik ben geen favoriet van sedan modellen, maar heb de A8 modellen altijd mooi gevonden, zeker het voorlaatste model.
de nieuwe die ik deze week heb gezien.......................ULG!!!
sorry...
ik vind die kont echt niet om aan te zien.....
Zondag voormiddag ga ik in avant-première deze A8 bewonderen. Ik mag dan een testrit doen met de 4.2tdi. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden.
Mijn overbuurman is een echte Audi-liefhebber. Hij rijdt nu met een Q7 4.2tdi en is deze nieuwe A8 al mogen gaan testen ergens in Duitsland op een geloten omloop. Daar kregen ze de kans om deze A8 te vergelijken met de Merc S en de BMW 7. Hij beweerde dat tegen z'n verwachting in de BMW het slechtst presteerde van deze 3 wagens. Ik ben daarom des te meer benieuwd.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ne zakenrelatie van onze pa was ook naar zo een testdag mogen gaan in Duitsland. Normaal gingen ze met het vliegtuig of zeg maar een privéjet, maar dat was die periode dat de stofwolk boven België hing.
Toen hebben ze van Audi een nieuwe A8 4.2tdi meegekregen om naar Duitsland te rijden voor 4 man.
Niet slecht imo...
En toch vind ik em niet mooi!
@ BMWMB: welke dealer heeft dat voor je geregeld? Wij hebben als A8-eigenaar geen uitnodiging gehad voor de voorstelling van de A8 en die staat al een paar weken in de showroom blijkbaar... Apen...
Ne zakenrelatie van onze pa was ook naar zo een testdag mogen gaan in Duitsland. Normaal gingen ze met het vliegtuig of zeg maar een privéjet, maar dat was die periode dat de stofwolk boven België hing.
Toen hebben ze van Audi een nieuwe A8 4.2tdi meegekregen om naar Duitsland te rijden voor 4 man.
Niet slecht imo...
En toch vind ik em niet mooi!
@ BMWMB: welke dealer heeft dat voor je geregeld? Wij hebben als A8-eigenaar geen uitnodiging gehad voor de voorstelling van de A8 en die staat al een paar weken in de showroom blijkbaar... Apen...
Zowel van Meyers als Coox...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment