Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Ik heb er lang over nagedacht maar ik vind hem gewoon niet mooi. De snuit is te gedrongen, te rond. De kont te kort en te hoog... Het silhouet doet me ook sterk aan een Mondeo denken...

Het interieur is wel weer prachtig!
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mijn grootste probleem is de golvende knik in de flanken

Een auto met zo'n strak design vraagt daar helemaal niet om. Bij de Audi A5 ben ik ze ondertussen al gewend maar ik weet niet of dat bij dit model ook het geval gaat zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Lang geleden dat Saab voor mij persoonlijk nog eens een battle of the Swedes gewonnen heeft maar toch liever de 9-5 eigenlijk.
          Zomaar snel een gedachte : moet je die 9-5 niet tegen de S80 zetten? Dit lijkt me eerder iets uit 't segment van de 9-3?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Zomaar snel een gedachte : moet je die 9-5 niet tegen de S80 zetten? Dit lijkt me eerder iets uit 't segment van de 9-3?
            Klopt, S60 = 9-3 , V60 = 9-3 SportHatch

Comment

Ik denk eerlijk gezegd dat de S60 tussen de 9-3 en de 9-5 in zit maar het ging hem mij eerder om het feit dat ze quasi gelijkertijd op de markt gekomen waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Lang geleden dat Saab voor mij persoonlijk nog eens een battle of the Swedes gewonnen heeft maar toch liever de 9-5 eigenlijk.
                Dat is inderdaad al lang geleden. Ongeveer ten tijde van het vorige nieuwe model van Saab.

Comment

• S40 -> 9-3
                  V50 -9-3 Hatch
                  S80 -> 9-5

Denk dat de vorige 9-5 eerder dicht in de buurt komt bij de S60 (hoewel de S60 er qua ruimte achterin niet aan kon tippen) maar de nieuwe 9-5 is een stuk gegroeid en zal nu idd eerder de s80 in het vizier nemen.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik vind het interieur net minder bij de nieuwe 60... maar heb het nog niet in 't echt gezien, kan wel wat schelen dan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik vind het ook minder mooi hoor, maar wel nog steeds knap! Ik hou niet echt van die zwevende middenconsole waar zij zo fan van zijn. Op de S/V40 is dat nog wel leuk maar in deze klasse vind ik het niet echt passen.

De vorige S60 was echt een dikke auto, dit is een ... dunno ...

Beetje hetzelfde gevoel had ik bij de nieuwe Jaguar XJ.
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk Berichten
                        ik heb er maandagmorgen (of dinsdagmorgen) ene gezien 's morgens om 6u30 ,op de Oudenaardse steenweg , halverwege het kruispunt "de 5 huizen" in Lede en Erpe-Mere.
                        had de "gele" kleur waarmee hij meestal voorgesteld wordt.
                        vandaag nieuwe offerte ontvangen vaneen andere dealer.
                        tot op de cent een kopie van deze die ik van de vorige dealer kreeg.
                        dus ofwel wordt de toegestane korting hen opgelegd door Volvo zelf, ofwel maken die sjarels ook onderlinge afspraken?
                        Volvo Oudenaarde , Zottegem en Aalst zijn vqan eenzelfde groep.
                        Volvo Gent en Deinze ook.
                        zoals gezegd gaven beiden dezelfde korting, zonder (?) van mekaar af te weten, tot op de honderste van een euro.
                        dus : helaas te duur voor mij.
                        zal dan maar Toyota-rijder blijven. ik heb trouwens geen klagen van mijn Toyota's en van mijn garagist al evenmin.
                        Als alles correct verloopt zijn de kortingen overal dezelfde. Liggen vast door Volvo en is maar goed ook.
                        nls2000

Comment

• Ik heb ondertussen trouwens ook de kans gehad om met de S60 te rijden en ik moet zeggen

Rijdt werkelijk fantastisch! De nadruk ligt nu duidelijk op de sportiviteit, wat ik ten zeerste kan appreciëren. Ik heb de S60 kunnen vergelijken met A4, C en 3-serie en ik moet zeggen dat de Volvo het leukste rijdt, ondanks de FWD. Moeilijk onderstuur te creëren en een zeer direct stuur. Love it! Ook is de D3-motor echt schitterend.

Zeker niet links laten liggen moest je twijfelen met één van de grote Duitse merken, je zou wel eens verbaasd kunnen zijn.
                          nls2000

Comment

• Leuk om te horen

Comment

• Ik ga zeker eens kijken als de V60 officieel bij de dealer staat. Na de recente `ervaring` met een van de drie Duitse merken, heb ik helemaal mijn buik vol van premium `Vorsprung durch Technik` (over de problemen met het merk met de ster nog maar te zwijgen). Tijdens deze panne onder tussen weer geholpen door onze V70 met probleemloze 313000 km. Uit mijn persoonlijke ervaring (natuurlijk dus beperkt0, kan ik alleen maar verwonderd zijn waarom de Duitse merken zoveel meer geld vragen dan Volvo? Ik heb er alvast op kwaliteitsvlak geen positieve ervaringen mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                En jij dacht dat je bij Volvo de garages zomaar tegen mekaar kan gaan uitspelen?
                                Volvo meet zichzelf nog altijd enige geloofwaardigheid aan hoor.
                                Uw reactie met "sjarels" , "afspraken" etc... toont aan dat u meer respect hebt voor gesjoemel dan voor een automerk dat zichzelf respecteert.
                                Als iemand die voor het eerst bij Volvo klant wil zijn zich aanbiedt dan zal die persoon in alle garages dezelfde prijs krijgen, logisch toch...
                                Wisali schreef :
                                maar een dwaze opmerking.
                                sommige garage's doen er alles aan om een klant binnen te krijgen en die geven dan gerust een % of 2 meer, of geven u wat extra opties.
                                heeft niets te maken met een merk dat zichzelf respecteert. dus hetgeen stocky doet is niet meer dan normaal. of je zou stom moeten zijn.

jij werkt bij volvo waarschijnlijk?

Inderdaad Wisali , mijn manier van handelen is er blijkbaar toch een die m.i. gehanteerd wordt door een grote (zoniet de grootste) meerderheid. Tenzij je natuurlijk vermogend genoeg bent of een zodanig Volvo-fanaat , dat je om het even welk bedrag men je voorschotelt ,met de glimlach betaalt..Tja... papier is natuurlijk verduldig , in de praktijk zal het waarschijnlijk wel eens anders uitdraaien ...Een betere deal proberen afdwingen catalogeer ik alvast niet tot 'sjoemelen' , doch getuigt mij eerder van gezond verstand. Bijna dagelijks krijg ik vertegenwoordigers op bezoek,die blijkbaar toch plots tot meer in staat blijken te zijn, wanneer je bepaalde producten plots gaat afnemen van een concurent. Dit was 30 jaar geleden zo, en dat is heden ten dage zeker niet anders, alvast toch niet in mijn branche. Die verkopers van Volvo of eender ander merk, doen hun job, net zoals ik mijn job doe , en waar mijn portemonee het best mee is , is mijn beste vriend. Ik ga daar zeker niet hypocriet over gaan doen en hoef mij daarover trouwens ook niet voor te schamen.Die verkopers waar je de deal mee afsluit, respecteren misschien wel het merk dat ze vertegenwoordigen op dat moment, maar zullen allicht ook wel de overstap maken, als merk X hen betere financiële voorwaarden aanbiedt. Het respect voor een bepaald automerk rijkt ook maar tot zekere grenzen en zou ik toch maar met een korreltje zout nemen.
                                IK liet een prijsofferte maken en liet verder niets meer van mij horen. Vandaag ontving ik echter nog een email , waarin ze al lichtjes blijk gaven van bezorgdheid, en mij nogmaals hun diensten aanboden .

Ik zie wel waartoe ze al dan niet in staat zijn en er zijn ook nog andere merken , waar ik inmiddels ook al info ben gaan inwinnen , dit voor de dealers ,die ongetwijfeld ook dit forum volgen ;-)
                                Last edited by ; 15/07/2010, 23:36.

Comment

• edit: opmerking niet meer relevant wegens aanpassing voorgaande post door auteur
                                  Last edited by Bompa; 15/07/2010, 23:45.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Hm, mijn S60 - vorig model uiteraard - is absoluut zeker ruimer dan een 9-3 of 3-reeks of A4. Het gevoel dat je - vooral vooraan - krijgt is zowiezo veel "spacieuzer".

Het enige wat er voor zorgt dat de S60 zich distantieert onder bvb een 9-5, 5-reeks, A6 enz. is dat de beenruimte achterin - wanneer je als je zelf nogal groot bent de voorste zetels redelijk achteruitzet - relatief krap is.

Weet niet hoe 't met 't nieuwe model zit maar volgens mij zit de S60 algemeen dus beetje tussen een compacte berline (à la bmw 3, saab 9-3 enz.) en de ruimere berline (à la bmw 5, 9-5, a6, ...).

Maar een S80 zou je dus idd ongeveer wel met een 9-5 kunnen vergelijken, al gok ik dat de S80 dan net weer dat tikkeltje ruimer zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      S40 -> 9-3
                                      V50 -9-3 Hatch
                                      S80 -> 9-5

Denk dat de vorige 9-5 eerder dicht in de buurt komt bij de S60 (hoewel de S60 er qua ruimte achterin niet aan kon tippen) maar de nieuwe 9-5 is een stuk gegroeid en zal nu idd eerder de s80 in het vizier nemen.
                                      Lees dit nu pas maar is dus idd wat ik ongeveer ook bedoelde

Comment

• Last edited by joodoo; 17/07/2010, 11:55.

Comment

• Comment

Working...
                                          X